Motor icin sanayi tipi zincir kullanımı.
Reklamlar
-
20 Haziran 2018, 09:58
#161
tyrung adlı üyeden alıntı
Ben D.I.D. almak lazım demiyorum. Bir zincir firması motosikletler için 0-ringli zincir yapar satar onu alabilirsin. Ama sanayiden gidip iş makinalarında kullanılan zinciri almak biraz garip.Belki aynı işe yarıyodur bilemeyiz fakat üreticiye ulaşıp sorulabilir.
Kayışlar içinse üstünde değerler genelde yazar. Değerler uyuşuyorsa sanayide pek tabi scooter kayışı alınabilir.
Commuter ile racing farkı bana göre yok. Zincir kopup kitlenirse videodaki gibi arka kitlenebilir. Hız yüksekse arka çamurluk ve bacağa vurabilir.
Birebir başıma gelmese de Aydın dan İstanbul a dönüşte R6 lı bir polis arkadaşımız kendi taktığı ve ne idüğü belirsiz zincir tam önümüzde koptu. Arka çamurluğu, zincir korumayı kırdığı gibi jantın oraya sıkışarak jantın üstünde derin bir yara bıraktı. Astarı yüzünden pahalıya geldi anlayacağınız.
Nasıl Commuter ile racing farkı yok? Torkları aynı mı? Dip gazda zincire uyguladığı çekme kuvveti aynı mı? Bence değil. Ozaman monster'i sat cbf 150 al. Alem motosiklet görsün. Sonra burada paylaşırsın Commuter ile Racing arasında fark olmadığını anlatır durursun.
Kusura bakma da kimse commutere keyfinden binmiyor bu ülkede.
Reklamlar
-
20 Haziran 2018, 20:16
#162
tyrung adlı üyeden alıntı
Ben D.I.D. almak lazım demiyorum. Bir zincir firması motosikletler için 0-ringli zincir yapar satar onu alabilirsin. Ama sanayiden gidip iş makinalarında kullanılan zinciri almak biraz garip.Belki aynı işe yarıyodur bilemeyiz fakat üreticiye ulaşıp sorulabilir.
Kayışlar içinse üstünde değerler genelde yazar. Değerler uyuşuyorsa sanayide pek tabi scooter kayışı alınabilir.
Commuter ile racing farkı bana göre yok. Zincir kopup kitlenirse videodaki gibi arka kitlenebilir. Hız yüksekse arka çamurluk ve bacağa vurabilir.
Birebir başıma gelmese de Aydın dan İstanbul a dönüşte R6 lı bir polis arkadaşımız kendi taktığı ve ne idüğü belirsiz zincir tam önümüzde koptu. Arka çamurluğu, zincir korumayı kırdığı gibi jantın oraya sıkışarak jantın üstünde derin bir yara bıraktı. Astarı yüzünden pahalıya geldi anlayacağınız.
Dediğim gibi, bunun cevabını üreticinin tam olarak vereceğini düşünmüyorum. Verebileceğini değil, vereceğini. Mesela farz edelim ki bir makine türünün zinciri motosiklette kullanmaya çok uygun olsun. Bunu hem motosiklet zinciri üreticisi, hem de makine zinciri üreticisi biliyor olsun, ki böyle bir durumda asıl üreticinin iki durumda da aynı fabrika olması gayet olası.
Zincirlerden birini atıyorum D.I.D. paketine, diğerini "Kırbaççıoğlu Makine Zincirleri ve BDSM Oyuncakları A.Ş." paketine koyuyor olsun. İsme çok takılmayalım. Biz motosiklet zinciri üreticisi olduğunu düşündüğümüz D.I.D.'ye ulaşıyor ve diyoruz ki:
"Hacıgülle, Kırbaççıoğlu'nda böyle bi zincir buldum, teknik değerleri sizinkinin birebir aynısı; şimdi ben bunu motora taksam olur mu?"
D.I.D. bize ne diyor:
"Olur mu la öyle şey, bizim zincirlerimiz motosikletler için özel tasarlanıyor, şu bu testlerden geçiyor, kat'iyyen takamazsınız."
