arkadaşlar bu elektrikli motorlarda şarj işi nasıl oluyor peki. kaç saat sürüyor tam dolması?
Aslında asıl sıkıntı o.
En uyduruk benzinli vasıtada bile yakıtınız bittiğinde en yakın istasyona yürür, bir şişe benzin alıp gelir, yolunuza devam edersiniz. Elektiriklide akü biterse büyük sıkıntı.
Aküden sonra bide şarj cihazı sıkıntısı var. Durduk yere bozuluyorlar.
Valla bende arora yls 08 var ilk versiyonu 3 yıl önce almıştım 2000 tl ye .Şarjı bitmeden doldurma işlemi çok az yapmışımdır ve haftada en az 3 defa ilk yıllar şimdi haftada 2 defa şarj edip kullanılıyor (şuan babam kullanmakta bakkala pazara ) Şu anki 3 yıllık batarya ile yaklaşık 25 km yol yapıyor (hızı 20-25 ile gidersen 1 vitesinde ) ortalama sadece plastikleri eskidi onuda sordum komle plastik gövde dış tarafı 300 liraya değişiyormuş .Bendeki düşük watlı 30 km hızı geçmiyor yetiyor. 3 yıl sigorta , muayene,vergi borcu 8 saat şarj dolumu .70 kuruş 30 km gidiyor daha ne olsun .Dikkatli kullanırsan üzmez .
30 km hızı geçmiyor diyorsun. Bide dikkatli kullan diyorsun. Abi asıl sorun bu işte 30 km hızı geçmeyip 20-25 km menzile sahip olacaksan. Sadece çarşıya pazara gitmeye kullanacaksan normal bisiklet kullan daha iyi. Onunda vergisi sigortası yok. Hem daha hızlı. Hem daha az yakıyor. İstediğin kadarda hor kullanabilirsin. Bakım yapmana bile gerek yok. Üzmez seni. Yok ben pedalla uğraşmak istemiyorum diyorsan mobilet al. Onun da maliyeti elektrikliden çok daha ucuz. Elektrikli gibi yolda bırakmaz menzil sıkıntısı da yok. Hızı da daha fazla. Bu şartlarda elektrikli almak hiç de mantıklı değil.
"Elektrikli işimi görüyor. Dikkatli kullanırsan üzmez" demek, at arabasına mercedes parası verip "İşimi görüyor. Dikkatli kullanırsan üzmez." demek kadar komik duruyor. "Daha ucuza mercedes varken neden at arabasına o kadar para veriyorsun?" diye sorarlar adama.
Tam 4 yıl önce babama karşı çıkmıştım alma şunu diye oda ehliyetim yok mecburum demişti.İyiki de almış mal iyi çıktı.Şuan motor tahminen en az 20.000 km de çünkü 2 yıl önce 10.000 deyken km göstergesi bozulmuştu.Bu dört yılda 2 kere aküsü değişti,en son 1 ay önce 600 tl ye 4 lü akü takıldı.Yani akünün ömrü 2 yıl(10.000 km).
Akünün ömrünü 10.000 km kabul etsek bile masrafı çok fazla. Benim şu an kullandığım motorum boxer 150cc 10.000 km'de 1000 tl yakıt tüketiyor. Elektrikli de 600 tl akü tüketiyor. Harcadığı elektriği saymıyorum. Akünün ölmesine, menzil sıkıntısına, hız sıkıntısına, çektiğin eziyete değer mi %40 yakıt tasarufu. Bence değmez.
Söylemeden duramayacağım. İsterse hiç akü masrafı olmasın. Elektrikte beleş olsun. Kullanamadığın alete o kadar para verip satın almaya değer mi? Aküsü yeniyken bile menzili 20-25 km olan bir alet sonuçta bu.
