Honda'nın Yaptığı Ayıp Değil mi? BREZİLYA VS TÜRKİYE
Reklamlar
-
newmoto76 adlı üyeden alıntı
Motosiklet pazarı konusunda Türkiye en kötü pazar. Honda Otomobil olarak Türkiyede yer almasaydı motosikletle uğraşmazdı.. Çinli kötü motosikletler hariç yılda 20-30 bin lik bir pazar için yılda 10 milyon motosiklet satan bir marka Türkiye ile neden ilgilensin?
Koç gurubu bir ara Yamahayla ilgilendi baktı astar yuzunden pahalı çıktı o işten. Koç grubu Fiattan yada Forddan çıktımı?
Meseleyi doğru anlamak lazım. Brezilya, Hindistan yada birçok milli geliri ülkemizden çok düşük olan ülkelerin bile motosiklet pazarı çok çok daha gelişmiş.. Bu yüzden honda brezilyada hindistanda tüm ağırlığını koyuyor..
Türkiye de Honda "0" adet motor satsada iplemez. Ama araba satamazsa ipler..
Ne zamanki kötü kalitede çinli motorlara ciddi kalite standardı ve satış sonrası servis garantisi yaptırımı uygularsın. Ne zamanki motosiklet arabalarda olduğu gibi dükkanlarda değil doğru duzgun yerlerde satılmaya başlar ve insanlar adam gibi servis hizmeti alır. O zaman motor satılır..
Maalesef motosiklet daha ülkemizde doğmadan ölmüştür.
Evet bu da doğru. Hala emekleme modundayız motosiklette, önce ayağa kalkıp ilk adımları atıp yürümeyi öğrenmek lazım. Kabul 10 sene öncesine göre motosiklet sayısı %bilmem kaç arttı, ama o oranda motosiklet bilinci ve bakış açısı arttı mı? Çevremde en eğitimli otomobil kullanıcıları bile hala şeytan icadı diyor ve 10 dakikalık yolu 1.5 saatte arabayla gidiyor. motorla 10 dakikada gidiyorum diyince de "Amoo tehlükelüüü" diyor. Hani sanırısın otomobil kazaların da da yüz akı bir ülkeyiz. Bilinç, dediğim gibi rasyonalite, hem tüketiciye hem motosiklet satana şart.
Reklamlar
-
Cloud adlı üyeden alıntı
Evet bu da doğru. Hala emekleme modundayız motosiklette, önce ayağa kalkıp ilk adımları atıp yürümeyi öğrenmek lazım. Kabul 10 sene öncesine göre motosiklet sayısı %bilmem kaç arttı, ama o oranda motosiklet bilinci ve bakış açısı arttı mı? Çevremde en eğitimli otomobil kullanıcıları bile hala şeytan icadı diyor ve 10 dakikalık yolu 1.5 saatte arabayla gidiyor. motorla 10 dakikada gidiyorum diyince de "Amoo tehlükelüüü" diyor. Hani sanırısın otomobil kazaların da da yüz akı bir ülkeyiz. Bilinç, dediğim gibi rasyonalite, hem tüketiciye hem motosiklet satana şart.
Bilinç kesinlikle en doğru kelimeydi...
SS çaknası 125 yada 250 cc motosikletlerin kuyruklara girerek satın alındığı bir ülkenin motosiklet kültürü gelişemez..
Motosiklet gösteriş aracı olarak satın alınıyor. Büyük bir bölümü paket servis ve iş için.. Ulaşım aracı için kullanan kesimin %10 u bulacagını sanmıyorum..
Sen CBR 250 yi alıyosan müşteri olarak Hondayı hiç Brezilya kıvamına getiremezsin..
-
newmoto76 adlı üyeden alıntı
Bilinç kesinlikle en doğru kelimeydi...
SS çaknası 125 yada 250 cc motosikletlerin kuyruklara girerek satın alındığı bir ülkenin motosiklet kültürü gelişemez..
Motosiklet gösteriş aracı olarak satın alınıyor. Büyük bir bölümü paket servis ve iş için.. Ulaşım aracı için kullanan kesimin %10 u bulacagını sanmıyorum..
Sen CBR 250 yi alıyosan müşteri olarak Hondayı hiç Brezilya kıvamına getiremezsin..
