Motor icin sanayi tipi zincir kullanımı.
Reklamlar
-
26 Aralık 2019, 22:15
#181
Mersin İl Temsilcisi
fool rookie adlı üyeden alıntı
açıkçası sizin yazdıklarınıza pek bi anlam veremedim çünkü ben sizin yazdıklarınızla alakalı bişey yazmadım ama sizin konya gelecek olursak yaptığınız şeyi bende yapıyorum :D mesala motorum rtr 180 ama ön işlisi ybr 125.
Yukarıdaki yazdığım yazıyı konuyu açan arkadaşın motorda yük zinciri kullanabilirmiyiz sorusuna teknik bi cevap vermekti cevap vermekle kalmadım nedenleriyle açıkladım.
yani sonuç olarak arkadaşlar o yük zinciri belki 50 tane cbf nin ürettiği torka dayanır, kopmaz ama 1 tane cbf nin çevirdiği devirde şaşar kalır.şu anda aklıma gelen ekstrra bi bilgide yük zincirinde zincir baklalarının burçları(zincirin eğilip bükülmesini sağlayan yer) durağan halde maksimum yük taşıması için yapıldığından çalışırken verimi düşüktür hareket zincirlerine göre.buda demek oluyoki arka lastikte 20 bg güç varsa tebrikler rtık daha az beygir sizin için koşuyo küstürdünüz onları :D . verim yüzdesel bişey olduğundan makinanın gücü arttıkça kayıpta artar.azdan az çoktan çok gider hesabı.Özerle yük zinciri asla herket için kullanılmaz.
hadi kalın sağlıcakla :D
Sadece fikrimi söyledim.
Fikir belirtmek için pas almak mı gerek ;)
Reklamlar
-
26 Aralık 2019, 22:57
#182
fool rookie adlı üyeden alıntı
açıkçası sizin yazdıklarınıza pek bi anlam veremedim çünkü ben sizin yazdıklarınızla alakalı bişey yazmadım ama sizin konya gelecek olursak yaptığınız şeyi bende yapıyorum :D mesala motorum rtr 180 ama ön işlisi ybr 125.
Yukarıdaki yazdığım yazıyı konuyu açan arkadaşın motorda yük zinciri kullanabilirmiyiz sorusuna teknik bi cevap vermekti cevap vermekle kalmadım nedenleriyle açıkladım.
yani sonuç olarak arkadaşlar o yük zinciri belki 50 tane cbf nin ürettiği torka dayanır, kopmaz ama 1 tane cbf nin çevirdiği devirde şaşar kalır.şu anda aklıma gelen ekstrra bi bilgide yük zincirinde zincir baklalarının burçları(zincirin eğilip bükülmesini sağlayan yer) durağan halde maksimum yük taşıması için yapıldığından çalışırken verimi düşüktür hareket zincirlerine göre.buda demek oluyoki arka lastikte 20 bg güç varsa tebrikler rtık daha az beygir sizin için koşuyo küstürdünüz onları :D . verim yüzdesel bişey olduğundan makinanın gücü arttıkça kayıpta artar.azdan az çoktan çok gider hesabı.Özerle yük zinciri asla herket için kullanılmaz.
hadi kalın sağlıcakla :D
20 sene önce bir biçerdöverimiz vardı. Cockshutt 542. 1968 model. Tambur ile batör arasındaki hareket elemanı yanyana 4 baklalı zincirdi. Öyle oringli moringli değil tozun toprağın içinde çalışırdı. Atmasın diye öyle bir gererdik ki oynatamazdik bir milim bile. Ve bu tamburun devri saniyede 800 dü.
Motosikletin arka tekeri saniyede 800 devir var mıdır ?
-
26 Aralık 2019, 23:40
#183
akgokhan adlı üyeden alıntı
20 sene önce bir biçerdöverimiz vardı. Cockshutt 542. 1968 model. Tambur ile batör arasındaki hareket elemanı yanyana 4 baklalı zincirdi. Öyle oringli moringli değil tozun toprağın içinde çalışırdı. Atmasın diye öyle bir gererdik ki oynatamazdik bir milim bile. Ve bu tamburun devri saniyede 800 dü.
