o değilde honda cb twister'a bayıldım, çok güzel be http://www7.honda.com.br/cbtwister/
o değilde honda cb twister'a bayıldım, çok güzel be http://www7.honda.com.br/cbtwister/
Enjeksiyonlu cub Spada'da var. 3500 TL.
Bunların gelmeme sebebi, Honda'nın bölgelere göre model ayırımı yapması. Biz o bölgede değiliz, o yüzden gelmiyorlar. Gerçi gelebilecek olsalar da bizim Honda bu kafayla getirir mi o da ayrı bir konu. Biz Brezilyalılardan çok üstün ve elit olduğumuz için bize Africa Twin'ler, 14 bin TL'lik 3 çanta akseusar paketli Crosstourer'lar gelir, 60 yaşında godamanlar da fuarda motor başında fularlarıyla ahkam keserler. Bizim distribütörler hala hangi kesime hitap etmeleri gerektiğini bir türlü çözemediler ama inşallah Çin ve Hint motorlarının kalitesi yükseldikçe, millet onlara kaydıkça anlayacaklar.
hiçbir markanın fanatiği değilim lakin honda hayat onda honda bozulma honda duayen vs vs
iyi oluyor bu gru yüzünden honda az burnu sürtse ne modeller getirir size hala karbüratorlu cbf satıyor karbüratorlu motor hala 6000 tl para ediyor iyi oluyor efendiler
Konuya birde böyle akmak lazım , brezilya 125 500 cc arası en çok satılan ve en çok motosiklet kullanılan ülke. Çok yüksek hacim kullanılmadığı için bu modellerin hepsinden bulmak mümkün . Zaten bakarsanız büyük hacim 1000 rr olsun goldwing olsun bu tarz motorları istek dahilinde ülkelerine çekiyorlar. Bukadar çeşit olması çok güzel ama kime satılacak kim alacak. Birgün bizdeki motosiklet duyarlılığı artar ve herkesin eşi dostu motosiklete binmeye başlarsa bizim ülkemizde çok daha fazla model bulmamız mümkün olabilir .
200 cc'ye kadar çeşit bol da gerisi yok. Pazarın ihtiyacına göre ürün çekmiş Honda.
Yalnız şu 160cc'lik cross motor baya güzelmiş.
Hemen atıp tutmaya giydirmeye o kadar alışkınız ki vay arkadaş
Koskoca Honda Bunu Düşünmedi Yani..!
Özellikle Çin'de bir çok cc' si düşük ürün yelpazesi var, Çin ve benzeri nüfusu kalabalık ülkelerde motosikletlere rabet çok var, insanlar ulaşım aracı olarak motosiklet veya bisiklet tercih ediyorlar, yıl bazında sattıkları motosiklet sayısına bakarsanız bunu daha iyi anlarsınız. (Dikkat ederseniz 200cc ye kadar alternatif çok, çünkü kullanım amacına göre seçenek sunuyor, yani bizim gibi hangi egzozu takarsak ses alırız diye bakmıyorlar amaçları ulaşım aracı olarak kullanmak seçim yaparkende yakıt, vergi ve cebindeki bütçe gibi hususları göz önünde bulunduruyorlar)
Honda bunun argesini mutlaka yapıyordur arkadaşlar, hangi ülkede hangi motor daha çok satar vs.. gibi, ihtiyaca görede bir pazar ağı oluştuyorlar. O ülke için ideal, yakıt, emisyon, beygir vs.. gibi hususları göz önünde bulundurup motosiletleri satışa sunuyorlar.
Özellikle Honda Çinin sayfasına grip bakın, O kadar çok düşük cc de model varki, tabikide türkiyede bunların hepisini satamaz.
Farazi konuşacak olursak Mardinde CBF190R 3 kişi ister, Trabzonda CBX150 2 kişi ister, Denizlide Wave110 1 kişi ister Haliyle bunlar için yeniden Türkiye şartlarına uyumlu hale getirmek için, uğraş dur.
Bu tarz motorların ortalama özelliklerini alıp ona göre uyumlu alternatifler üzerine yoğunlaşıyorlar.