"Eyvallah" diyoruz ve gidip Kırbaççıoğlu Makine Zincirleri ve BDSM Oyuncakları A.Ş.'nin CEO'su Halil Kırbaççıoğlu'na ulaşıyoruz ve soruyoruz:
"Sayın Kırbaççıoğlu, D.I.D.'nin şu şu zinciriyle aynı teknik değerlere sahip olan şu zinciriniz motosiklette kullanılmaya uygun mudur, elinizde böyle bir veri var mıdır?"
Bu soruyu duyan Halil beyin içi gıcıklanıyor, tüyleri diken diken oluyor, kırbaçları şak şak ediyor. Bize verme ihtimali olan cevaplar şunlar:
1. Halil bey büyük iş sektörlerini sekteye uğratmaktan korkarak bize "hayır" cevabını verir.
2. Halil bey olur da zincir yüzünden motorcuların başına bir şey gelirse sorumlu olmamak için "hayır" cevabını verir.
3. Halil beyin elinde veri yoktur, bize "hayır" cevabını verir. Başta "iki firma da biliyor olsun" dedik ama Halil beyin kendisi bilmiyor olabilir.
4. Halil beyin elinde veri vardır, dürüstçe bizimle paylaşmayı tercih eder. Bu istatistiksel olarak %25 de olsa benim nazarımda çok daha düşük bir olasılıktır. Yanılıyor da olabilirim tabii. Şaşırt bizi be Halil abi!
Bu ana cevapların küçük varyasyonları veya aklıma gelmeyen başka cevaplar olması da olası tabii. Konumuza dönersek; iki tarafa da ulaştık ve iki taraftan da büyük ihtimalle "hayır" cevabı aldık. Ancak yalnızca üretici ve tahminen ithalatçının bildiği bir şey var ki, bu zincirler %100 aynı. Ancak bu bilgi motorcularla paylaşılmıyor. Haydi diyelim ki bir çılgınlık yaptık ve zincirin asıl üreticisi olan, Çinli olması muhtemel Çing Çang Çong Faoyuang Hayabusong Zincirleri Pty. Ltd.'ye ulaştık. Dedik ki böyle böyle, siz ne diyosunuz. Adamlar kalkıp en büyük iki ithalatçısının işine taş koymaktansa bize olumsuz cevap vermeyi ya da cevap vermemeyi tercih edecektir.
"Uzata uzata sakız ettin be adam" demeden toparlayayım. Bu minik komplo teoricikleri elbette zincirlerin en az bir miktar uyumlu olması durumunda geçerli. Bu bilginin bizimle paylaşılmasını ummaktansa daha güvenilir yerlerde, imkan varsa laboratuvarlarda testleri kendimiz yapmalı ve sonucu ortaya çıkarmalıyız. Elimde böyle bir imkan yok ne yazık ki, bir ihtimal bizim hocalardan birini kafalayabilirsem zincir örneklerine çekme dayanım testi yapabilirim. Dileyen olursa ulaşabilir. Onun dışında bir miktar teknik bilgimle fikir yürütmeye yardımcı olabilirim. Herkes biraz biraz iş bölümü yaparsa cevaba çok daha çabuk ve kesin olarak ulaşacağımızı düşünüyorum. Haydi bakalım genç dimağlar, çalıştırın saksıyı.
-
21 Haziran 2018, 00:12
#163
Yukarıda bir arkadaş yazmış. Bazı parçaları servislerden alırsanız x fiyat, aynı parça başka motor için de kullanılıyor y fiyat. Kesinlikle çok doğru bir tespit.
Eğer bilgi sahibi değilseniz, biraz teknik konulardan anlamıyorsanız, tabiri caiz ise motor konusunda cahilseniz, servislerin, parçacıların, motosiklet mağazalarının elinde oyuncak olursunuz. Çoğu parça bir çok ortak alanda kullanılıyor. Azıcık araştırma, soruşturma yaparsanız çok uygun fiyatlar ile bunlara ulaşabilirsiniz.
