Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

ABS de ABS Yeni yetmelere gelsin

    REKLAM ALANI
  1. #41
    jonvolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    2016 Yamaha Xmax 400 ABS
    Alıntı omeraydin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abese iyi bişi
    ....den den....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    ABS'nin yararlı bir teknoloji olduğuna kimsenin itirazı yok.Sorun hiç bir bilgisi,deneyimi,eğitimi olmadan son gaz motor sürmeye çalışan bazı "Yeni Yetmelerin" bütün can güvenliğini ABS ye yükleyip ABS yi ilahlaştırmalarına millet tepki gösteriyor.Tanımadığın alışmadığın bilmediğin bir motosikleti ıslak yolda temkinsizce sürüp,temkinsizce fren yapmak zaten ayrı bir olay.Arkadaşlar ABS,sizi ölümsüz yapmaz,her türlü kazayı önlemez.Sadece fren sırasında tekerleğin kitlenmesini önler.130 kg luk Duke 200 ile 200 kg yakın ağırlığı olan,yola verdiği tepkileri tamamen farklı olan bir cruiserı karşılaştırmak çok ayrı bir deneyimsiz.
    Metehan07-70 bunu beğendi.

  3. #43
    yeniii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    grand dink 250i - pulsar 200ns - ktm duke 390
    ABS li motor kullandıktan sonra olay benim için o an bitti bi daha abs'siz motora zor binerim ;)
    Keoma ve YERUÇAĞI bunu beğendiler.

  4. #44
    HaktanAksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba Superlight 200
    Arkadaş başlığı "Abs de Abs Yeni Yetmelere Gelsin" diye açmış.. Kendi motosikletinin haricinde başka bir motosiklet deneyiminin ilk seferinde öyle sanıyorum ki iki dakika sonra yere yapıştığı için bu "Yeni Yetme" kategorisine kendisini de dahil etmiştir herhalde. Artı seversin-sevmezsin, tercih edersin-etmezsin ama tüm dünyanın kabul ettiği özellikle uzun süreli motosiklet kullanımında-uzun yolculuklarda en rahat motosiklet cruiser-chopper motosikletlerdir.

    Şimdi kardeşimiz fren yapmayı ve kombine frenlemeyi öğrenmediği için ABS'ye güvenerek hep sert frene alışmış. Yukarıda arkadaşlarında bahsettiği gibi bundan sonra düşmeden veya tedirgin olmadan ABS'siz motosiklet süremeyecek. Yine de ufak bir maddi hasarla iyi bir tecrübe olmuştur diye düşünüyorum. Geçmiş olsun...
    127 bunu beğendi.

  5. #45
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı yeniii adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS li motor kullandıktan sonra olay benim için o an bitti bi daha abs'siz motora zor binerim ;)
    bende nmax alıcam birkaç deneyimini anlatırmısın kardeşim ?

  6. #46
    western - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2015
    Motosikleti
    Honda 125 Ace
    Alıntı erkan3420 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anlatılan olaydan aldığımız ders: ABS siz motor kullanmayı bil ama ABS li kullan


    asfalt bitene kadar freni köklerim. tam mucura girecekken uygun vitesi ayarlar çok hafif gazla uygun hıza düşmeye çalışırım. toprak mucur çakıl çamur gazsız olmaz
    Bilgi için tşkler...
    Öğrendiğim iyi oldu...
    Ayrıca sorduğu için yürekçe de tşkler...

  7. #47
    sven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    "Önce arkayı sıktım tepki alamadım, sonra önü sıktım" demenden fren yapmayı bilmediğin belli oluyor zaten. Fren viraj harici her durumda ön-arka birlikte kombine kullanılır. Bir eğitim almanı tavsiye ederim.
    Ertugyigit bunu beğendi.

  8. #48
    127 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Alıntı HaktanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaş başlığı "Abs de Abs Yeni Yetmelere Gelsin" diye açmış.. Kendi motosikletinin haricinde başka bir motosiklet deneyiminin ilk seferinde öyle sanıyorum ki iki dakika sonra yere yapıştığı için bu "Yeni Yetme" kategorisine kendisini de dahil etmiştir herhalde. Artı seversin-sevmezsin, tercih edersin-etmezsin ama tüm dünyanın kabul ettiği özellikle uzun süreli motosiklet kullanımında-uzun yolculuklarda en rahat motosiklet cruiser-chopper motosikletlerdir.