Motosikletin arka tekeri saniyede 800 devir var mıdır ?
1)zincirde sıra sayısı arttıkça zincirin dişliden atması zorlaşır.motosikletde sıra sayısını arttırma gibi bi imkanınız varmı ? YOK
2)kendi ağzınızla söylemişsiniz atmaması için gerdirirdik 1 mm bile oynamazdı diye motorda böyle bi imkan varmı ? YOK.hem olsa bile insanlar sürekli anahtar taşıyıp zincirlerini gergin mi tutucaklar? zincir ayarı yapılırken 10-20 mm bol bırakılır.bu ayar sürücü motorun üstüne oturduğu zaman bile değişir yol şartlarında değişir. arka maşa oynadıkça sürekli değişir.bu da demek oluyoki küçük dişli ve büyük dişlinin merkezleri arasındaki mesafe sürekli değişiyo. biçerdöverde böyle bişey varmıydı? YOKTU
ben bu soruya akıl mantık çerçevesinde cevaplar verdim . abilerimizden bi çıkar illa ben kullanıcam der bişey diyemem.ben 20 yıldır kullanıyorum der bişey diyemem herkesin hayatına kimse karışamaz sonuçta :D .bu saatten sonra tek yapacağım haklı çıkmamak için dua etmek :D
-
27 Aralık 2019, 10:08
#184
fool rookie adlı üyeden alıntı
1)zincirde sıra sayısı arttıkça zincirin dişliden atması zorlaşır.motosikletde sıra sayısını arttırma gibi bi imkanınız varmı ? YOK
2)kendi ağzınızla söylemişsiniz atmaması için gerdirirdik 1 mm bile oynamazdı diye motorda böyle bi imkan varmı ? YOK.hem olsa bile insanlar sürekli anahtar taşıyıp zincirlerini gergin mi tutucaklar? zincir ayarı yapılırken 10-20 mm bol bırakılır.bu ayar sürücü motorun üstüne oturduğu zaman bile değişir yol şartlarında değişir. arka maşa oynadıkça sürekli değişir.bu da demek oluyoki küçük dişli ve büyük dişlinin merkezleri arasındaki mesafe sürekli değişiyo. biçerdöverde böyle bişey varmıydı? YOKTU
ben bu soruya akıl mantık çerçevesinde cevaplar verdim . abilerimizden bi çıkar illa ben kullanıcam der bişey diyemem.ben 20 yıldır kullanıyorum der bişey diyemem herkesin hayatına kimse karışamaz sonuçta :D .bu saatten sonra tek yapacağım haklı çıkmamak için dua etmek :D
Akıl mantık çevresinde cevap vermişsiniz teşekkür ederim ancak konu zincirin atması değil konu zincirin kopması. Verdiğiniz cevaplarda zincirin kopması ile ilgili cevap bulamadım.
-
27 Aralık 2019, 10:28
#185
Maliyeti düşürmek istiyorlsanız motosikletiniz ile sanayi de ki zincir bayilerinden birine gidin. Mesela Ankara'da dizisan var.
Oradaki çalışanlar üzerinde ki zincire bakıp size uygun zincir verirler. Sanayi de özellikle eski torna tezgahlarında zincir aktarma var. Yani yüksek devir vs dayanıklı zincirler mevcut.
Yardımcı olacaklardır.
-
27 Aralık 2019, 15:25
#186
akgokhan adlı üyeden alıntı
Akıl mantık çevresinde cevap vermişsiniz teşekkür ederim ancak konu zincirin atması değil konu zincirin kopması. Verdiğiniz cevaplarda zincirin kopması ile ilgili cevap bulamadım.
Zaten kopmaz. hiç ki motor kopartamaz ki.o açıdan herhangi sıkıntı yok.kullanılmasını etkileyen faktör atması
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)