Size çok basit iki örnek vereyim. Geçen hafta yaşadım bunları. BMW motosiklet fan motoru 264 USD, herhangi şarjlı matkap motoru ile ölçüleri birebir aynı ve hatta daha devirli. Maliyeti 25 TL, arka fren hortumu 185 EURO, herhangi bir hidrolik hortum imalatçısına giderseniz 25 TL. Rulman ölçülerini üzerinden okuyarak herhangi bir rulmancıdan 100 TL'ye alırsınız. Sadece kutusu değişmiş ve amblemli olanı alırsanız 700 TL.
Bunlar hep tecrübe. Azıcık malzeme tanıma, azıcık kafa yorma, azıcık araştırma ile bulamayacağınız, halledemeyeceğiniz bir iş yok. Benim vaktim yok, uğraşamam, elimden gelmez derseniz saygı duyarım. Ben hobi olarak uğraşıyorum.
-
21 Aralık 2019, 21:39
#164
konuyu hortlatayım dedim.
geçen gün aklıma geldi. bu yeni zincir taktım koparttım diyen arkadaşlar zincirin "H" kodlu olanı alınız. Daha dayanıklıdır.
-
22 Aralık 2019, 11:58
#165
Bugün aklıma geldi benim de bu başlık. Ne oldu bu iş? Sanayi tipi zincir kullanabilcez mi, güvenilir mi?
-
22 Aralık 2019, 19:48
#166
H- heavy anlamına geliyor. Daha agir etli zincirdir ve yakit tuketimini biraz arttirir
-
25 Aralık 2019, 00:59
#167
tyrung adlı üyeden alıntı
Elin yavuru da sanayi zinciri kullanıyormuş
-
25 Aralık 2019, 01:46
#168
tyrung adlı üyeden alıntı
zincir atması çok ayrı bişey demekki eleman motoruna bakmıyor çok bollaşmıştır
-
25 Aralık 2019, 10:32
#169
Süper Moderatör
Videoda kopma yok, belli ki zincir çok bollaşmış. Sol virajda arka dişliden kurtulmuş bir şekilde görünüyor, ama zincir bütünlüğü hala sağlam kazadan sonra bile.
-
25 Aralık 2019, 11:38
#170
O bu değil de bu konuya eğilen bizleri bilgilendiren ağabeylerin ellerinden öpüyorum. Bende hep düşünürdüm sanayi makinalarindaki zincirleri nasıl dayanıklı diye. Pulsar motoruma çakma did taktım sonuçta en fazla 20 beygirlik makine birde stunt hareketlere girmiyorum 80 90 işe gidip geliyorum uzun zaman gider diye düşündüm. 2 haftada bir geriyorum mereti sona dayandı 4000 km de sanayi tipi zincir işi hoşuma gitti denemeye değer olduğu kanaatindeyim.
-
25 Aralık 2019, 12:07
#171
afam zincir dişli taktım 2500km hiç germedim sadece yağladım temizledim hiç bollaşma olmadı
-
25 Aralık 2019, 12:54
#172
Mersin İl Temsilcisi
İki örnek de ben vereyim.
Bmw motorun benzin otomatiği 300eoro ifi ve +işçilik ve bekleme süresi
Bir usta mitsubishi canter ile aynı olduğunu bulmuş. İşçilik dahil 20 tl.
Suzuki freewind 650 rulman, orjinali 150 dolar filandı. 4x160=600 dolar yerine, SKF rulman, bire bir aynı; 30x4=120TL
Doğru araştırmayla sonuç başarılı olur
-
25 Aralık 2019, 13:43
#173
Sencer aynı rulmanı bir de ORS veya ART olarak sor. Belki de tanesi 20 lira . İnan SKF
İle aynı kalite. En fazla kalite farkı % 5.
-
25 Aralık 2019, 13:48
#174
yürekçe adlı üyeden alıntı
İki örnek de ben vereyim.
Bmw motorun benzin otomatiği 300eoro ifi ve +işçilik ve bekleme süresi
Bir usta mitsubishi canter ile aynı olduğunu bulmuş. İşçilik dahil 20 tl.
