Off bayyydı artık. Yazılanlar boşa, konuşulanlar boşa. Yani o kadar şey yazılıyor ama okunduğunda bi kaç elektrik bağlantısı olmuyor.olamıyor, olduramıyoruz. En iyisi bi çay içelim
Off bayyydı artık. Yazılanlar boşa, konuşulanlar boşa. Yani o kadar şey yazılıyor ama okunduğunda bi kaç elektrik bağlantısı olmuyor.olamıyor, olduramıyoruz. En iyisi bi çay içelim
Abs çok gerekli ve çok hayati.
Arabalarda abs standart haline geldi.
Araba freni kitleyince 4 ayak üstü kayıyor sadece.
Motor freni kitleyince asfaltı yaşaman %99
O zaman motorda abs daha gerekli tabi ki.
Arabada standart oldu ise
Motorda standart olacak + olarak abs siz eski motorların kullanımı yasaklanabilir çok ilerde.
Daha konuşacak ne var ki bu kadar yazdın. Yeter artık.
Herkes ikna olmak zorunda degil. Isteyen istedigini yapmakta serbest. Bazilari okuyarak, bazilari dinleyerek, bazilari gorerek, bazilari da yasayarak ogrenir. En sonuncusu en saglami
Abs siz motosikletim var ve elimde kalsın istiyorum :D
Profesyoneller abs sevmez. Traction Control vs sevmez. Makinenin her tepkisini hissetmek isterler.
O nedenle pistte yarışırken bu tür elektronik yardımları kullanmazlar.
Acemiler için ve şehiriçi sürüşü çok yapanlar için abs hayat kurtarır.
Abs li modeller de kullandım ve seçenek olarak abs varsa onu tercih ederim.
Bak dostum forumda yazdıklarımı takip edip etmeme yahut okuyup okumama yada ciddiye alıp almama kararına saygı duyarım,
Öncelikle küçük cc ile alaklı ikisi bir birini tutmutyor dediğin soruna yanıt vereyim, sadece bu konu ile alakalı olarak bir yorumda yahut eleştiride bulunmadım forumun genelini göz önünde bulundurarak bu sözümü söyledim vede hala daha arkasındayım.
Çoğunun daha motoru bile yok, olanlar geneli düşük cc, çoğuda 20 yaş altı. Hala bunun arkasındayım. [B]Bu asla eleştiri değil, küçümseme değil, yanlış algı oluşmasın sakın.. Burada tecrübeden bahsetmeye çalışıyorum.
İnsanları kullandıkları motorun tarzına yada cc' ne göre değerlendirmiyorum..
lakin bize daha önce kullanmadığı, tecrübe etmediği bir teknoloji yi kendi bildiğim doğru dur diye gelip savunamazsın, sadece fikrini paylaşırsın yorumlarsın.
125cc her hangi bir motorda yaptığın hız bellidir, 600cc veya 1000cc motorda yaptığın hız da bellidir, 3 motorda 100km hıza çıkar, biri 3 sn de çıkar biri 5 saniyede çıkar biri 10 saniyede çıkar, önemli olan bu hıza çıkmak değildir,Konumuzla alakalı kısmına gelirsek, Önemli olan ne kadar kısa sürede dura bildiğindir. Disk büyüklüğü, fren teknolojisi, zemin, motorun kendi ağırlığı, lastik marka ve üzerindeki ağırlığı göz önünde bulundurursak hepsinin ortalama fren mesafesi değişir. Hadi hepsine eşit ağırlık, eşit teknoloji ve eşit zemin,lastik, kısacası cc hariç herşeyini eşit var sayalım. 100km/h hızda Hepsi ortalamada aynı fren mesafesinde durur. Peki ya, daha yüksek hızlara çıkacak olursak 200km, 250km, 300km? Panik fren? Ani Fren? İşte burada tercihler değişiyor? Bu hızlarıda büyük cc motorlarda anca görürsün, kullanırsın tecrübe edersin deneyim kazanırsın.
Eskilerin Üstadların (SS Motorkullananların) geneli ABS'yi sevmez dedim, ABS iyi yada kötü demedim..! Konu sevmek yada sevmemek
Neden sevmez diye soruldu, Fren durma mesafesinden dolayı olduğunu söyledim, Birinde diski tutup tutup bırakıyorsun, birinde ise diski kitliyorsun, güzel bir frenleme yapıcak tecrübeye sahip isen Fren mesafeni ABS siz motorda daha kısa tutarsın. Benim savunduğum konu bu.. Fren mesafesi.! Hangisinin daha güvenli olduğu değil..
Burada cc ayırmak yada şu motoru kullanan motorcu bu motoru kullanan değil gibi bir tez savunmuyorum asla. Konu başka tarafa çekilmesin lütfen.
Herkesin tarzı, tercihi ve imkanı farklılık gösterir. Ama deneyimlemediğin, tecrübe etmediğin bir tezide gelip bize bu doğrudur diye savunamazsın.
umarım beni anlamışsındır.
İyi Forumlar.
Motora her bindiğinde kendini değil, arkanda bıraktığın insanları düşün ve öyle sür.. Ona göre kararlar ver
https://www.youtube.com/watch?v=-sPmOzlzqAQ
Dogru, ideal sartlarda profesyonel suruculer ABS'siz daha cabuk duruyorlar. Bunu becerebilmek icin ozel dusmeyen motorsiklette birebir egitim almaniz lazim. Farkli yol kosullarinda, surekli limiti zorlayarak, ve tabii ki yer yer gecerek, tam limitte durmayi ogreniyorsunuz. Kaliteli superbike okullarinda mutlaka bir tane dusmeyen motorsiklet oluyor fren alistirmalari icin. Normal motorsiklette acil fren calismanin gercek hayatta faydasi oldukca sinirli. Cogu insan limitin cok altinda fren yapiyor.