Evet bir de onu alan da utanmadan motosikletin ekonomik bir ulaşım aracı olduğunu söyler. Ulan 15bine aldın 250cc aleti bunun neresi ekonomik oldu o zaman. Normal şartlarda çoğunlukla ulaşım için alınsa zaten küçük cc skutır ve commuter cenneti haline gelmen lazım ki, ekonomik düşünen tüm ülke kullanıcılarında bu böyle. Sayı artıyor, çevremde de görüyorum, ama daha çok zaman lazım alanın da satanın da satın alana bakış açısının da doğru yere oturması için. Biz de ticariciler hariç motosiklet hala hobi aracı olarak alınıyor hususi taşıt olarak alınıp da sadece ulaşım için kullanılan commuter sayısı bile komik rakamlardır. Bu yüzden mevcut commuterlere alternatif 250 cc commuter yok, olan 250ccler yine dediğiniz gibi kuyruk bekleyen hobiciye yönelik ve aşırı pahalı aletler.(tabi güzel ülkemin dehşetengiz vergilerini de unutmamalı, avrupada yarı fiyatı neredeyse aynı aletler.)
Bu yüzden ulaşım amaçlı alınacak ve limitinde kullanılacak çin malı motosiklete karşı değilim, bu sebeple alan varsa saygı duyarım. aynı sebeplerden, son yıllarda ülkeye giren bajaj gibi hero gibi hint malı ve nispeten hobiciye de alternatif aletlerin gelmesini olumlu buluyorum ben. doğru politikalar izlerlerse en azından ulaşım amaçlı ama tipi düzgün aletlere (benim gibi) binmek isteyenlere de önemli birer alternatif oluştururlar diye umut ediyorum.
-
Cloud adlı üyeden alıntı
Evet bir de onu alan da utanmadan motosikletin ekonomik bir ulaşım aracı olduğunu söyler. Ulan 15bine aldın 250cc aleti bunun neresi ekonomik oldu o zaman. Normal şartlarda çoğunlukla ulaşım için alınsa zaten küçük cc skutır ve commuter cenneti haline gelmen lazım ki, ekonomik düşünen tüm ülke kullanıcılarında bu böyle. Sayı artıyor, çevremde de görüyorum, ama daha çok zaman lazım alanın da satanın da satın alana bakış açısının da doğru yere oturması için. Biz de ticariciler hariç motosiklet hala hobi aracı olarak alınıyor hususi taşıt olarak alınıp da sadece ulaşım için kullanılan commuter sayısı bile komik rakamlardır. Bu yüzden mevcut commuterlere alternatif 250 cc commuter yok, olan 250ccler yine dediğiniz gibi kuyruk bekleyen hobiciye yönelik ve aşırı pahalı aletler.(tabi güzel ülkemin dehşetengiz vergilerini de unutmamalı, avrupada yarı fiyatı neredeyse aynı aletler.)
Bu yüzden ulaşım amaçlı alınacak ve limitinde kullanılacak çin malı motosiklete karşı değilim, bu sebeple alan varsa saygı duyarım. aynı sebeplerden, son yıllarda ülkeye giren bajaj gibi hero gibi hint malı ve nispeten hobiciye de alternatif aletlerin gelmesini olumlu buluyorum ben. doğru politikalar izlerlerse en azından ulaşım amaçlı ama tipi düzgün aletlere (benim gibi) binmek isteyenlere de önemli birer alternatif oluştururlar diye umut ediyorum.
250CC ve altı ötv belli,bence bakış açınızın başka yerlere yönelmesi lâzım.Misal şark kurnazları,muadili o fiyat biz nabak,alan memnun satan memnun vs.Konuşmayacam diyom gene tutamıyom.Neyse sustum.
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
-
turkish39 adlı üyeden alıntı
250CC ve altı ötv belli,bence bakış açınızın başka yerlere yönelmesi lâzım.Misal şark kurnazları,muadili o fiyat biz nabak,alan memnun satan memnun vs.Konuşmayacam diyom gene tutamıyom.Neyse sustum.
