Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

ABS de ABS Yeni yetmelere gelsin

    REKLAM ALANI
  1. #1
    127 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Merhaba arkadaşlar. Dün başıma gelen bir kazadan bahsetmek istiyorum size.

    Öncelikle kendi motorum KTM DUKE 200 "ABS" versiyonu. Alalı 40 gün oldu. İlk aldığım 3 gün full yağmurluydu nerdeyse ve ben hiç farketmeden o yağmurda o 200 KM den fazla yol yaptım daha hiç motor tecrübem yokken. Çok ağır yağmurda 110 a 120 ye çıktığımda oldu gene de birşey olmamıştı. Arka tekeri sağlam bir marka ile değiştirmiş önceki sahibi ona da burdan teşekkürü borç bilirim. Neyse bu şekil alıştım motor sürmeye başlayalı daha 40 gün olmuş zaten. Yağmur olsun olmasın motor sürmemde fark olmuyordu motor beni fazlasıyla idare ediyordu. Bende motorun herşeyine alışmıştım zaten. Sonuçta teker kitlenmiyor ve ben de tekeri kitleyecek bir hata yapmıyordum. Limon gibi sıkmak terimi fazlasıyla işe yarıyor

    Derken dün yani 19 Mart Cumartesi sabahı yağmur yağdı. Benim motorcu bir arkadaş daha var. Onda da Kymco Venox 250 chopper var. Dedik bir motorları değişelim bakalım. İlk defa chopper süreceğim nasıl oluyor bilmiyorum. Oturuş şekli ve gidonun şekli filan gerçekten acayip. Beşiktaş-Ortaköy yolundayız. Çok olmadı üstüne bindiğimde farkettim ki frenler ölmüş motorda. Ayak frenine çok çok sert basarsan işliyor ve ön fren de geri tepmesi sıfırlanmış azıcık bassan tekeri kitliyor. İnince arkadaşa söyleyecektim "olm bunları tamir ettir diye".

    Başıma gelen de tam bu oldu. Sahile doğru gelmiştik ki bizimki 20 metre ötede kırmızı ışıkta durdu bende 40 50 ile giderken yavaşlim dedim. Arka frenden bir his alamayınca ön fren e hafif dokunayım dedim ve olan oldu arkadaş. Neyse ki teker kitlendiğinde hız düşüktü, motor sola yattı bende üstünden düşük 3 metre kadar sürüklendim.

    Olay aslında çok basit bir kazaydı. Kazanın ana sebebi de belli arkadaşın motorun frenlerinin bakımsız olmasıydı. Haliyle ufak bir hareketle kitlenen ön teker o ıslak havada motoru devirmeye yetti. Hız düşük olduğu için bana hiçbirşey olmadı zaten ekipmanlar tamdı. Biraz üstüm kirlendi o kadar. Arkadaşın motorda biraz maddi hasar var.

    Neyse demeye çalıştığım nokta ABS gerçekten hayat kurtarır arkadaşlar. Siz farketseniz de etmeseniz de o sizi kurtarmaya devam eder. Aldığımdan beri hiç teker kitlemediğim için(çok sert frenlerde bile) KTM nin üstünden hiç düşmedim hatta yağmurlu havada kayma hissi bile olmadı. Chopper da da aynı mentalite ile binince hata yaptığımı anlamam uzun sürmedi. Ama ABS siz ve bakımsız motorun üstünde ki 2. dakikam da kaza gerçekleşti. ABS olsa gene farkederdi diye tahmin ediyorum. Zaten dönerken kendi motorlarımıza geçtik aynı yolda kendi motorumda daha sert fren yaptım ve en ufak bir kayma olmadı.


