Motor icin sanayi tipi zincir kullanımı.
Reklamlar
-
24 Şubat 2018, 12:07
#141
Keşke zincir, dişli, balata, filtre, lastik, yağlayıcı-temizleyiciler, ekipmanlar, diğer plastik aksesuarlar vs. yerli üretim yapabilsek. Daha doğrusu bu işlere girişecek yatırımcı sayısı artsa. Bildiğim kadarıyla Tech 90, Andes, YDS ve GP kompozit Türk yapımı.(Yanlışım varsa düzeltin) Bu markaların sayısı artmalı ve biz motosikletçiler desteklemeliyiz. Sahip olmadığımız teknolojiler değil hiç birisi.
Yemişim D.İ.D ini EBC sini Dainese sini Putoline ini kol gibi fiyatlar hep
Reklamlar
-
24 Şubat 2018, 12:56
#142
Gerçekten yerli üretim rulmanlar made in China dan iki kat daha kaliteli ve hesaplı . İlk motorumda iki senede hem ön teker rulmanı hemde zincir ve dişlilerini bitirmiştim. 10 yıl önce taktığım yerli ORS rulman, çok yakın zamana kadar üzerindeydi. Dişli ve zincirde usta hangisini tercih etti bilmiyorum.
Bana sorsaydı yerlisini ara ve bul derdim. Arkadaşlar inanın gerçekten çok kaliteli üretim yapabilen
bir sürü yerli üreticilerimiz var. Eğer aynı mal benim ülkemde üretilebiliyorsa yüzde yirmi daha düşük
kalite bile olsa kendi malımı tercih ederim. Sevgilerle.
-
24 Şubat 2018, 13:16
#143
bursalıali adlı üyeden alıntı
Gerçekten yerli üretim rulmanlar made in China dan iki kat daha kaliteli ve hesaplı . İlk motorumda iki senede hem ön teker rulmanı hemde zincir ve dişlilerini bitirmiştim. 10 yıl önce taktığım yerli ORS rulman, çok yakın zamana kadar üzerindeydi. Dişli ve zincirde usta hangisini tercih etti bilmiyorum.
Bana sorsaydı yerlisini ara ve bul derdim. Arkadaşlar inanın gerçekten çok kaliteli üretim yapabilen
bir sürü yerli üreticilerimiz var. Eğer aynı mal benim ülkemde üretilebiliyorsa yüzde yirmi daha düşük
kalite bile olsa kendi malımı tercih ederim. Sevgilerle.
Ors gerçekten iyi traktör ön tekerleklerinde motosiklet rökmorklarda ors kullanıyoruz bizde
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
14 Nisan 2018, 21:16
#144
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
Ors gerçekten iyi traktör ön tekerleklerinde motosiklet rökmorklarda ors kullanıyoruz bizde
Nereden temin edebiliriz?
-
14 Nisan 2018, 21:33
#145
Zincirin cok tehlike yaraticagini sanmiyorum bos konusanlari bosverin, zincir en cok kalkista yuke biniyor yani koparsa hizlanirken kopar o da ne olucak en fazla arka tekeri kilitler virajda kopmaz, zaten sanayi zinciride ayni oluyor sadece boyutu ve tipleri var iste oring xring motosiklet zincir tipi secmez sadece boyut secer, 1100cbr 5.30 falan kullaniyordur, sanayide ucuzsa alin deneyin degilse 30.40 liraliklardanda alabilirsiniz, zaten did piyasasi replika dolu
-
14 Nisan 2018, 21:56
#146
40 yılı aşmıştır motor üzerindeyim hep sanayi tipi zincir kullandım halada kullanıyorum ne koptu nede uzadı. Çok daha zorlu şartlarda çalışan modellerini eskitemesiniZ motosiklet neki...
-
14 Nisan 2018, 23:09
#147
gibigibi1985 adlı üyeden alıntı
Bir torba komuru kac gun yakacaktin fatih ? Merak ettim
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:58 ----------
Kardesim mantığın tutarlı olmakla beraber her zaman gecerli değil. Ilk elden kumaşıni bildiğin merkalarsa eyvallah ancak cidden kalite farki olan urunler olur.
Her zaman geçerli demedim benzer mal için , sanayide çok farklı fiyat politikası olabiliyor.
-
14 Nisan 2018, 23:59
#148
Pistonlar adlı üyeden alıntı
Nereden temin edebiliriz?
hocam nerde ikamet ediyorsun bilmiyorum ama sanayide bulursun muhtemel.
kaldera adlı üyeden alıntı
40 yılı aşmıştır motor üzerindeyim hep sanayi tipi zincir kullandım halada kullanıyorum ne koptu nede uzadı. Çok daha zorlu şartlarda çalışan modellerini eskitemesiniZ motosiklet neki...
abi senin aldığın belli bir yer varmı acaba?
