Gönlünü dinle.Ben öyle yapmıştım.Abs'lisi gelsin yine o motoru alacağım. ;)
Gönlünü dinle.Ben öyle yapmıştım.Abs'lisi gelsin yine o motoru alacağım. ;)
Sevdiğin motora binecek olmasaydım motosiklet kullanmaya hiç başlamazdım herhalde. MT-125'le başladım ve hiç de pişman olmadım verdiğim paraya. O parayı etmez diyenler çoğunlukta olsa da, hoşuna gittiği için o parayı verecek adam da çok. Ben motorun ABS'si olsa ömür boyu kullanmayı düşünenlerdenim.
Not: MT-125 ile şehirlerarası yol da çok yaptım. Motorun veremeyeceklerini hayal etmezseniz, verdikleri (Görüntü, konfor ve yakıt azlığı) sizi fazlasıyla memnun edecektir. Keşke Yamaha TR ABS seçeneği sunsa İngiltere'deki gibi.
sen bu işten anlamıyorsuuuuuuuuuuuun.
İkinci el temiz bir YBR ile başlamanda yarar var. Bütçeni yormaz, sorun çıkartmaz, hata toleransı yüksektir ve ikinci eli çok hızlıdır. 125cc'de büyük yatırımlar yapmak hatalı bir karar. MT-125 harika bir motor ama sıkılmaya başladığında YBR kadar hızlı elinden çıkartamazsın. Biraz YBR ile deneyim kazandıktan sonra duruma bakar, yeni seçeceğin motosikletini seçersin.
Kesinlikle sevdiğim motorla başlamadıktan sonra otobüse binmeye devam ederim. Bu akşamdan itibaren de bi motorcu abimin cbf 150 motoruyla tecrübe kazanacağım açık alanda. Hadi bakalım devamı gelir umarım. İleriki hedefim mt-07, daha sonra mt-09. Ondan sonrası yok benim için. Motorun nirvanası o olur daha ötesi olmaz.
konuyu açan arkadaşa tasarım konusunda aynen katılıyorum mt 125 tasarımı mt 25 den çok daha iyi ayrıca mt 125 işçilik vb konularda abisinden daha iyi
ama fiyat konusu harbiden sıkıntı aralarında cok az fark var.Ben olsam ya 250cc sınıftan bir motor alırdım yada ybr,cbf veya benzeri bir motor seçerdim
Fazla kalmıycaz bu dünyada helalinden al bin keyfine bak sür güzel kardeşim mt 25 i tabiki çokta detaya girmenin anlamı yok bence.
125 i alıcan ben sana söyliyim mt 07 kaşıntısı başlıycak mt 25 i alsanda mt 07 veya başka motor kaşıntısı başlar, kaşıntım olmaz dersen mt-25 almalısın.
Selamlar dostum
Mt-125 sahibiyim . Gayet memnunum şehir içi yada şehir dışı ( Izmir-Aydin , Izmir-Manisa ) memnunum . Tamam otobanda top speed sıkıntı yaratabiliyor . Ancak söylediğinize göre iki motoruda sanal ortam dışında inceleme firsatiniz olmuş. Malzemedeki kalite farkini gözlemlemişsinizdir ( lastik , tasarim , Mt serisinin o agresifliği ) . Mt-25 'in pek Mt serisine yakişmadiğini dusunuyorum . Bence sıradan bi nakeddan farki yok . Ayrica tecrubeniz olmadiginida göz ardi etmemek gerekir. 125 likte evet maddi zarariniz olabilir satarken ancak tecrübe sahibi olacaksiniz .
Iyi gunler .
Madem 250 cc'ye maddi gücün yetiyor. O zaman 125 cc almanın anlamı ne? 250 cc'ye kadar her motoru (250 cc dahil) başlangıç için kullanabilirsin. Haa 125 cc alırsan kısa sürede yetersiz kalır ve yükseltmek için uğraşırsın. 250 cc'ye ise ömür boyu binebilirsin. 250 cc'de alternatiflerin çok bence diğer markalara da bir bak. (Ama mt125'in tasarımı konusunda sana hak veriyorum)
Ben mt-25 derim çok yakın bir abim aldı şuan 400km de ve adam aşırı derece titiz birisi ama iş ile ilgili sorunlar var diye satıyor. Kullanma fırsatım oldu ve rodaj yüzünden rahat kullanamasamda çok güzel ve keyifli bir motor tavsiye ederim.
Bugün mt 25 e baktım harbi on numaraymış.
