Belki beslenmenin kötü olması sebebiyle kilo alamıyorsundur belki de hormanal bozuklukluk sebebiyle... Bu sebeple bir endokronoloji bölümüne gidip, kilo alamadığını ve test yaptırmak istediğini söyle, onlar gereken testleri yaparlar. Eğer ki herşey normal gözüküyor ise dengeli beslenerek istediğin kiloya ulaşabilirsin.
Boyum 170 45 Kiloyum 110 Kg lık scooteri ilk aldığım gün 3 kez yan yatırdım ard arda değil tabikide birincisi dönüşte ikincisi yan ayağı hızlıca kapattiğimda ücüncüsü orta sehbaya alırken kaldıramadım pat düştü :D :D ama şuan 110 kg bana 1 kg gibi geliyor alıştıkdan sonra hiçbir ağırlığı hissetmiyosun
kilo neysede race motorda boy biraz sıkıntı.165 te biraz zor hükmedersin alçak bir motor değil cbr.ayrıca kilon ve yaşına oranla güçlü bacaklarada sahip değilsin.ters bir harekette dizine ve bileğine aşırı yük binebilir sakat bile kalabilirsin.motor tecrübesi yoksa daha alçak rahat alıp satabiliceğin bir motor bak derim.
Boy 1,67 Kilo : 48 Yaş : 40
Yamaha Ybr125 , Bajaj Pulsar 200ns kullandım herhangi bir sıkıntı yaşamıyorum o kadar da abartmamak lazım.
48 kilo adam 125 kilo motor kullanıyor
75 kilo adam 320 kilo motor kullanıyor , kas kitlelerine bakarsan güçleri arasında inanılmaz bir uçurum yoktur.
Benim esim 167 boy 48 kilo da simdiye kadar cub,naked, commuter ,enduro ve ss giris motorlarini kullandi herhangi bir sikinti yasamadi kiloyla boyla alakasi olabilir ama hakimiyet ve kendine guven de diger onemli konular.
Motorun ağırlığı, hız düştükçe hissediliyor. Durma anları önemli; motoru yatırmamak için debriyaj kontrolü önemli.
Bizzat tecrübe ettiğim bir püf noktası paylaşayım, ki ben hiçbir yerde duymadım okumadım şimdiye kadar, boyun ya da kol uzunluğun gidona rahatça yetişiyor olsa bile, deponun üzerine eğilerek sür.
İlk zamanlar har-hur ayarsız gaz vermek herkesin başına geliyor, eğer boyun yettiğince dik oturursan seleye, ani gaz vermede motor seni çok rahat geriye atar ve istemsizce daha da fazla gaz verirsin, sonra ya duvarda ya şarampolde ya da öndeki taksinin bagajında patlarsın.
Eğildiğin vakit, ayarsız gaz vermiş olsan bile, gövden merkezkaç kuvveti doğrultusunda kaldığından, geriye atamıyor motor seni. Gövden sabit kalınca panik de olmazsın, panik olmaz kontrolü de çabucak sağlarsın. İşler ters gidecek gibi oldu mu, direkt debriyajı sık.
Bunları tecrübe etmek bana bi fren pedalına mâl oldu
Alet size çok yüksek gelebilir ki ss bir aletten bahsediyoruz. Size nacizane tavsiyem hafif alçaltılmış bir naked olabilir. ha yok illa cbr diyorsanız sakın ve sakın artçı almayın. Aleti biraz yere bastırın (alçaltın yani). Yüksek ayakkabı çok iyi olabilir. Ancak unutmayın yeri gelecek trafikte ani ön frene basakcaksınız motorun ön lastiği kayacak ve sağa yada sola yatacak işte orda sizin gücünüze kalmış. 60 kiloyum 1.75 boyum var mh driftim var. aynı olay artılı başıma geldi önüme fırlayan bi tofaşa çarpıyordum az daha. hem artçımı hem motorumu tutabildim (ön lastik tamamen kesildi yerden diyebilirim çamurlukla arabanın eteği arasında bi kaç cm vardı) ama yinede yatırmadım ama geri de kaldıramadım arkadaş indi de kaldırdı.