Yoo 250 cc alana çatmak için yazmadım fark ettiyseniz önceki mesajlarımda memleketteki dehşetengiz vergiden bahsettim. Aynı aletler avrupada neredeyse yarı fiyatı dedim. Ayrıca her 250cc alan böyle diyor manası çıkmasın, hani 1200cc alet alıp da ekonomik ulaşım diyen filan var ya o hesap yazdım o cümlemi. motosiklet esasında sadece küçük cc alınınca yani 250cc ve altı alınınca ekonomik yoksa gerçekler ortada arabadan daha pahalıya patlıyor cc arttıkça her anlamda. 250cclerin fiyatları da dahil üst cclere çıktıkça motosiklet hem hacmen hem madden sizi rahatlatan bir ulaşım aracı olma özelliğini kaybediyor bana göre. 250cc bir cruiserla 6 ay İstnabul trafiğinde dolaştım ve satıp ybr125 alınca oh be ulaşım diye buna derim dedim. Anlatmak istediğim budur. Hobi için alınmasın mı tabii ki alınacak bizim anlatmaya çalıştığımız o değildi. Küçük cc de model alternatifi yok diyenlere niye yoku kendi düşüncemizce anlatmayı denedik. Yoksa parası olan istediği cc ve modele ulaşabilene epeyce alternatif var bence. Ki o adam zaten demiyor ki honda ayıp ediyo getirdiği modellerle diye, honda da yoksa gidip bmw alıyor, triumph alıyor mirim. Tamam ben de sustum. Unutmuşum bu ortamı, biraz söz uzadı mı yanlış anlaşılmalar dakkasında başlıyor.
Honda getirmiyorsa abuzittin marka var ilk mesajı yazan arkadaşım onu dene. takma kafaya yani, hem yarı fiyatına satıyo bak adamlar o da iki teker o da işini görüyor binebilene.
-
Cloud adlı üyeden alıntı
Yoo 250 cc alana çatmak için yazmadım fark ettiyseniz önceki mesajlarımda memleketteki dehşetengiz vergiden bahsettim. Aynı aletler avrupada neredeyse yarı fiyatı dedim. Ayrıca her 250cc alan böyle diyor manası çıkmasın, hani 1200cc alet alıp da ekonomik ulaşım diyen filan var ya o hesap yazdım o cümlemi. motosiklet esasında sadece küçük cc alınınca yani 250cc ve altı alınınca ekonomik yoksa gerçekler ortada arabadan daha pahalıya patlıyor cc arttıkça her anlamda.
Ben o vergileri bahane edip 250 CC ve altında da bahane edenlere dikkat çekmek için söylüyorum.Malum çoğumuz zaten maddi açıdan,bakım açısından,parça pahalılığı açısından istesekte alamayız 250 den öte.Benim de dikkat çekmek istediğim nokta bu şark kurnazları.Sonuçta 250CC ve altı bi dünya motosiklet var.Zaten konu başlığı da bununla alâkalı.Hondanın bi dünya çeşidi olmasına rağmen biz de olmaması.Neden yok,CBF150 de %38 mi vergi alınıyor ??? Yooo...Peki bu motorun fiyatının buralara gelmesi ne???Gayet açık,motosiklet aşığı yok,o bile ticaret.Hiç bir motorumu satmak için almadım,ama bu fiyatlar yüzünden herkes oto emlakçı olmuş...
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
-
Cloud adlı üyeden alıntı
Doğru. Öte yandan ara sıra (hele hele ekonomik küçük motor kullanıcısıysanız, başka marka ve modellere de şans vereceksiniz arkadaş. Sen tek bir markaya tapıp başka hiç bir markanın motoruna binmezsen, denemeden etmeden daha fotoğrafından atıp tutmaya başlarsan bu ülkede başka alternatif marka ve motosiklet bulamazsın. Motosiklet kullanmak genel olarak meşakkatli bir şey, hele hele cebinizdeki para azsa daha da öyle oluyor. O halde bütçenizi de düşünerek sizi en cezbeden modele yöneleceksiniz haliyle ama, test etmeden, yanına bile gidip bakmadan da her markaya modele habire giydirmeyeceksin, ki o markanın ya da modelin alıcısı da kendi kararını verebilsin ya da acemiyse senin yanlış yönlendirmenle daha fazla parayı bayılıp daha azına razı olmasın. Pazara başka markaların girmesi demek senin o taptığın markaların da kendine çeki düzen vermesi demektir. Ama adamın doğru düzgün rakibi olmazsa herkesin ona mahkum olduğunu bilirse o zaman sana 10 sene boyunca vidasına bile dokunmadan aynı modeli zam yapa yapa kaskaslar. Olan bu değil mi?