Ben daha önce vitesli motora dahi oturmamıştım 2 günde 40 km m yaptım sadece motoru teslim almadan 1 gün önce 1 saat eğitim aldım sürücü kursunun birinden o şekilde direk mt 25 ile başladım
konuyu hortlatmış oluyorum ancak ben de konuyu açan arkadaşın açılış mesajına imzamı atarım, düşüncelerimi tamamıyla yazıya dökmüş kendisi..
mt-125 füme renk ve sarı maşalı 13.900tl
mt-25 parlak siyah 14.950tl
bu iki motor arasında kaldım, bi türlü de işin içinden çıkamadım. aslında kafamı çelen tek şey etrafımdaki insanların "la oğlum 29 yaşındasın 125'likle başlanmaz al bi 250'lik nası olsa sıkılacaksın ve yetmeyecek 1 ay sonra" demesinden kaynaklanıyor. daha 1tane insan evladı da çıkıp demedi ki kardeşim git 125'lik al zaten onu beğenmişsin diye..
youtube'tan yabancı videolara bakıyorum, insanlar mt-125 ile çok mutlu.. bizdeyse "la oğlum fıtı fıtı o ne amk, bebe misin bilmem ne.."
mt-125 tasarımını muhteşem buluyorum ve almak isteyerek yatıyorum, sabah kalkınca diyorum ya diğer arkadaşlar haklıysa?.. çabuk sıkılacaksam ve pişman olacaksam.. 200bin km araba tecrübem var ama 200m motor tecrübem yok..
isteyen istediği kadar halime gülsün şu an mt-125 fotolarına bakarak uyuyacağım ama sabah kalkınca mt-25 kafamı yine çelecek..
çok merak ediyorum şu konuyu açan arkadaş ne yaptı acaba?
mt-125'i sıfır alıp 2yıl bindikten sonra xsr700 almayı planlıyorum, ne yapayım tipine aşık oldum bu ikisinin ve aklımdan atamıyorum.. her türlü acımasız yorumunuza açığım, akıl akıldan üstündür
herkese iyi geceler
bu motoru alacaksan mt yi yani büyüğünü al koy garaja
sonra git bi tane köylü tarzı vitesli motor al onunla çalış boş alanda dön dolaş motosiklete adapte ol yolu okumayı öğren
tabi mt ye dokun ma 1 sezon o eksi motorla pratik yap
ha neden mt yi şimdi al garaja koy diyorum
seneye mt yi bu paraya alamassın
Geçen yıl başlamış birisi olarak tavsiyelerim;
1. Önce ehliyetini ardından güvenli sürüş eğitimi almalısın YRA/Honda/Motto vb.(2 ayrı yerde 4 seviye eğitim aldım)
2. Motora vereceğin 2-3 bin farkı kaliteli koruyucu ekipmanda kullanmalısın (kask-mont-eldiven-pantalon-ayakkabı)
3. Sıra motora geldi MT-125 tavsiye ederim. Ben 4 ay kullanmıştım çok memnun kaldım. Hakimiyeti kolay ve affedici motordur. Sonrasında 500R ve NC 750 ile devam ettim. Hızlı geçişlerde eğitimlerin büyük pozitif katkısı oldu.
4. Motoru çok yorulmamış 2. El olarak tercih etmende fayda var. Özellikle kış döneminde pazarlık ve iyi fiyat şansın çok olur sezon sonu değiştirirsin.
5. Ben de MT-25'i beğenmemiştim. (Tarafsız kişisel görüşümdür).
Herkese güvenli sürüşler.
söylediklerine hak vermeden geçemiyorum evet mantıklı geliyor ama şöyle de birşey var, düşüp motorumu kırmayı planlamıyorum şimdi böyle söyleyince ukelalık gibi gelebilir evet düşmemiş motorcu yok düşecek motorcu var ama önümdeki hayatımda düşmeyi planlamıyorum. yani "gideceğim yere 20dk'da varsam ne, 5dk'da varsam ne" diye düşünen ve acelem varsa yolda hız yapmak yerine totomu erken kaldırıp evden erken çıkan birisiyim. 3binlik düşük kalite bi motor alınca limitleri ister istemez daha kolay zorlayabileceğimi ve motorun ucuzluğuyla aslında canımın tatlılığını değişmiş gibi olup bu anlaşmadan zararlı çıkabileceğimi düşünüyorum. yani düşme planım yokken zaten motor ucuz komple kırsam nolur ki gibi bi düşünceyle gereksiz risk alacakmışım gibi.. her kafadan bir ses çıkar ya, benden çıkan ses bu umarım yanlış anlamadınız
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:10 ----------
haklısınız güvenli sürüş eğitimi de mutlaka alacağım çünkü bu iş videoları hatim edip forumları ezberlemekle olmaz biliyorum. yalnızca şunu sormak isterim, mt-125 sıfır alsam 2 yıl binemez miyim? hakkaten de sabır taşını bile çatlatacak kadar mı kötü bu 125'lik motorlar? yani 4-5ay sonra cc yükseltme düşüncem yoksa bile olacak mı süreç içinde? max 80-90km/sa hız bana fazlasıyla yeter diye düşünüyorum ama yüksek cc tavsiyesi son hızdan ötürü değil de sanki tehlikeden kaçmak için gereken güç için yapılıyor gibi haksız mıyım.. of ki ne of içimden uzaylı çıkacak kaç aydır şunu düşünüyorum :(
ben de yarın direksiyon sınavına gırecegım . Aralık bitmeden bir motosıklet almayı dusunuyorum
Aklımda MT25 , servis avantajı yüzünden Cbr250r , Ninja 250SL var çok zor karar vermek.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)