    Eğer yeni başlayansanız kesinlikle ABS li bir motor öneririm arkadaşlar. Ne olursa olsun biraz daha katın ve ABS li alın. Sadece ıslak yolda değil kuru yolda da fazlasıyla katkısı oluyor. Teker kitlense motorun beni üstünden atacağı kaç hareketim oldu kim bilir(otobanda ve trafikte) ama her seferinde çok ufak hareketlerle kaçabildim en ufak birşey olmadan. Ayrıca bilmediğiniz bir tipte ve ya daha yüksek beygirli bir motor sürecekseniz kesinlikle yağmurlu bir gün olmadığından emin olun


    Ayrıca Naked bir motor aldığım içinde bir kez daha kendimle gurur duydum. Çünkü naked motorda sen motorla birsin ama chopper da sen motorla bir olamıyorsun. Uzun süreli sürmede zaten insanı yoracak bir yapısı var.
    antilop_skul, MuratKonuk, smtknc ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Beyler sakin olun ve o klavyeleri yavaşça elinizden bırakın.
    Mamba09, godfather, berkcigdem ve 11 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    seta34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CBR 250R - 2014
    2 yildir motor suruyorum gunluk olarak 600cc de 1000cc de surdum. Abs yuksek suratli (200 kmh ve yukarisi) motorlar icin sart bence. Ama daha uysal motorlar icin abs biraz tirt geliyor bana.
    Mesela abs olmasa benim motorda Allah korusun onume aniden bisey firladi ve panik fren yaptim diyelim direk kayar duser suruklenirim. Ama abs olsa maneti kirsanda kayip dusme sansin yok karsina cikan arabaysa bodozlama gireceksin buda senin ic kanama gecirme olasiligini bayagi bi yukseltiyor.
    O yuzden ideal makine CBR600F :D
    Ertugyigit ve Metehan07-70 bunu beğendiler.

  4. #4
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Çabuk keoma abi gelmeden
    Mengu16, Keoma ve Sokollu bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    10 Mayıs 2015
    Şehir
    ist-kadikoy
    Motosikleti
    2016 HONDA NC750X DCT-2016 YAMAHA N MAX
    emanet motoru yatirmak da kotu bir sey olsa gerek,gecmis olsun

  6. #6

    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    gt250r
    O yolda apacilik yapmamis ve dış unsurlarda etken olmadigi halde düşüyorsan ve arkadasin frenlerde bahsettigin kadar sorun yasamiyorsa,suç ABS olup olmaması değil düpedüz senin acemiliğindir.Bu durumda seni trafikte ABS kurtarmaz bence dikkatli ol.
    Zuzuuw, orhanay06, boora ve 5 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    127 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Alıntı kahraman1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O yolda apacilik yapmamis ve dış unsurlarda etken olmadigi halde düşüyorsan ve arkadasin frenlerde bahsettigin kadar sorun yasamiyorsa,suç ABS olup olmaması değil düpedüz senin acemiliğindir.Bu durumda seni trafikte ABS kurtarmaz bence dikkatli ol.
    Okumamışsın ki dostum yazımı. Motorun frenleri artık ölmüş. Ayak frenine çok çok sert basmassan işlemiyor, ön frense geri tepme tepkisi yok. Azcık bassan dibine kadar gidiyordu. Bunu zaten en başta farkettim 2 dk sonra motordan inince arkadaşa söyleyecektim bunları yaptır diye. Demeye kalmadan düştüm zaten.

  8. #8
    ccc67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2013
    Motosikleti
    Cbr 125 (2014 kirmizi) /Artik Cbr 250 (2016 siyah)
    Ey forum ahalisi.ABS konusunda farklı duyumlar aldım sizede sormak istiyorum.Evet ABS kaydırmiyor deniyor fakat fren mesafesi uzuyor gibi saçma bir cümle duydum.Asli yoktur herhalde?

  9. #9
    127 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Alıntı ccc67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ey forum ahalisi.ABS konusunda farklı duyumlar aldım sizede sormak istiyorum.Evet ABS kaydırmiyor deniyor fakat fren mesafesi uzuyor gibi saçma bir cümle duydum.Asli yoktur herhalde?
    Fren mesafesi uzuyor kelimesi teker kitlenmediği için üretilmiş bir kelime. Evet tekeri kitlemezsen mesafe uzar. Ancak tekeri kitlersende motordan düşme oranın bir o kadar çok artar ve hareket kabiliyeti ve motor kontrolü diye birşey kalmaz. Abs işe yaramaz diyecek birisini tanımıyorum. Onlar sadece öyle alışmışlar ve kendilerinde olmadığı için düşman kesilmişlerdir. Gerçek tehlike anında deneyip kötü diyebilecek birisi olduğunu sanmıyorum.