    Şimdi kardeşimiz fren yapmayı ve kombine frenlemeyi öğrenmediği için ABS'ye güvenerek hep sert frene alışmış. Yukarıda arkadaşlarında bahsettiği gibi bundan sonra düşmeden veya tedirgin olmadan ABS'siz motosiklet süremeyecek. Yine de ufak bir maddi hasarla iyi bir tecrübe olmuştur diye düşünüyorum. Geçmiş olsun...
    Aynen öyle yeni yetmelere kendimi de kattım zaten. Ondan başlığı öyle açtım.




    Ayrıca bazı arkadaşlar, mesajı okumadan yorum yapmışsınız boş yazmışsınız. Ben motorun frenler ölmüş diyorum siz fren yapamıyorsunuz yazmışsınız şu yazmışsınız bu yazmışsınız. Önce bir okuyun sonra mesaj atın. Benim bu mesajı yazma sebebim yeni başlayan arkadaşların bu konularda daha bilinçli olması. Tamam siz prof olabilirsiniz 100K 200K tecrübeniz olabilir ama "0" sıfır tecrübeli birisine ABS kötüdür, fren mesafesi uzatır, boşver parana yazık abs siz al diyebilecek bir kapasiteniz var ise siz sadece işin prof u(Cem Yılmaz Çok Profesyonel) olduğunuzdan size gereksiz gelebiliyor olabilir.

    Tartışma olacağını tahmin etmedim ama yeni başlayan arkadaşlara kesinlikle ABS li motor öneririm. Zaten konu da 2 kez yazdım, motorun bakımsız olması kazanın ana sebebiydi. Benim de yeni yetmeliğimden kaynaklanan bir hata ile kaza gerçekleşti. Ama ABS olsa belki bu olmayabilirdi. Konumun amacı buydu.

    Saçma yorumlar yapmayalım lütfen.
    Keoma bunu beğendi.

  9. #49
    celikat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul / Yeldeğirmeni
    Motosikleti
    Hayabusa
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha önce yüzlerce tartışılmış konulardan biri ama araştırmaya gerek girmeyen toplum olduğumuz için, onyargili horum ve fikirler arasında bir iki tecrübeli yorum olmuş.

    1- ABS iyidir ama, tecrübe, zemin lastik kalitesi( DOT, karışım, mevsimsellik, ısı, marka, model vs.. Her biri ayrı bir başlık olarak incelenebilir. Yanı 1. Kalite bir cross lastiği asfaltta randıman vermez. Bazı lastikler de var ki, prelli gibi, sertleşip sabun gibi olur ama dış ve profil sağlam kalır gibi )
    2- freni yapan surucudur, ABS teknolojik imkân tanır. Gidona bakıp fren yaparsanız direksiyonu titretebilirsiniz. Yakın mesafeye bakıp fren yaparsanız gecikirsiniz, hedefe kitlenirseniz ( iki saniye kuralı ) fren dahi yapamazsınız. Fren çalışması şarttır.
    3- en baba surucu bile motosiklet ve/veya tarz değiştirince zorlanır. Surus koşullarını esnek tutmak zorundayız.
    4- ABS fren mesafesini kısaltır, saçma diyen arkadaş motosiklet kullanıyorsanız bence araştırmaya ve fren pratikleri yapmaya özen gösterin.
    5- ABS var diye, acemiliginizde kaza yapmamis olmanizda tolere ederek etken olmuş olabilir ama ijarus sendromunu mutlaka okuyun. Açtığı konular içerisinde bulabilirsiniz.
    6- ABS bazen avantaj bazen de dezavantajdır. SS motosikletlerde pek kullanılmaz ama endurolarda da sıkça kullanılır. Lakin bence avs opsiyonel olmalıdır.

    Yokuş aşağı veya yukarı bir zeminde ABS niz tutmayacaktir. Bunu ben bilek kemiğini kırarak deneyimledim. Bulursam link de atarim.

    Ve size frenaj konusunda bir soru ( Forum geneli )

    Asfalt yolda 80-100 gidiyorsunuz. Birden yol bitti ve yol çalışmadı var mucur başlıyor. 2o-30 metre kala fark ettiniz. Ne yaparsınız?

