Motor icin sanayi tipi zincir kullanımı.
Reklamlar
-
Beycivan adlı üyeden alıntı
Zaten bunu insana düşündüren şey zincir ve dişli fiyatlarının bazı firmaların tekelinde olup özellikle de Türkiye üzerinde fahiş fiyatlara satılması. 15 bina alınan motorun lastik zincir dişlisi neredeyse 3 4 bin lira. Ben iş makinelerindeki zincirlerin motordakinden daha zayıf yada direnci düşük olduğunu asla düşünmüyorum çünkü kendim yıllarca tanık oldum 5 6 sene sürekli 10 12.5 ton yük liftinde değiştirmeden kullandık. Bunu cc si büyük motorlar için düşünmüyorum. Ama burdaki olumsuzluğun bilimsel nedeni dışında sadece fikirler yazılıyor. http://www.dislizincir.com.tr/tr/product-1-12.html burda örneği var
Liftlerle evet tonajlı malzemeler kaldırıyorsun gün içersinde belkide bunu defalarca yapıyorsun, fakat kaldırıp indirmedeki zincirin mukavemeti ile yüksek devirlerde dönen bir dişilide ani hızlanmalar, gerilmeler, gevşemeler ısınmalar soğumalar vs vs.. bir çok şey yaşanıyor, aynı olacağını zannetmiyorum. Artı olarak aynı preslerden yada liftlerdenmi bahsediyoruz bilmiyorum ama, tonajlı presler vinçler ve liftler neredeyse hepsi hdirolik sistemlerdir, pistonlar ise yağ basıncı ile çalışır bütün yük ağırlık pistonların içerisinde bulunan yağa biner, zincire fazla bir ağırlık yada basınç olacağını zannetmiyorum, tabi altını çizerek söylüyorum aynı sanayi tipi makinalardan bahsediyorsak.
Motora her bindiğinde kendini değil, arkanda bıraktığın insanları düşün ve öyle sür.. Ona göre kararlar ver
https://www.youtube.com/watch?v=-sPmOzlzqAQ
Reklamlar
-
eğer zincirin hangi durumda hangi kuvvetlere dayanım gösterdiğini bilmiyorsak, yani çekme kuvveti mi esnekliği mi yüksek devirdeki sürtünmesi mi gibi, sonuca ulaşmanın 2 yolu var. birincisi zincirlerin bileşenlerini ve üretimini kıyaslamak. aynı üretim tekniğiyle aynı malzemeden üretiliyorsa o zincirler birbirinin işini görür. ikincisi iki zinciri de aynı durumda test etmek. ben buna sıcak bakamadım açıkçası Beycivan hocam. çünkü motosiklette yüksek devir hayati bir olay, zincir kopsa mazallah sıkıntı olabilir. diyorsun ki torna tezgahta deneme yapıcam, o zaman da aynı şartlar sağlanmaz gibi geliyor. en basitinden yoldaki eğim ve kasisler zincirin hiç olmaması gereken şekilde 'yukarı-aşağı' salınımına sebebiyet veriyor. veya belki hesaplamaya değmez ama sanayi tipi zincir tek pozisyonda tek yönde çalışırken motosikletle yola ve viraja göre eğim de veriyorsun. kısaca iki zincir de aynı dayanıma sahip olup aynı devirde çalışabilir ama bunu yere 30-40 derece açıyla dururken sarsıntılı şekilde yapabilir mi? bunun cevabını bulmak lazım.
veya ilk seçeneğin üzerine gidip üreticilerle irtibata geçmek denenebilir. motosiklet zinciri üretenler belki cevap vermeye sıcak bakmaz piyasa yüzünden, ama sanayi tipi zincir üretenlere onun yerine aynı boyutta motosiklet zinciri kullanılıp kullanılamayacağı sorulabilir.
-
remap oldumu kardeşim şimdi hevesimi kursağımda bırakma benim sadece hazırlık yapıyoruz ortada birşey yok zaten iş güç derken bitiremedim bu olayı. Ben hazır oluyorum sanayideki eleman ortada yok aldım 10 mt 4 çeşit zincir duruyor tek tek deneyeceğim. abi dediğin gibi pim olayında haklısın pimleri sağlam bir zincirim var balyozla 10 sefer asıldım sadece biraz eğildi ki o basınç çok yüksek olur bir tek o zincirden olursa olur bu iş. Genişlik olayı da şu anda kullandığım did ile aynı gibi mm farkı var sadece. kar motorunun zincirine de baktım o za bayağı kalın ama aşınmadan kodunu markasını göremedim japon malı gibi duruyor.