Suzuki freewind 650 rulman, orjinali 150 dolar filandı. 4x160=600 dolar yerine, SKF rulman, bire bir aynı; 30x4=120TL
Doğru araştırmayla sonuç başarılı olur
Honda İnnova 125 ANF için arka teker rulmanlarını(3adet) yetkili serviste 270 TL' ye satın alacakken, Karaköy rulmancılarda ORS marka (en iyilerinden biridir) aynı ürünü üçünü toplamda 32 TL' ye aldım, taktım.
Üretici ile satıcı arasındaki fark. Tabi ki doğrudan üreticiden almıyoruz ama hatırlatırım ki işin içine markalaştırma girince mali etkenler uçup kaçıyor
-
25 Aralık 2019, 16:34
#175
Ktm 640 marş otomatiği bozulduğunda cg otomatiği takmıştım 25 lira mı neydi. Orjinal olanı getirtsem baya bi para giderdi artı bekleme süresi.
-
25 Aralık 2019, 22:26
#176
Marş motorum bozulduğunda, fiyatına bakmıştım 140 Dolar + Koreden buraya kargo parasıydı. Yanılmıyorsam toplam 180 Dolar gibi bir şeydi.
Ustam, cbf 150 marş motorunu al gel tam uyuyor buna dedi. Sonuç: Toplam 120TL ile kurtuldum.
-
26 Aralık 2019, 00:36
#177
Sayın abilerim genç bi mak. mühendisi olarak size aktarmak istediğim bazı husular var
öncelikle bi sistemde zincir kullanırken yaptığımız bazı hesaplar var.
1 )sisteme etki eden çekme kuvveti (arka dişli yi döndüren kuvvet)
2) seri bi şekilde dönen zincirin merkez kaç kuvveti ile gerilmesi
bu 2 kuvvet zinciri zorlar.hesaplar sonu herhangi bi zincirin bu 2 kuvvete dayanabiliyor olması o zinciri orada kullanabiliceğimiz manasına kesinlikle gelmez NEDEN Mİ?çğnkü zincir tipi denen bi hadise var. her zincir her koşulda her devirde çalışmak için uygun değildir.mesela eksantrik zinciri gören arkadaşlar bilir yapısı normal zincire göre farklıdır.onlara sessiz zincir denir.çok sayıda farklı zincir çeşidi var sessiz zincirler çok yüksek hızlarda çalışabilirler.o onların yapısından kaynaklı bişeydir.nasılki bi balığın doğası denizdir işte sessiz zincirlerde yapıları gereği yüksek devir çevirebilirler.Ağır yük zinciri diyen arkadaşlar olmuş onların mantığına göre bişey ne kadar ağır yük taşıyosa o kadar güçlüdür bu çok YANLIŞ bi düşünce.O zincir statik halde yük taşımak için tasarlanmış baklalar çok hızlı eğilip düzelmek için yapılmamış.Motorda belki saniyede 20 kez o zincir küçük ve büyük diliye sarılıp tekrar düzeliyo ve zincir sürekli dalgalanıyo (polygonal etki) ve buda zinciri attırmak için sürekli zorlıcak.yani dinamik ve statik olayları herzaman birbirinden ayırın.Ben kullanılmaması gerektiğini düşünüyorum.
-
26 Aralık 2019, 01:20
#178
fool rookie adlı üyeden alıntı
Sayın abilerim genç bi mak. mühendisi olarak size aktarmak istediğim bazı husular var
öncelikle bi sistemde zincir kullanırken yaptığımız bazı hesaplar var.
