Motor icin sanayi tipi zincir kullanımı.
Reklamlar
-
Fazıl bende onun için uğraşıyorum bu forum kurulduğunda beri bu konu hiç yazılmamış ama bazı motorcular önceden bende dahil bunu alıp motora takıp biniyorduk. Şimdi söz konusu büyük motorlar ve devirli makineler. Bilimsellik kazandırmak içinde teknik olarak bazı ölçümler testler denemeler yapacağız. Sonuçlarını birisi makine mühendisi diğeri tornacı , ben ve 2 motorcu deneyerek göreceğiz. Yıllardır bu motorların zincirine servet döken bizlerin belki yararına olur belki denemiş olur ve sağlıklı bulmayız.
Reklamlar
-
Beycivan adlı üyeden alıntı
denemekten bu zamana dek zarar eden olmamıştır kaybedecek birşeyim yoksa denememek aptallık olur. başarırsam da alır takarım 300 500 km yol yaparım kendini iyice belli eder. burdan da belki cesaret alanlar olur. Örneğin motor lastiklerine korkunç para ödüyoruz araba lastiğine bakın motora bakın ne kadar saçma bir fiyat farkı var. dediğin gibi kardeşim motor olunca hemen fiyat katlanıyor aynasından tekerine zincirine yağına suyuna varana dek kazıklaşıyor. Sağolsun Türkiyedeki sanayiciler de sömürgeci düzenin bir parçası olduklarından Türk halkının menfaatlerini gözetmek şöyle dursun gavurun yapmadığı zulmu yapıyorlar. İşte ebay da geek aliexpress te fiyatları görüyorsunuz birde Türkiyedekilere bakın biz neden deli paralar ödeyelim ki? Devletin abuk subuk zihniyeti ve halkın örgütlenmeyi düşünmediği bir ülkede daha çok milyarlar dökeriz merak etmeyin.
(kaliteli) motorsiklet lastikleri pahali cunku:
1. Araba lastiginden cok daha az satiyor. Arz-talep.
2. Cogu iki hamurlu, yol tutus ozellikleri arabalara cok ustun, yuksek hiza dayanikli lastikler. Ayni sekilde spor araba lastikleri de normal araba lastiklerinden 3 kat daha pahali.
-
Yeni wv jetta 240 km yi bmw m5 360 km yapıyor. Burdan bakarsakta araba lastiği yine uygun. Motor sayısı şu an en az araba kadar ama lastik değiştirme alışkanlığımız az.tek faktör büyük cc zengin işi paran varsa alırsın yoksa yürür gidersin mantığı.erzurumdaki x motorcuyla avcılardaki y motorcunun netteki sitelerine bakın sanki sözleşmiş gibi benzer fiyatlarda satış yapıyor.bu iş ablukada arkadaşlar burası kesin.tek çözüm ebay aliexpress geek wish gibi yerler.bunu arttırmalıyız ki bunlarda çeki düzen versin.
-
[/COLOR]
Beycivan adlı üyeden alıntı
Yeni wv jetta 240 km yi bmw m5 360 km yapıyor. Burdan bakarsakta araba lastiği yine uygun. Motor sayısı şu an en az araba kadar ama lastik değiştirme alışkanlığımız az.tek faktör büyük cc zengin işi paran varsa alırsın yoksa yürür gidersin mantığı.erzurumdaki x motorcuyla avcılardaki y motorcunun netteki sitelerine bakın sanki sözleşmiş gibi benzer fiyatlarda satış yapıyor.bu iş ablukada arkadaşlar burası kesin.tek çözüm ebay aliexpress geek wish gibi yerler.bunu arttırmalıyız ki bunlarda çeki düzen versin.
Jetta bildigin binek araba ama M5 ciddi bir spor sedan. Eli mahkum duzgun lastik kullanmak zorunda. Simdi baktim orijinal lastik fiyatina. 4 lastik $1477. Takma cikarma balans haric. Prelli P Zero veya Michelin Pilot Super Sport kullaniyor M5. Turkiye'de baktiginiz lastik M5'le gelen orijinal lastik degil, daha amele, sert hamurlu, dusuk spesifikasyonlu lastiktir. Unutmayin, lastigin hangi marka oldugu onemli degil, hemen hemen her markanin her turlu lastigi mevcut.
