Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Motor icin sanayi tipi zincir kullanımı.

    REKLAM ALANI
  1. #41
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Bence bu zincirin testini güçle yapmak bir fikir verir ancak pratikte doğru sonuç vermez.Bu zincirler güce karşı değil, G kuvvetine karşı direnç gösterecek şekilde yapılıyor.Yani 3 ton kaldırması önemli değil.Otobanda ortalama 200 km hızla bir saat gittiğini düşün.O zincire binen yük sizin test edeceğiniz verileri karşılamaz.

    Bunun için ağırlık testi yerine bu şekilde test etmelisiniz ki bilirsiniz test dediğimiz uzun bir süreçtir.Bu işin de bir matematiği ve fiziği vardır.Onun için sizin test dediğiniz şey size belli bir bilgi verse de bu bilgi tam olarak motor zinciri için geçerli olmayacaktır.Benim fikrim bu yönde..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Arkadaş sağolsun listeyi bulup yayınlamış orda 3200 kg max.yük degeri var en hafif asansör kabini bile nerdeyse o kadar zaten yani bu tonaja göre diğer oringli zincir bunun yanında gemi halatı gibi kalır.Erdost tamam da yani ikisi arasındaki fark ne onu söyle bunlarda üretilirken test ediliyor mühendisler istatisik tutuyor. Ve teknoloji kullanılıyor. Bana aradaki farkı söylerseniz testlerimi ona göre yaparım aklıma gelmeyen birşeye ihtiyacım var. Üretilirken kopsun diye yapılan zincir zaten yoktur
    tinerci ve fedos bunu beğendiler.

  3. #43
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Şöyle açıklayayım, her lastiğin bir hız sınırı vardır.Lastikler tel çember ile sarılıdır.Bunların dış yüzeyine kauçuk madde atılır.

    Senin tezin "Kamyon lastikleri 30 ton yüke dayandığı için 300 km hıza da dayanır" böyle bir mantığa dayanıyor.Halbuki ikisi farklı şeylerdir.Kamyon lastiklerin de yapılacak en yüksek hız 120 yazar.Buna göre test edilip üretilmişlerdir.Direnç arttikça gereksinimde artar.Yani 5 ton kaldırması farklı 300km hızla dönmesi tamamen farklı şeylerdir..
    mustafa_325 bunu beğendi.

  4. #44
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    G kuvveti de nereden çıktı :D

    Zincirin çekme mukavemeti ve aşınma direnci önemli. Değerleri atıyorum bir zincir 1000 kg yüke dayanabilir ve birim devirde 10 mikron aşınır, diğer zincir 750 kg yüke dayanabilir ama 5 mikron aşınır.

    Testler yapılırken kaliteli motosiklet zincirlerinin hangi çelik alaşım türlerinden yapıldığını öğrenmek daha sağlıklı sonuçlar verecektir diye düşünüyorum.

    Ayrıca bazı arkadaşlar zincir ısınır demişler fakat motosiklet aynı zamanda yol aldığı için zincire temas eden hava akımı soğutma sağlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------

    Alıntı Erdost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şöyle açıklayayım, her lastiğin bir hız sınırı vardır.Lastikler tel çember ile sarılıdır.Bunların dış yüzeyine kauçuk madde atılır.

    Senin tezin "Kamyon lastikleri 30 ton yüke dayandığı için 300 km hıza da dayanır" böyle bir mantığa dayanıyor.Halbuki ikisi farklı şeylerdir.Kamyon lastiklerin de yapılacak en yüksek hız 120 yazar.Buna göre test edilip üretilmişlerdir.Direnç arttikça gereksinimde artar.Yani 5 ton kaldırması farklı 300km hızla dönmesi tamamen farklı şeylerdir..
    O kamyon lastiği 30 ton yük altında 120 km hıza dayanır. Ayrıca lastikteki kauçuk ve tel miktarı oranları merkezkaç kuvveti altında değişik karakter sergileyebilir.
    Yani elmayla armut birbirine karıştırmayalım, biri zincir diğeri lastik.
    jimi_hendrix ve GP500-1st bunu beğendiler.

