Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

YAMAHA YZF R25 İlk Kaza

    REKLAM ALANI
  1. #21
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    limon sıkmak
    Mengu16, One_ Million ve matrix506xx bunu beğendiler.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    gt250r
    Bence arkadaş düştüğü yere kadar iyi gelmiş yolda Allah korumuş.. Ve bana istediğiniz kadar olumsuz konuşun bu arkadaş acemilikten ziyade motor konusunda yeteneksiz,asiri tedirgin ve yol tecrübesi 0 in altinda.Hala bide araca kaçtı diyor araç napcaksa motor görünce durup kontakmi kapatsin araç napti sana..
    One_ Million, Mustaphalanx ve Morphin bunu beğendiler.

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir
    Bütün yeni başlayan; acemi, apaçi, gosteris budalasi, çaylak ne kadar yeni yetme varsa R25 aldi, ya düstuler yada canini cikardilar motorlarin. İphone durumuna dustu R25 , pidecisi, gevrekcisi, tesisiatcisi bile aldi. İkinci el kesinlikle alinmayacak motorlar listesinde ilk sirada, 2015 kazanani olarak 2016 icinde zirveye oturdu R25 yine.
    Mengu16 ve Mustaphalanx bunu beğendiler.

  4. #24
    Jrspawn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2015
    Şehir
    Sivas
    Motosikleti
    Calibre 250rr - CRF250L - Duke 390
    ABS ile alakası yok kazanın tamamen acemilikten kaynaklı videonun başladığı anda bile belli böyle birşey olacağı ilk sağa dönüşte sol kontrol olmadan dönülüyor. Araç o konumda soldan gelemeyecek dahi olsa bakmak lazım yinede. Motor kullanırken her zaman paranoyak olmak lazım diye boşuna denmiyor. Her yerden araç her yerden yaya çıkabilir. Arkadaşa geçmiş olsun umarım kazanın hafifliğinin aksine aldığı ders büyük olur. Saygılar.

  5. #25
    keremkrmn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    05 Ninja 636 - 15 Xmax
    Kendi kendime uyguladığım bi teorim vardır çok çok farklı bi durum olmadıkça hızım 30 km altındaysa ön freni hiç kullanmam. Bu düşen insan evladı da ön yerine arka freni kullanmış olsaydı tahminimce düşmezdi. Ama tabi ki bu gibi olayları en aza indirmek için en başta eğitim almak gerekiyor yada diğer seçenek servis ve ustalarla kanki olmak.
    sey_47 bunu beğendi.
    ¡Por la sonrisa de mis padres que vale un millón!

  6. #26
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    O durumda arka freni koklemistim ben olsam. Bir kere ayni duruma dustum acemi olmadigim halde, dikkatsizlik yuzunden, hizim 20-30km/saat civraindaydi, arka freni kokledim, arka tekerlek duz cizgisini birakti ve yanima dogru gelmeye basladi. yavas yavas low side olmaya basladim. Son anda freni biraktim ve hafif bir kivirmayla carpmadan yola devam ettim. O durumda hizim birazcik daha fazla olsaydi, freni kokledigimde buyuk ihtimal, yatis acim artacak, freni biraktigimda high side olup motor beni ustunden atacakti. Ya da kararlilikla arka freni hic birakmamak gerekecekti. (Egitimlerde arka freni koklerseniz ve arka tekerlegin yaniniza geldigini gorurseniz, bir daha duruncaya kadar birakmayin diye ogretiyorlar zaten ama refleks olarak birakiyorsunuz.)

  7. #27
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2015
    Abs'si olmayan cennetede gidemiyormuş beyler, kesin bilgi yayalım.

  8. #28
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Bana yerde bi şey var gibi geldi. Buzda kayar gibi kaydı çocuk...

  9. #29
    127 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Tamamen acemiliğe bağlı bir düşme bu. Bu 1 tık daha zorlarına denk gelse ölür gider Allah korusun. Arkadaşı tanıyan varsa kesinlikle kurslardan birine gitmesini söyleyin.

  10. #30
    One_ Million - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 1000RR HRC (2016)
    Şahsi yorumum,
    Arkadaş yoldaki hız tümsehinden kaçmak için sola yaklaşıyor kapısı açık olan araca doğru, tam o boşluktan geçerken dikkatini kapısı olan araca verdiği için sağa baktığında gelen aracı görüp panik yapıyor ve refkleks gereği olsa acemiliğinden yada paniklediğinden dolayı ön frene abanıyor olan oluyor.
    Eğitim Şart
    Mustaphalanx bunu beğendi.

  11. #31
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    ABS'nin çok gerekli olduğunu kanıtlamak için her fırsatta motoru devirmeye gönüllü insanlar var sanki. Bu kadar kolay düşüşlere başka anlam veremiyorum.

  12. #32
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    sagdan gelen arac var ortaya dogru harekete devam ediyor, neden cunku yol agizina gelmeden uygun hiza gelecekti, motor hafif yatikken abs de olsa yapisirsiniz yere..

  13. #33
    erdemözdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul-Pendik
    Motosikleti
    Superlight200-Yamaha Virago 535
    Adam fren yapmayı bilmiyor abs diyosunuz. Amatör sürücü yemiş r25 i iste
    Her canlı birgün ölümü tadacaktır.

  14. #34
    35Türk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2015
    Şehir
    Çanakkale/İzmir
    Motosikleti
    Super Tenere 1200
    Emek verilmeden baba parasıyla alınan bir motorda ancak bu kadar iyi sürülebilirdi zaten. Abs ile alakası yok panik yapıp ön frene abanmış, şahsi görüşüm müstahaktır..

