ABS'siz motor almayın elinizde kalmasın
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar
Duyduklarıma göre motosikller üreticileri 2017 yılından itibaren ABS'siz motor(125cc+) üretilmeyeceği konusunda anlaşmışlar ve yasa geliyormuş. Ne düşünüyorsunuz?
ABSli motorların artılarını ve eksilerini tartışalım mı?
edit: Konu çooook öncedeb açılmış :(
Reklamlar
-
Resmi bi kaynak yoksa boşa konuşmuş oluruz. Var mı?
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Resmi bi kaynak yoksa boşa konuşmuş oluruz. Var mı?
http://www.europarl.europa.eu/news/en/news-room/20121116IPR55754/Upgraded-type-approval-rules-for-motorbikes
-
-
hocam yurtdışında öyle bir olay var ama türkiyede opsiyonlu olur bence.
ABS'li bi de ABS'siz versiyonları gelir motorların. her zaman olduğu gibi ABS li versiyon en az 3-5 bin lira pahalı olur.
-
abs nin eksisimi var hocam ?
gelsin gelsin hoş gelir.ayrıca ben abs sevmiyorum diyen içinde zaten çoğunda abs kapatma durumu var.eksi yönü yok yani
-
O zaman...
Avrupada satılacak motosikletlerle ilgili bir durum. Kararı motosiklet üreticileri almamış. Türkiyenin de böyle bir karar alabileceğini hiç sanmıyorum, sonuçta o kadar çin malı motosiklet satan şirketler var. Kimse e-postalarının sonuna hayırlı günler dileriz yazan bir şirketin satışlarını kesmez bu devirde Bir de çalışanların durumu var... Türkiyede birinci olarak bu nedenle yemez. İkinci olarak da abs nin getirdiği ek maliyeti, tüketiciler yüklenemez. Satışlar düşer. Bu durumu da hiç bir üreticinin kabulleneceğini sanmıyorum.
Abs konusuna gelirsek, iyi çalışan abs iyidir hojdur
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
O zaman...
Avrupada satılacak motosikletlerle ilgili bir durum. Kararı motosiklet üreticileri almamış. Türkiyenin de böyle bir karar alabileceğini hiç sanmıyorum, sonuçta o kadar çin malı motosiklet satan şirketler var. Kimse e-postalarının sonuna hayırlı günler dileriz yazan bir şirketin satışlarını kesmez bu devirde
Bir de çalışanların durumu var... Türkiyede birinci olarak bu nedenle yemez. İkinci olarak da abs nin getirdiği ek maliyeti, tüketiciler yüklenemez. Satışlar düşer. Bu durumu da hiç bir üreticinin kabulleneceğini sanmıyorum.
Abs konusuna gelirsek, iyi çalışan abs iyidir hojdur
aslında çok güzel bir konuya el attın yazının sonunda. " iyi çalışan abs " bu çok önemli bir olay...
kendi fikrimi dile getireyim bu konu hakkında.
iyi çalışan abs demek ; zırt pırt ota poka devreye girmeyen absdir aslında. örneğin bir tık sert fren yaptınız hemen abs devreye giriyor ise bu kötü çalışan absdir. fakat abs sizin sert fren yapmanızada izin veriyor ve en sonunda aha bu adam pok yoluna gidecek ben devreye giriyim o zaman diyorsa iyi çalışan absdir.
-
ABS siz alanların neden elinde kalsın yahu
üç yaşında abs siz motor almış adam hurdaya mı çıkaracak aracını,
ayrıca bahsettiğin kuralları üreticiler değil devletler belirler..
devlet derki benim sınırlarımda abs siz araç satılamaz veya egzost emisyonu şu seviyeyi geçemez yada çıkardığı ses seviyesi şu kadardan fazla olamaz..üreticilerde paşa paşa uyarlar buna ve sen istesende sıfır abs siz motor bulamassın..
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:01 ----------
berkcigdem adlı üyeden alıntı
aslında çok güzel bir konuya el attın yazının sonunda. " iyi çalışan abs " bu çok önemli bir olay...
kendi fikrimi dile getireyim bu konu hakkında.
iyi çalışan abs demek ; zırt pırt ota poka devreye girmeyen absdir aslında. örneğin bir tık sert fren yaptınız hemen abs devreye giriyor ise bu kötü çalışan absdir. fakat abs sizin sert fren yapmanızada izin veriyor ve en sonunda aha bu adam pok yoluna gidecek ben devreye giriyim o zaman diyorsa iyi çalışan absdir.
kötü çalışan abs yoktur hocam..
aşınmış lastik,kemik gibi olmuş fren balatası vs vardır
abs tekerlek kilitlenene kadar sessiz sakin bekler,yolunda gitmeyen bir durum oluşmaya başlarsa çalışmaya başlar..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
ABS siz alanların neden elinde kalsın yahu
üç yaşında abs siz motor almış adam hurdaya mı çıkaracak aracını,
ayrıca bahsettiğin kuralları üreticiler değil devletler belirler..
devlet derki benim sınırlarımda abs siz araç satılamaz veya egzost emisyonu şu seviyeyi geçemez yada çıkardığı ses seviyesi şu kadardan fazla olamaz..üreticilerde paşa paşa uyarlar buna ve sen istesende sıfır abs siz motor bulamassın..
