merhabalar motorum 125 kt mondial ön 15 arka 41 diş ben arkayı 48 dişli ile değiştirecem 7 diş fazla olursa ne kadar bi tork ve çekiş artışı olur ?
merhabalar motorum 125 kt mondial ön 15 arka 41 diş ben arkayı 48 dişli ile değiştirecem 7 diş fazla olursa ne kadar bi tork ve çekiş artışı olur ?
Arka dişliyi büyütmek yerine 150'lik silindir takmanı tavsiye ederim. Hem son hızın düşmez hem de arka dişliyi büyütmekle alacağın torktan çok daha fazlasını alırsın 150'lik silindirle. Motorun diğer herşeyi aynı kalacak şekilde sadece silindiri değiştirerek 150 cc yapabilirsin.
Önce arkayı 45 yap, yetmezse önü 14 yaparsın.
orjinal olsa ne olur olmasa ne olur mondial bu 150 lilik silindir taktır 65 70 tl civarı bi piyasa değeri var birde işçilik 50 tl çok güzel olur motosiklet bizim burda 100 lük motosikletleri 200 lük yapıyorlar hiç bir sıkıntı yapmıyor
Ben 210cc yaptım mersinli ustaların yaptığı kadar olmasa da çok güzel torku var, motorun gidişi çok keyifli. Gaz açınca orjinal egzozla bile böğürmesi mükemmel, gaz verdikçe veresi geliyo insanın Yokuş diye bişey tanımıyo alet, motor bayılmasın diye gaz açıyorum bayılmayı bırak yokuşta bile hızlanıyo tam gaz vermememe rağmen. Yakıtı da sürekli tapagaz sürmezsen 100km'de 2.6 litre civarı.
O motorun hakkı 125 değil en az 150cc. 125'lik haliyle motor doğru düzgün tork veremiyo ve çok verimsiz çalışıyo. Debriyajın da 4 yaylıysa yokuşlarda iyice sıkıntı çıkarıyodur.
Denenis biri olarak evet tork artar hemen tekere gelir motor freni daha sert olur vites kuculterken anlik teker kitlemesi bile yapar istedigini verir ama 1 arti katiyorsa 5 ekside getirir
1 motor surekli yuksek devirde calisir 5-6 bin den asagi inmez
2 vites aralarin daralir kalkar kalmaz 2 ye hemen pesinden 3 e alman gerekir surekli vitesle oynamak zorunda kalirsin buda debriyaj balatanin omrunu kisaltir
3 motor yuksek devirde cakistigi icin yuksek isiya maruz kalir yag omru azalir ve motorun daha cabuk yipranir
4 yuksek devirde calistigi icin deli gibi titresim olur eller ayaklar toton uyusur
5 yakit tuketimin bariz bir sekilde artar
En mantiklisi 150 cc yapmak secim sana kalmis
Bu ara motor hep bagirir disli buyultursen son hizin duser 70 80 max hizin olur ve zorlarsan debriyaji yer
Fz6 motorumun 16 dis olan ön dislisini 15'e dusurdum birkac yil once. (Arkayi 3 dis buyutmekle ayni hesap)
Hic fena olmadi. Kalkislar daha rahat, sehir ici icin cok daha kullanisli oluyor. Son hiz merakim da olmadigi icin, sorun yok. Yakit ta pek farketti diyemem.
Sen tek dis kucultmussun ondan seni bukadar etkilememis 6-7 dişde fark edıyo baya
Onden tek dis kucultmek, arkadan 3 dis buyutmeye denk geliyor benim motorda. (Orjinali Ön:16- Arka :46)
Ama dediginiz gibi arkadan 6-7 dis buyutmek biraz fazla olabilir.
http://www.sprocketcalculator.com
current e şuan kullandığınız ön ve arka dişliyi
new kısmına değiştirmek istediğinizi yazın
+%14 tork son hızınız -%14
Dişli değiştirmekle motorun torku değişmez sadece vites oranları değişir motorun ürettiği güç aynı kalır. Yani vitesi 4ten 3e attığında ne oluyorsa o olur. Örneğin bir yokuşu 60 km/s hızla 3. viteste 7.000 devirde çıkıyorsan dişliyi değiştirdiğinde artık 60 km/s hızla 4. viteste 7.000 devirde çıkacaksın. Yani ne oldu vitesleri geriye çektin sadece. Aynı yokuşu yine aynı devirde ve hızda çıkıyorsun motorun ürettiği güç aynı ama vitesin adı farklı. Ha birde 5. vitesini harcadın artık 5. vites 4 oranına geldi hız 90a geldiğinde ayağınla 6. vitesi arayacaksın Sonuç olarak yokuş performansın aynı kalacak ve durduk yere son hızından olacaksın.
İtme kuvveti: motosikletin tork ve beygir gücü değişmemiş olsa bile ; yüksek viteslere göre daha az, düşük viteslerde daha yüksektir. Bu yüzden düşük güçlü ve büyük dişli(büyük vites oranlı) bir motosiklet daha güçlü ve daha küçük dişli bir motosiklet daha hızlı olabilir.Veya aynı motorun stock haliyle çıkamayacağı yokuşları daha HIZLI çıkabilecektir. Arka dişliyi büyütmek(ön dişliyi küçültmek) düşük hızlarda daha fazla itme verecek ancak motor daha erken devir bitireceği için son hız azalacaktır.
İtme kuvveti de ne? Torkla bir alakası var mı motorun torku değişmiyor ama denklemde değişen başka şeyler var:
a=(Ft-Fd)/m (a=ivme Ft=itme kuvveti Fd= Sürüklenme(motorumuzun haraket etmesi için itme kuvvetinin sürüklenme kuvvettinden büyük olması lazım) m=kütle(motor+sürücü)) Bu denkleme göre motosikletin ivmelenmesini arttırmak için ya kütleyi azaltcaz ya da İTME KUVVETİNİ ARTTIRCAZ.
Ft=Mw/r (Ft:İtme kuvveti Mw:Tekerlekteki tork r ise çap.) Bu denklemde gördüğümüz gibi itme kuvvetini lastiğin çapını azaltarak arttırabiliriz. Fakat dişlilerle oynamak daha kolay olduğu için onu yapıcaz.
Peki arka tekerdeki torkumuzun büyüklüğü ne kadar? İki şeye bağlı:
1) Krank milinde oluşan tork.
2) Şanzıman oranı.
Mw=Me*N (Mw: Tekerdeki tork Me: krank milindeki tork N: şanzıman oranı) Şanzıman oranını da dişlilerle değiştirebiliriz
Şanzıman oranı nasıl hesaplanır? =T1/T2 (T1 ilk dişli T2 ikinci dişli)
Arkadaşın motorunun şanzıman oranını motosikletinin teknik özelliklerinde bulamadım o yüzden sadece arka ve ön dişli arasındaki şanzıman oranı 41/15=2.73 48 ile değiştirdiğinde 48/15=3.20 olacak.
41 dişlide Mw=10.5Nm*2.73= 28.7Nm 48 dişlide Mw=10.5Nm*3.20= 33.6Nm Tekerdeki tork %17 artacaktır.
çok bilimsel bir açıklama olmuş
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)