  5. #45
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Alıntı tinerci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    G kuvveti de nereden çıktı :D

    Zincirin çekme mukavemeti ve aşınma direnci önemli. Değerleri atıyorum bir zincir 1000 kg yüke dayanabilir ve birim devirde 10 mikron aşınır, diğer zincir 750 kg yüke dayanabilir ama 5 mikron aşınır.

    Testler yapılırken kaliteli motosiklet zincirlerinin hangi çelik alaşım türlerinden yapıldığını öğrenmek daha sağlıklı sonuçlar verecektir diye düşünüyorum.

    Ayrıca bazı arkadaşlar zincir ısınır demişler fakat motosiklet aynı zamanda yol aldığı için zincire temas eden hava akımı soğutma sağlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------



    O kamyon lastiği 30 ton yük altında 120 km hıza dayanır. Ayrıca lastikteki kauçuk ve tel miktarı oranları merkezkaç kuvveti altında değişik karakter sergileyebilir.
    Yani elmayla armut birbirine karıştırmayalım, biri zincir diğeri lastik.
    Ben bunu mantığı kolayca anlatabilmek için söylemiştim.İkisi de tabiki farklı şeyler.

    G kuvveti (İngilizce: g-force), bir kütleye belirli bir durumda etki eden hızlanma (akselerasyon).[2] İngilizce gravitational (yerçekimsel) sözcüğünden gelen g kuvveti adı aslında bir misnomerdir (hatalı adlandırma) zira yerçekimini değil hızlanmayı belirtir.

    Yani Zincir elemanları sürekli bir G kuvvetine maruz kalırlar.Bunda yanlış birşey olduğunu sanmıyorum.Bir zincir ile aynı rotayı izleyen herşey dönüşlerde G kuvvetine maruz kalır.

  6. #46
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı Erdost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bunu mantığı kolayca anlatabilmek için söylemiştim.İkisi de tabiki farklı şeyler.

    G kuvveti (İngilizce: g-force), bir kütleye belirli bir durumda etki eden hızlanma (akselerasyon).[2] İngilizce gravitational (yerçekimsel) sözcüğünden gelen g kuvveti adı aslında bir misnomerdir (hatalı adlandırma) zira yerçekimini değil hızlanmayı belirtir.

    Yani Zincir elemanları sürekli bir G kuvvetine maruz kalırlar.Bunda yanlış birşey olduğunu sanmıyorum.Bir zincir ile aynı rotayı izleyen herşey dönüşlerde G kuvvetine maruz kalır.
    Peki G kuvvetinin makine ya da nesneler üzerindeki etkisi nasıldır?

  7. #47
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı Uğur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonucu bende merakla bekliyorum.

    Zincirin kopmasi icin belli faktorler var. Bunlara dikkat edilirse kopacagini ben dusunmuyorum.

    Tabi arka tekere ciddi guc ileten kuvvetli bir motosiklette zincir mukavemetinin guclu olmasi sart.

    Fazla devirden ziyade gucun iletildigi devirlerdeki performans onemli bence. Tabi bu benim varsayimim. Yanlis bir dusunce icindeysem,duzeltiniz.

    Zincir konusu gercekten cok hassas,cok muhim. Hayati onem arz ediyor. Ancak kullandigim commuterin orjinal did zinciri set halinde 400 lira. Bu noktadan bakinca is degisiyor.

    Deger mi deger fakat daha ucuza ayni kalite yakalanacaksa da kaziklanmanin manasi yok.

