Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Fren kullanımı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    İllegalRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2016
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Elbet bir gün..
    Daha önce hiç motor kullanmadım,nasipse 1-2 sene içinde birtane edinmeyi planlıyorum.Kafama bir soru takıldı internette araştırdım pek bir şey bulamadım buraya yazayım dedim.

    Sorum şudur arkadaşlar ;
    -Ön fren ve arka fren arasındaki fark nelerdir?
    -Ön fren ne zaman kullanılmalıdır,ne zaman kullanılmamalıdır?
    -Arka fren ne zaman kullanılmalıdır,ne zaman kullanılmamalıdır?
    -İkisi birlikte ne zaman kullanılmalıdır,ne zaman kullanılmamalıdır?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Crenox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2015
    Şehir
    Istanbul&Kıbrıs
    Motosikleti
    RX3i Evo
    Ön fren motoru durdurur, arka fren yavaşlatır.
    Islak zeminde ön fren arka frene göre daha az kullanılmalıdır (ağırlığı öne yığmamak için).
    Çin malı motosiklet alırsan ön frenine güvenmemelisin, çok çabuk kitlenir.
    Fazla anlatılacak bir şey yok.

  3. #3
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Fren yaptığımızda ağırlık öne yığıldığı için ön fren daha etkilidir. Ani frende motosikleti yüzde 90 ön fren durdurur. Ön frende arıza varsa fren mesafesi 10 katına çıkar. Motosiklet dengesiz haldeyken, kaygan zemindeyken veya virajda yatık haldeyken ön frene dokunulmamalıdır. Arka teker kaydığında freni yavaşça bırakarak toparlayabilirsiniz ama ön teker kaydığında bunu yapmak çok zor. En iyi fren performansı ön ve arka frenler beraber kullanıldığında elde edilir. Hatta bu yüzden birçok motosiklette kombine fren sistemi vardır yani frenlerden birine bastığınızda uyguladığınız kuvvetin bir kısmı diğer frene gider. Altın elbiseli adamın konu hakkında videoları var oradan fren tekniği hakkında bilgi edinebilirsin.
    İllegalRider bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    08 Şubat 2016
    google a "motosiklet fren yapma" yazdım, 409,000 cevap çıktı. ingilizce varsa "how to brake on motorcycle" yazınca da 5,400,000 sonuç çıkıyor

  5. #5
    İllegalRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2016
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Elbet bir gün..
    Alıntı erkan3420 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    google a "motosiklet fren yapma" yazdım, 409,000 cevap çıktı. ingilizce varsa "how to brake on motorcycle" yazınca da 5,400,000 sonuç çıkıyor
    İnternette yazan kulaktan dolma,yalan yanlış bilgiler mi doğru,yoksa burda yılların tecrübesiyle konuşan insanlar mı? Bence tecrübesiyle konuşan insanlar.

    Hayaller/Hayatlar örneğine benzetebilirsin.Bir konu hakkında bilgi edinmek istiyorsan resmi yazılar yerine,o konu hakkında tecrübesi olan konuya hakim kişilerden bilgi almak her zaman en iyi sonuca götürür.
    Nitekim milyarlar vererek aldığın motorun lastiklerinin dandik olması,ama firma tarafından öneriliyor? Ama motoru alır almaz tecrübeli insanların görüşlerine inanarak gidip bir çift lastik takımı alıyosun..

    Umarım anlatabilmişimdir.

  6. #6

    Üyelik
    08 Şubat 2016
    http://www.motosiklet.net/forum/alpa...n-teknigi.html
    o zaman buyrun. foruma yeni katılan genç arkadaşlar için gelsin.
    ben de yeni üyeyim ama senelerdir okurum buradaki köşe yazılarını

  7. #7
    gokberk6426 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    KTM DUKE 390 (2017)
    egitimden kaptigim seylerle sunlari soyliyim motosiklet jiroskopik etkiyi yakalayama kadar (30km ) on fren kullanmaktan cekinmen lazim cunku gidon haraketli ve basarsan dengesini bozup dusebilirsin . 30 dan yukaridada arka fren cok az ve ciliz kalir motosiklet on frenle durur arla fren motoru dengelemek ufak vuruslar yapmak icindir limon skmayi biliyorsundur ben fren yaparken on %90 arka %10 kullaniyorum ama trafikte helede yavas akiyorsa on frene elimi bile koylmuyorum ya vitesle yavasliyorum yada arka fren vites dedigim motor freni
    Bartas3010 bunu beğendi.