    Alın size frenajda hayat kurtarış konusu...
    debriyaja basar frene dokunmadan mıcır kısımdan geçip gitmeye çalışırım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:26 ----------

    ben şahsen abs li motora fazladan para vermem. nasılsa abs var diyip fren işini elektroniğe asla bırakmam. asfalta, toprakta, yağmurda ona göre sürer, ona göre pozisyon alırım.

    nasılsa abs var abüüüü, çek gazı. hadi selametle.

  10. #50
    anılbel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2010
    Şehir
    İzmir - Kuşadası
    Motosikleti
    Wolf 125/ VSTAR
    ABS insanın kendine yakışanı giymesidir genç.
    shruikan bunu beğendi.

  11. #51

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    ABS'li motor iyidir. Başımıza iş gelince kusuru alete, başka sürücüye, yola atmamak; kendi sürüş becerilerimizi doğru değerlendirebiliyor olmak da iyidir. Sürüş becerilerimizi doğru değerlendiremiyorsak ABS'li motor kullansak bile başımıza ABS ile kurtarılamayacak başka dertler açma olasılığımız hayli yüksek olur.

  12. #52
    heia2654 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Aralık 2011
    Ouuvvv ABS meselesi, içim gıcıklandı. Hemen copy-paste'den önceki mesajlarımı çıkartıyorum arkadaşlar. Kesin bilgi

    - ABS'siz sürüp durmayı bilin, mümkünse ABS'li motora binin. Fren tekniğinizi ABS'ye gerek kalmayacak şekilde geliştirin.

    - ABS var diye frene dibine kadar basarsanız fren mesafesi uzar. Şöyle basitçe anlatayım sevgili dostlar:
    ABS'siz tam kızaklayan tekerleğin sürtünme kuvveti %20-30 civarında düşer.
    Eğer ABS'yi devreye sokmuşsan, tekerleğin saniyenin bilmemkaçta birinde kızaklamış, ABS de o tekerleği boşaltıp yeniden sıkmış demektir.
    ABS, tam yetenekle yapılan, yani %100 sürtünme kuvvetini kullanan bir frenlemeye göre tabi ki daha uzun mesafede duracak.
    Kitlemişsin la tekeri!!!
    Ama tam kızaklama halinden daha düşük bir kayıpla, aracına göre %5-10 civarında kayıpla yırtarsın bu işten.
    Motorun üstünde kalman da cabası.

    -ABS'li motora ilk defa biniyorsanız, manete saçma sapan basıp bırakıp bi daha basıp, çukurlardan falan geçerken frene basıp sistemin tepkilerini öğrenin. Sonra fren tutmadı, teker boşladı falan dersiniz. ABS'li farklı motora biniyorsanız da bunu yapın. Ön teker genelde bozuk yollarda saçmalar. Arka frenle yığıp sonra öne yüklenmek gerekir. Kombine varsa cillop.

    -ABS'li motorla kurtaramadınız diye ABS olmasa kurtaracaktım da demeyin. Kızaklayıp düşecektin işte.
    simurgg ve crxforever bunu beğendiler.

  13. #53
    A.Volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Motosikleti
    2016 HONDA CBF 150
    Konuyu açan arkadaşımızın affına sığınarak alışmamış popoda iç çamaşırı durmazmış desem ayıp olmaz umarım
    Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim

  14. #54
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı celikat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyaja basar frene dokunmadan mıcır kısımdan geçip gitmeye çalışırım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:26 ----------

    ben şahsen abs li motora fazladan para vermem. nasılsa abs var diyip fren işini elektroniğe asla bırakmam. asfalta, toprakta, yağmurda ona göre sürer, ona göre pozisyon alırım.

    nasılsa abs var abüüüü, çek gazı. hadi selametle.
    anaaa müdür sen yaşıyor musun ya

  15. #55

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Z250 Sl (yeşil)
    Eğitim almanı tavsiye ederim kardeş fren yapmayı bilmiyorsun

  16. #56
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı 127 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen öyle yeni yetmelere kendimi de kattım zaten. Ondan başlığı öyle açtım.