    Ornegin bir akrabam pleksi ustasi. On camlar hakkinda biraz konustuk. Kalibin cikarilmasi halinde 10 tane camdan sonra muthis kar edebilebilir dedi. Ne kadar diye sordum, %100'un ustunde oldugunu bil,kafi dedi

    Iste boyle bir piyasada ikame cozumler her daim bize lazim,kimse parayi kolay kazanmiyor.
    Açılın!!!!!! ben mühendisim. Zincirin yapıldığı çeliği ve o çeliğin çekme ve kayma gerilmelerini bir de zincirin bir bakla boyutunu bilirsem, hocamla beraber bi hesap çakabilirim. ama şunu söyleyeyim devir sayısı yükseldikçe zincirin pimlerinin kesilmesi daha kolay olacaktır. düşük devirde aşınma etkisi küçüktür. mesela 10 tonluk makineyi çalıştıran ve 50rpm çeviren zincir yüksek hızdayken yük olmasa bile aşınma etkisiyle kesilebilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------

    Genellikle içeriğinde krom ve molibden oranı yüksek çelikler hızlı çalışmaya dayanaklıdır. sıcak üretim yöntemleriyle üretilenler (sıcak çekme sıcak haddeleme gibi) dayanımı düşük olmasna rağmen yüksek hızlarda o dayanımlarını kaybetmezler. ani bir kuvvet etkisiyle veya darbe yüküyle kolay kırılmazlar ve esneyebilirler,motosiklet zincirinin uzamasını da ben buna bağlıyorum.
    tinerci bunu beğendi.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  8. #48
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açılın!!!!!! ben mühendisim. Zincirin yapıldığı çeliği ve o çeliğin çekme ve kayma gerilmelerini bir de zincirin bir bakla boyutunu bilirsem, hocamla beraber bi hesap çakabilirim. ama şunu söyleyeyim devir sayısı yükseldikçe zincirin pimlerinin kesilmesi daha kolay olacaktır. düşük devirde aşınma etkisi küçüktür. mesela 10 tonluk makineyi çalıştıran ve 50rpm çeviren zincir yüksek hızdayken yük olmasa bile aşınma etkisiyle kesilebilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------

    Genellikle içeriğinde krom ve molibden oranı yüksek çelikler hızlı çalışmaya dayanaklıdır. sıcak üretim yöntemleriyle üretilenler (sıcak çekme sıcak haddeleme gibi) dayanımı düşük olmasna rağmen yüksek hızlarda o dayanımlarını kaybetmezler. ani bir kuvvet etkisiyle veya darbe yüküyle kolay kırılmazlar ve esneyebilirler,motosiklet zincirinin uzamasını da ben buna bağlıyorum.
    Peki ben de şöyle bir soru sorayım; çeliğin içinde krom ve molibden bulunması çeliğe paslanmaz özelligi katar yanlış bilmiyorsam. Örneğin zinciri yaglamayı ihmal etsem karbon çeliği gibi hemen paslanmaya başlıyor. Bu durum çeliğin türü hakkında bilgi verebilir mi?
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  9. #49
    fatih. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    pulsar
    Ha gayret sayfa fizik kimya dersine dönmüş=)
    Yapamıyorsanız söyleyin ben yaparım=)

  10. #50
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    DID markayı ben size 250 liradan vereyim,
    en azından aklında soru işareti kalmasın,,,

    sanıyorum 530 olması lazım,
    O RİNGLİ olarak mevcuttur,

    sadece bakla sayısını bildirmeniz yeterlidir,,,

    Yada BEDAVA 'ya cuma günü cbr 1000RR dan söktüğün zincir var hurdada onu verebilirim,,,

    En azından MARKASI DID...

    Ölüsü Yeter,

    Hurdacı dahi 20 lira veriyor buna

    Moto Garaj,

    Gürcan Moto,,,

    0535 939 20 86,,,
    mehmetenis bunu beğendi.

  11. #51
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Serkan senden ricam olucak ucretini kargosunu ödeyeyim senden o zinciri alayım.pazar gunu bu isi kovaliycaz ve videoya cekip foruma koyucam.katkin olursa memnun oluruz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------

    Kamyona hiz sınırı uzerindeki azami yuk dusunulerek konuluyor usta bide o var.bugun bir volvo 55 ton mermer sariyo lastiklerden yalazı cıkıyor içindeki hava basınçtan ısınıyor.çoğu delindiğinden değil ısıdan patlıyor