1 )sisteme etki eden çekme kuvveti (arka dişli yi döndüren kuvvet)
2) seri bi şekilde dönen zincirin merkez kaç kuvveti ile gerilmesi
bu 2 kuvvet zinciri zorlar.hesaplar sonu herhangi bi zincirin bu 2 kuvvete dayanabiliyor olması o zinciri orada kullanabiliceğimiz manasına kesinlikle gelmez NEDEN Mİ?çğnkü zincir tipi denen bi hadise var. her zincir her koşulda her devirde çalışmak için uygun değildir.mesela eksantrik zinciri gören arkadaşlar bilir yapısı normal zincire göre farklıdır.onlara sessiz zincir denir.çok sayıda farklı zincir çeşidi var sessiz zincirler çok yüksek hızlarda çalışabilirler.o onların yapısından kaynaklı bişeydir.nasılki bi balığın doğası denizdir işte sessiz zincirlerde yapıları gereği yüksek devir çevirebilirler.Ağır yük zinciri diyen arkadaşlar olmuş onların mantığına göre bişey ne kadar ağır yük taşıyosa o kadar güçlüdür bu çok YANLIŞ bi düşünce.O zincir statik halde yük taşımak için tasarlanmış baklalar çok hızlı eğilip düzelmek için yapılmamış.Motorda belki saniyede 20 kez o zincir küçük ve büyük diliye sarılıp tekrar düzeliyo ve zincir sürekli dalgalanıyo (polygonal etki) ve buda zinciri attırmak için sürekli zorlıcak.yani dinamik ve statik olayları herzaman birbirinden ayırın.Ben kullanılmaması gerektiğini düşünüyorum.
Bir konuda teknik bilgiye sahip olmak bakış açısının farklı olmasını sağlıyor. Ne kadar üniversitede öğrenilen bilgilerin piyasada uygulanabilirliği tartışılabilir olsa da teknik bilginin insana kattıkları yadsınamaz.
-
26 Aralık 2019, 03:12
#179
Mersin İl Temsilcisi
fool rookie adlı üyeden alıntı
Sayın abilerim genç bi mak. mühendisi olarak size aktarmak istediğim bazı husular var
öncelikle bi sistemde zincir kullanırken yaptığımız bazı hesaplar var.
1 )sisteme etki eden çekme kuvveti (arka dişli yi döndüren kuvvet)
2) seri bi şekilde dönen zincirin merkez kaç kuvveti ile gerilmesi
bu 2 kuvvet zinciri zorlar.hesaplar sonu herhangi bi zincirin bu 2 kuvvete dayanabiliyor olması o zinciri orada kullanabiliceğimiz manasına kesinlikle gelmez NEDEN Mİ?çğnkü zincir tipi denen bi hadise var. her zincir her koşulda her devirde çalışmak için uygun değildir.mesela eksantrik zinciri gören arkadaşlar bilir yapısı normal zincire göre farklıdır.onlara sessiz zincir denir.çok sayıda farklı zincir çeşidi var sessiz zincirler çok yüksek hızlarda çalışabilirler.o onların yapısından kaynaklı bişeydir.nasılki bi balığın doğası denizdir işte sessiz zincirlerde yapıları gereği yüksek devir çevirebilirler.Ağır yük zinciri diyen arkadaşlar olmuş onların mantığına göre bişey ne kadar ağır yük taşıyosa o kadar güçlüdür bu çok YANLIŞ bi düşünce.O zincir statik halde yük taşımak için tasarlanmış baklalar çok hızlı eğilip düzelmek için yapılmamış.Motorda belki saniyede 20 kez o zincir küçük ve büyük diliye sarılıp tekrar düzeliyo ve zincir sürekli dalgalanıyo (polygonal etki) ve buda zinciri attırmak için sürekli zorlıcak.yani dinamik ve statik olayları herzaman birbirinden ayırın.Ben kullanılmaması gerektiğini düşünüyorum.
Konuya bir açudan bakınca sizin dediğiniz doğru.
Biz de diyoruz ki, aynı değerlerde/normlarda üretilmiş olan yedek parçalarını motosiklet için alırken farklı, traktör için alırken farklı fiyat üzerinden temin ediliyor. Hatta motosiklet markasına göre de değişiyor.
Yukarıda benzin otomatik sensörü ve rulman örneği verdim. Yine bir örnek vereyim; Aprilla pegaso konjektörü olarak aratın, piyasada yok. Yurtdışından getirtmek gerek. Ama üreten tek firma var, o da Türkiye'de. Bizde üretiliyor ama burada yok. 300euro muydu neydi. Ama, aynı konjektör Mondial Tiger 250 konjektörü ile bire bir aynı, 130 TL.
Ve vites ayak kolçağı, Aprilla olarak 70 küsür müydü neydi, diş sıyırmıştı. çinli motorlar oarçadı satan yere girip sorduk,
cg"lerle aynı. 5TL..