-
kerem999 adlı üyeden alıntı
bu çok basit denene bilir ama bunu denemek için elinde çekme aleti olan bir test firması lazım genelde zincir demir gibi şeyleri denerler ve çekme basma buda yorulma sonuçlarını çıkartır birde kunlanılan metalin karbon miktarını öğrenerek ne kadar sünek bir malzeme görülür .
EN BASİT ANLATIMI
orjinal zinciri ve senin dedigin zinciri sanayide bir zımpara taş motoru bulup sürttür cıkan kıvılcım miktarı üzerinden ne kadar sünek yani esnek malzeme oldugunu anlarsın çok çıkarsa esner az çıkarsa kopar esnemez EN BASİTİ BU .
uzuyor demişsin uzuyorsa sünektir yani kopma degil kopacagına sünemesi istenmiş sert bir malzeme olsa uzamaz kopar bide uzuyorsa belli bir miktar sonra kopacaktırda orjinali ile arasında dağlar yoksa bu işlere girişmeyin .
Söylediğiniz yöntem çok kaba ve ilkel bir yöntem. Hassas sonuç vermez. Tabi bazı ustalar yılların deneyimi ile kıvılcıma bakarak alaşım oranını gerçeğe çok yakın tespitlerde bulunabiliyor ama öyle ustayı nereden bulacaksınız ve sözüne nasıl güveneceksiniz? Bence kesinlikle motosiklet zincir gibi hassas bir konuda bu test yöntemi kullanılmamalı.
-
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
-
-
Kendinize uğraş arıyorsunuz kolay gelsin ama risk etmeye değermi.Bir motor ömrü boyunca kaç zincir harcıyor ne kadar masraf çıkarıyor?
-
Şu niye uğraşıyorsunuz değermici arkadaşlar yapmayın icat çıkarmaya çıkarmaya ne hale geldik , denensin görülsün uyarsa orjinal zincir satanların gözleri korkar zamanlada fiyatlarını makul seviyelere çekerler.
Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.
-
Pekbipicadam adlı üyeden alıntı
Şu niye uğraşıyorsunuz değermici arkadaşlar yapmayın icat çıkarmaya çıkarmaya ne hale geldik , denensin görülsün uyarsa orjinal zincir satanların gözleri korkar zamanlada fiyatlarını makul seviyelere çekerler.
nick name beni bendn aldı :D
-
Arabalarda kayış korkuturdu bi koptumu mazallah tüm motor giderdi. Zincirler çıkınca baya bir rahatlamıştı sürücüler. Çünkü otomobillerde zincirin kopma olasılığı oldukça düşüktü. Motorda durum tam tersi kayışlılar yani scooter veya gelişmiş kayışlı aktarmalar tercih edilirken arabada kopmayan zincir!!! motosiklette kopma tehlikesi yaşatıyor. Bugün Hasanpaşa da tanıştığımız bir arkadaş zincire bağlı kazaların oranının %7 civarında olduğunu söylediki bu hiçte azımsanacak bir yüzde de değil.
-
Oylece otolarda trıger kayısı degiştirme üşengeçliği yüzünden sübapları eğrilen araba sayısını biliyor musun.kayıs malzemesi kauçuk demir tozu absentten yapılıyor.oring tek bakla 5.5 ton yük alıyor askıya.çok etken var.birisi özele küfür gibi msj yazmış bu işleri kurcalama diye.siz bunun arkasında kimlerin olduğunu henüz anlamadınız.sermaye sahipleri kotaman takımı var.kokuyu ben aldım
-
Kralın oğlu olsa kaç yazar sen başardıktan sonra. Değermi diye ciddi ciddi sormuştum yani uğraşmaya değmez manasını anlayıp aklınca bana laf koymaya çalışan fevri bir arkadaş olmuş. Harbiden değermi bir motoru sıfır aldık ömrü boyunca buna kaç kez zincir masrafı yapıcaz bilmediğim için sormuştum cevap vermek yerine konuyu nereye çekmiş. Bu arada icat çıkarmaya çıkarmaya değil çıkaran icatları sabote ede ede vede sabote edenlere göz yuma yuma bu hale geldik.Bu ülkede adım gibi eminim sıfırdan motor yapacak piyasadaki dört japondanda daha güzel tasarım yapacak insanlar var. Ama destek olmaz imkan olmaz. İmkanı desteği bulan tarhanalarda gider özel tasarım yapar cebini doldurur devlete vergiden faydası olsada vatandaşına bir gram yararı dokunmaz godomanları mutlu eder anca.