Ayrıca özellikle bizimki gibi rasyonalite yoksunu toplumlarda çoğunluğun dediği her zaman doğru olmayabilir. Alışkanlıklar ya da genel eğilimler doğrultusundaki her şey doğru anlamına gelmez. Bu sebeple motosiklet alacaksanız biraz da siz kendi cesur kararınız verip hareket etmelisiniz. motosiklete binmek cesur, özgür ve biraz da alternatif fikirlere açık insanların işidir kanımca. Kendinize de, alternatiflere de şans tanıyın zaman zaman. O zaman boşa ağlamamış olursunuz.
Bir süredir o kanuniyle Türkiye turuna çıkan, mondialle tatile gidebilen adamlara daha fazla saygı duyuyorum, artık asla onları kınamıyorum(zaten kınamıyordum da) çünkü adam diğerine 2 - 3 katı para veremiyor ama motosiklete binmek de istiyor, bu adam ne yapacak kanuniye, mondiale, bilmem neye binmeyip de. Asıl takdir edilesi insanlar belki de o aletlerle bu işi becerebilenlerdir. Biz Honda daha iyi bir model getirse de alsak derken onlar tecrübe ediniyor, motosikletli hayata devam ediyor çünkü. Ama ben dahil pek çoğumuz bugün tipini beğense ve işini göreceğini bilse bile gidip bir kanuni ya da mondial ya da şu bu marka almayız. Arkasında sağlam firma yok, servis yok deriz. Tamam da adamlar da 6000 bine 10 yıllık commuter satmıyor ki sana zaten, onun yarı fiyatına satıyor aynını ne olacaktı ki. Neyse uzattım. belki de gereksiz uzattım hatta.
İkizimde mondial drift var bende msx125 bi japonla çin farkı bariz belli motorlarda ama suanda drift bizi yolda bırakmadı 2 kere benzini kontrol etmediğimiz için yolda kaldık onun dısında ne yolda bıraktı ne illalah edirtti kardada sürüyoruz sağanak yağmurdada her motosikletin problemi olan lastiklerini değiştirdik driftin benim gözümde tek eksisi vitesleri hem çok sert hem alısamıyo insan ama yazın istanbulun kötü trafiğinden kaçmak için çok ideal günlük kullanımlarda çok ideal parça konusunda ideal kısacası düsük cc motor keyfini 8.500 tllik msx125 te veriyor 3000 tl lik mondial driftte he yüksek ccde tabiki japon alırım ama düsük ccde bir daha motosiklet almaya kalksam bir daha çinlileri düsünürüm kısacası amaç sürmek ise hertürlü motosikleti tercih ederim.tramvaylarda metrolarda sürünüceğime(küçümsemek gibi olmasın) motosiklet alma imkanım ve fırsatım varken alır keyfime bakarım.
-
Benim de honda hollanda sitesine giresim tuttu. Hollanda da asgari ücret net 2163 euro imiş. (kaynak:vikipedi) Honda pcx 150 ise 3000 euro.
Türkiyede asgarı ücret 1300 tl, honda pcx 9500tl.
Ama bizim devletimiz şahane canım duble yollar falan...
-
motosiklet geleceğin aracı. özellikle de sıcak ülkelerde...
burada sözünü ettiğiniz ülkeler kış olmayan sıcak memleketler. adam tabii ki para kazandığı yere yatırım yapacak. ayrıca japon motorlarına atıp tutmaya gerek yok parasının her kuruşunu hak ediyorlar. kimse de bu dünyada hak etmeyene para vermez.
motor satmak yedek parçasını adam gibi getirmek ve sattığının arkasında durmaktır. bunu da gelip japonlar mı yapacak sana? eski tarz esnaf zihniyeti ve cehaleti eleştirin dünyayı güzelleştiren japon markalarına kadar çok şey var...
-
250 lik Twister ve cb500x güzelmiş.