ANGARAJ
-
15 Nisan 2018, 07:28
#149
Pistonlar adlı üyeden alıntı
Nereden temin edebiliriz?
ben sanayiden alıyorum
-
15 Nisan 2018, 09:21
#150
velizrsln adlı üyeden alıntı
Zincirin cok tehlike yaraticagini sanmiyorum bos konusanlari bosverin, zincir en cok kalkista yuke biniyor yani koparsa hizlanirken kopar o da ne olucak en fazla arka tekeri kilitler virajda kopmaz, zaten sanayi zinciride ayni oluyor sadece boyutu ve tipleri var iste oring xring motosiklet zincir tipi secmez sadece boyut secer, 1100cbr 5.30 falan kullaniyordur, sanayide ucuzsa alin deneyin degilse 30.40 liraliklardanda alabilirsiniz, zaten did piyasasi replika dolu
O kadar kesin konusmak mumkun degil ama. Yuksek hizla aniden kopan zincirin verebilecegi katastrofik zarari es gecelim, kritik bir durumda motosikletin beklediginiz tepkiyi vermemesi veya olusan panik bile cok kolay kaza yaptirabilir insana. Gaz veriyorken motosikletin yerinde durmasi, kompresyon beklerken motosikletin oylece gitmesi cogu zaman cok problem olmaz, ama bazen de kaza yaptirir. Tamamen o esnada nasil bir durum icerisinde oldugunuza bakar.
Bu arada vites degistirirken de yuk biner zincire.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:09 ----------
wing41 adlı üyeden alıntı
Keşke zincir, dişli, balata, filtre, lastik, yağlayıcı-temizleyiciler, ekipmanlar, diğer plastik aksesuarlar vs. yerli üretim yapabilsek. Daha doğrusu bu işlere girişecek yatırımcı sayısı artsa. Bildiğim kadarıyla Tech 90, Andes, YDS ve GP kompozit Türk yapımı.(Yanlışım varsa düzeltin) Bu markaların sayısı artmalı ve biz motosikletçiler desteklemeliyiz. Sahip olmadığımız teknolojiler değil hiç birisi.
Yemişim D.İ.D ini EBC sini Dainese sini Putoline ini kol gibi fiyatlar hep
Keske yerli ureticiler de kol gibi fiyatlara satabilseler.
Bu devirde bi mali sadece Turkiye'de satarak bir firmanin buyumesinin, hatta devam etmesinin imkani yok. Zaten hemen hemen tum uretimin uzak dogu'ya kaydigini goz onune alirsak uygun fiyata Turkiye'ye bile satmak mumkun degil bir cok urun tipini (istisnalar tabii ki var.)
Saydiginiz urunlerin hepsini uretebiliriz, hatta dunyanin onde gelenleriyle rekabet bile edebiliriz. Ancak bunun icin destek ve finansman gerekir. Her ne kadar vatandas olarak destek olsak da asil bu isin ucundan tutacak olan devlettir. Insaat devlerinin vergilerini affetmek yerine yerli uretime finansman kolayligi saglansa keske... Rant geliri sinirli olacagi cazip gelmiyor muhtemelen.
-
15 Nisan 2018, 11:19
#151
Tüm mesajları okudum ve ikna oldum. Motoruma uygun zinciri bulup bende deneyeceğim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:13 ----------
Cg zinciri 25 lira mı neydi. Cglerin nasıl hor kullanıldığınıda biliyoruz. Bende gereksiz buluyorum bi zincire 600 tl vermeyi.
-
19 Haziran 2018, 09:59
#152
Motosiklet dedin mi itekleyip duruyorlar. Hatta CC ye göre, Motorun markasına göre aynı mala farklı fiyat veriyorlar.
Örnek: TVS Apache 150 Baskı sacı ve balatası Mondial servisten alırsan 30 TL, TVS servisten alırsan 200 TL
Örnek: Burgman buji 50 TL, TVS buji 30 TL, Oto sanayiden al 15 TL. (aynı buji)
Örnek: Yağ, ısrarla otomobil yağı kullanoyurm. Tüm motorlarımda da aynı şekilde kullandım sorun yaşamadım. Ayrıca çoğu markanın otomobil yağı API sınıfı daha yüksektir.
Örnek: Motor parçacısında HS1 ampul 15 TL, Oto sanayide Osram marka HS1 ampul 5 TL
Örnek: TVS Apache ön fren balata 90 TL, CBF 150 balata 50 TL, Mondial 15 TL. Balatalar aynı balatalardır.
