ABS'nin yararlı bir teknoloji olduğuna kimsenin itirazı yok.Sorun hiç bir bilgisi,deneyimi,eğitimi olmadan son gaz motor sürmeye çalışan bazı "Yeni Yetmelerin" bütün can güvenliğini ABS ye yükleyip ABS yi ilahlaştırmalarına millet tepki gösteriyor.Tanımadığın alışmadığın bilmediğin bir motosikleti ıslak yolda temkinsizce sürüp,temkinsizce fren yapmak zaten ayrı bir olay.Arkadaşlar ABS,sizi ölümsüz yapmaz,her türlü kazayı önlemez.Sadece fren sırasında tekerleğin kitlenmesini önler.130 kg luk Duke 200 ile 200 kg yakın ağırlığı olan,yola verdiği tepkileri tamamen farklı olan bir cruiserı karşılaştırmak çok ayrı bir deneyimsiz.
ABS li motor kullandıktan sonra olay benim için o an bitti bi daha abs'siz motora zor binerim ;)
Arkadaş başlığı "Abs de Abs Yeni Yetmelere Gelsin" diye açmış.. Kendi motosikletinin haricinde başka bir motosiklet deneyiminin ilk seferinde öyle sanıyorum ki iki dakika sonra yere yapıştığı için bu "Yeni Yetme" kategorisine kendisini de dahil etmiştir herhalde. Artı seversin-sevmezsin, tercih edersin-etmezsin ama tüm dünyanın kabul ettiği özellikle uzun süreli motosiklet kullanımında-uzun yolculuklarda en rahat motosiklet cruiser-chopper motosikletlerdir.
Şimdi kardeşimiz fren yapmayı ve kombine frenlemeyi öğrenmediği için ABS'ye güvenerek hep sert frene alışmış. Yukarıda arkadaşlarında bahsettiği gibi bundan sonra düşmeden veya tedirgin olmadan ABS'siz motosiklet süremeyecek. Yine de ufak bir maddi hasarla iyi bir tecrübe olmuştur diye düşünüyorum. Geçmiş olsun...
"Önce arkayı sıktım tepki alamadım, sonra önü sıktım" demenden fren yapmayı bilmediğin belli oluyor zaten. Fren viraj harici her durumda ön-arka birlikte kombine kullanılır. Bir eğitim almanı tavsiye ederim.
Aynen öyle yeni yetmelere kendimi de kattım zaten. Ondan başlığı öyle açtım.
Ayrıca bazı arkadaşlar, mesajı okumadan yorum yapmışsınız boş yazmışsınız. Ben motorun frenler ölmüş diyorum siz fren yapamıyorsunuz yazmışsınız şu yazmışsınız bu yazmışsınız. Önce bir okuyun sonra mesaj atın. Benim bu mesajı yazma sebebim yeni başlayan arkadaşların bu konularda daha bilinçli olması. Tamam siz prof olabilirsiniz 100K 200K tecrübeniz olabilir ama "0" sıfır tecrübeli birisine ABS kötüdür, fren mesafesi uzatır, boşver parana yazık abs siz al diyebilecek bir kapasiteniz var ise siz sadece işin prof u(Cem Yılmaz Çok Profesyonel) olduğunuzdan size gereksiz gelebiliyor olabilir.
Tartışma olacağını tahmin etmedim ama yeni başlayan arkadaşlara kesinlikle ABS li motor öneririm. Zaten konu da 2 kez yazdım, motorun bakımsız olması kazanın ana sebebiydi. Benim de yeni yetmeliğimden kaynaklanan bir hata ile kaza gerçekleşti. Ama ABS olsa belki bu olmayabilirdi. Konumun amacı buydu.
Saçma yorumlar yapmayalım lütfen.
debriyaja basar frene dokunmadan mıcır kısımdan geçip gitmeye çalışırım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:26 ----------
ben şahsen abs li motora fazladan para vermem. nasılsa abs var diyip fren işini elektroniğe asla bırakmam. asfalta, toprakta, yağmurda ona göre sürer, ona göre pozisyon alırım.
nasılsa abs var abüüüü, çek gazı. hadi selametle.
ABS insanın kendine yakışanı giymesidir genç.
ABS'li motor iyidir. Başımıza iş gelince kusuru alete, başka sürücüye, yola atmamak; kendi sürüş becerilerimizi doğru değerlendirebiliyor olmak da iyidir. Sürüş becerilerimizi doğru değerlendiremiyorsak ABS'li motor kullansak bile başımıza ABS ile kurtarılamayacak başka dertler açma olasılığımız hayli yüksek olur.