Trafikte kullanim icin ABS profesyoneller dahil herkes icin faydali, cunku yol sartlari ve trafik pistteki ideal ortamdan cok daha belirsiz ve sorunlu.
Profesyonel sürücü ne yahu?
Öyle bir sürücü sınıfı mı var?!
Yarış motosikleti kullananlar abs istemezmiş!
Niye istemeyelim biz geri zekalımıyız?
Yok öyle bir şey.
Zaten satışlardan belli. Artık kimse Abssiz spor motosiklet almıyor.
S1000RR neden bu kadar çok sattı sanıyorsunuz.
Yarış aleminde hiç bir başarısı yokken peynir ekmek gibi kapışıldı bu motor.
Neden?
Çünkü motorda teknoloji ve güvenlik adına ne ararsan var.
Spor motosiklet kullanıcıları da aynen diğerleri gibi üst düzey güvenlik istiyor.
Profesyonel sürücüden kasıt yarış pilotları ise evet abs sistemi yarışlarda kullanılmıyor.
Çünkü yarış esnasında durmak gibi bir olayınız yok.
Yarışlarda yolda kullandığınız lastikler de kullanılmıyor.
Hatta egzozlar, süspansiyon sistemleri.
Bunların hiç biri caddede kullandığınız motosikletlerle aynı özellikleri taşımıyor.
Bu durum yarışlarda kullanılan motosikletleri daha mı güvenli yapıyor?
O yarış lastiklerini caddede kullanmaya kalkın bak neler oluyor.
Bu kadar yazdım ama aslında tartışmaya gerek yok.
Abs bir standart haline geldi bile.
Yani istesek de istemesek de bu oldu.
Bugün olmazsa yarın Türkiye'de bu standartlara uyacak.
Bugün kampana frenli motosikletlere yapılan muamelenin aynısı Abssiz motosikletlere yapılacak.
Avrupa'da başladı bile.
Yani benim yazdıklarım bir abs iyimidir mevzusu değildir. Olacak olanı söylüyorum size.
Hatta Abs'ye karşı olanlar bir miktar haklı bile olsalar bu olacakları değiştirmez.
Hazırlıklı olun diye uyarıyoruz sadece. İster uyarsınız ister uymazsınız ama bu gelişmeden bir mağduriyet çıkacaksa bu alıcı için değil satıcı için olacak.
Siz istediğiniz kadar tuşlu telefonlar daha iyi ve sağlam diye yırtının
artık herkes dokunmatik ekranlı telefon alıyor.
Üstelik hiç ihtiyacı olmadığı halde.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
forumda yazdıklarınız anlamında değil o , bu konu başlığı altında yazdığınız yorumlardan bahsettim. başka bir konu altında yazacağınız yoruma katılırım veya katılmam o oradaki konu ve yorumlarla alakalı bir durum.
ben bu 20 yaş altı muhabbetinize katılıyorum katılmıyor değilim. Sadece sizin ufak cc den bahsettiğiniz yoruma takıldım ve düşüncemi söyledim.
tabikide her motorun teknik özelliklerine göre fren mesafesi ıvır zıvır değişkenlik gösterir.
ben sizinle abs konusunu veya fren konusunu tartışmıyorum zaten. tercih etmek yada etmemek , sevmek yada sevmemek size kalmış bir durum. adam üretmiş alan alır almayan almaz. abs ye zaten aklı olan hiç bir insan genel olarak kötü diyemez.
dediğim gibi bir önceki yorumunuzdaki bazı kelimelere yada cümlelere takıldım ve bu yüzden yazdım size.
tecrübe veya deneyim konusundaki söylediklerinize katılıyorumda. burada çok kişi var milyon gb hafızasına sağdan soldan okuduğu veya duyduğu bilgiyi atıp ahkam kesen... çoğunu şu motorların üzerine koy , al sür bakalım de zaten orada anlaşılır gerçekte ne olduğu. bu arada okuyup bilgi edinmek kötü demiyorum yanlış anlaşılmasın.
pist için katılıyorum ama acemiler için olsa bmw tüm motorlarına standart abs koymazdı heralde . ss motorlar yarışmak için olduğundan abs koymuyorlar büyük cc ve endro tuirning gibi motorların hatta nakedide ekle cogu buyuk segmentte abssi var bu adam 1200 cc motora biniyor abs koymayalım acemi değildir demiyorlar . çünkü pistte değil sokakta trafikteyiz ordan birşey firliyor yere yağ atıyor araba zemin kötüleşiyor varda var ... tabi önce fren yapmayı ogrenmek gereklı ama
referans olarak bmw yi alırsan sonuç çok karışık olabilir o kadar fiyat yazınca haliyle abs TCS elcik ısıtma gibi birçok şeyi standart pakete koyabiliyorlar.
Zaten bmw satış yaparken tecrübeye değil de banka hesap seviyesine bakar
Sonuç olarak abs iyidir. Olduğu zaman kullandım rahatça fren manetini kapatabiliyordum. Abs yokken de pek sorun olmuyor.
Olursa seviniriz ancak yok diye de sürüşü bırakacak değiliz.
Olduğunu biliyorum tabiki, arkadaş bu kadar emin bir şekilde supersportta abs yok deyince sorayım dedim
pistte bile var abs ve diğer elektronikler kontak anahtarı sinyali ve farı olmayan motorlarda o kadar düğme ve dev gibi gösterge ne işe yarıyor zannediyorsunuz
https://www.facebook.com/sofuoglu/ph...type=3&theater bu fotoda net gözükmeyebilir ama bulursam başka fotoda atarım
https://www.facebook.com/sofuoglu/ph...type=3&theater
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)