  8. #8
    Bartas3010 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Activa, 98 zx6r
    Motosiklette pek bir tecrübem yok ama fren hakkında birkaç şey söylemek istiyorum, arkadaşın dediği gibi duracağım zamanlar ön ve arkayı aynı anda kullanıyorum kademeli olarak artırıyorum sadece yavaşlayacağım zamanlar arka freni kullanıyorum. Sakin, akıcı bir duruş için ikisini de kullanmak lazım. (Sakin ve akıcı kelimelerini smooth kelimesine karşılık olarak kullandım smooth anlatmak istediğimi daha iyi karşılıyor.)

  9. #9
    mostro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 1100 evo sp
    eğitimlere başvurabilirsin

  10. #10
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Gecen egitim sartmi o paraya benzin alsak diye soruyordun, iste cevabi orada.. hadi bakalim fren isi olumle yasam arasindaki ince cizgidir ve 1 lt benzinden onemlidir..
    zaferce bunu beğendi.

  11. #11
    feti_can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı İllegalRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnternette yazan kulaktan dolma,yalan yanlış bilgiler mi doğru,yoksa burda yılların tecrübesiyle konuşan insanlar mı? Bence tecrübesiyle konuşan insanlar.
    Bir şeyi söylemeden geçemiycem,
    Burada yılların tecrübesiyle yazılan vs. demişsin ama yine de okurken temkinli davranmakta fayda var
    Daha motor sürmeye başlayalı 1 yıl oldu arada gaza gelip ben de yazıyorum
    Hatta benden kötü durumda olupta soru sorduğunda sana uzun uzun eminmiş gibi anlatan onca insan var

    Bu arada gerçekten çok tecrübeli hatta aralarında eğitmenlerin de olduğu burada bilgilerini, tecrübelerin, paylaşan konuya hakim büyüklerim de var. Respect : )
    zaferce ve Ufuk ARSLAN bunu beğendiler.

  12. #12
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Fren konusunda bilimsel konuşan ve dinlemeye değer kişi ya da kurumların önerilerini okumalı, izlemelisin.

    Yıllardır motor süren ama hala doğru fren yapmayı bilmeyen bir sürü insan var.
    gokberk6426 ve godfather bunu beğendiler.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  13. #13
    Draconian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    Beylikdüzü/İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Düşük hızlarda, ıslak ve bozuk zeminde(kum,çakıl) ve motosiklet düz değilken arka freni kullanabilirsin. Ön kaydı mı hayatın film şeridi gibi geçer önünden. Arkayı toparlaması çok daha kolaydır. Bisiklet sürdüğünüz dönemleri hatırlayın. Arka tekeri kilitleyerek dururduk hani yerde teker izi kalırdı. Aynı mantık.

    Bunların dışında motosikleti durduran ön frendir. Tabii ki ön ve arkayı dengeli kullanmak her zaman daha iyidir. Ikisini birden tekeri kilitlemeyecek şekilde sıkarsanız minimum mesafede durursunuz.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı erkan3420 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    google a "motosiklet fren yapma" yazdım, 409,000 cevap çıktı. ingilizce varsa "how to brake on motorcycle" yazınca da 5,400,000 sonuç çıkıyor
    internetteki kulaktan dolma bilgilere pek itimat etmeyiniz adam hayatı boyunca mondial mg kullanmıştır sana 600rr da fren yapamyı anlatır :D mesela ben kullnmadığım hiçbişreye yorum yapmam