    Ayrıca bazı arkadaşlar, mesajı okumadan yorum yapmışsınız boş yazmışsınız. Ben motorun frenler ölmüş diyorum siz fren yapamıyorsunuz yazmışsınız şu yazmışsınız bu yazmışsınız. Önce bir okuyun sonra mesaj atın. Benim bu mesajı yazma sebebim yeni başlayan arkadaşların bu konularda daha bilinçli olması. Tamam siz prof olabilirsiniz 100K 200K tecrübeniz olabilir ama "0" sıfır tecrübeli birisine ABS kötüdür, fren mesafesi uzatır, boşver parana yazık abs siz al diyebilecek bir kapasiteniz var ise siz sadece işin prof u(Cem Yılmaz Çok Profesyonel) olduğunuzdan size gereksiz gelebiliyor olabilir.

    Tartışma olacağını tahmin etmedim ama yeni başlayan arkadaşlara kesinlikle ABS li motor öneririm. Zaten konu da 2 kez yazdım, motorun bakımsız olması kazanın ana sebebiydi. Benim de yeni yetmeliğimden kaynaklanan bir hata ile kaza gerçekleşti. Ama ABS olsa belki bu olmayabilirdi. Konumun amacı buydu.

    Saçma yorumlar yapmayalım lütfen.
    Hayır dostum çoğu kişi mesajını çok güzel okumuş değerlendirmiş,senin güvenliğin için gayet güzel yorumlar yazmışlar.Kızmaca darılmaca yok.Benim asıl aklıma takılan şey şurada yazdığın;
    Öncelikle kendi motorum KTM DUKE 200 "ABS" versiyonu. Alalı 40 gün oldu. İlk aldığım 3 gün full yağmurluydu nerdeyse ve ben hiç farketmeden o yağmurda o 200 KM den fazla yol yaptım daha hiç motor tecrübem yokken. Çok ağır yağmurda 110 a 120 ye çıktığımda oldu gene de birşey olmamıştı.
    40 günden beri motosiklet sürüyorsun ve ABS ye güvenip ağır yağmur altında 110-120 km ye çıkıyorsun.Ben yıllardan beri hem araba hem motosiklet kullanıyorum bırak motosikleti araba ile ağır yağmur altında o hızlara çıkmam.Çünkü ıslak yolda işler tamamen değişiyor.Ben herkese derim bütçen müsaitse ABS li versiyon al ama ABS sana yersiz bir güven vermesin.ABS yeni başlayanlarda değişik bir İkarus sendromu oluşturuyor tepkimiz buna.

    Bir de arkadaşın o motorunun frenleri bitikse o adam nasıl kaza yapmadan sürüyor?Hadi diyelim gerçekten frenler çok kötü sende bunun farkına vardın,bu frenlerle baş edemiyeceğini anladın.. Çek kenara değiş motosikletleri.Göz göre göre boş yere kaza yapmaktan kurtulursun.

    Kısaca ABS ye çok güvenme,eğitim al yada en azından biraz deneyim kazanana kadar daha temkinli ve dikkatli sür.Özellikle yağmurda o hızlara çıkma.Seni şimdiye kadar kurtaran şey ABS nin yanında deli gibi şanslı olman.Ama insan her zaman o kadar şanlı olmayabilir.O yüzden lüften biraz daha dikkat.
    127 bunu beğendi.

  17. #57
    orhanay06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer çalındı - hedef WR250
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler sakin olun ve o klavyeleri yavaşça elinizden bırakın.
    beni de sen vazgeçirdin. :D

  18. #58
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    ABS yoksa fren manetine elimi bile sürmem
    initial-D, Keoma ve heia2654 bunu beğendiler.

  19. #59

    Üyelik
    25 Ocak 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    -
    Bu sebepten nmax varken pcx alanları yadırgıyorum.

  20. #60
    Cumali ALP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2014
    Şehir
    Siirt
    Motosikleti
    Honda CBR 600 RR
    Gerçek ABS den kaç kişi söz ediyor
    Bir ABS sistemi motosiklet fiyatınayken motosikletlerinizdeki ABS nin ABS olduğunu düşünüyorsunuz Bence ticari bir hile.
    Siz ön frene asıldığınızda arka freniniz otomatik devreye giriyormu? bu sorunsalı tartışın sonra ABS diyin bana kalırsa bir tık gelişmiş fren sistemi ABS çok farklı birşey.

    Kötümü diye sorarsanız hayır değil ama ABS denmesinede gülüyorum.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)