Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
10. sayfa BirinciBirinci ... 8910

Motor icin sanayi tipi zincir kullanımı.

    REKLAM ALANI
  1. #181
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı fool rookie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    açıkçası sizin yazdıklarınıza pek bi anlam veremedim çünkü ben sizin yazdıklarınızla alakalı bişey yazmadım ama sizin konya gelecek olursak yaptığınız şeyi bende yapıyorum :D mesala motorum rtr 180 ama ön işlisi ybr 125.

    Yukarıdaki yazdığım yazıyı konuyu açan arkadaşın motorda yük zinciri kullanabilirmiyiz sorusuna teknik bi cevap vermekti cevap vermekle kalmadım nedenleriyle açıkladım.
    yani sonuç olarak arkadaşlar o yük zinciri belki 50 tane cbf nin ürettiği torka dayanır, kopmaz ama 1 tane cbf nin çevirdiği devirde şaşar kalır.şu anda aklıma gelen ekstrra bi bilgide yük zincirinde zincir baklalarının burçları(zincirin eğilip bükülmesini sağlayan yer) durağan halde maksimum yük taşıması için yapıldığından çalışırken verimi düşüktür hareket zincirlerine göre.buda demek oluyoki arka lastikte 20 bg güç varsa tebrikler rtık daha az beygir sizin için koşuyo küstürdünüz onları :D . verim yüzdesel bişey olduğundan makinanın gücü arttıkça kayıpta artar.azdan az çoktan çok gider hesabı.Özerle yük zinciri asla herket için kullanılmaz.
    hadi kalın sağlıcakla :D
    Sadece fikrimi söyledim.
    Fikir belirtmek için pas almak mı gerek ;)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #182

    Üyelik
    29 Haziran 2016
    Motosikleti
    Cf Moto 250 nk
    Alıntı fool rookie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    açıkçası sizin yazdıklarınıza pek bi anlam veremedim çünkü ben sizin yazdıklarınızla alakalı bişey yazmadım ama sizin konya gelecek olursak yaptığınız şeyi bende yapıyorum :D mesala motorum rtr 180 ama ön işlisi ybr 125.

    Yukarıdaki yazdığım yazıyı konuyu açan arkadaşın motorda yük zinciri kullanabilirmiyiz sorusuna teknik bi cevap vermekti cevap vermekle kalmadım nedenleriyle açıkladım.
    yani sonuç olarak arkadaşlar o yük zinciri belki 50 tane cbf nin ürettiği torka dayanır, kopmaz ama 1 tane cbf nin çevirdiği devirde şaşar kalır.şu anda aklıma gelen ekstrra bi bilgide yük zincirinde zincir baklalarının burçları(zincirin eğilip bükülmesini sağlayan yer) durağan halde maksimum yük taşıması için yapıldığından çalışırken verimi düşüktür hareket zincirlerine göre.buda demek oluyoki arka lastikte 20 bg güç varsa tebrikler rtık daha az beygir sizin için koşuyo küstürdünüz onları :D . verim yüzdesel bişey olduğundan makinanın gücü arttıkça kayıpta artar.azdan az çoktan çok gider hesabı.Özerle yük zinciri asla herket için kullanılmaz.
    hadi kalın sağlıcakla :D

    20 sene önce bir biçerdöverimiz vardı. Cockshutt 542. 1968 model. Tambur ile batör arasındaki hareket elemanı yanyana 4 baklalı zincirdi. Öyle oringli moringli değil tozun toprağın içinde çalışırdı. Atmasın diye öyle bir gererdik ki oynatamazdik bir milim bile. Ve bu tamburun devri saniyede 800 dü.
    Motosikletin arka tekeri saniyede 800 devir var mıdır ?

