Hava filtresini ufaltmak hakkında
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Markasız filtra takarsan motor zarar görür, performansı düşer. Markalı takarsan kn gibi, performans düşer uzun vadede motor fakir karışımdan dolayı zarar görür. Hava filtresi ile birlikte mutlaka jet kit kullanman gerekir, kullanırsan hem performansın artar, hem yakıtın hem de motor zarar görmez. Yakıtıda nasıl araya sıkıştırdım ama
-
Güzel oluyor sesi iyi oluyor , vites aralıkları artıyor ama tabi uzun vadede motora zararları söz konusu arkadaşında gibi.
-
Hocam ister açık, istersen kapalı hava filtresi kullan uzun vadede de olsa motoruna zararı olmaz. sadece yakıt hava karışım ayarını yaptırman gerekir.açık hava filtresi taktığın zaman bütün oranlar değişiyor.Hava girişi rahatlıyor,yakıt az gelmeye başlıyor buda motorunun zarar görmesi demek.Örnek egzost alıyorsun bazı markalarda kutudan şunlar çıkıyor. Hava filtresi,Ecu yani beyin bütün hava ve yakıt sistemi değişiyor.Jetkit olayına gelince olay şu açık filtreyi koydun ayarlarını ona göre yaptırdın ama performans alamadın bu sefer karbüratörün ile oynamaya başlıyosun.Eski jetlerini söküyosun sistemine uygun jetleri takıyorsun.
-
-
tabiri caiz ise cuk diye oturur :D çokta güzel olur sesi falan toklaşır hava emme sesi gelir gaza bastığında uzun yolda kafanı şişiriyor haberin olsun ama arkadaşların dediği gibi hava yakıt ayarı yaptırman gerekicek motora bence bir zararı olmaz sonuçta dağda bayırda toz toprakta binmiyorsun sanırım
-
erensipahi adlı üyeden alıntı
tabiri caiz ise cuk diye oturur :D çokta güzel olur sesi falan toklaşır hava emme sesi gelir gaza bastığında uzun yolda kafanı şişiriyor haberin olsun ama arkadaşların dediği gibi hava yakıt ayarı yaptırman gerekicek motora bence bir zararı olmaz sonuçta dağda bayırda toz toprakta binmiyorsun sanırım
Hava filtresinin tuttuğu yabancı maddeler gözle görülemeyecek kadar küçük, mikron boyutlarında
-
Kn falan takarsan, daha iyi olur performans olarak. Tamam ucurmayacak ama, klasik kagit filtrelere gore pamuk? Gibi bir malzemeli olan ve yaglanmasi ve temizlenmesi gereken kn hava filtreleri motosiklet icin daha iyi olur, gercirenligi ve tutuculugu daha iyi oldugundan dolayi.
Sesi biraz daha hoslasacaktir motosikletin.
Alacagin zaman kesin marka al, temizler durursun, yillarca kullanirsin.
-
20-30 liralık ufacık açık filtrelerden takmayı düşünüyosan muhtemelen motor 6-7 bin devirden sonra nefes alamayacaktır. 210cc'lik motoruma bile uymadı o açık filtre. 7500 devirden sonra boğulup vuruntu yapıyordu motor.
-
-
Benim de silindir pistonum 50 tl olsa, tüner bile koyar gezerim. Hadi bakalım bu rakam 3-5 bün tl olsun yüne açık geziyor musunuz: cherry: bir de işe km bazında bakmak lazım. Kaç km?
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Benim de silindir pistonum 50 tl olsa, tüner bile koyar gezerim. Hadi bakalım bu rakam 3-5 bün tl olsun yüne açık geziyor musunuz: cherry: bir de işe km bazında bakmak lazım. Kaç km?
15 binde 125 lik silindir taktırmıştım silindir büyütmek amacı ile birde üzerinde 200 lük çift gaz telli karbüratör vardı 15 binden 50 bine km ye kadar kullandım ilk günki gibi hızlı gidiyordu yarış yapıyorduk o zamanlar kolay kolay yenilmiyordum bu arada silindir tahta kutu diye geçiyordu komple takımı 35 tl idi :DD
-
Gençler ona uygun jet kitte alacağım hatta buldum bi tane. Hava ayar olayıda yapılacak. Ama bu hava filtresi yağ yakma olayını ortaya çıkarır diye endişeleniyorum. Fikirden vazgececek gibiyim. Küçük akü arayışına girdim. :(
-
Hava filtresi markalı bİr şeyler bakarsan sorun olmaz
-
25000km açık, ufak hava filtresi, 2500km filtresiz kullandım, yağ yakmıyordu. offroad yapmıyorsan, çöl ikliminde yaşamıyorsan, sorun olmaz.
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
-
Çıkan ana jetlerin numarsına bak, açık hava filitresi takarsan % 5 büyüğünü takmak gerekir veya %5 olan jeti büyültebilirsin düzgün matkap ucuyla tekrar genişletmek için.
Örnek çıkan jet-meme 125 takılması gereken 130.Ayrıca karbüretör iğne yükseklik ayarıda denenmesi gerekebilir alt ve orta devirde boğulma (zengin karışım) veya fakir çalışma yaşanabilir.Devir düz bir şekilde kesiklik yapmadan artıyorsa orjinali gibi durabilir kelebek-iğne yüksekliği.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:15 ----------
Çok alakalıysanız modifiyeyle doğru jet-meme'yi bulmanız için bujilerin okunmasıyla yapılan tam gaz ana jet testi yapmanız gerekir.
Bir tane örnek:
https://www.youtube.com/watch?v=oNbWwK05phQ
Çıkan bujilerin dişli kısımları kesilir bujinin iç kısmında dip porselende 2 mm lik karbon atığı görünürse doğru jetleme yapılmış olur:
http://kawtriple.com/mraxl/carb/plugchop.htm
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)