Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Motor icin sanayi tipi zincir kullanımı.

    REKLAM ALANI
  1. #21
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    Çok güzel bir tespit yapmış konuyu açan arkadaş. İşin içine motor girince fiyatlar en az iki üç kat artıyor. Aynı ebat ve uzunluktaki bir zinciri ve hatta aynı marka olmak kaydı ile aldığınızda fiyatı neredeyse üçte bir fiyatına geliyor. Tek fark birisinin motosiklet adı altında satılıyor olması.
    Emin olun sağlamlık konusunda sanayide kullanılan zincirler motosikletlerinkinden daha sağlamdır. RK marka orijinal japon malı bir zincir iş yerinde bir makineye takılırken sırf merakımdan dolayı inceledim. Her şeyi ile yani bakla iç, dış, kalınlık ölçüleri ile benim motorunki ile bire bir aynı idi. Fiyatı 150 TL olarak geçmiş. Benim motor için olan ise 600 tl gibi bir fiyata satılıyordu.
    Bazı arkadaşlar yüksek devir çevirecek, kopar falan diyorlar. Bazı multijet dizel motorlarda eksantrik kayış değil zincirdir. Ben serviste zincir değişimi yapılırken çıkan zincir ile takılan zinciri inceledim. Motora takılandan farklı değildi. Arabanın motorunda da sürekli yüksek devir çeviriyor ve hatta belki 10 saat durmadan çalışıyor. Kopma olmuyor. Zamanla uzama nedeniyle sesli çalışma meydana geliyor.
    İşin özü; motosikletin her şeyi pahalı. Ekipmanı da, kaskı da, lastiği de.
    batıegeli, planet58, altora ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Birde şu var kayışlı olan 1000 cc lik motorlar var scooterlar var.bende senin dediğin gibi bunu anlamaya çalışıyorum eğer testlerde yeterli sonuç alırsam bakalım 600 1000 lira zincir alanlar ne düşünecek veya satan kişiler nasıl milleti yolduğu çıkıcak.2.8 ton asansör var hastanede panosunu söktüm kapağın altındaki zincir oringliydi.yani devrini geçtim zaten tonaja gelmeyen zincir devire hiç mi hiç gelmez.pazar günü belli olucak.

  3. #23
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Los Angeles
    cbr1100xx 300km hızı geçiyor. o zincirlerin o fiyatta olmasının sebebi de hayvan gibi giden motorları yolda tutabilmek. zincir zorlanmadığı sürece kopmaz. ama kaderin cilvesine bakın ki motosiklet zinciri yüksek devire çıkarken zorlar. ölü sevicilik gibi olmasın ama üç haneli hızlarda giderken kopan zincir arka tekere dolansa...
    yanlış bilmiyorsam motorunuz şu an satışta malum sitede. takarsanız o zincirlerden alıcı arkadaşa söylemeyi unutmayın.
    2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25

  4. #24
    rollcycle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul City
    Motosikleti
    R1250GS ADV
    Sanayi tipi zinciri test etmeniz gerekiyor çarkları 200 + km hızda dönmeye dayanabilecekmi nekadar ısınacak sürtünme ne olacak . ağırlığı nekadar . eskiden ucuz atlatmışsınız muhtemelen düşük hacim düşük tork ve beygir yüzünden yük binmediği için zincirler dayanmış olabilir . 1100 dediğiniz makina okadar gücü tekere aktarırken hem zincir çok ısınacak hemde sürtünecektir . allah korusun canınızdan değerli değil . türkiyede değil uluslararası araştırıp en yakın markaları tercih etmenizi tavsiye ederim . makina bi kitlerse hem makinadan hem canınızdan olabilirsiniz .

  5. #25
    Pilot90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    GSXR 1000
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten bunu insana düşündüren şey zincir ve dişli fiyatlarının bazı firmaların tekelinde olup özellikle de Türkiye üzerinde fahiş fiyatlara satılması. 15 bina alınan motorun lastik zincir dişlisi neredeyse 3 4 bin lira. Ben iş makinelerindeki zincirlerin motordakinden daha zayıf yada direnci düşük olduğunu asla düşünmüyorum çünkü kendim yıllarca tanık oldum 5 6 sene sürekli 10 12.5 ton yük liftinde değiştirmeden kullandık. Bunu cc si büyük motorlar için düşünmüyorum. Ama burdaki olumsuzluğun bilimsel nedeni dışında sadece fikirler yazılıyor. http://www.dislizincir.com.tr/tr/product-1-12.html burda örneği var
    is makinelerindeki zincirlerin motordakinden daha zayir yada direnci düsük oldugunu bende düsünmüyorum ama göz önünde bulundurulmasi gereken cok önemli bir faktör var, o da zincirin hangi amaca hizmet edecegi. motosiklet zincirleri özellikle yüksek cc li motosiklet zincirleri yüksek hizlar icin üretilen zincirlerdir, buna göre asinmasi isinmasi diger zincirlere göre daha dayaniklidir. bunun yerine ayni gücte hangi zincir olursa olsun, görevi motosikleti haraket ettirmek olmadigi icin, olumsuz bir sonuc doguracagini düsünüyorum.