  10. #10
    omeraydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM 690smc-R
    Abese iyi bişi
    yeniii ve jonvolkan bunu beğendiler.

  11. #11
    ccc67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2013
    Motosikleti
    Cbr 125 (2014 kirmizi) /Artik Cbr 250 (2016 siyah)
    Alıntı 127 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren mesafesi uzuyor kelimesi teker kitlenmediği için üretilmiş bir kelime. Evet tekeri kitlemezsen mesafe uzar. Ancak tekeri kitlersende motordan düşme oranın bir o kadar çok artar ve hareket kabiliyeti ve motor kontrolü diye birşey kalmaz. Abs işe yaramaz diyecek birisini tanımıyorum. Onlar sadece öyle alışmışlar ve kendilerinde olmadığı için düşman kesilmişlerdir. Gerçek tehlike anında deneyip kötü diyebilecek birisi olduğunu sanmıyorum.
    Simdi hocam tabiki gereksiz veya kotu bir şey diyemem fakat şu acıdan bakalım mi.Hepimiz motor kullaniyoruz ve hepimiz o lastiği fren esnasinda kaydirmisizdir.Allahima şükürler olsun düşmedim.Fakat kaza yapacakken motoru yatıran arkadaşlarım oldu.Sanki bazı durumlarda olmaması daha iyi degil mi?

  12. #12
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Naked bir motor ile özellikle Duke 200 gibi hafif ve kıvrak bir motoru, Chopper traktör gibi bir motosiklet ile karşılaştırman zaten en başından yanlış.İkincisi fren yapmayı büyük ihtimal bilmiyorsun.Bu her motor her lastik için geçerli soğuk havada lastikler ısınmadan yapılan fren her zaman lastiği kitler.Her motorun tarzı fren hissi, gaz yemesi ağırlık dağılımı farklıdır.Yeni bindiğin bir motorda temkinli davranman gerekliydi.Abs konusu ise kesinlikle yararlıdır.Ama bazen ters teper fren mesafesini uzatır.Hedefe usul usul girişini izletir insana.Bunun için fren yapmayı Abs olmayan bir motorda öğrenmek daha iyi olabilir.
    Akhunturk, Ertugyigit, Thracian ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  13. #13
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    ABS FREN MESAFESİNİ UZATIYOR DİYEN ARKADAŞ EVET DOĞRUDUR. UZATIR. FAKAT GEL GELELİM Kİ, ABS FRENLEME SİSTEMİ DEĞİL GÜVENLİK ÖNLEMİDİR.
    HER ZAMANKİ FREN TEKNİĞİ UYGULANARAK FRENLEME YAPILIR, OLDU DA TEKER KİLİTLENECEK OLDU, ABS ORADA DEVREYE GİRER. böyük yazdım okunsun diye
    shruikan, RAMİREZ, manofsteel ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  14. #14
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    ABS'li motosiklet sürmek insanın fren yapma tekniklerini ve fren alışkanlığını edinememesini sağlıyor. Yazınızın anafikri de bu. Fren yapmayı ve kombine frenlemeyi öğrenemediğiniz için ABS'ye güvenerek hep sert frene alışmışsınız. Bundan sonra da düşmeden veya tedirgin olmadan ABS'siz motosiklet süremeyeceksiniz. Ayrıca uzun yolda ve uzun mesafede en rahat edeceğiniz motosiklet cruiser'dır. Alışkın olmamanız veya sürüşünden keyif almamanız dolayısıyla rahatsız olabileceği hissini vermiş sanırım. Geçmiş olsun, en kısa sürede fren eğitimi alınız. Ayrıca ABS karşıtı değilim, her motosiklette standart olarak bulunması gerektiği kanısındayım.
    Mamba09, Merdo, initial-D ve 4 diğerleri bunu beğendiler..
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  15. #15
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs
    Alıntı 127 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar. Dün başıma gelen bir kazadan bahsetmek istiyorum size.

