limon sıkmak
Bence arkadaş düştüğü yere kadar iyi gelmiş yolda Allah korumuş.. Ve bana istediğiniz kadar olumsuz konuşun bu arkadaş acemilikten ziyade motor konusunda yeteneksiz,asiri tedirgin ve yol tecrübesi 0 in altinda.Hala bide araca kaçtı diyor araç napcaksa motor görünce durup kontakmi kapatsin araç napti sana..
Bütün yeni başlayan; acemi, apaçi, gosteris budalasi, çaylak ne kadar yeni yetme varsa R25 aldi, ya düstuler yada canini cikardilar motorlarin. İphone durumuna dustu R25 , pidecisi, gevrekcisi, tesisiatcisi bile aldi. İkinci el kesinlikle alinmayacak motorlar listesinde ilk sirada, 2015 kazanani olarak 2016 icinde zirveye oturdu R25 yine.
ABS ile alakası yok kazanın tamamen acemilikten kaynaklı videonun başladığı anda bile belli böyle birşey olacağı ilk sağa dönüşte sol kontrol olmadan dönülüyor. Araç o konumda soldan gelemeyecek dahi olsa bakmak lazım yinede. Motor kullanırken her zaman paranoyak olmak lazım diye boşuna denmiyor. Her yerden araç her yerden yaya çıkabilir. Arkadaşa geçmiş olsun umarım kazanın hafifliğinin aksine aldığı ders büyük olur. Saygılar.
Kendi kendime uyguladığım bi teorim vardır çok çok farklı bi durum olmadıkça hızım 30 km altındaysa ön freni hiç kullanmam. Bu düşen insan evladı da ön yerine arka freni kullanmış olsaydı tahminimce düşmezdi. Ama tabi ki bu gibi olayları en aza indirmek için en başta eğitim almak gerekiyor yada diğer seçenek servis ve ustalarla kanki olmak.
¡Por la sonrisa de mis padres que vale un millón!
O durumda arka freni koklemistim ben olsam. Bir kere ayni duruma dustum acemi olmadigim halde, dikkatsizlik yuzunden, hizim 20-30km/saat civraindaydi, arka freni kokledim, arka tekerlek duz cizgisini birakti ve yanima dogru gelmeye basladi. yavas yavas low side olmaya basladim. Son anda freni biraktim ve hafif bir kivirmayla carpmadan yola devam ettim. O durumda hizim birazcik daha fazla olsaydi, freni kokledigimde buyuk ihtimal, yatis acim artacak, freni biraktigimda high side olup motor beni ustunden atacakti. Ya da kararlilikla arka freni hic birakmamak gerekecekti. (Egitimlerde arka freni koklerseniz ve arka tekerlegin yaniniza geldigini gorurseniz, bir daha duruncaya kadar birakmayin diye ogretiyorlar zaten ama refleks olarak birakiyorsunuz.)
Abs'si olmayan cennetede gidemiyormuş beyler, kesin bilgi yayalım.
Bana yerde bi şey var gibi geldi. Buzda kayar gibi kaydı çocuk...
Tamamen acemiliğe bağlı bir düşme bu. Bu 1 tık daha zorlarına denk gelse ölür gider Allah korusun. Arkadaşı tanıyan varsa kesinlikle kurslardan birine gitmesini söyleyin.
Şahsi yorumum,
Arkadaş yoldaki hız tümsehinden kaçmak için sola yaklaşıyor kapısı açık olan araca doğru, tam o boşluktan geçerken dikkatini kapısı olan araca verdiği için sağa baktığında gelen aracı görüp panik yapıyor ve refkleks gereği olsa acemiliğinden yada paniklediğinden dolayı ön frene abanıyor olan oluyor.
Eğitim Şart
ABS'nin çok gerekli olduğunu kanıtlamak için her fırsatta motoru devirmeye gönüllü insanlar var sanki. Bu kadar kolay düşüşlere başka anlam veremiyorum.
sagdan gelen arac var ortaya dogru harekete devam ediyor, neden cunku yol agizina gelmeden uygun hiza gelecekti, motor hafif yatikken abs de olsa yapisirsiniz yere..
Adam fren yapmayı bilmiyor abs diyosunuz. Amatör sürücü yemiş r25 i iste
Her canlı birgün ölümü tadacaktır.