  6. #26
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Zincir en çok ilk kalkışta, ani kalkışta zorlanır.

    Zaten çok ani kalkışlar, teker denemeleri vs yapıyorsanız zinciriniz çok çabuk uzar.

    Yani kalkışını yapmış dönüşünü başlatmış olan zincirde ilk kalkıştaki gibi yük olacağını sanmıyorum.

    Hal böyle olunca ilk kalkışta ani zorlanan asansör ve benzeri makine zincirlerinin de motosiklet zincirinden dayanıksız olacağını sanmam.

    Bekleyip görelim

    Yalnız yukarılarda denildiği gibi motosiklete uygun ölçülerde zincir bulunabilecek mi?
    mehmetenis bunu beğendi.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  7. #27
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Arkadaşlar ben heralde izah edemiyorum bunu önce kendi motorumda denemeden önce bir dünya teste sokucam. Her baklası nerdeyse 2.2 tona dayanan bir zincirin bizim motordaki zincirden fiziki olarak ne farkı olucak bu 1. ikincisi bunu yaparken sadece ben değil bir kaç arkadaşla beraber deneyeceğiz ve zinciri bir yere sabitleyip çektirme yapıp kaç ton dayandığını göreceğiz. Bende para verip 600 liraya zincir almayı bilirim bunu maddi olarak düşünmüyorum benim teknik konularda eskiden beri gelen bir merakım var kendimde bilen bilir bilg. uzmanlığı gibi bu işlerle alakası olmayan bir mesleğim var. Denersem kaybedecek birşeyim yok ama başarırsak siz bunca sene ödediğimiz milyarları düşünün. Burda konu olabilir mi, olmaz mı?
    mehmetenis ve kordinaryus bunu beğendiler.

  8. #28
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Bir de aklima su geldi ki, motor freni yaptigimizda, zincire ters bir guc de iletiliyor olabilir, yani cekme testlerinin yaninda basinca da calismasi gerekiyor olabilir mi, bunu da gozardi etmemekte fayda var. Sanayi zincirleri belki sadece cekmeye calisacak gibi tasarlanmistir.

  9. #29
    sonalp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2015
    Motosikleti
    yamaha tracer
    Konunu uzmanı değilim, aramızda makine müh arkadaşlar varsa daha teknik açıdan açıklayabilirler sanırım, güç çok önemli değil neticede güç birim zamanda yapılan iş, önemli olan kuvvet -tork- neticede bu teker hiç dönmese motor bunu döndürmek için maks. ne kadar tork üretebiliyorsa ki bu devir bandına göre değişir, zincir üzerine düşen gerilimde o kadar olacaktır, lakin bu kadarla yetmeyecek bu kuvvetin şiddeti önemli ne kadar kısa sürede maks kuvvet uygulanacak, sürekliliği ne olacak. Sanırım o parayı o ring lere veriyoruz...

  10. #30
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    motorun kompresyonu, fren kullanılmadan alt vitese geçildiğinde motorda oluşan yada boşta giderken vitese geçirildiğinde oluşan güçtür. Ama dediğiniz gibi zincir halkalarının birbiri üzerine sırayla uygulayacağı ters bir kuvvet doğar mı doğmaz mı bu tartılışır. Şahsi görüşüm güç oluşsa bile zincirin mukavemeti bunu fazlasıyla taşır. Yani bunu ip gibi düşünürsek yanlış olur. Önce şu anki eski zinciri çıkartıp onu test edeceğim sonra diğerini test edeceğim aradaki farklar nelermiş yoksa bizi yıllardır keklediler mi görücez. Bir motor zinciri olsa olsa 3 kg gelmez bile ama 600 le 1500 arası zincir fiyatları var. Demir çeliğin tonunu kaça sattıklarını siz düşünün. Bu arada ben kazadan alınan nerdeyse sıfır denecek bir motorun zincir dişlilerini aldım. Yarın uyup uymadıklarına bakacağım. Yamaha r1 umarım cbr 1100 e uyuyordur ama yinede deneyip görücez.
    babaçi ve fazil bunu beğendiler.