mesele bu
mesele senin tecrübesizliğin. ön frene öle basılmaz. ön frenin bir tekniği vardır. arka frene yüklenilir genel olarak. ön lastik kayıyorsa bir sıkıntı var demektir.
gelelim konuya 1.65 boyunda gs kullanan - 1.65 boyunda abssiz tenere kullanan bayan (91 cm sele yüksekliği ) - 1. 70 boyunda tenere kullanan (kendim ) insanlar tanıyorum. bu arada özellikle bayanı söyledim 50 kilo falandır en fazla.
bunun tamamen tecrübe ile alakası vardır. motorda 1 ayağınızın parmak ucu yere değiyor ise her motoru kullanabilirsiniz.
git al bin motora. beklemene gerek bile yok. 12-13 yaşında velet iken motoru kaçırıp sürüyoduk bacaklarımız yere değmiyodu kaldırıma yanaşıyoduk öyle duruyoduk. kilo önemli değil zaten 100 kiloda olsan o motoru ayağınla dengede tutmayı öğrenecen. bacak kaslarını geliştirmeye çalış alasıya kadar. dengeli beslensen yeterli. yaşın 16 imiş zaten 1-2 yıla kilo alırsın. motora binincede ilk başta biraz alıyon sonra topluyon kendini
benim kilom fazla ama seninki de neymiş öyle ya. 188 boyum var 98 kiloyum. Senin iki katından 10 fazla benim kilom ya.
Moriwaki Cup'da ufacık çocuklar 250cc Hondalarla yarışıyorlar.
Üstelik kullandıkları motosikletler çok yüksek hızlara çıkabilen makinalar ve yaptıkları spor sağlam efor sarf etmelerini gerektiriyor.
Yani kilonu ve cüsseni düşünüp korkma.
Alışana kadar biraz zorluk çekersin o kadar.
kilonun almak istediğin motor için problem yaratacağını zannetmem ama yinede önünde zaman var bu süre içersinde iyi beslen hatta olanağın varsa bir diyetisyenden yardım al o zamana kadar 48-50 kg gibi olursan daha iyi olur, zaten spor yapıyormuşsun güclüsündür kilo için moralini bozma yaşın ilerledikçe kesinlikle kilo alacaksın. sporu da bırakma kardeşim.
1,58im ybr kullanıyorum, cbr125in de selesi 78cm. Benim için motora bakarken ne görüntüsü ne fiyatı, önce sele yüksekliği mühim. İki ayapım yere değse de trafikte bazen denk gelir, bir tarafın çukur olur, motoru yatırmadan selede sen kayarak yere basarsın. Senin boyun bunlara neden olacak kadar kısa değil, 7cm güzel fark bence. Düşük hızlarda denge mühim, bisiklet dengen nasıldır mesela? Motorum 125kg, belli bi açıyı kaçırdı mı tutmaya uğraşmam hiç, ama o açıya kadar zaten düşürmem, sadece bacak değil bel kasıyla da tutarsın motoru. Sürerken bu kilo veya boy hiç önemli olmayacak, mühim olan trafik ve beklenmedik sürprizler. Uzun zaman durmadan önce plan yaptım, hala da bazen yaparım, sizin rahat bastığınız çukurlar benim için dert olabiliyorlar çünkü. İstanbul' daysan Honda Güvenli Sürüş 1 eğitimine katıl, motosiklet nedir ve nasıl kullanılır konusunu öğren, kendine güvenin de gelecek.. Vazgeçme.
yalnız arkadas acmış konuyu sonrası şinanay =)))
165 boy 84 kiloyum
220 kiloluk motoru geri geri 2 metre çıkartmam gerekti (hafif eğim de var)
çıkartmam 15 dk sürdü
NO POWER NO MÖTÖR ya da NO KONDÜSYON NO MÖTÖR
Yakın kız arkadaşlarımdan biride cbr125 kullanıyor yeni kasa ileri geri yaparken biraz zorlanıyor boyu falanda senin kadar işte ama aman aman bi zorluk çekmiyor
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)