-
redmap adlı üyeden alıntı
Kralın oğlu olsa kaç yazar sen başardıktan sonra. Değermi diye ciddi ciddi sormuştum yani uğraşmaya değmez manasını anlayıp aklınca bana laf koymaya çalışan fevri bir arkadaş olmuş. Harbiden değermi bir motoru sıfır aldık ömrü boyunca buna kaç kez zincir masrafı yapıcaz bilmediğim için sormuştum cevap vermek yerine konuyu nereye çekmiş. Bu arada icat çıkarmaya çıkarmaya değil çıkaran icatları sabote ede ede vede sabote edenlere göz yuma yuma bu hale geldik.Bu ülkede adım gibi eminim sıfırdan motor yapacak piyasadaki dört japondanda daha güzel tasarım yapacak insanlar var. Ama destek olmaz imkan olmaz. İmkanı desteği bulan tarhanalarda gider özel tasarım yapar cebini doldurur devlete vergiden faydası olsada vatandaşına bir gram yararı dokunmaz godomanları mutlu eder anca.
Sen zengin bir iş adami ol,yatirimini parani kâr orani yüksek işlerde değilde bu sektör için harca o zaman.4 japon sıktı zaten,tek türk olursun belki.Devlet üretse bu kadar kâr edemez,KDV+ÖTV ile üreten firmadan fazla kazanıyor belkide.Ayrıca 4 japondan daha iyi üretecek insanda yok,teknoloji de yok.Adamlarin sanayisi yillardir bu iş üzerinde calisiyor ugrasiyor yavas yavas yeniliyor sen daha iyisini yapip pazarini engellersen,sana öyle bi cevap verirler ki 20senede ulasamazsin o seviyeye.
-
Al benden de o kadar.yani kralı olsun şu moturun yapılamayacak neyi var.turkiyede vçben bu cahil aklımla bu işi yapıyorsam sen düşün
-
Hocam değer değmesine de şu zincirin kopmayayını yapsınlar bi zahmet olmaz mı?
-
kahraman1 adlı üyeden alıntı
Sen zengin bir iş adami ol,yatirimini parani kâr orani yüksek işlerde değilde bu sektör için harca o zaman.4 japon sıktı zaten,tek türk olursun belki.Devlet üretse bu kadar kâr edemez,KDV+ÖTV ile üreten firmadan fazla kazanıyor belkide.Ayrıca 4 japondan daha iyi üretecek insanda yok,teknoloji de yok.Adamlarin sanayisi yillardir bu iş üzerinde calisiyor ugrasiyor yavas yavas yeniliyor sen daha iyisini yapip pazarini engellersen,sana öyle bi cevap verirler ki 20senede ulasamazsin o seviyeye.
Senin ya kanına dokundu yazdığım yada tarhana diye bahsettiğim kişiyi korumaya çalışıyorsun. Japonlardan kaliteli motor yapacak demedim iyi oku okuduğunuda anla japonlardan daha iyi tasarım yapacak türkler emin ol var imkan yok hayata geçiremiyorlar. Benim ilgi alanım değil öyle bir iddaamda yok. Ama imkanı vede fırsatı olanlar bilmem kaç bin euroluk motorları yapıp ona buna caka satma derdindeler. Orta halli seri üretim bir motor sürselerya piyasaya en azından şu cıbırları yıbırları çinlileri toplasalar piyasadan.Aynı havayı soluduğu memleketinin insanına faydalı olsalar. Niye düşmanlık yaptın ukalalık yaptın hayırdır?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:11 ----------
Kdv ve ötv den bahsetmişsin buda bir imkan(devlet büyüklerinin şerefsizliği yüzünden imkansızlık)değilmi hayırsın sen?
-
Abi sorun şu. Bu tür yatırımları yaparken ilk kuruluş maliyeti yüksek oluyor. Firmalar yatırım yapacakları tutarın geri dönüş süresini hesaplıyorlar. Şimdi çok kaliteli zincir yapsalar oda metresi 40 liradan satılmayacak elbette. 200 e satsalar dandik bu diyenler ortaya çıkacak en iyi japon diyecekler.
