Merhaba arkadaşlar. Dün başıma gelen bir kazadan bahsetmek istiyorum size.
Öncelikle kendi motorum KTM DUKE 200 "ABS" versiyonu. Alalı 40 gün oldu. İlk aldığım 3 gün full yağmurluydu nerdeyse ve ben hiç farketmeden o yağmurda o 200 KM den fazla yol yaptım daha hiç motor tecrübem yokken. Çok ağır yağmurda 110 a 120 ye çıktığımda oldu gene de birşey olmamıştı. Arka tekeri sağlam bir marka ile değiştirmiş önceki sahibi ona da burdan teşekkürü borç bilirim. Neyse bu şekil alıştım motor sürmeye başlayalı daha 40 gün olmuş zaten. Yağmur olsun olmasın motor sürmemde fark olmuyordu motor beni fazlasıyla idare ediyordu. Bende motorun herşeyine alışmıştım zaten. Sonuçta teker kitlenmiyor ve ben de tekeri kitleyecek bir hata yapmıyordum. Limon gibi sıkmak terimi fazlasıyla işe yarıyor
Derken dün yani 19 Mart Cumartesi sabahı yağmur yağdı. Benim motorcu bir arkadaş daha var. Onda da Kymco Venox 250 chopper var. Dedik bir motorları değişelim bakalım. İlk defa chopper süreceğim nasıl oluyor bilmiyorum.
Oturuş şekli ve gidonun şekli filan gerçekten acayip. Beşiktaş-Ortaköy yolundayız. Çok olmadı üstüne bindiğimde farkettim ki frenler ölmüş motorda. Ayak frenine çok çok sert basarsan işliyor ve ön fren de geri tepmesi sıfırlanmış azıcık bassan tekeri kitliyor. İnince arkadaşa söyleyecektim "olm bunları tamir ettir diye".
Başıma gelen de tam bu oldu. Sahile doğru gelmiştik ki bizimki 20 metre ötede kırmızı ışıkta durdu bende 40 50 ile giderken yavaşlim dedim. Arka frenden bir his alamayınca ön fren e hafif dokunayım dedim ve olan oldu arkadaş. Neyse ki teker kitlendiğinde hız düşüktü, motor sola yattı bende üstünden düşük 3 metre kadar sürüklendim.
Olay aslında çok basit bir kazaydı. Kazanın ana sebebi de belli arkadaşın motorun frenlerinin bakımsız olmasıydı. Haliyle ufak bir hareketle kitlenen ön teker o ıslak havada motoru devirmeye yetti. Hız düşük olduğu için bana hiçbirşey olmadı zaten ekipmanlar tamdı. Biraz üstüm kirlendi o kadar. Arkadaşın motorda biraz maddi hasar var.
Neyse demeye çalıştığım nokta ABS gerçekten hayat kurtarır arkadaşlar. Siz farketseniz de etmeseniz de o sizi kurtarmaya devam eder. Aldığımdan beri hiç teker kitlemediğim için(çok sert frenlerde bile) KTM nin üstünden hiç düşmedim hatta yağmurlu havada kayma hissi bile olmadı. Chopper da da aynı mentalite ile binince hata yaptığımı anlamam uzun sürmedi. Ama ABS siz ve bakımsız motorun üstünde ki 2. dakikam da kaza gerçekleşti. ABS olsa gene farkederdi diye tahmin ediyorum. Zaten dönerken kendi motorlarımıza geçtik aynı yolda kendi motorumda daha sert fren yaptım ve en ufak bir kayma olmadı.
Eğer yeni başlayansanız kesinlikle ABS li bir motor öneririm arkadaşlar. Ne olursa olsun biraz daha katın ve ABS li alın. Sadece ıslak yolda değil kuru yolda da fazlasıyla katkısı oluyor. Teker kitlense motorun beni üstünden atacağı kaç hareketim oldu kim bilir(otobanda ve trafikte) ama her seferinde çok ufak hareketlerle kaçabildim en ufak birşey olmadan. Ayrıca bilmediğiniz bir tipte ve ya daha yüksek beygirli bir motor sürecekseniz kesinlikle yağmurlu bir gün olmadığından emin olun
Ayrıca Naked bir motor aldığım içinde bir kez daha kendimle gurur duydum. Çünkü naked motorda sen motorla birsin ama chopper da sen motorla bir olamıyorsun. Uzun süreli sürmede zaten insanı yoracak bir yapısı var.