    Öncelikle kendi motorum KTM DUKE 200 "ABS" versiyonu. Alalı 40 gün oldu. İlk aldığım 3 gün full yağmurluydu nerdeyse ve ben hiç farketmeden o yağmurda o 200 KM den fazla yol yaptım daha hiç motor tecrübem yokken. Çok ağır yağmurda 110 a 120 ye çıktığımda oldu gene de birşey olmamıştı. Arka tekeri sağlam bir marka ile değiştirmiş önceki sahibi ona da burdan teşekkürü borç bilirim. Neyse bu şekil alıştım motor sürmeye başlayalı daha 40 gün olmuş zaten. Yağmur olsun olmasın motor sürmemde fark olmuyordu motor beni fazlasıyla idare ediyordu. Bende motorun herşeyine alışmıştım zaten. Sonuçta teker kitlenmiyor ve ben de tekeri kitleyecek bir hata yapmıyordum. Limon gibi sıkmak terimi fazlasıyla işe yarıyor

    Derken dün yani 19 Mart Cumartesi sabahı yağmur yağdı. Benim motorcu bir arkadaş daha var. Onda da Kymco Venox 250 chopper var. Dedik bir motorları değişelim bakalım. İlk defa chopper süreceğim nasıl oluyor bilmiyorum. Oturuş şekli ve gidonun şekli filan gerçekten acayip. Beşiktaş-Ortaköy yolundayız. Çok olmadı üstüne bindiğimde farkettim ki frenler ölmüş motorda. Ayak frenine çok çok sert basarsan işliyor ve ön fren de geri tepmesi sıfırlanmış azıcık bassan tekeri kitliyor. İnince arkadaşa söyleyecektim "olm bunları tamir ettir diye".

    Başıma gelen de tam bu oldu. Sahile doğru gelmiştik ki bizimki 20 metre ötede kırmızı ışıkta durdu bende 40 50 ile giderken yavaşlim dedim. Arka frenden bir his alamayınca ön fren e hafif dokunayım dedim ve olan oldu arkadaş. Neyse ki teker kitlendiğinde hız düşüktü, motor sola yattı bende üstünden düşük 3 metre kadar sürüklendim.

    Olay aslında çok basit bir kazaydı. Kazanın ana sebebi de belli arkadaşın motorun frenlerinin bakımsız olmasıydı. Haliyle ufak bir hareketle kitlenen ön teker o ıslak havada motoru devirmeye yetti. Hız düşük olduğu için bana hiçbirşey olmadı zaten ekipmanlar tamdı. Biraz üstüm kirlendi o kadar. Arkadaşın motorda biraz maddi hasar var.

    Neyse demeye çalıştığım nokta ABS gerçekten hayat kurtarır arkadaşlar. Siz farketseniz de etmeseniz de o sizi kurtarmaya devam eder. Aldığımdan beri hiç teker kitlemediğim için(çok sert frenlerde bile) KTM nin üstünden hiç düşmedim hatta yağmurlu havada kayma hissi bile olmadı. Chopper da da aynı mentalite ile binince hata yaptığımı anlamam uzun sürmedi. Ama ABS siz ve bakımsız motorun üstünde ki 2. dakikam da kaza gerçekleşti. ABS olsa gene farkederdi diye tahmin ediyorum. Zaten dönerken kendi motorlarımıza geçtik aynı yolda kendi motorumda daha sert fren yaptım ve en ufak bir kayma olmadı.


    Eğer yeni başlayansanız kesinlikle ABS li bir motor öneririm arkadaşlar. Ne olursa olsun biraz daha katın ve ABS li alın. Sadece ıslak yolda değil kuru yolda da fazlasıyla katkısı oluyor. Teker kitlense motorun beni üstünden atacağı kaç hareketim oldu kim bilir(otobanda ve trafikte) ama her seferinde çok ufak hareketlerle kaçabildim en ufak birşey olmadan. Ayrıca bilmediğiniz bir tipte ve ya daha yüksek beygirli bir motor sürecekseniz kesinlikle yağmurlu bir gün olmadığından emin olun