Adamlara giydirmeyin Hemen
İşte sorun şu ki Honda araştırma yapıyor ama araştırmayı Honda Türkiye aracılığıyla yapıyor. Bu sebepten sonuçlar gerçeği yansıtmıyor. Bizim Honda merkeze diyor ki, CBF 150 iyi satıyor, başka model lazım değil diyor, onlarda mecburen tamam diyorlar. Yamaha'nın yıllarca ÖTV %8'e düşmesine rağmen 250 cc motor getirmeyip, R25'in gelir gelmez en çok satış yapan modellerden biri olması buna en güzel örnektir. Bizimkiler ne piyasayı tanıyorlar ne de insanların ihityacını dinliyorlar. Bütün bildikleri Tofaş'ın kuş serisi dönemlerinde yaptığı gibi "satan mal iyi maldır" felsefesi... O yüzden satıldığı sürece CBF 150'yi satmaya devam edecekler. Yamaha da YBR ile devam edecek hatta kanunlar zorlamazsa enjeksiyonlusu da gelmeyecek. Sorunun çözümü yine devlete bakıyor. Zorlayacaksın kardeşim, her çıkam modeli müşteri istiyorsa getirmek zorunda olacaklar ve bunu yaparken de müşteri almasın diye fahiş fiyat koymalarını engelleyeceksin. Şimdi buna da herkes itiraz edecektir ama istersen yaparsın, istemezsen yapmazsın, bu kadar basit.
cbr190r gelse satar bence.
Eskiden bir film diğer ülkelerde videoya düşerdi, biz de anca sinemalar a gelirdi.
Motosiklet o dönemde daha bizde, talebi yok, kültürü geri.
Gelmez elbette, motosiklet kültürü azıcık gelişsin, talep artsın, refah seviyesi de bir yükseltin, gelir.
Şu honda CB 500X gelmedi ya en çok ona yanıyorum. NC750x peynir ekmek gibi satılırken CB 500X inde iyi satış yapacağına eminim.
Bu konuda en güzel örnek cb 500x.Honda araştırmasını yaptı ve satmayacağını düşündüğü için mi getirmedi yani.Komik olmayın.Adam diyor ki ben nc 750x satınca 8 kazanıyorum.Cb 500x satınca 5 kazanıcam.Getirmem ben cb500x bu tarz motor isteyen de eşek gibi gelip nc 750x alacak.Türkiyede olay bu.
Yamaha çoğu modelini Türkiye'de satıyor diyen arkadaşlar.Hayır satmıyor.Şu cruiserlardan kaç tanesini getiriyor Türkiye'ye?
https://www.yamahamotorsports.com/st...872.1458037175
Ülkemizde de küçük cc motosikletlerin ve bisikletlerin ulaşımda kullanılması için özendirilmesi gerekiyor, ötv, kdv indirimi, bedava otoyol-köprü geçişleri, aylık kotalı ucuz akaryakıt vb. ama ülkemizde hayalden bile öte yinede yazmak istedim
evet genel manada haklısın fakat nufusu 200 mılyon olan bır sıte ıcın normal vergı mevzuatıda normaldır normal ınsanların yonettgı normal ulkelerde halıyle model cok olabılır,yalnız suda varkı kendı dusuncem,honda ulkemızı cokta ıplemıyor bu kadar satısa ragmen,tuketıcıde bılıncsız,hala delı gıbı pcx satıyor adamlar 2016 yılında kampana frenlı motoru teknolojık dıye reklamla bırde neymıs strat stop varmıs dıye,ee sen adamları zorlamazsan onlarda pazar payını garantı gorur,bu yuzden dıyorumkı ınsallah nmax bu yıl pcx ten cok satarkı,yamaha bızı adam yerıne koyup abslı cıft dısk kombıne frenlı motorunu buraya getırdı,honda bıraz feyız alsın
Valla kimse kusura bakmasın da Honda'nın yaptığı niye ayıp olsun ki, Honda hayat onda deyip deyip markaya taparcasına, başka markada olsa yüzüne bile bakılmayacak aletlere ederinin 3 - 5 katı paraları bayılanlara ayıp değilde bunları satana mı ayıp? Ayrıca bilhassa commuterin kullanıcısı esasında kim, kurye ve dağıtım şirketleri ile ticari kullanıcılar, bizim gibi ulaşım için ya da keyfe kullanan kaç kişi. O kuryecide tipe mipe bakmıyo, bu honda bu daha iyidir deyip alıyo, öyle olunca da ilk geldiğinde buradan herkesin mok ata ata bitiremediği cbf150(ki benim de ilk motorumdur) efsane olup çıkıyor peynir ekmek gibi satıyor, sıfırı hemen hiç bir şeyi değişmeden sorunları çözülmeden aynı şekilde 10 senedir satıyo, adam niye sana yeni model sunsun ki, alternatif diye sundukları da cb125'ler oluyo haliyle. Adam getirdiği mal ilk yıl ya da ilk 2 yıl istediği gibi satılmasaydı bi daha getirmezdi ama hepimiz atlamadık mı cbf 150 gelince, o zaman ağlamanın manası yok. Ben yeni bir motor alacam ama bu cbf 150 olmayacak orası kesin.(Severek binmedim mi bindim, ama 10 yıl sonra aynısına binmeyecem hem de ilk aldığımın iki katı para ödeyerek.
