Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hava filtresini ufaltmak hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Merhaba herkese, arkadaşlar gs 500'ümle uğraşıyorum şu aralar. Motosiklet tek kişilik hale geldi (gerçi bi takım sorunlar var ama ) şimdi epey büyük bir sorun var. aküyü tesisatı falan saklayamıyorum. hava filtresi kutusuda aha bu kadar yer kaplıyor.




    bu kutuyu söküp attığımda en azından aküyü ve tesisatı oraya alabilirim. şimdi o kutudaki hava filtresi yerine



    bu şekilde olan filtrelerden taksam yaşayacağım problemler neler olur? kesinlikle amacım performans falan değil. ek olarak önemli bilgilerden birisi de, bu tarz açık hava filtreleri benim motoruma uyar mı? "bunu kullandım iyidir, aha linki" diyecek olan arkadaşları da konuya davet ediyorum.

    bu arada krank/egzantrik filtresi de ihtiyacım olacak onunla ilgili öneri de istiyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Markasız filtra takarsan motor zarar görür, performansı düşer. Markalı takarsan kn gibi, performans düşer uzun vadede motor fakir karışımdan dolayı zarar görür. Hava filtresi ile birlikte mutlaka jet kit kullanman gerekir, kullanırsan hem performansın artar, hem yakıtın hem de motor zarar görmez. Yakıtıda nasıl araya sıkıştırdım ama

  3. #3
    tayfungun45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2012
    Şehir
    BORNOVA
    Motosikleti
    BS6 Dominar 400 UG
    Güzel oluyor sesi iyi oluyor , vites aralıkları artıyor ama tabi uzun vadede motora zararları söz konusu arkadaşında gibi.

  4. #4
    Ducseko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2015
    Hocam ister açık, istersen kapalı hava filtresi kullan uzun vadede de olsa motoruna zararı olmaz. sadece yakıt hava karışım ayarını yaptırman gerekir.açık hava filtresi taktığın zaman bütün oranlar değişiyor.Hava girişi rahatlıyor,yakıt az gelmeye başlıyor buda motorunun zarar görmesi demek.Örnek egzost alıyorsun bazı markalarda kutudan şunlar çıkıyor. Hava filtresi,Ecu yani beyin bütün hava ve yakıt sistemi değişiyor.Jetkit olayına gelince olay şu açık filtreyi koydun ayarlarını ona göre yaptırdın ama performans alamadın bu sefer karbüratörün ile oynamaya başlıyosun.Eski jetlerini söküyosun sistemine uygun jetleri takıyorsun.

  5. #5

    Üyelik
    18 Haziran 2012

  6. #6

    Üyelik
    21 Eylül 2011
    Şehir
    Karaman
    Motosikleti
    Kuba CR1
    tabiri caiz ise cuk diye oturur :D çokta güzel olur sesi falan toklaşır hava emme sesi gelir gaza bastığında uzun yolda kafanı şişiriyor haberin olsun ama arkadaşların dediği gibi hava yakıt ayarı yaptırman gerekicek motora bence bir zararı olmaz sonuçta dağda bayırda toz toprakta binmiyorsun sanırım

  7. #7
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı erensipahi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tabiri caiz ise cuk diye oturur :D çokta güzel olur sesi falan toklaşır hava emme sesi gelir gaza bastığında uzun yolda kafanı şişiriyor haberin olsun ama arkadaşların dediği gibi hava yakıt ayarı yaptırman gerekicek motora bence bir zararı olmaz sonuçta dağda bayırda toz toprakta binmiyorsun sanırım
    Hava filtresinin tuttuğu yabancı maddeler gözle görülemeyecek kadar küçük, mikron boyutlarında

  8. #8
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Kn falan takarsan, daha iyi olur performans olarak. Tamam ucurmayacak ama, klasik kagit filtrelere gore pamuk? Gibi bir malzemeli olan ve yaglanmasi ve temizlenmesi gereken kn hava filtreleri motosiklet icin daha iyi olur, gercirenligi ve tutuculugu daha iyi oldugundan dolayi.
    Sesi biraz daha hoslasacaktir motosikletin.
    Alacagin zaman kesin marka al, temizler durursun, yillarca kullanirsin.