Örnek: Fren balata temizleme spreyi, Motorcuda 15 TL, Oto serviste 10 TL, oto sanayide yağcıda 5 TL
Örnek: Ön teker rulmanı, motorcuda 20 tl, oto sanayide ors alırsan 7 TL, SKF alırsan 13 TL.
Örnek: Benzin hortumu metresi 1 tl güneşte bir ay içinde kavrulup sertleşiyor. Oto sanayide 1 mt LPG hortumu bedava çünkü çöpe atıyorlar.
Ben artık kazık yemekten sıkıldım. Motoruma parça alacağım zaman ilk önce Mondial serviste bu parça ile aynı parçayı kullanan motor var mı ona bakıyorum. Kalan tüm ihtiyaçlarım için oto sanayi
-
19 Haziran 2018, 11:58
#153
Cahillik başa bela. Zincir kopsa bile bir şey olmaz diyenler var. Gençliğimizde kullandık birşey olmadı diyen var.
Belki ölen arkadaşlarından birinin zinciri koptu haberiniz yok ?
Zincir alıp tornacıda denemekle test olmaz. Belli değerler altında çevirmek lazım. Neyse siz metresi 30TL den alın
-
19 Haziran 2018, 14:33
#154
tyrung adlı üyeden alıntı
Cahillik başa bela. Zincir kopsa bile bir şey olmaz diyenler var. Gençliğimizde kullandık birşey olmadı diyen var.
Belki ölen arkadaşlarından birinin zinciri koptu haberiniz yok ?
https://www.youtube.com/watch?v=xBZWjwHgveY
Zincir alıp tornacıda denemekle test olmaz. Belli değerler altında çevirmek lazım. Neyse siz metresi 30TL den alın
herkes videodaki gibi ss makine kullanıyor zaten. bu ülkede çoğunluk commutter ve scooter. scooterciler kayışları oto sanayiden alıyor, commutterciler zincirciden metre ile alıyor. comuttere binen adam zaten parası olsa daha iyi bir makine alır, düzgünce bakımını yapar. ben şahsen motorumun bakımlarını kendim yapayım elim yağ kir içinde kalsın çok da memnun değilim. ama ekonomik sebeplerle mecburum.
-
19 Haziran 2018, 15:17
#155
tyrung adlı üyeden alıntı
Gevşek zincirden kaynaklanan kaza videosunun kopma ile alakası nedir?
-
19 Haziran 2018, 17:17
#156
Açılan konuya istinaden soran kişilere tecrübemizi paylaşmıyacakmıyız.
40 senedir motor üzerindeyim. Bundan 20 sene önce zaten orijinal parça vs durumu yoktu. Toplam 5-6 mark model motor vardı
Bugünkü gibi. Her türlü bilgiye ve ürüne anında ulaşılamıyordu. Dolayısıyla tecrübe ederek kendimizi geliştiriyorduk.
Bu konunun amacı oem ürünle sanayi ürün karşılaştırması değil.
Muadil ürünle motorun üzerindeki ürünü bulmak bile uzmanlık sayılır.
Yarın motorumun sol yan kapağını açıp balansör zincirini değişcem. Oem ürün kullanmayacam.
Hadi bilin bulun ne takıcam yerine.
Bmw e 36 nın bir modelinin egzantrik zincirinin klr 650 nin balansör zinciri ile aynı olduğunu ,daha kaliteli ve çok daha ucuz olduğunu bir kişi nasıl bulup tesbit edebilir Soruyorum.
Tecrübelerimizi Başkalarının faydalanmaması için kendimize mi saklayalım.
-
19 Haziran 2018, 17:55
#157
kaldera adlı üyeden alıntı
Açılan konuya istinaden soran kişilere tecrübemizi paylaşmıyacakmıyız.
40 senedir motor üzerindeyim. Bundan 20 sene önce zaten orijinal parça vs durumu yoktu. Toplam 5-6 mark model motor vardı
Bugünkü gibi. Her türlü bilgiye ve ürüne anında ulaşılamıyordu. Dolayısıyla tecrübe ederek kendimizi geliştiriyorduk.
Bu konunun amacı oem ürünle sanayi ürün karşılaştırması değil.
Muadil ürünle motorun üzerindeki ürünü bulmak bile uzmanlık sayılır.
Yarın motorumun sol yan kapağını açıp balansör zincirini değişcem. Oem ürün kullanmayacam.
Hadi bilin bulun ne takıcam yerine.
Bmw e 36 nın bir modelinin egzantrik zincirinin klr 650 nin balansör zinciri ile aynı olduğunu ,daha kaliteli ve çok daha ucuz olduğunu bir kişi nasıl bulup tesbit edebilir Soruyorum.