  15. #15

    Üyelik
    08 Şubat 2016
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    internetteki kulaktan dolma bilgilere pek itimat etmeyiniz adam hayatı boyunca mondial mg kullanmıştır sana 600rr da fren yapamyı anlatır :D mesela ben kullnmadığım hiçbişreye yorum yapmam
    o kadar da abartmayın ya. bu sitede dahil bir ton forum siteleri,hadi onları da geçtim eğitim kurumlarının sitelerinde çok detaylı bilgiler var. bu forumda yazanların da yüzde 80 i 150 cc üstündeki motorlara hiç oturmamıştır bile. araştırmanın anlamıda o işte. bilgiyi seçerek almak

  16. #16

    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    gt250r
    Söyleyen olmamiş bende ekleyim fren esnasinda debriyaja basmaman gerekir,yayla gibi yolda ani değilde sakin şekilde yavaşlayan trafikte gazi birakman bile seni yavaşlatır.Arka frene bastiginda seni durduramayacagini anlarsin zaten baya baya etkisiz gelir fakat ön frenle beraber kullandiginda bende burdayim der resmen,o yüzden bana göre yüksek hizda durmaktaki etkenler %40 ön fren %35 kompresyon %25 arka fren..Düşük hizlarda ani frende ise arka fren e ayagini indirene kadar ön frene basarsin zemin islaksa veya başka bi olumsuzluk varsa ne kadar dikkat edersen et o ön freni sert şekilde kullaniyorsun lastiğin kaydigini hissedip maneti birakma şansı olacağına inanmıyorum eğer gerçekten motoruna çok alistiysan amortisörün ani çöküşünden dolayı ön lastik kitlenmeye saliseler kala birakma sansin var ki tabi reflekslerin ve beynin bu durumu o sürede idrak edip yaptirabilirse. Virajda fren kullanılmaz diyenlerede kulak asmiyorum şahsen pistte kullanmayabilirsin kuralda bu olabilir fakat trafikte 40-50ile viraja girip defalarca fren kullandim pişman değilim kullanmasaydim büyük ihtimal pişman olacaktim.Çift şerit viraja girip virajin içinde bulunduğun şeridin teke düştüğü saçma sapan durumlar bile oluyor(yol calismasi vb.).Yani düşük hizda gerekiyorsa virajda fren kullanilabilir ama frene basarak virajı tamamlayamazsin.Yavasladiktan sonra tekrar gaz vermen gerekir.Yani virajda fren olayi kisa süreli olabilir fakat viraj girişinden cikisina kadar fren olmaz veya sert fren olmaz deseler bende kabullenirdim.Miktarı doğru ayarladiktan sonra güzel lastikle çoğu durumda ikisi bir arada kullanılabilir.Kompresyon çok çok önemlidir fren kadar durmakta kompresyonun etkisini de araştır bence.İnşallah en kisa zamanda kendi motorunu kullanmaya başlarsın.

  17. #17

    Üyelik
    13 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    yamaha tracer 700 2016
    Normal sartlarda (yagmursuz, lastiklerin iyi ve frenlerin iyiyse) motosiklet ne kadar dik konumda ise hizinla orantili olarak o kadar sert fren kullanabilirsin.

    Yerler islaksa ona gere sert frenden kacinmalisin.burada asil kilit nokta motosiklet ne kadar dik konumda? Frenajin aciliyetine gore motosikleti diklestirip ani fren de yapabilirsin motosiklet yatik ise frenaji hafifte yapabilirsin..

    On mu arkami sorusuna gelince yeri geldigi zaman on yeri geldigi zaman arka yeri geldiginde de ikiside.

    Kullanmaya baslayip 1000 li km leri gectikce on frenmi arka fren mi daha iyi anlayacaksin..ne kadar tarif edilsede kullanmaya baslamadan tam anlamiyla ogrenmek zor.bende yeni baslayan biri olarak halen daha ogreniyorum.

  18. #18
    kantele - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2009
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Derbi STX-150
    Peki normalde ayak arka fren üzerinde mi gidiyorsunuz yoksa altında mı?

  19. #19

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    1-2 sene öncesinden araştırma yapıyorsun he. Fren yapma teorisini öğrenip ne yapacaksın 1-2 sene ? Rüyanda hayabusayla 300 km yapıp acil fren mi yapacaksın ? Gidip temel motosiklet eğitimi almanı tavsiye ediyorum.