Teknik makine ressamı olarak şunu söyleyebilirim ki; makinalar, çalışma prensiplerine göre üretilen parçalardan oluşur. Ve her parça, tedarikçisinden belli normlarda üretilmiş halde temin edilir.
Tiger 250'nin piston gömlek vs aynı zamanda honda cbf 250 ile aynıdır mesela.
Suzuki dl, sv, dr 650 ( karbüratörlü ) ile hyosung gv 650 ile aynıdır çoğu parçası.
Mercedes'in 1.5 dizel motoru ile citroen elyse, peugeot, dacia duster, nissan juke, renault motorudur.
Chavrolet kalos ile, opek corsa aynı, skoda fabia ile wolsvagen aynı... Ama markaya göre aratıtsabız fiyat farkı çıkıyor ortaya..
-
26 Aralık 2019, 20:06
#180
yürekçe adlı üyeden alıntı
Konuya bir açudan bakınca sizin dediğiniz doğru.
Biz de diyoruz ki, aynı değerlerde/normlarda üretilmiş olan yedek parçalarını motosiklet için alırken farklı, traktör için alırken farklı fiyat üzerinden temin ediliyor. Hatta motosiklet markasına göre de değişiyor.
Yukarıda benzin otomatik sensörü ve rulman örneği verdim. Yine bir örnek vereyim; Aprilla pegaso konjektörü olarak aratın, piyasada yok. Yurtdışından getirtmek gerek. Ama üreten tek firma var, o da Türkiye'de. Bizde üretiliyor ama burada yok. 300euro muydu neydi. Ama, aynı konjektör Mondial Tiger 250 konjektörü ile bire bir aynı, 130 TL.
Ve vites ayak kolçağı, Aprilla olarak 70 küsür müydü neydi, diş sıyırmıştı. çinli motorlar oarçadı satan yere girip sorduk,
cg"lerle aynı. 5TL..
Teknik makine ressamı olarak şunu söyleyebilirim ki; makinalar, çalışma prensiplerine göre üretilen parçalardan oluşur. Ve her parça, tedarikçisinden belli normlarda üretilmiş halde temin edilir.
Tiger 250'nin piston gömlek vs aynı zamanda honda cbf 250 ile aynıdır mesela.
Suzuki dl, sv, dr 650 ( karbüratörlü ) ile hyosung gv 650 ile aynıdır çoğu parçası.
Mercedes'in 1.5 dizel motoru ile citroen elyse, peugeot, dacia duster, nissan juke, renault motorudur.
Chavrolet kalos ile, opek corsa aynı, skoda fabia ile wolsvagen aynı... Ama markaya göre aratıtsabız fiyat farkı çıkıyor ortaya..
açıkçası sizin yazdıklarınıza pek bi anlam veremedim çünkü ben sizin yazdıklarınızla alakalı bişey yazmadım ama sizin konya gelecek olursak yaptığınız şeyi bende yapıyorum :D mesala motorum rtr 180 ama ön işlisi ybr 125.
Yukarıdaki yazdığım yazıyı konuyu açan arkadaşın motorda yük zinciri kullanabilirmiyiz sorusuna teknik bi cevap vermekti cevap vermekle kalmadım nedenleriyle açıkladım.
yani sonuç olarak arkadaşlar o yük zinciri belki 50 tane cbf nin ürettiği torka dayanır, kopmaz ama 1 tane cbf nin çevirdiği devirde şaşar kalır.şu anda aklıma gelen ekstrra bi bilgide yük zincirinde zincir baklalarının burçları(zincirin eğilip bükülmesini sağlayan yer) durağan halde maksimum yük taşıması için yapıldığından çalışırken verimi düşüktür hareket zincirlerine göre.buda demek oluyoki arka lastikte 20 bg güç varsa tebrikler rtık daha az beygir sizin için koşuyo küstürdünüz onları :D . verim yüzdesel bişey olduğundan makinanın gücü arttıkça kayıpta artar.azdan az çoktan çok gider hesabı.Özerle yük zinciri asla herket için kullanılmaz.
hadi kalın sağlıcakla :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)