500 e satsa kaliteli ama çok pahalı diyecekler. Bu müşteri dengesini tutturmak çok zordur. Yani ne yapsalar yaranamayacakları gibi sadece Türkiye de satarak para kazanmalarının da olanaksız olduğunu sanıyorum. Dünyaya açılınca da japonlar devreye girecek o şu bu denilecek... İş her zaman olduğu gibi başlamadan bitecek...
-
Konuyu sulandirmasak daha iyi olmaz mi? Benim motorumun orjinal zincirinin fiyati su anda 400TL civarinda satiliyor. Eger bu zincir gercekte 50TL'lik bir zincirin farkli ambalajlisiysa, bu konuyu acan arkadas, iyi bir sey kesfetmis olacak. Hepsi bu.
-
Adl Belge adlı üyeden alıntı
Abi sorun şu. Bu tür yatırımları yaparken ilk kuruluş maliyeti yüksek oluyor. Firmalar yatırım yapacakları tutarın geri dönüş süresini hesaplıyorlar. Şimdi çok kaliteli zincir yapsalar oda metresi 40 liradan satılmayacak elbette. 200 e satsalar dandik bu diyenler ortaya çıkacak en iyi japon diyecekler.
500 e satsa kaliteli ama çok pahalı diyecekler. Bu müşteri dengesini tutturmak çok zordur. Yani ne yapsalar yaranamayacakları gibi sadece Türkiye de satarak para kazanmalarının da olanaksız olduğunu sanıyorum. Dünyaya açılınca da japonlar devreye girecek o şu bu denilecek... İş her zaman olduğu gibi başlamadan bitecek...
Oda işte Türk milletinin vatanını sözde sevmesinden kaynaklanıyor.Elimden geldiği kadar yerli malı kullanıyorum. Kalitelisini alacak imkanım olsada sınırlarımı zorluyorum motor yapsınlar idare edecek seviyede olsun gözümü kırpmadanda o zamanki maddi durumum el verirse alırım. Çok basit örnek vereyim sana her yıl milyonlarca liralık pazar bulan balık yemi yaptım tamamen kendi imkanlarım ve araştırmalarım denemelerimle.Piyasadaki en kaliteli alman ve polonya malı yemlerden %60 daha besleyici vede kabızlık yapmıyor benim imkanım yok devlet desteği yok onu geç patent almak bile ölüm ben napayım. Aynı şekilde egzotik kuş türleri için 48 farklı bitkiden derleme besin katkısı yaptım.Denemelerime tavuklarda dahil inanılmaz derecede yavru geliştiriyor neredeyse hormona yakın. Mail attım araştırdım denemek isteyen bile yok. Ne üniversite ne tarım bakanlığı ne su ürünleri mühendisliği bu ülkede imkan yok anladınmı bende vazgeçtim hayallerden sırrım benle gömülsün besledğim balıklara bakanlar f0(tabiattaki doğal renklere sahip vahşi form)zannediyorlar.
-
redmap adlı üyeden alıntı
Kralın oğlu olsa kaç yazar sen başardıktan sonra. Değermi diye ciddi ciddi sormuştum yani uğraşmaya değmez manasını anlayıp aklınca bana laf koymaya çalışan fevri bir arkadaş olmuş. Harbiden değermi bir motoru sıfır aldık ömrü boyunca buna kaç kez zincir masrafı yapıcaz bilmediğim için sormuştum cevap vermek yerine konuyu nereye çekmiş. Bu arada icat çıkarmaya çıkarmaya değil çıkaran icatları sabote ede ede vede sabote edenlere göz yuma yuma bu hale geldik.Bu ülkede adım gibi eminim sıfırdan motor yapacak piyasadaki dört japondanda daha güzel tasarım yapacak insanlar var. Ama destek olmaz imkan olmaz. İmkanı desteği bulan tarhanalarda gider özel tasarım yapar cebini doldurur devlete vergiden faydası olsada vatandaşına bir gram yararı dokunmaz godomanları mutlu eder anca.
Dostum niye sana laf koymaya çalışım ne haddime, sadece değer mi diye sormak yanlış( bana göre ), motor ömrü boyunca 1 kere bile zincir değiştirsem maliyeti eğer 10 lirayken bana 500 liraya satılıyorsa ve buna alternatif ürünler motor zinciri değilde , traktör zinciri adı altında daha ucuza bulunuyorsa bence denemeye değer. Tekrar söylüyorum sana laf koymak gibi bir amacım yoktu böyle anlaşıldıysa da kusura bakma.
Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)