  20. #20

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı İllegalRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha önce hiç motor kullanmadım,nasipse 1-2 sene içinde birtane edinmeyi planlıyorum.Kafama bir soru takıldı internette araştırdım pek bir şey bulamadım buraya yazayım dedim.

    Sorum şudur arkadaşlar ;
    -Ön fren ve arka fren arasındaki fark nelerdir?
    -Ön fren ne zaman kullanılmalıdır,ne zaman kullanılmamalıdır?
    -Arka fren ne zaman kullanılmalıdır,ne zaman kullanılmamalıdır?
    -İkisi birlikte ne zaman kullanılmalıdır,ne zaman kullanılmamalıdır?
    -Ön fren ve arka fren arasındaki fark nelerdir? Bu soruyu tam anlayamadım. Fiziksel olarak mı yoksa kullanım olarak mı?
    -Ön fren ne zaman kullanılmalıdır,ne zaman kullanılmamalıdır?
    - Dönüşlerde kesinlikle ön fren kullanılmaz. Islak ve kaygan zeminlerde ön fren kullanılmaz.
    -Arka fren ne zaman kullanılmalıdır,ne zaman kullanılmamalıdır?
    - Arka fren çok düşük hızlarda veya farklı hızlarda sadece yavaşlamak için kullanılır. Ayrıca dönüşlerde virajlarda çok hafif ve kontrollü olarak kullanılabilir. Kesinlikle ön fren kullanılmaz.
    -İkisi birlikte ne zaman kullanılmalıdır,ne zaman kullanılmamalıdır?
    - Normal şartlarda kesin durmak veya aniden yavaşlamak gerektiğinde tekniğine uygun olarak iki fren kombine olarak kullanılmalıdır. Motorun düz olduğu her durumda (yol şartlarıda uygunsa) iki fren kombineli olarak kullanılır. Önce ön frenin boşluğu alınır. Cart diye sıkarsanız ve abs yoksa kesinlikle düşer veya korusun kaza yaparsınız. Boşluğu alınan ön frenle birlikte amortisörler yavaşça çökerken motorun çok büyük ağırlığı ön tekere binmeye başlar. Sonrasında limon sıkar gibi giderek artan basınçla ön fren sıkılmaya devam edilirken mutlaka arka frenede aynı şekilde giderek artan basınç uygulanarak motor durdurulur.

    Dönüşlerde motoru aniden durdurmak iyi bir fikir olmadığından viraj giriş ve çıkış hızları görüş ve yola göre ayarlanmalıdır. Ancak yapacak son şey aniden durmaksa motoru dik duruma getirerek kombine fren yapılmalıdır.

    Ani panik frenlerde %70 ön %30 arka fren kullanılır. Tersi durumda yani arka frene fazla uygulanacak ani basınçta ağırlık öne kaydığından hafifleşen arka lastik normalde kitlenmediği halde tam bu ağırlık transferinden ötürü hafiflediğinden kolayca kilitlenir. Arka fren kilitlenir ve aniden bırakırsanız istenmeyen düşüş meydana gelecektir. Motor sizi üzerinde atar. Arkayı kaydırmamak gerekir.

    Ön kaymaya başlarsa hafifçe ön fren bırakılıp ileri doğru bakış korunursa motor kendini toplar ve yola devam eder. Ama ön teker henüz hareket halindeyken kilitlenmemelidir.

    Aslında işin özü fren veya gaz kullanımında ağırlık dağılımındadır. Ağırlık arkadaysa arka kolay kitlenmez. Ağırlık öndeyse ön kolay kitlenmez. Tabi bunun için aniden değil kademeli fren tekniği geliştirilmelidir.

    Sadece arka frenle durmaya çalışarak motor sürülmez. Motorun freni ÖN dedir.

    Son olarak düz ve ani duruşlarda ön frenin dibine kadar sıkıldığı an ile tam durma anınız EŞİT olmalıdır.
    metinkilic bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)