Türkiyede bu kadar çesit olsada alıcak adam belli motosiklet süren adam belli bu kadar pazar çesidide olsa türkiyede adamların ellerinde patlar ilkten Türkiyede nasıl motosiklet kullanıcısını artırırım diye girisimlerde bulunmalılar
Söylenecek çok şey var da,motosiklet aşığı adam yok.Marka fanatikliği yüzünden susma hakkımı kullanmak istiyorum.
Doğru. Öte yandan ara sıra (hele hele ekonomik küçük motor kullanıcısıysanız, başka marka ve modellere de şans vereceksiniz arkadaş. Sen tek bir markaya tapıp başka hiç bir markanın motoruna binmezsen, denemeden etmeden daha fotoğrafından atıp tutmaya başlarsan bu ülkede başka alternatif marka ve motosiklet bulamazsın. Motosiklet kullanmak genel olarak meşakkatli bir şey, hele hele cebinizdeki para azsa daha da öyle oluyor. O halde bütçenizi de düşünerek sizi en cezbeden modele yöneleceksiniz haliyle ama, test etmeden, yanına bile gidip bakmadan da her markaya modele habire giydirmeyeceksin, ki o markanın ya da modelin alıcısı da kendi kararını verebilsin ya da acemiyse senin yanlış yönlendirmenle daha fazla parayı bayılıp daha azına razı olmasın. Pazara başka markaların girmesi demek senin o taptığın markaların da kendine çeki düzen vermesi demektir. Ama adamın doğru düzgün rakibi olmazsa herkesin ona mahkum olduğunu bilirse o zaman sana 10 sene boyunca vidasına bile dokunmadan aynı modeli zam yapa yapa kaskaslar. Olan bu değil mi?
Ayrıca özellikle bizimki gibi rasyonalite yoksunu toplumlarda çoğunluğun dediği her zaman doğru olmayabilir. Alışkanlıklar ya da genel eğilimler doğrultusundaki her şey doğru anlamına gelmez. Bu sebeple motosiklet alacaksanız biraz da siz kendi cesur kararınız verip hareket etmelisiniz. motosiklete binmek cesur, özgür ve biraz da alternatif fikirlere açık insanların işidir kanımca. Kendinize de, alternatiflere de şans tanıyın zaman zaman. O zaman boşa ağlamamış olursunuz.
Bir süredir o kanuniyle Türkiye turuna çıkan, mondialle tatile gidebilen adamlara daha fazla saygı duyuyorum, artık asla onları kınamıyorum(zaten kınamıyordum da) çünkü adam diğerine 2 - 3 katı para veremiyor ama motosiklete binmek de istiyor, bu adam ne yapacak kanuniye, mondiale, bilmem neye binmeyip de. Asıl takdir edilesi insanlar belki de o aletlerle bu işi becerebilenlerdir. Biz Honda daha iyi bir model getirse de alsak derken onlar tecrübe ediniyor, motosikletli hayata devam ediyor çünkü. Ama ben dahil pek çoğumuz bugün tipini beğense ve işini göreceğini bilse bile gidip bir kanuni ya da mondial ya da şu bu marka almayız. Arkasında sağlam firma yok, servis yok deriz. Tamam da adamlar da 6000 bine 10 yıllık commuter satmıyor ki sana zaten, onun yarı fiyatına satıyor aynını ne olacaktı ki. Neyse uzattım. belki de gereksiz uzattım hatta.
Motosiklet pazarı konusunda Türkiye en kötü pazar. Honda Otomobil olarak Türkiyede yer almasaydı motosikletle uğraşmazdı.. Çinli kötü motosikletler hariç yılda 20-30 bin lik bir pazar için yılda 10 milyon motosiklet satan bir marka Türkiye ile neden ilgilensin?
Koç gurubu bir ara Yamahayla ilgilendi baktı astar yuzunden pahalı çıktı o işten. Koç grubu Fiattan yada Forddan çıktımı?
Meseleyi doğru anlamak lazım. Brezilya, Hindistan yada birçok milli geliri ülkemizden çok düşük olan ülkelerin bile motosiklet pazarı çok çok daha gelişmiş.. Bu yüzden honda brezilyada hindistanda tüm ağırlığını koyuyor..
Türkiye de Honda "0" adet motor satsada iplemez. Ama araba satamazsa ipler..
Ne zamanki kötü kalitede çinli motorlara ciddi kalite standardı ve satış sonrası servis garantisi yaptırımı uygularsın. Ne zamanki motosiklet arabalarda olduğu gibi dükkanlarda değil doğru duzgun yerlerde satılmaya başlar ve insanlar adam gibi servis hizmeti alır. O zaman motor satılır..
Maalesef motosiklet daha ülkemizde doğmadan ölmüştür.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)