  9. #9
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    20-30 liralık ufacık açık filtrelerden takmayı düşünüyosan muhtemelen motor 6-7 bin devirden sonra nefes alamayacaktır. 210cc'lik motoruma bile uymadı o açık filtre. 7500 devirden sonra boğulup vuruntu yapıyordu motor.
    solmyr bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    21 Eylül 2011
    Şehir
    Karaman
    Motosikleti
    Kuba CR1
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava filtresinin tuttuğu yabancı maddeler gözle görülemeyecek kadar küçük, mikron boyutlarında
    cup motosikletim vardı 3 yıl boyunca hiç hava filtresi olmadan kullandım performans kaybı veya yağ yakma gibi bi sorunu yoktu 50 bine gelmişti motosiklet
    Mengu16 bunu beğendi.

  11. #11
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Benim de silindir pistonum 50 tl olsa, tüner bile koyar gezerim. Hadi bakalım bu rakam 3-5 bün tl olsun yüne açık geziyor musunuz: cherry: bir de işe km bazında bakmak lazım. Kaç km?

  12. #12

    Üyelik
    21 Eylül 2011
    Şehir
    Karaman
    Motosikleti
    Kuba CR1
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim de silindir pistonum 50 tl olsa, tüner bile koyar gezerim. Hadi bakalım bu rakam 3-5 bün tl olsun yüne açık geziyor musunuz: cherry: bir de işe km bazında bakmak lazım. Kaç km?
    15 binde 125 lik silindir taktırmıştım silindir büyütmek amacı ile birde üzerinde 200 lük çift gaz telli karbüratör vardı 15 binden 50 bine km ye kadar kullandım ilk günki gibi hızlı gidiyordu yarış yapıyorduk o zamanlar kolay kolay yenilmiyordum bu arada silindir tahta kutu diye geçiyordu komple takımı 35 tl idi :DD

  13. #13
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Gençler ona uygun jet kitte alacağım hatta buldum bi tane. Hava ayar olayıda yapılacak. Ama bu hava filtresi yağ yakma olayını ortaya çıkarır diye endişeleniyorum. Fikirden vazgececek gibiyim. Küçük akü arayışına girdim. :(

  14. #14
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Hava filtresi markalı bİr şeyler bakarsan sorun olmaz

  15. #15
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    25000km açık, ufak hava filtresi, 2500km filtresiz kullandım, yağ yakmıyordu. offroad yapmıyorsan, çöl ikliminde yaşamıyorsan, sorun olmaz.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  16. #16
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Çıkan ana jetlerin numarsına bak, açık hava filitresi takarsan % 5 büyüğünü takmak gerekir veya %5 olan jeti büyültebilirsin düzgün matkap ucuyla tekrar genişletmek için.

    Örnek çıkan jet-meme 125 takılması gereken 130.Ayrıca karbüretör iğne yükseklik ayarıda denenmesi gerekebilir alt ve orta devirde boğulma (zengin karışım) veya fakir çalışma yaşanabilir.Devir düz bir şekilde kesiklik yapmadan artıyorsa orjinali gibi durabilir kelebek-iğne yüksekliği.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:15 ----------

    Çok alakalıysanız modifiyeyle doğru jet-meme'yi bulmanız için bujilerin okunmasıyla yapılan tam gaz ana jet testi yapmanız gerekir.

    Bir tane örnek:

    https://www.youtube.com/watch?v=oNbWwK05phQ

    Çıkan bujilerin dişli kısımları kesilir bujinin iç kısmında dip porselende 2 mm lik karbon atığı görünürse doğru jetleme yapılmış olur:

    http://kawtriple.com/mraxl/carb/plugchop.htm


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)