    Ayrıca Naked bir motor aldığım içinde bir kez daha kendimle gurur duydum. Çünkü naked motorda sen motorla birsin ama chopper da sen motorla bir olamıyorsun. Uzun süreli sürmede zaten insanı yoracak bir yapısı var.
    Alıntı MazhaRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çabuk keoma abi gelmeden
    Ahaha yettim kardeşim
    Ya şu an motorsuz olmamın tek sebebi abs diyebilirim.Hem kendim yaşadım hem de arkadaşlarımdan duyup şahit olduğum olaylardan dolayı abs siz motora binemiyorum.Hatta şöyle diyim bisiklet turlarımda yokuş aşağı 50 km hızla giderdim.Motordan düştüğümden beri max 30 la iniyorum.Ulen 500r alıyım dedim eski kasa onuda bi beğenemedim.Estetik anlayışım fazla abartı Naked da rüzgar mal ediyo.E Rc alıyım desem rahat değildi,ninja alıyım desen 22 kaat e onu alana kadar şunu alırım bunu alırım...derken hala arabaya biniyorum velhasıl abssiz motora ( imkanınız var ise) binmeyiniz.Tabi siz bilirsiniz.Maneti sevin, okşayın,limon sıkar gibi
    Pisman ve MazhaRR bunu beğendiler.

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Ocak 2016
    Siz bu abseden sıkılmadınızmı motorlarda yapılan yenilikler sadece absemidir.
    estelik bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    18 Haziran 2012
    "ABS'li motosiklet sürmek insanın fren yapma tekniklerini ve fren alışkanlığını edinememesini sağlıyor."
    şuçlu bulundu
    berk_cglr ve estelik bunu beğendiler.

  18. #18
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı YZFR25R6 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz bu abseden sıkılmadınızmı motorlarda yapılan yenilikler sadece absemidir.
    abs yenilik değil ki bir şekilde 1920 lerden itibaren kullanılmış
    estelik bunu beğendi.

  19. #19
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Daha önce yüzlerce tartışılmış konulardan biri ama araştırmaya gerek girmeyen toplum olduğumuz için, onyargili horum ve fikirler arasında bir iki tecrübeli yorum olmuş.

    1- ABS iyidir ama, tecrübe, zemin lastik kalitesi( DOT, karışım, mevsimsellik, ısı, marka, model vs.. Her biri ayrı bir başlık olarak incelenebilir. Yanı 1. Kalite bir cross lastiği asfaltta randıman vermez. Bazı lastikler de var ki, prelli gibi, sertleşip sabun gibi olur ama dış ve profil sağlam kalır gibi )
    2- freni yapan surucudur, ABS teknolojik imkân tanır. Gidona bakıp fren yaparsanız direksiyonu titretebilirsiniz. Yakın mesafeye bakıp fren yaparsanız gecikirsiniz, hedefe kitlenirseniz ( iki saniye kuralı ) fren dahi yapamazsınız. Fren çalışması şarttır.
    3- en baba surucu bile motosiklet ve/veya tarz değiştirince zorlanır. Surus koşullarını esnek tutmak zorundayız.
    4- ABS fren mesafesini kısaltır, saçma diyen arkadaş motosiklet kullanıyorsanız bence araştırmaya ve fren pratikleri yapmaya özen gösterin.
    5- ABS var diye, acemiliginizde kaza yapmamis olmanizda tolere ederek etken olmuş olabilir ama ijarus sendromunu mutlaka okuyun. Açtığı konular içerisinde bulabilirsiniz.
    6- ABS bazen avantaj bazen de dezavantajdır. SS motosikletlerde pek kullanılmaz ama endurolarda da sıkça kullanılır. Lakin bence avs opsiyonel olmalıdır.

    Yokuş aşağı veya yukarı bir zeminde ABS niz tutmayacaktir. Bunu ben bilek kemiğini kırarak deneyimledim. Bulursam link de atarim.

    Ve size frenaj konusunda bir soru ( Forum geneli )

    Asfalt yolda 80-100 gidiyorsunuz. Birden yol bitti ve yol çalışmadı var mucur başlıyor. 2o-30 metre kala fark ettiniz. Ne yaparsınız?

    Alın size frenajda hayat kurtarış konusu...
    Pisman, feti_can ve Thracian bunu beğendiler.

  20. #20

    Üyelik
    04 Temmuz 2014
    Bu kıyaslama pek sağlıklı olmamış. abs gereksizdir demiyorum ama bakımsız motorla ve farklı motor tipleriyle aradaki farkı net bir şekilde anlayabileceğini düşünmüyorum.
    estelik bunu beğendi.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)