  15. #35

    Üyelik
    06 Ekim 2013
    Aracın Bir Suçu yok tamam adam yakın geçti ama adamla alakası yok sürücü heyecandan gazı açtı sinirden dolayı adamı suçluyor.

  16. #36

    Üyelik
    19 Ekim 2014
    Motosikleti
    Yamaha MT-09 Tracer
    Selamlar,

    YZF R25 Türkiye grubunun kurucusuyum whats appta arkadaşlar söyledi abi senin kaza videonu yayınlamışlar diye gördüm yorumları okudum biraz güldümde asanmı dersin kesenmi dersin Bu arkadaşa 3 tekerlekli motor bile fazla diyenmi dersin yoksa baba parasıyla almış hava atıyormu dersin gülüyorum.Gülüyorum çünkü bu tarz söylemlerde bulunan arkadaşlar görende hiç düşmeden etmeden acemiliklerine verilmeden direk r6 ile yardırıyor sanacaklar

    Burada R25 2.motorumdu bundan önce sadece ybr 125 ile 5 bin km lik tecrübe sonrası almıştım motoru ve kazada düştüğüm yerin kumlu olmasıyla birlikte, kumlu yerde tecrübesizlikten ön freni aniden sıkmamla birlikte + abs sizliğin olmamasından dolayı motoru altımdan düşürmüştüm koruma topuzundan dolayı grenaj bile çizilmemişti.R25 satalı 1 sene oluyor yaklaşık 7 bin km yol yapmıştım.Ardından MT-07 ile 8 bin km ve şimdi NC750X ile 3bin km tecrübe sonrası abs nin tadını almış birisi olarak söylüyorumki ABS şehir içi candır gerisi patlıcan Zaten bu kazadan sonra abs siz bisiklete bile binmem benim tek sloganım oldu.Burada bir deneyimsizlik yaşadım evet lakin ülkemizin özellikle istanbulun aniden karşınıza ne çıkacağını bilmediğinizden ötürü abs hayat kurtarır diyorum geçiyorum.

    Bu arada grubumuzada bekleriz

    Ayrıca size küçük bir bilgi vereyim R25 lere 2017 itibariyle fiyat farkı ödeyerekten ABS li seçenek gelmesi muhtemeldir.

    Yamaha YZF R25 Türkiye;
    https://www.facebook.com/groups/YZFR25/

    Yamaha MT-25 Türkiye;
    https://www.facebook.com/groups/YamahaMT25
    simurgg, chopperrider, fazil ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  17. #37
    gokberk6426 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    KTM DUKE 390 (2017)
    aldığım ilk gün buna benzer yaşadım bende petrolden cıkıyordum ama absyle alakası var olsa düşmezdi bencede . geçmiş olsun

  18. #38
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Benim anlamadığım, o düşük hızda nasıl sert bir düşüş o?

  19. #39
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir
    Abs insani iyi surucu yapmaz, iyi fren yapmanizida saglamaz, gunumuz yol ve trafik sartlarinda abs gereklidir. Ancak siz fren yapmayi biomediginiz surece abs fren mesafenizi kisaltmanin aksine uzatacaktir. Bir acemi yada yeni yetme motorcu oncelikle abs siz fren yapabilmeyi ogrenmelidir. Mesala ben abs li motosikletimle cok agir frenaja girerim limite kadar, abs o kadar fren yapmalarima karsin birkac kez devreye girdi kisa sureligine sadece.

    Arkadas bu videodan izledigim kadari ile agir acemi, 5-10 bin bunlar kilometre degil, sehir icinde 100 bin 200 bin km , degisik buyuklu kucuklu, guclu gucsuz, farkli tarz motorlar ile tecrube yasadiktan sonra biraz motorcu olursunuz.
    İyi bir surucu olmak icin muhakkak pist antremanina cikmaniz gerekir. Sukur ki imkanim vardi defalarca piste ciktim, bir tam sezon yaristim,california superbike school egitimine girdim. Herkesin imkani olmayabilir ama, iyi surmek icin pist egitimi sart malesef.

  20. #40
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Shamy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abs insani iyi surucu yapmaz, iyi fren yapmanizida saglamaz, gunumuz yol ve trafik sartlarinda abs gereklidir. Ancak siz fren yapmayi biomediginiz surece abs fren mesafenizi kisaltmanin aksine uzatacaktir. Bir acemi yada yeni yetme motorcu oncelikle abs siz fren yapabilmeyi ogrenmelidir. Mesala ben abs li motosikletimle cok agir frenaja girerim limite kadar, abs o kadar fren yapmalarima karsin birkac kez devreye girdi kisa sureligine sadece.

    Arkadas bu videodan izledigim kadari ile agir acemi, 5-10 bin bunlar kilometre degil, sehir icinde 100 bin 200 bin km , degisik buyuklu kucuklu, guclu gucsuz, farkli tarz motorlar ile tecrube yasadiktan sonra biraz motorcu olursunuz.
    İyi bir surucu olmak icin muhakkak pist antremanina cikmaniz gerekir. Sukur ki imkanim vardi defalarca piste ciktim, bir tam sezon yaristim,california superbike school egitimine girdim. Herkesin imkani olmayabilir ama, iyi surmek icin pist egitimi sart malesef.
    aslında sadece pist değil, her eğitimi almak lazım. Güvenli sürüş eğitimleri, hakimiyet eğitimleri, pist eğitimleri... hatta enduro eğitiimleri dahi sokakta işimize yarayacaktır. Gidemiyorsak da bu eğitimlerin felsefesi üstünde düşünmeli, kuralları kendimiz bularak doğrularıyla karşılaştırmalıyız. Tabi motosiklet yalnızca düşünülerek sürülmüyor, bolca pratik de şart.
    Evet yöntem bu


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)