Emek verilmeden baba parasıyla alınan bir motorda ancak bu kadar iyi sürülebilirdi zaten. Abs ile alakası yok panik yapıp ön frene abanmış, şahsi görüşüm müstahaktır..
Aracın Bir Suçu yok tamam adam yakın geçti ama adamla alakası yok sürücü heyecandan gazı açtı sinirden dolayı adamı suçluyor.
Selamlar,
YZF R25 Türkiye grubunun kurucusuyum whats appta arkadaşlar söyledi abi senin kaza videonu yayınlamışlar diye gördüm yorumları okudum biraz güldümde asanmı dersin kesenmi dersin Bu arkadaşa 3 tekerlekli motor bile fazla diyenmi dersin yoksa baba parasıyla almış hava atıyormu dersin gülüyorum.Gülüyorum çünkü bu tarz söylemlerde bulunan arkadaşlar görende hiç düşmeden etmeden acemiliklerine verilmeden direk r6 ile yardırıyor sanacaklar
Burada R25 2.motorumdu bundan önce sadece ybr 125 ile 5 bin km lik tecrübe sonrası almıştım motoru ve kazada düştüğüm yerin kumlu olmasıyla birlikte, kumlu yerde tecrübesizlikten ön freni aniden sıkmamla birlikte + abs sizliğin olmamasından dolayı motoru altımdan düşürmüştüm koruma topuzundan dolayı grenaj bile çizilmemişti.R25 satalı 1 sene oluyor yaklaşık 7 bin km yol yapmıştım.Ardından MT-07 ile 8 bin km ve şimdi NC750X ile 3bin km tecrübe sonrası abs nin tadını almış birisi olarak söylüyorumki ABS şehir içi candır gerisi patlıcan Zaten bu kazadan sonra abs siz bisiklete bile binmem benim tek sloganım oldu.Burada bir deneyimsizlik yaşadım evet lakin ülkemizin özellikle istanbulun aniden karşınıza ne çıkacağını bilmediğinizden ötürü abs hayat kurtarır diyorum geçiyorum.
Bu arada grubumuzada bekleriz
Ayrıca size küçük bir bilgi vereyim R25 lere 2017 itibariyle fiyat farkı ödeyerekten ABS li seçenek gelmesi muhtemeldir.
Yamaha YZF R25 Türkiye;
https://www.facebook.com/groups/YZFR25/
Yamaha MT-25 Türkiye;
https://www.facebook.com/groups/YamahaMT25
aldığım ilk gün buna benzer yaşadım bende petrolden cıkıyordum ama absyle alakası var olsa düşmezdi bencede . geçmiş olsun
Abs insani iyi surucu yapmaz, iyi fren yapmanizida saglamaz, gunumuz yol ve trafik sartlarinda abs gereklidir. Ancak siz fren yapmayi biomediginiz surece abs fren mesafenizi kisaltmanin aksine uzatacaktir. Bir acemi yada yeni yetme motorcu oncelikle abs siz fren yapabilmeyi ogrenmelidir. Mesala ben abs li motosikletimle cok agir frenaja girerim limite kadar, abs o kadar fren yapmalarima karsin birkac kez devreye girdi kisa sureligine sadece.
Arkadas bu videodan izledigim kadari ile agir acemi, 5-10 bin bunlar kilometre degil, sehir icinde 100 bin 200 bin km , degisik buyuklu kucuklu, guclu gucsuz, farkli tarz motorlar ile tecrube yasadiktan sonra biraz motorcu olursunuz.
İyi bir surucu olmak icin muhakkak pist antremanina cikmaniz gerekir. Sukur ki imkanim vardi defalarca piste ciktim, bir tam sezon yaristim,california superbike school egitimine girdim. Herkesin imkani olmayabilir ama, iyi surmek icin pist egitimi sart malesef.
aslında sadece pist değil, her eğitimi almak lazım. Güvenli sürüş eğitimleri, hakimiyet eğitimleri, pist eğitimleri... hatta enduro eğitiimleri dahi sokakta işimize yarayacaktır. Gidemiyorsak da bu eğitimlerin felsefesi üstünde düşünmeli, kuralları kendimiz bularak doğrularıyla karşılaştırmalıyız. Tabi motosiklet yalnızca düşünülerek sürülmüyor, bolca pratik de şart.
Evet yöntem bu
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)