  3. #183

    Üyelik
    11 Şubat 2019
    Alıntı akgokhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20 sene önce bir biçerdöverimiz vardı. Cockshutt 542. 1968 model. Tambur ile batör arasındaki hareket elemanı yanyana 4 baklalı zincirdi. Öyle oringli moringli değil tozun toprağın içinde çalışırdı. Atmasın diye öyle bir gererdik ki oynatamazdik bir milim bile. Ve bu tamburun devri saniyede 800 dü.
    Motosikletin arka tekeri saniyede 800 devir var mıdır ?
    1)zincirde sıra sayısı arttıkça zincirin dişliden atması zorlaşır.motosikletde sıra sayısını arttırma gibi bi imkanınız varmı ? YOK
    2)kendi ağzınızla söylemişsiniz atmaması için gerdirirdik 1 mm bile oynamazdı diye motorda böyle bi imkan varmı ? YOK.hem olsa bile insanlar sürekli anahtar taşıyıp zincirlerini gergin mi tutucaklar? zincir ayarı yapılırken 10-20 mm bol bırakılır.bu ayar sürücü motorun üstüne oturduğu zaman bile değişir yol şartlarında değişir. arka maşa oynadıkça sürekli değişir.bu da demek oluyoki küçük dişli ve büyük dişlinin merkezleri arasındaki mesafe sürekli değişiyo. biçerdöverde böyle bişey varmıydı? YOKTU
    ben bu soruya akıl mantık çerçevesinde cevaplar verdim . abilerimizden bi çıkar illa ben kullanıcam der bişey diyemem.ben 20 yıldır kullanıyorum der bişey diyemem herkesin hayatına kimse karışamaz sonuçta :D .bu saatten sonra tek yapacağım haklı çıkmamak için dua etmek :D

  4. #184

    Üyelik
    29 Haziran 2016
    Motosikleti
    Cf Moto 250 nk
    Alıntı fool rookie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1)zincirde sıra sayısı arttıkça zincirin dişliden atması zorlaşır.motosikletde sıra sayısını arttırma gibi bi imkanınız varmı ? YOK
    2)kendi ağzınızla söylemişsiniz atmaması için gerdirirdik 1 mm bile oynamazdı diye motorda böyle bi imkan varmı ? YOK.hem olsa bile insanlar sürekli anahtar taşıyıp zincirlerini gergin mi tutucaklar? zincir ayarı yapılırken 10-20 mm bol bırakılır.bu ayar sürücü motorun üstüne oturduğu zaman bile değişir yol şartlarında değişir. arka maşa oynadıkça sürekli değişir.bu da demek oluyoki küçük dişli ve büyük dişlinin merkezleri arasındaki mesafe sürekli değişiyo. biçerdöverde böyle bişey varmıydı? YOKTU
    ben bu soruya akıl mantık çerçevesinde cevaplar verdim . abilerimizden bi çıkar illa ben kullanıcam der bişey diyemem.ben 20 yıldır kullanıyorum der bişey diyemem herkesin hayatına kimse karışamaz sonuçta :D .bu saatten sonra tek yapacağım haklı çıkmamak için dua etmek :D
    Akıl mantık çevresinde cevap vermişsiniz teşekkür ederim ancak konu zincirin atması değil konu zincirin kopması. Verdiğiniz cevaplarda zincirin kopması ile ilgili cevap bulamadım.

  5. #185
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Maliyeti düşürmek istiyorlsanız motosikletiniz ile sanayi de ki zincir bayilerinden birine gidin. Mesela Ankara'da dizisan var.
    Oradaki çalışanlar üzerinde ki zincire bakıp size uygun zincir verirler. Sanayi de özellikle eski torna tezgahlarında zincir aktarma var. Yani yüksek devir vs dayanıklı zincirler mevcut.

    Yardımcı olacaklardır.
    GaCCaLL bunu beğendi.

  6. #186

    Üyelik
    11 Şubat 2019
    Alıntı akgokhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akıl mantık çevresinde cevap vermişsiniz teşekkür ederim ancak konu zincirin atması değil konu zincirin kopması. Verdiğiniz cevaplarda zincirin kopması ile ilgili cevap bulamadım.
    Zaten kopmaz. hiç ki motor kopartamaz ki.o açıdan herhangi sıkıntı yok.kullanılmasını etkileyen faktör atması


10. sayfa BirinciBirinci ... 8910

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)