Ben 3. senesinde 25 km mesafe yaptığını ve akülerini değiştirmediğimi söyledim . İlk aldığımda 60 km yol yaptım .Bu adı üstünde elektrikli bisiklet ve 2000 tl (senin motorunun 2 yıllık sigorta vergi muyane parası ) ve bu modeller sen uzun yol yap diye üretilmedi şehir içi diye zaten .Ucuza ekonomik çözüm .Basarsan parayı yaklaşık 80 bin euro du sanırım 200 basan 180-300 km mesafeli yarış motorları da var ve normal motosiklet geçemiyor .Bu tamamen zevk meselesi .Bunu alırken herkes biliyor yapacağı mesafeyi gideceği hızı.Ve hiçde bu motor yuki spitzer kadar üzmedi .Hatta o bozuldu gene imdadıma bu elektrikli yetişdi .Bide şu var şanssızlık . Sen 2 tane motor bozmuşsun belki senin kullanma hatan belkide fabrikasyon fakat satışlar ortada çoğunlukla herkes memnun .Benim tek endişem trafik kurallarına uyulmaması ve ufacık çocuklara bu motorları alan bindiren ailelerin göz yumması sonra kaza olunca bak elektrikli motor tehlikeli sakat .
elektrikli bisiklete de ehliyet istiyorlar
akü desen masraf
yapacağı hız belli gitmiyor
bence akü 5.000 km den erken biter
Elektrik destekli söz konusu olduğunda scooter lardan ziyade bisikletler daha mantıklı heleki katlanır modelleri olursa istediğiniz yere yanınızda da götürebilirsiniz gayet kullanışlı araçlardır.
Ayrıca elektrikli sisteme sahip araçlara insanlar ön yargılı bakıyor özellikle bisikletçiler ve motorsikletçiler.Siz aldınız sorun yaşadınız diye hepsi çöptür demek çok yanlış ve saçma dikkatli kullanırsanız elektrik&elektronik aksamla ilgili bir sorun yaşamazsınız.Çokça müşterim var senelerdir kullananıda var sadece zamanı geldiğinde akü masrafları oluyor o kadar.En azından ehliyete ihtiyaçları yok, vergisi yok, sigorta zorunluluğu yok.Senede bunlar için ödediğiniz parayı toplayın göreceksiniz ki neredeyse her sene sizde akü alıyorsunuz aslında belkide daha fazlası.
1500-2000w Hub motor 27-28´´ Lastik uyumlu.
Lg 48V-15Ah lityum ion hucreli pil
Bisiklet göbeğine montajli Tork arttirici sistemler ve beyin..
Bafang motor..
Yukaridaki urunler hakkinda göruşleriniz nelerdir?Bu urunlerden alip bisikletime aplike etmeyi dusunuyorum,çift tekere motor koyacagim ve iki pil olacak,tek beyin ve inventoru seri baglayabilirmiyiz.besleme acisindan
Elektrikli bisiklet&scooter ların hepsinde elektronik hız kilit i var çok basit bir işlem ile bu kilit devre dışı bırakılabiliyor ve bu şekilde 45 - 50 km ye yakın sürate çıkabiliyor.İki teker elektrik destekli araçlar için bu sürat yeterli daha yüksek hız beklentileriniz varsa ehliyetinizi alıp sigortanızı yaptırıp içten yanmalı motora sahip bir araç almalısınız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:11 ----------
Bafang çok kaliteli bir markadır fakat 2000 watt lık bir motora 15 amper batarya biraz zayıf kalabilir yani bu şu demek bataryanız şarjını koruduğu sürece motorunuzu tam performansta çalıştırır fakat çok uzun menzili olmayabilir (kullanıma da bağlı) 20 amper daha uygun olur.Ayrıca 2000 watt lık hub motorlu e-bike ile hiç bir rampada bayılmaz gayet tatminkar bir performansla kullanırsınız hız kiliti açıldığında tehlikeli olsada 60-70 km leride çok rahat görürsünüz.
5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;
"Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."
