Motor icin sanayi tipi zincir kullanımı.
Reklamlar
-
Daha önceleri motor zincirlerinin el yakan fiyatları yüzünden sanayide zincir kestiriyorduk.su an did zincir cbr 1100 için 350 den tutun da 650 ye kadar var.diğer türlü metresi 15 ve 25 arası.bunun eksi yönleri neler olabilir. Sanayi tipi makinede düşük devir olduğu için motorun yüksek devirlerine mukavemet gösterebilir mi.yine iş makinekeri mesala pres makinesi 30 ile 50 ton basıyor biçer döverler ön kapancası tek seferde 3 tona kadar yük harekete ettiriyor. Aklıma takılan asıl konu bu işin devirden çok asılma gücüyle orantılı olup olmadığı.
Reklamlar
-
Caniniz bu kadar ucuz degil ! Allah korusun 180-200 le giderken bisey olsa .... Kendin bilirsin yinede
-
Gençlikte hep kullandık sadece erken uzuyordu 1 sene gidiyordu, koptuğunu hatırlamıyorum.
-
Allah korusun yüksek devirde dişlinin araya sıkışsa teker kilitlese bunların hiç bi anlamı kalmaz.büyük makineye binen büyük masraflarını karşılamalı diye düşünüyorum
-
eskşden babamlarda çok kullandı.. hatta çakma balata bile lullandılar ama bana şuan için çok mantıklı gelmşyor... riske atmaya deymez diye düşünüyorum ....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
1100 cc de kullanmak delilik olur
-
Bunun fiziki sebebini merak ediyorum delilik olup olmadığı farklı bir durum.ayrıca o zincir için bazi testlerde uygulayacağım.yani alıp hemen binecek kimse yok.
-
Beycivan adlı üyeden alıntı
Bunun fiziki sebebini merak ediyorum delilik olup olmadığı farklı bir durum.ayrıca o zincir için bazi testlerde uygulayacağım.yani alıp hemen binecek kimse yok.
Yapıldığı malzeme kesinlikle aynı değildir. En iyi ihtimalle aktarmada kayıp yaşar; çok yakar, az gidersiniz. Bence bunun yüzünden yaşayacağınız muhtemel kazadan doğacak sonuçlara kıyasla üç beş kuruşun hesabına girmeyin.
Rüzgarın saçlarını yalayıp,saçlarının ahenkle dans etmesi olayına hiç girmiyorum, çünkü kasksız binmiyoruz
-
hayatınız 600 tl den ucuz olmamalı bence..
shoei var 2000tl
ls2 var 200 tl ikiside rüzgarı kesiyor birşey olmuyor ? ama düşünce ?
-
Böyle bir uygulamadan haberim yoktu. Kullanmayacağım elbet , ama acil durumda geçici süre için sanayi zinciri kullanılabilir. Anadolunun ücra köşesinde zincir kopsa ve yenisinin sana ulaştırılması 3 gün sürecek ise, en yakın sanayide kestirip bir bisikletçide/motorcuda taktırmak ve düşük hızda eve dönmek mantıklı olabilir.
-
Zaten bunu insana düşündüren şey zincir ve dişli fiyatlarının bazı firmaların tekelinde olup özellikle de Türkiye üzerinde fahiş fiyatlara satılması. 15 bina alınan motorun lastik zincir dişlisi neredeyse 3 4 bin lira. Ben iş makinelerindeki zincirlerin motordakinden daha zayıf yada direnci düşük olduğunu asla düşünmüyorum çünkü kendim yıllarca tanık oldum 5 6 sene sürekli 10 12.5 ton yük liftinde değiştirmeden kullandık. Bunu cc si büyük motorlar için düşünmüyorum. Ama burdaki olumsuzluğun bilimsel nedeni dışında sadece fikirler yazılıyor. http://www.dislizincir.com.tr/tr/product-1-12.html burda örneği var
-
İnceleyip sağlamlığına kendimce kanaat getirdikten sonra kullanırım.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
Orjinal zincirin ve sanayideki zincirin malzeme özelliklerine bak. Hangi alaşımdan yapılmış? Hangi işlemlerden geçmiş? Büyük ihtimalle aynı değildir. Sanayide yavaş çalışan makinelerde ağırlık önemli değildir performans çekme dayanımı ile ölçülür. Öte yandan motosikletlerde zincirin ağırlığı, yorulma dayanımı, darbe dayanımı gibi başka etkenlerde vardır. Bu yüzden zincirlerin malzemelerinin birbirlerinden farklı olma ihtimali yüksek.
-
Ağırlık ve yük bakımından bakıldığında sanayi tipi zincirin direnci yüksektir ama düşük devire göredir. Fakat bu zincirlerinde oringli olanları var mesala preslerde kullanılan ve asansör zincirleri oringlidir. ama dediğim gibi devir meselesi var yoksa üretimindeki kullanılan alaşımlarda büyük fark göremezsiniz. dövülmüş çelik ve aliminyum oranına bakmak lazım. Eskiden crossta hep kullandım bir şey olmadı ama cbr 1100xx 1 nci viteste güzel asılıyor yarın müsait olduğumda sanayide arkadaşlarım var tornada zorlattırıcam bakalım kaç tona dayancacak. en fazla 30 liram gider ama merakımda son bulur. en başından olmaz demekten se denedik gördük deriz bari.
-
Süper Moderatör
Sonuçları çok merak ediyorum.
-
Havalar cavladı bıraz toplasın pazar gunu deneyecegim kaybedecek bir şey yok sonuçta
-
ben bu konuyla ilgili biraz piyasayı dolaştım.
1.bu şekilde zincir satan yerler bizim zincir tabirlerinen bi haberler,520 veya 428 onlara bir şey ifade etmiyor.getirin bakalım ona göre verelim diyorlar.yarım parmak bir parmak diye adlandırıyor onlar.
2.benim dolaştığım esnafların hiç birinde oringlisi yoktu.
3.sorduğum ilk esnaf abi bizimkiler çin malı diye uyardı...çin malı dediği mal piyasade satılan 40 tllik 520 den daha iyi gözüktü gözüme.çin malının fiyatını sormadım.
4.alman çeliği denileni buldum üzerinde made in germany mührü var her baklada sulanmış çelik olduğu söylendi..aklıma yattı, metresi 55 tl.fakat alman çeliğini kesmiyoruz 5 metrelik parçalar halinde satıyoruz dedi.
bu iş için esasen imes sanayii sitesini iyice bir dolaşmam gerek...
benim şahsi kanaatim eğer orjinal d.ı.d alamıyorsanız bi gidin rulmancılarda bakın,bana onlar daha sağlammış gibi göründü.
-
Yarın olmaz ama pazar günü sanayide benim gibi teknisyen kardeşimin tornasında zincir alıp ölçüp deniycez bazı testler yapıcaz.ağırlık yüklenme devir gerginlik basıncı uygulayagız.belki birileri denedi ama ilk olacak.
-
ben kumpasla olsun,her iki zincir satışı yapan yerlerin ölçü grafikleri olsun bi karşılaştırmaya çalıştım.520 zincir 10b 1 tipi zincirle uyuştu..
-
Cok guzel bir konu. Ben de merak ediyorum sonuclari. Zincir cok pahali gercekten de. Ama riske atilamayacak kadar da onemli. Bilimsel sonuclar ise yarar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)