  11. #31
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de aklima su geldi ki, motor freni yaptigimizda, zincire ters bir guc de iletiliyor olabilir, yani cekme testlerinin yaninda basinca da calismasi gerekiyor olabilir mi, bunu da gozardi etmemekte fayda var. Sanayi zincirleri belki sadece cekmeye calisacak gibi tasarlanmistir.
    Gazı açtığınızda ön dişli zincirin üst tarafıyla arka dişliyi çeker arka dişli direnç gösterir. Gazı kapatıp motor freni yaptığınızda ön dişli direnç gösterir ve arka dişli zincirin alt tarafıyla ön dişliyi çeker. Sonuçta zincirde her zaman çekme kuvveti oluşur hiçbir zaman basma oluşmaz. Zaten eğer zincire basma uygularsanız ip gibi kıvrılıp şekli bozulur.
    fazil, tinerci, tesisatogr ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  12. #32
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Fizik kanunları her yerde aynıdır değişmez Mustafa doğru yazmışsın. Ama zincirin üretiliş yapısı hepsinde aynıdır yani mantık aynıdır kimisinin metal alışımında demir yüksek çelik düşük kimisi saf çelik kimiside krom nikel çeliktir. dövme çelik zaten yok gibi. ama ben tornacı hilmi abiyle bir ara konuştuk bunları oringli zincir bul bana dedi eğer o motor zincirinden sağlam çıkmazsa yakarım dükkanı dedi yılların ustası bildiği var dedim heralde pazar günü belli olur bakalım ak gün kara gün.

  13. #33

    Üyelik
    16 Mart 2016
    pazartesi günü bekliyorum hocam sonucunu dediğiniz gibi motor dediğinizde herşeyin fiyatı katlanıyor sanki motor sürenler evde para basıyor.Bende zincirler konusunda biraz fikir sahibiyim eskiden liftlerde kullanıyordum 110 tona kadar yük alıyorlar yinede kopmuyordu bir motorun gücü ne kadar olabilir ki yani 110 ton büyük bir güç.

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    O-ring olmayan zincir kullanmazdim ne olursa olsun.

    Asansor, dizel, garaj kapisi vs. zincirleri kapali veya sakin ortamda duruyor. Motorsiklet zinciri surekli acikta, toz, kir, pislik hemen birikiyor. O-ring pisligi disarda, yagi icerde tutuyor.

  15. #35
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    zincirlerin üreticileri pislik toz yağmur yük aşınma gibi bir dünya dış etkiyi hesaplayarak bir sürü uzman mühendis tarafından tasarlanıp üretiliyor. Fabrika gibi yerlerdeki pislik toz çamur emin ol benim garajda kuzu kuzu yatan motorun zincirinden kat kat fazla cefa çekiyordur.Birde şu var sanayi türü zincir ve dişlilerinde kendi bazında çeşitlendirmesi var. Oringli zincir dışında bende kabul etmiyorum zaten. Cumartesi günü kestirip pazar hava durumuna göre sanayide bir arkadaşımızın atolyesinde çalışıcaz.

  16. #36

    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    gt250r
    Sağlam eskimemis paslanmamis bakimli bi zinciri koparmak gerçekten çok zor olur,eğer sanayi tipi zincirlerin dayanamayacagi kadar bir güç-yük olsaydi ön dişliyi tutan 1 adet somun bile senelerce sorun cikarmadan işlevini göremezdi.Bence her türlü olur,işin içine motosiklet sektörü+marka model+ithalat girince gereksiz ödenen para ürünün maliyetini 5e bazende 10a katliyor..

  17. #37
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    denemekten bu zamana dek zarar eden olmamıştır kaybedecek birşeyim yoksa denememek aptallık olur. başarırsam da alır takarım 300 500 km yol yaparım kendini iyice belli eder. burdan da belki cesaret alanlar olur. Örneğin motor lastiklerine korkunç para ödüyoruz araba lastiğine bakın motora bakın ne kadar saçma bir fiyat farkı var. dediğin gibi kardeşim motor olunca hemen fiyat katlanıyor aynasından tekerine zincirine yağına suyuna varana dek kazıklaşıyor. Sağolsun Türkiyedeki sanayiciler de sömürgeci düzenin bir parçası olduklarından Türk halkının menfaatlerini gözetmek şöyle dursun gavurun yapmadığı zulmu yapıyorlar. İşte ebay da geek aliexpress te fiyatları görüyorsunuz birde Türkiyedekilere bakın biz neden deli paralar ödeyelim ki? Devletin abuk subuk zihniyeti ve halkın örgütlenmeyi düşünmediği bir ülkede daha çok milyarlar dökeriz merak etmeyin.
    tinerci, mehmetenis ve kordinaryus bunu beğendiler.

  18. #38

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    bence sanayi tipi zincir uygun olabilir nedeni ise biçer döverler kayış ve zincir ile herşeyi çalışıyor onların zincirleri saman toz pislik ve yağsız kalarak çalışıyor ona dayanabiliyorsa motosiklete çok rahat dayanır

  19. #39
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    mehmetenis bunu beğendi.

  20. #40
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Yani bazı büyük cc motorlar kayışla çalışıyor birşey olmuyorda zincirde neden olsun onu araştırıyorum zaten.


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)