Adam 2016'da bunlardan şikayet ediyor. Son birkaç yılda ülkemizdeki elektrikli araç piyasası nasıl gelişti acaba? Bu konu açıldığı zaman günümüzdeki büyük elektrik oyuncularının tamamı vardı; Zero, Lightning, Energica ve diğerleri. Olay parada bitiyor. "Elektrikli araç almayın" gibi bir öneri yanlış olurdu tahminen. "Benim aldığım modelleri almayın" diyebilirsiniz ki o da tartışılır, sizin kullanımınızdan veya şanssızlığınızdan ötürü başınıza gelmiş olabilir.
Neyse; hakikaten, nasıl gelişti ki elektrikli pazarı ülkemizde? Ne zamandır "bunlara da plaka, sigorta ve vergi gelecek" diye geyikler vardı; var mıymış aslı astarı? Malum, hükümetin her yerden gelecek paraya ihtiyacı var, yakın zamanda hayata geçirebilirler. Geçirmezlerse de akıllarına karbuz kabuğu düşürmeyelim?
Bende 5 yıl kullandım ehliyet alamıyordum o zamanlar okula gidip gelmeye bişey arıyordum elektriklilerde o zaman daha yeni yeni çıkıyordu 250 vatt lık almıştım 1300 liraya :D
Tam 5 yıl kullandım 1 kez akü değiştirdim. Öyle çıkıyım uzun uzun geziyim falan diyemiyodum 20-25 km de aküsü bitiyordu, hatta il aldığımda 15 km bile zor gidiyordu artık ne kadar beklediyse bayiide aküler kötüydü aldıktan 1 yıl sonra aküleri değiştirmek zorunda kaldım. Ama yeni aldığım akü 40 km ye yakın götürüyordu. Tam 3,5 yıl kullandım epey gitti.
İş ve okul için şehir içi yakın mesafeler için güzel kullanışlı bence.
Yani Ben günde 90-100 km yaptığım oluyor bana gitmez.
Ama param olsa zero alırım o gider bak :D
Ha bak gittiğim mesafe 5-10 km olsa çünkü bunların dönüşü var ufak tefek de iş çıkıyor o zaman bir de elektrikli alırım ben ama baya yol yapıyorum şarj etme imkanımda yok.
Elektrikli motosikletlerin asıl sorunu kalitesiz olmaları değil teknolojik olarak benzinli motosikletlerle rekabet edecek maliyet/performans oranına sahip olmamaları.
Aynı maliyetle üretilmiş benzinli bir motosiklet elektrikli motosikletten kat kat daha üstün oluyor. Yani elektrikli araç kullanmak istiyorsanız ya fiyattan taviz vereceksiniz yada kaliteden. Çin malı markalar kaliteden taviz veriyor, avrupa-amerikan markalar fiyatı uçuruyor.
E peki bunun çaresi ne diyecek olursanız, yapabileceğimiz tek şey oturup üniversitedeki hocaların yeni pil teknolojileri geliştirmelerini beklemek.
Tam olarak böyle, çok güzel açıklamışsınız. Sorun elektrik motorları değil, sorun pil teknolojimiz. Aslında üstüne düşülse çözülemeyecek şeyler değil ama bir nedenden ötürü üzerine düşülmediğini düşünüyorum. Büyük petrol şirketlerine bağlamayacağım olayı, her alanda böyle. Taşınabilir elektrikli cihazlar mesela; telefonlar, bilgisayarlar. Hiçbirinin batarya teknolojisi adam gibi ilerlemiyor. Ufak tefek buluşlar oluyor elbette (mesela daha önce bir yerlerde anlattığım, Stanford'da bulunan alüminyum tabanlı pil gibi) ama üzerlerine düşülmüyor. Nedeni konusunda birçok komplo teorisi kurulabilir ama gerçek nedeni cidden merak ediyorum. Elbette bilim, saat gibi düzenli ilerleyen bir şey değildir; büyüklü küçüklü sıçramalarla ilerleme gerçekleşir ama bunca zamandır bu konuda ilerleme kaydedememiş olmamız beni düşündürüyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)