Tecrübelerimizi Başkalarının faydalanmaması için kendimize mi saklayalım.
hocam üşenmedim baktım. bmw ekzantrik zinciri 100 tl civarı, klr 650 balansör zinciri 700 tl civarı. muazzam tespit. eline koluna sağlık hocam.
-
19 Haziran 2018, 18:10
#158
ulkerhan adlı üyeden alıntı
hocam üşenmedim baktım. bmw ekzantrik zinciri 100 tl civarı, klr 650 balansör zinciri 700 tl civarı. muazzam tespit. eline koluna sağlık hocam.
Yok olurmu canını sokaktamı buldun. Adamlar boşunamı yaptılar oem ürünü.
bunlar muşamba donla gezerken yada daha vitaminken biz 40 sene önce 13 yaşlarında motorun önünümü kaldıralım arkasınımı diye uğraşıyorduk.
Neyse yarın sabah sökeyim. Arkadaşımın dükkanında liftte kaldırıp sökmem gerekiyor daha sonra fotoları ile klr 650 sayfasında ve facebook diğer gruplarda paylaşıcam.
-
19 Haziran 2018, 19:38
#159
tyrung adlı üyeden alıntı
Cahillik başa bela. Zincir kopsa bile bir şey olmaz diyenler var. Gençliğimizde kullandık birşey olmadı diyen var.
Belki ölen arkadaşlarından birinin zinciri koptu haberiniz yok ?
Zincir alıp tornacıda denemekle test olmaz. Belli değerler altında çevirmek lazım. Neyse siz metresi 30TL den alın
Hocam videonun altında tartışan arkadaşların dediği gibi, bu kaza zincirden dolayı kaynaklanmamış. Zincir videoda net bir şekilde sağa sola sallanırken görülüyor, herhangi bir yere sıkışıp arka tekeri kilitlediği yok. Etse videonun devamında arkadaşlar motoru elle itemezlerdi zaten. Burada sürücü panikle arka freni kilitleyip önce highside'a, sonra asfalta doğru düşüşe geçiyor.
Bu kesinlikle demek değil ki zincirden dolayı kaza yapılmaz. Yapılır ve elbet yapılmıştır da. Lakin mal üreterek para kazanan adamın her konuda şeffaf olmasını kesinlikle bekleyemezsiniz. Bakın mesela, az önce merak edip gözlüklerin neden yüzlerce lira ettiğini araştırdım; altından dünya gözlük piyasasının büyük bir kısmını kontrol eden Luxottica diye İtalyan bir marka çıktı. Birçok gözlük satıcı zincirini de bünyesine geçirip, satın alamadığı markayı kendi fiyat politikasına uygulamaya zorluyor. Bkz. Oakley.
Bu durumun başka sektörlerde olmadığını iddia etmenin en iyi tabirle aşırı iyimserlik olduğu kanısındayım. Şimdi asıl söyleyeceğime gelirsek... Burada bilim dışı "ben yaptım oldu" veya "ben kullandım kaza yaptım" yaklaşımlarından ziyade, konuyu açan Beycivan hocamın test sonuçlarını, akma ve kopma değerlerini görmek isterdim. Bu tarz testler yapmış olan varsa da sonuçlarını paylaşmasını rica ederim. "Ben yaptım oldu" yaklaşımını tamamen çöpe atmadan önce de belirtmek isterim ki, bir şey alırken kullanıcı yorumlarına bakarız mutlaka. Eğer kullanıcılar uzun vadeli memnunsa üründen, denenmemesi için çok bir neden yoktur.
Böyleyken böyle arkadaşlar, faydalı konu diyelim, takipteyiz Bir de test yapan arkadaşlar sonuçlarını bizimle paylaşırsa dadından yenmez.
-
19 Haziran 2018, 21:46
#160
Ben D.I.D. almak lazım demiyorum. Bir zincir firması motosikletler için 0-ringli zincir yapar satar onu alabilirsin. Ama sanayiden gidip iş makinalarında kullanılan zinciri almak biraz garip.Belki aynı işe yarıyodur bilemeyiz fakat üreticiye ulaşıp sorulabilir.
Kayışlar içinse üstünde değerler genelde yazar. Değerler uyuşuyorsa sanayide pek tabi scooter kayışı alınabilir.
Commuter ile racing farkı bana göre yok. Zincir kopup kitlenirse videodaki gibi arka kitlenebilir. Hız yüksekse arka çamurluk ve bacağa vurabilir.
Birebir başıma gelmese de Aydın dan İstanbul a dönüşte R6 lı bir polis arkadaşımız kendi taktığı ve ne idüğü belirsiz zincir tam önümüzde koptu. Arka çamurluğu, zincir korumayı kırdığı gibi jantın oraya sıkışarak jantın üstünde derin bir yara bıraktı. Astarı yüzünden pahalıya geldi anlayacağınız.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)