Geri gitmek için boş vites şart mı?
Reklamlar
-
Park ederken manevra yaparken vs geri geri nasıl gidiyoruz 1.viteste kaldıysa debriyajı sıkıp geri hareket eder mi (sağlıklı mı)veya boşa almak mı gerekli hep. 1 ile 2 arası boşa geçerken ecel terleri dökücem hiç boş kullanmadan ömür geçer mi yani
Not::Geri vites şanzımanlı motorları tenzih ederim.
Reklamlar
-
-
Debriyajı sıkınca motosikleti bisiklet gibi düşünebilirsin. Aynı şey.
-
Debriyaja bastığınızda motor boşa geçmiş gibi olur, sağlıklı çalışmayan debriyaj sisteminde debriyaja bastığınızda kasılma hissedebilirsiniz bu durumlarda boşa atmak daha iyi,
-
ehliyetiniz var mı sizin ?
-
debriyajı çekip geri veya ileri itebilirsin ama vitesi boşa almanı tavsiye ederim..
sebebi ise,
viteste park ederken motor yana kaçar ve debriyajı bırakırsan hareket halinde olan motor daha çok yatmaya meyillenir tutamayıp devirebilirsin..
dururken boşa atmak zor olabilir,ayaklarınla motoru hafif ileri geri birkaç cm oynatırsan tık diye boşa geçer..
-
-
İkisi aynı değil
Debriyajı sonuna kadar çeksen de bir miktar sürtünme var.
(Aksini iddia edecek arkadaş varsa motor paddock tayken bire alıp debriyajı bırakmadan arka tekere baksın
Dönmüyor derse sonrasında tartışalım)
Ama debriyaj çekiliyken de ileri geri yapabilirsin
sadece geri gidişi az biraz daha zor olur
-
Arabalarda bile debriyaja sonuna kadar bastığınızda birbirine sürtünen plakalar en fazla 1,5-2 mm aralanır.Bu da bir motorun ürettiği gücün bir miktar şanzımana geçmesine sebep olur. Motosiklette de böyle. Hem de aralık daha da az. Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi debriyajı sonuna kadar çekseniz bile bir miktar güç iletilir. Motoru orta sehpaya alıp 1 e takın. Arka tekerleğin ciddi ciddi döndüğünü göreceksiniz.
Hadi diyelim plaklarını birbirinden tamamen ayırabildiniz bu sefer de yağ içinde çalıştıkları için sürtünmeden (viskoz sürtünme) yine bir miktar güç iletilecektir.
Ha motora zararı olur mu ? Olmaz. Sadece bacaklarını yormuş olursun.
-
oguzhanlal adlı üyeden alıntı
Arabalarda bile debriyaja sonuna kadar bastığınızda birbirine sürtünen plakalar en fazla 1,5-2 mm aralanır.Bu da bir motorun ürettiği gücün bir miktar şanzımana geçmesine sebep olur. Motosiklette de böyle. Hem de aralık daha da az. Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi debriyajı sonuna kadar çekseniz bile bir miktar güç iletilir. Motoru orta sehpaya alıp 1 e takın. Arka tekerleğin ciddi ciddi döndüğünü göreceksiniz.
Hadi diyelim plaklarını birbirinden tamamen ayırabildiniz bu sefer de yağ içinde çalıştıkları için sürtünmeden (viskoz sürtünme) yine bir miktar güç iletilecektir.
Ha motora zararı olur mu ? Olmaz. Sadece bacaklarını yormuş olursun.
en bilimsel cevap
-
feti_can adlı üyeden alıntı
İkisi aynı değil
Debriyajı sonuna kadar çeksen de bir miktar sürtünme var.
(Aksini iddia edecek arkadaş varsa motor paddock tayken bire alıp debriyajı bırakmadan arka tekere baksın
Dönmüyor derse sonrasında tartışalım)
Ama debriyaj çekiliyken de ileri geri yapabilirsin
sadece geri gidişi az biraz daha zor olur
Vites boştayken de arka teker döner. Bu dönmenin nedeni vites kutusundaki yağdır.
-
-
mostro adlı üyeden alıntı
Vites boştayken de arka teker döner. Bu dönmenin nedeni vites kutusundaki yağdır.
Geçen hafta sonu denedim (zincir temizliği yaparken) dönmedi : )
Gerçekten dönmedi, inatlaşmak gibi bi niyetim -haşa- yok
-
Çok kastınız abi. Adam orta sehpaya alıp tekere bakmayacak ki. Oldu da boşu bulamazsam viteste de geri gidebilir miyim diyor. Debriyajı sıkarsan gidersin. Bu kadar.
-
Mt 07 debriyajda motor soğukken çok zor gidiyor.
-
tinerci adlı üyeden alıntı
Mt 07 debriyajda motor soğukken çok zor gidiyor.
soğukken debriyajı çeksende balatalar birbirlerinden tam ayrılmıyorlar,zorlanma bu sebeple olur..
maneti 4-5 defa bırakıp çektiğinizde debriyaj balataları biraz daha ayrılırlar az da olsa hareket kolaylaşır..
mesela çok soğuklarda 1. vitesde maneti çekip marşa basarsanız motor ileri atlayabilir..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)