  12. #52

    Üyelik
    26 Şubat 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    1998 cbr 1100 xx
    Zincir konusunda piyasada çok açıklayıcı bilgi bulunmuyor ama lastik konusunda biraz bilgim var kullanılan hamurun kıvamından radyal tellerine kadar katman sayısından su boşaltma kanallarına kadar motosiklet lastiği ve tü laatikler farklıdır harf kodları ile belirli sürede belirli sürate dayanımı kodlanır
    Lastiği kazıklanmak olarak görmem nekadar para okadar güvenlik yani hamuru yumuşak olur ani fren de asfaltı iyi tutar erken ısınır fakat yakıt artar gibi....
    Ama zincire gelince neden olmasın diye düşünüyorum

  13. #53
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    Konuya farklı bir bakış açısı getireyim. Biliyorsunuz kayışlı motosikletler var. BMW gibi. Kayışların yapıldığı madde dayanımlı lastik ve içinde bulunan ipliklerden (tam adı aklıma gelmedi) oluşuyor. Bu kayışlar zincir ile aynı işi yapıyorlar ve uzun süre dayanıyorlar. Malzeme olarak farklı olsalar da aynı işi yapıyorlar.

    Düz mantık ile bakarsak zincir demir/çelik malzemeden yapılıyor daha sağlam ve dayanıklı olması lazım. Ama gel gelelim hemen hemen aynı sürede yıpranıyorlar. Keza arabalarımızda da bol miktarda kayış kullanılıyor. Hem yüksek devir, hem güç altında ve hem de çok yüksek ısıya maruz kalıyorlar ve verilen ömür içinde değiştirirseniz kopmuyorlar.

    Bana göre zincir hem daha sağlıklı hem de kopma açısından daha güvenli. Bu konuyu çözmenin en kolay yolu zincir üreticilerinin proseslerine bakmak lazım. Motor için olanları farklı proseste üretiyorlar ise diyeceğim bir şey yok. Ama eminim ki tüm zincirleri aynı proseste üretiyorlar. Kimisine oring veya x ring gibi yağ tutucu malzeme koyuyorlar, kimisine bir malzeme koymuyorlar.

    Ayrıca kişisel tecrübem; oring veya x ring denen dandik lastikten yapılmış malzeme zinciri 5 bin kilometre kullandıktan sonra yavaş yavaş kopmaya başlıyor. Temizlik esnasında bazı baklalarda kopmuş, yarısı dışına çıkmış olarak görüyorum. Her 250 kilometrede zincir yağlayan birisi olarak zincirin yağsız kalması gibi bir olay da söz konusu değil. Ayrıca ani veya birden gaz hayatta açmam ve zincire aşırı yük bindirmem. Ama yine de kopuyor bu lastikler. Yani biz yok oringli, xringli adı altında biraz daha yolunmaya devam ediyoruz.

    Yaşasın kapitalist sömürü düzeni.
    gursus bunu beğendi.

  14. #54
    oguzhanlal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Benim zincir-devir ilişkisi ile ilgili şöyle bir deneyimim oldu:
    49 cc 2 zamanlı bir motoru bir şekilde bisiklet şasisine oturttum. Kayış-kasnak ilk aktarmayı kayış-kasnak ile yaptım ve aktarma oranını 1/5 tuttum. (Araçlardaki 1.vites aktarma oranı 4 civarıdır). Ardından 2. bir aktarma daha yaptım(oran 1/3) ama bu sefer zincir-dişli kullandım. Kullandığım zincir bisiklet zinciriydi. Bayağı sürdüm bu bisikleti. Ancak aşamadığım tek bir sorun vardı o da devir yükseldikçe zincirin sürekli atması idi. Zincir gerginliğiyle oynadım, dişlileri muntazam bir şekilde hizaladım yine de olmadı. Daha sonra daha kalın bir zincir kullandım. Bir daha da zincir atmadı.Dikkat ederseniz oranlar motosikletin 1. vitesteki oranlarına çok yakın.

    Bu sizin durumunuza tam örnek değil ama anlatmak istediğim zincir seçiminde devirin de çok önemli bir etken olduğu.
    Bir de ek olarak zincir çalışırken ısınır.