Ouuvvv ABS meselesi, içim gıcıklandı. Hemen copy-paste'den önceki mesajlarımı çıkartıyorum arkadaşlar. Kesin bilgi
- ABS'siz sürüp durmayı bilin, mümkünse ABS'li motora binin. Fren tekniğinizi ABS'ye gerek kalmayacak şekilde geliştirin.
- ABS var diye frene dibine kadar basarsanız fren mesafesi uzar. Şöyle basitçe anlatayım sevgili dostlar:
ABS'siz tam kızaklayan tekerleğin sürtünme kuvveti %20-30 civarında düşer.
Eğer ABS'yi devreye sokmuşsan, tekerleğin saniyenin bilmemkaçta birinde kızaklamış, ABS de o tekerleği boşaltıp yeniden sıkmış demektir.
ABS, tam yetenekle yapılan, yani %100 sürtünme kuvvetini kullanan bir frenlemeye göre tabi ki daha uzun mesafede duracak.
Kitlemişsin la tekeri!!!
Ama tam kızaklama halinden daha düşük bir kayıpla, aracına göre %5-10 civarında kayıpla yırtarsın bu işten.
Motorun üstünde kalman da cabası.
-ABS'li motora ilk defa biniyorsanız, manete saçma sapan basıp bırakıp bi daha basıp, çukurlardan falan geçerken frene basıp sistemin tepkilerini öğrenin. Sonra fren tutmadı, teker boşladı falan dersiniz. ABS'li farklı motora biniyorsanız da bunu yapın. Ön teker genelde bozuk yollarda saçmalar. Arka frenle yığıp sonra öne yüklenmek gerekir. Kombine varsa cillop.
-ABS'li motorla kurtaramadınız diye ABS olmasa kurtaracaktım da demeyin. Kızaklayıp düşecektin işte.
Konuyu açan arkadaşımızın affına sığınarak alışmamış popoda iç çamaşırı durmazmış desem ayıp olmaz umarım
Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim
Eğitim almanı tavsiye ederim kardeş fren yapmayı bilmiyorsun
Hayır dostum çoğu kişi mesajını çok güzel okumuş değerlendirmiş,senin güvenliğin için gayet güzel yorumlar yazmışlar.Kızmaca darılmaca yok.Benim asıl aklıma takılan şey şurada yazdığın;
40 günden beri motosiklet sürüyorsun ve ABS ye güvenip ağır yağmur altında 110-120 km ye çıkıyorsun.Ben yıllardan beri hem araba hem motosiklet kullanıyorum bırak motosikleti araba ile ağır yağmur altında o hızlara çıkmam.Çünkü ıslak yolda işler tamamen değişiyor.Ben herkese derim bütçen müsaitse ABS li versiyon al ama ABS sana yersiz bir güven vermesin.ABS yeni başlayanlarda değişik bir İkarus sendromu oluşturuyor tepkimiz buna.Öncelikle kendi motorum KTM DUKE 200 "ABS" versiyonu. Alalı 40 gün oldu. İlk aldığım 3 gün full yağmurluydu nerdeyse ve ben hiç farketmeden o yağmurda o 200 KM den fazla yol yaptım daha hiç motor tecrübem yokken. Çok ağır yağmurda 110 a 120 ye çıktığımda oldu gene de birşey olmamıştı.
Bir de arkadaşın o motorunun frenleri bitikse o adam nasıl kaza yapmadan sürüyor?Hadi diyelim gerçekten frenler çok kötü sende bunun farkına vardın,bu frenlerle baş edemiyeceğini anladın.. Çek kenara değiş motosikletleri.Göz göre göre boş yere kaza yapmaktan kurtulursun.
Kısaca ABS ye çok güvenme,eğitim al yada en azından biraz deneyim kazanana kadar daha temkinli ve dikkatli sür.Özellikle yağmurda o hızlara çıkma.Seni şimdiye kadar kurtaran şey ABS nin yanında deli gibi şanslı olman.Ama insan her zaman o kadar şanlı olmayabilir.O yüzden lüften biraz daha dikkat.
Bu sebepten nmax varken pcx alanları yadırgıyorum.
Gerçek ABS den kaç kişi söz ediyor
Bir ABS sistemi motosiklet fiyatınayken motosikletlerinizdeki ABS nin ABS olduğunu düşünüyorsunuz Bence ticari bir hile.
Siz ön frene asıldığınızda arka freniniz otomatik devreye giriyormu? bu sorunsalı tartışın sonra ABS diyin bana kalırsa bir tık gelişmiş fren sistemi ABS çok farklı birşey.
Kötümü diye sorarsanız hayır değil ama ABS denmesinede gülüyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)