Motorsiklet sayisi cok ama lastik fiyatina yansimasi icin yol katetmesi lazim. Toplum olarak bir yilda araba ile kac km yapiyoruz, motorsiklet ile kac km yapiyoruz? Arada ucurum var.
Ben lastikler fahis fiyat degil demiyorum, belki de oyledir. Ancak motorsiklet lastik fiyatlari yurt disinda da pahali. Hic bir zaman da araba gibi olmasini bekleyemezsiniz.
Bu arada motorunuz guzelmis Uzun yol seyehatine ciktigim bir arkadasimda vardi.
-
Sağol Haşmet kardeşim çok olmadı alalı biniyoruz bakalım şimdilik. Valla dediğin gibi bu işler Türkiye'yi geç dünyada bazı güçlerin kontrolünde. İstedikleri gibi oynatıyorlar. Resmen paran varsa alıcaksın yoksa yutkunucaksın diyorlar. Bizde biniyoruz. Örneğin ben. mobiletten başlayıp mzleri jawaları planet5 ardından 4 zamanlılar çıkınca onlara atladık derken 25 senede en az 1 daire parası bu motor sevdasına yemişimdir. ama halen bir zincire 500 600 lira vermeye devam ediyoruz yani bu iş böyle gelmiş böyle gider. benim aklımdaki projede bu zincir meselesine bir açıklık getirmek ve olmasa bile neden olmayacağının teknik bilimsel bir sonucuna varmak. Bu arada 18 mart çanakkale için bugün biga yollarına patır patır dökülmüş motorcu kardeşlerimizi gördüm söylentilere göre aşırı kalabalık varmış. Umarım kaza haberleri duymayız.
-
Pahalıymış yahu. Burada litre sınıfı kaliteli motorsiklet zincirleri $100'dan başlıyor, en babası $200 civarında kalıyor. Ama öyle zinciri markalar kendileri bile kullanmıyor. O ring'li, birleşim yeri olmayan zincir kullanıyor çoğu
-
EE nr oldu buu zincir işi teste tabi tutuldumu???
-
tinerci adlı üyeden alıntı
Peki ben de şöyle bir soru sorayım; çeliğin içinde krom ve molibden bulunması çeliğe paslanmaz özelligi katar yanlış bilmiyorsam. Örneğin zinciri yaglamayı ihmal etsem karbon çeliği gibi hemen paslanmaya başlıyor. Bu durum çeliğin türü hakkında bilgi verebilir mi?
evet verebilir.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
Netleşince buraya yazicam.yanlız bu soru sorma üslubuna çeki düzen versen iyi olur Zsrvc.
-
Beycivan adlı üyeden alıntı
Netleşince buraya yazicam.yanlız bu soru sorma üslubuna çeki düzen versen iyi olur
Zsrvc.
Arkadaşlar arasında eee ne oldu bu iş bi gelişme varmı? tarzında sorulan bir soru idi.onun için bu soruyu sorarken bi ukalalik veya başka bir şey düşünmedim.Tamam BEHCİVAN kardeş bundan sonra dikkat ederim soru sorma üslubuna eğer dikkat etmezsem gelip düzeltirsin. EZİK tipler gibi davranma burası forum
-
Şöyle bir döküman buldum, Did zincir için. Burdaki kopma direnci,aşınma direnci değerlerini, alacağınız sanayi zinciri değerleri ile karşılaştırın. Tutuyorsa olur bu iş.
-
Faruk abi sağ olasın işimize yarar yanlız burada şunu çözemedik bazı aşınma dirençleri diğerlerine göre düşük gerilim göstermiş , sanırım ilk ivmelenme deki faktörü de hesaplayarak yazmışlar. diğer arkadaşa da özelden cevabını yazdım
-
peki sonuç ne kullanınca sıkıntı oluyormu en azından şöyle sorayım 26 bg 250 cc tek silindir motorda sıkıntı olurmu
-
Berk en azından şunu söyleyebilirim. 250 - 500 cc arası en az riski olan motor grubu ben aslında yazmak istemedim ama mz de olsun jawa da olsun honda twisterda olsun kullandım sorun yaşamadım. asıl benim maksadım cc büyük motorlar ve torku güçlü olan race makineler. Fakat pazar gününün yarısı burda yağışlı geçti motoru alıp dışarıda deneyemedik yağış dolayısıyla ama makinede gergirme testinde eski kullanılmış did oringli zinciri patlattık 2,8 tonda tesbihe döndü. birazda eskiydi. çarşamba bir kar motorunun zinciri gelecek biliyorsun onlarda zincirle çeviriyor paletleri bursadan elime geçsin onuda inceleyeceğiz. Konunun takipçisi olan arkadaşlara teşekkür ederim umarım istediğimiz sonucu alır ve hepimiz pahalı zincir furyasından kurtuluruz.