  15. #55

    Üyelik
    26 Şubat 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    1998 cbr 1100 xx
    https://www.google.com.tr/url?sa=t&s...udNu2vKUfwJ23A
    Faydası olurmu bilmem az çok spesifikasyonlar yazılmış

  16. #56
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı tinerci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki ben de şöyle bir soru sorayım; çeliğin içinde krom ve molibden bulunması çeliğe paslanmaz özelligi katar yanlış bilmiyorsam. Örneğin zinciri yaglamayı ihmal etsem karbon çeliği gibi hemen paslanmaya başlıyor. Bu durum çeliğin türü hakkında bilgi verebilir mi?
    Paslanma işi o kadar basit değil içinde birsürü etken var. Hangi alaşım elementinden ne oranda olduğu, hangi ısıl işlemlerden ve yüzey işlerinlerinden geçtiği, soğuk şekillendirilmesi, tane yapısı ve çalıştığı ortam gibi değişkenler var. Yani çeliğin sadece paslanma hızına bakarak çeliğin türü tespit edilemez sadece alaşım oranı hakkında fikir elde edilebilir. Örneğin inşaat çeliğinin içinde çok az karbon vardır hemen paslanır. Eğe törpü gibi el aletlerinde yüksek karbon bulunur ve ısıl işlemle sertleştirilmişlerdir bu yüzden daha zor paslanırlar. Mutfak bıçakları gibi kesinlikle paslanmaması istenen aletlerde ise yüzde 18 krom içeren paslanmaz çelik kullanılır. Bu çeliklerin yüzeyinde oluşan kromoksit tabakası oksijen geçişini engeller ve kesin bir şekilde paslanmayı önler. Sonuç olarak eğer zinciriniz dediğiniz şekilde paslanıyorsa bu onun yüksek alaşımlı olmadığını ama inşaat çeliği kadarda alaşımsız olmadığını gösterir. Büyük ihtimalle toplam alaşım oranı yüzde 2-4 civarındadır ve mangan oranı yüksektir. Zaten çelikte alaşım miktarı arttıkça üretim zorlaşıp fiyatlar katlanarak arttığı için yüksek alaşımlı çelikten kimsenin zincir yapacağını sanmıyorum.
    tinerci ve oguzhanlal bunu beğendiler.

  17. #57
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Vay be, süper bir başlık oldu. Devam arkadaşlar, fena fikirler ve bilgiler dökülüyor ortalığa

    Severek okuyorum.
    mehmetenis bunu beğendi.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  18. #58
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Nası konu açtım ama değil mi bu işi becerirsem ve 500 km binebilirsem heralde en azından bazı şeyler belli olmuş demektir. Umarım pazar günü hava iyi olur uzun yolda deneme fırsatı yakalarım. şu anda motorumda DID 50va japan var fakat bazı yerde alt kısımda hafif boşluk turu devam ettirince aynı yerde sertlik oluşuyor. Zincir ön dişli asıldığında sert bir kalkış yapılırsa uzaması kolay oluyor özellikle zincir o gün yol yapmış ve bir kırmızı ışıkta ser bir kalkış yaptıysanız bu kaçınılmaz oluyor. Elbette aşınan malzeme aynı zamanda aşındırır. Yani arka ve ön dişlinin çukurları da yavaş yavaş dengesiz şekilde büyümeye başlar. Her zaman zinciri değiştirmek çözüm olmuyor dişlilerde işin içine girince fiyatlar birden tavan yapıyor ve "yoluncak tavuk hazır kıvama" gelmiş oluyor.

  19. #59
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı


    Hocam sizi Jawa paklar çift silindir, tamiri-bakımı kolay, parçası ucuz, performans inanılmaz.(fiyatına ve ebatına kıyasla) Biraz yakar amma xx'den sonra çok da sorun olmaz diye düşünüyorum. Hatta biraz modifiyeli:

    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...904f981282.jpg
    Darkcity2000 bunu beğendi.

  20. #60
    ardacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Bu is olursa japon did firmasi zinciri senden alicak
    Merakla bekliorum bakalim ne olucak...


3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)