Şimdi onlarda bizim siteye bakıp lan adamlarda 150 cc gezi motosikleti var (cbf150) demesinler
-
15 bine başlangıç motoru getirecekse varsın hiç getirmesin dert değil bence
-
biraz daha ekleyip ybr almak en mantıklısı arkadaşlar
-
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
-
Green Arrow adlı üyeden alıntı
Abi tamam şu motorları istiyorsunuzda acayip düz mantık düşünüyorsunuz yahu. Bu adam sizce düşünmüyor mu her motoru her kıtada satayım diye. Her kıtanın farklı emisyon, üretim kuralları ve standartları var. Avrupaya sokamıyorsun her ürünü belirli standartlardan ötürü. Bunların hepsi ciddi maliyet adamlar da kıtalara göre plan program yapıyorlar bütçelerine göre. Uzaktan bakınca basit gibi gözüküyor ancak üretici olmak hiç kolay birşey değil. Hintlisi öne plaka taktırır, bir ülke yabancı mala önleme vergisi koyar, diğeri yok egzozu şu kadar db üstüne çıkamaz der, biri egzoz gazı der, der oğlu der... O beğendiğiniz motorların çoğunun emisyon değeri euro 3 altıdır dolayısıyla bu pazara getiremezsin o motoru. Adamlar avrupada Euro 4'ü başlattı yakında zorunlu kılacak.
Avrupa ile sidik yarıştırmak için bir kere onların refah..eğitim ve kültür seviyesine ulaşmamız gerekiyor...ben köyüme cbf150 ile gittiğimde köy kaavesinde bu ne gadar diyene en son 5000 lira dediğimde...bu para motora verilirmi dediler ... o paraya reno varmış...
yani euro 3 4 yada euro 31 normuda getirsen hikaye...yani motorda standart olmamalı...2 zamanlı motorları ben özledim...Norveçde İsveçde Belçikada Almayada İsviçrede AB Komisyonlarındaki bir kaç orospu çocuğunun masa başındaki hayat kriterlerini aynen uygulamamalıyız...Avrupanın bu kadar altına girilmez...adamlar bizi istemiyor...bu kadar net...benim standartlarım daha düşük...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
hondanın yaptığı; saygıyı hak eden ikitekerler.
honda tr nin yaptığı; onlardan mahrum etmek.
-
-
cb 125 ace veya cb125 i getirene kadar cg160ı getirselermiş keşke.
yine de aynı motorun gerek cbf150 olsun gerek ybr 125 olsun 10larca yıl ithal edilmesine karşı değilim.kronik sorunları bilinen, ustaların dilinden anladığı ve sonsuz yan sanayi ve orijinal yedek parça piyasası oluşmuş bir motor Türkiye şartlarında bana güven vermekte.
-
Malesef cogu marka,honda bır tık daha fazla boyle yapıor ulkemıze vergılerınde rolu var pırlanataya yuzde 0 ötv koyup motora yaslarsan boyle olur,ötv bıraz dusse yada kalksa hepımız 7-8 bın tl altında gayet ıyı 125-150 lık modeller alaırız adamlarda getırır cunku genel satıs rakamlarına yansıyacak ama naparsın kı deveyen diken..
-
yalnız hakkaten güzel modeller varmıs TÜrkiyeye gelse muhtemel cbf piyasası biter bi çok hintli motor ve çin satısınıda etkiler misal o twister oldukça hoşuma gitti yanısıra titan ve cg fun 160 felan bayağ hoş
-
simurgg adlı üyeden alıntı
Brezilya'da motosiklet sayısı 2001'den 2011'e kadar 3.5 milyondan 18.3 milyona fırlamış. Sadece 2011'de trafiğe 1.9 milyon motosiklet çıkmış. Türkiye'deki toplam motosiklet sayısı 2.8 milyon. Buna karşılık Brezilya nüfusu yaklaşık 2.5 katımız. Daha da önemlisi Honda Brezilya'daki motosikletlerin yüzde 80'ini satıyormuş.
Honda da diyordur "Türklerin yaptığı ayıp değil mi, Brezilyalıların 10'da 1'i motosiklet alıyorlar, daha da şikayet ediyorlar".
Adam gibi düzgün motor getirip de uygun fiyata bizmi almadık. 125cc enjeksiyonlu innova getirdi sonra eşşekten hallice wingo yu getirdi niye alayım. Yamaha da bu benzer işler yapıyor buradaki müşteri ne istiyor takan yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)