-
takipteyim o zaman motosiklet ibarresi gelen herşey pahalı malum
-
Valla kardeşim ben açık açık yazıyorum isteyen kızsın hatta sıkıyorsa tehdit etsin, motor servisleri özellikle 4 japon markasına bakanların dükkanına gidin 100 lük cup lar scooterlar dışarıda yağmurda ıslanır 1000 lik makineler içerde tiril tiril durur. Kapının girişinde motor yağı standı her zaman doludur, sen 250 lik motoru götür böyle bi hafif yan bakar motora sonra sana sen derdini anlatmaya başlarsın hemen fiyatı yapıştırır. Genelini söylüyorum hepsi değil çok dürüst adamlar var içinde Allah korkusu olacak ilk başta. Hemen canlı örneği ben servise bu zincir işinin konusu açtım hemen " oooo abi naptın ya, karıştırma ortalığı bırak o motoru alan bu zinciri de taksın ". netten de bir motorcu servisi açık açık neden bunu kurcalıyorsunuz hocam diye msj göndermiş. Siz nerdensiniz dedim Erzincan X servisiyim dedi. Yani motor dediğin vakit lastiği ayrı para zinciri ayrı para grenaj dediğin plastik korkunç para say say bitmez kardeşim. Parası olan alsın kullansın tercih meselesi kimse karışamaz ama bizde birşeyi anlamaya çalışıyoruz işin başından beri rahatsız ediyorlar Berk.
-
Demek ki hayvan gibi kar marjı var :D
Motosikleti kullanarak üzerinde test olmaz yalnız. Koparsa kırbaç gibi gelir. Kol bacak bile rahatlıkla koparabilir.
Normalde geriye doğru fırlar ama kırbaç etkisi yapıp çamurluk plaka dağıtıp sonra motor bloğuna vurarak karteri delen arkadaşım var
-
Hepsini düşündük mrk etme.motora tüm testlerden geçer o zaman takılır
-
Beycivan adlı üyeden alıntı
Hepsini düşündük mrk etme.motora tüm testlerden geçer o zaman takılır
Ne alemde abi testler ?
-
Beycivan adlı üyeden alıntı
Fazıl bende onun için uğraşıyorum bu forum kurulduğunda beri bu konu hiç yazılmamış ama bazı motorcular önceden bende dahil bunu alıp motora takıp biniyorduk. Şimdi söz konusu büyük motorlar ve devirli makineler. Bilimsellik kazandırmak içinde teknik olarak bazı ölçümler testler denemeler yapacağız. Sonuçlarını birisi makine mühendisi diğeri tornacı , ben ve 2 motorcu deneyerek göreceğiz. Yıllardır bu motorların zincirine servet döken bizlerin belki yararına olur belki denemiş olur ve sağlıklı bulmayız.
bu çok basit denene bilir ama bunu denemek için elinde çekme aleti olan bir test firması lazım genelde zincir demir gibi şeyleri denerler ve çekme basma buda yorulma sonuçlarını çıkartır birde kunlanılan metalin karbon miktarını öğrenerek ne kadar sünek bir malzeme görülür .
EN BASİT ANLATIMI
orjinal zinciri ve senin dedigin zinciri sanayide bir zımpara taş motoru bulup sürttür cıkan kıvılcım miktarı üzerinden ne kadar sünek yani esnek malzeme oldugunu anlarsın çok çıkarsa esner az çıkarsa kopar esnemez EN BASİTİ BU .
uzuyor demişsin uzuyorsa sünektir yani kopma degil kopacagına sünemesi istenmiş sert bir malzeme olsa uzamaz kopar bide uzuyorsa belli bir miktar sonra kopacaktırda orjinali ile arasında dağlar yoksa bu işlere girişmeyin .
MOTOSTONE SİNİRLİ TAMİRCİ
( ----SCOOTER DÜŞMANI----- )
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)