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:01 ----------
kötü çalışan abs yoktur hocam..
aşınmış lastik,kemik gibi olmuş fren balatası vs vardır
abs tekerlek kilitlene kadar sessiz sakin bekler,yolunda gitmeyen bir durum oluşmaya başlarsa çalışmaya başlar..
kötü çalışan absden kastım , zırt pırt devreye giren abslerden bahsediyorum. aşınmış lastik , fren balatası vs kötüyse zaten en kral absde kötü performans verir.
mesela bana sorarsanız xmax400 ün abssi çok çabuk devreye giriyor ( not : bu xmax daha 3000 km de city grip lastik takılı üzerinde ve fren balataları gayet iyi durumda )
fakat ne hikmetse tenerenin abssi bu kadar çabuk devreye girmiyor. sana ciddi bir süre fren yapmana izin veriyor ve bence bu çok daha sağlıklı. ( tenereninde balata ve lastikleri değişeli 4000 km oldu )
-
berkcigdem adlı üyeden alıntı
kötü çalışan absden kastım , zırt pırt devreye giren abslerden bahsediyorum. aşınmış lastik , fren balatası vs kötüyse zaten en kral absde kötü performans verir.
mesela bana sorarsanız xmax400 ün abssi çok çabuk devreye giriyor ( not : bu xmax daha 3000 km de city grip lastik takılı üzerinde ve fren balataları gayet iyi durumda )
fakat ne hikmetse tenerenin abssi bu kadar çabuk devreye girmiyor. sana ciddi bir süre fren yapmana izin veriyor ve bence bu çok daha sağlıklı. ( tenereninde balata ve lastikleri değişeli 4000 km oldu )
o zaman şöyle diyelim tenere nin freni xmax 400 den çok daha yüksek hızda kilitlenmeye başlıyor ve abs devreye giriyor..
bu farkın sebebi geometrik farklılıklar,ağırlıklar vs vs yani abs nin suçu yok
-
türkiye'de euro3 emisyonu karşılamayan motor satılamıyor galiba. satılan çin malı motorları test edelim bakalım, bence hiç biri karşılamaz. uyduruk bir katalizör takmışlar içi boş, var mı? var. mevzuata uygun.
dünya da türkiye'deki kadar yasaların sadece lafta kaldığı ülke yoktur heralde. her şey kılıfına uydurulur. abs'yi de yaparlar kardeşim, esd de koyarlar motora. ben dsg bekliyorum şahsen...
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
o zaman şöyle diyelim tenere nin freni xmax 400 den çok daha yüksek hızda kilitlenmeye başlıyor ve abs devreye giriyor..
bu farkın sebebi geometrik farklılıklar,ağırlıklar vs vs yani abs nin suçu yok
Hocam siz hiç abs li vstrom frenini test ettiniz mi, çin malı nylon lastikli motor daha erken duruyor diyecektim ama inşallah sizin motor abs li değildir
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Hocam siz hiç abs li vstrom frenini test ettiniz mi, çin malı nylon lastikli motor daha erken duruyor diyecektim ama inşallah sizin motor abs li değildir
iki adet vstrom kullandım biri 2004 abs siz ve şu an 2013 abs li..
ikisini de sıfır aldım ve abs li vstrom dan memnunum..
benzer motorlarla (versys,nc gibi) kıyaslarsan bir tık vasattır evet ama çin malı dediğiniz motorlarla kıyas kabul edilemez
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
o zaman şöyle diyelim tenere nin freni xmax 400 den çok daha yüksek hızda kilitlenmeye başlıyor ve abs devreye giriyor..
bu farkın sebebi geometrik farklılıklar,ağırlıklar vs vs yani abs nin suçu yok
tabikide saydığınız farklılıklar var ve evet sebepleridirde.
duke 690da tenere gibi sana güzel bir süre veriyordu.
sonuçta bu 3 motor benim abs li olan motorlarımdı. ben bu değerlendirmeyi bu 3 ü arasında yapabiliyorum. Testini yaptığım bir kaç motordada deneme imkanım oldu ama hiç biri xmax gibi zırt diye devreye girmedi. tiger800 ise çok sert frende direk soktu devreye ama biraz daha yumuşaklarda oda izin verdi uzun bir süre.
bence dediğinizin tam tersi. xmax daha çabuk devreye sokuyor abs yi. aynı hızda , aynı sert frende xmax 2-3 saniye önceden giriyor devreye. bu benim hissettiğim tabikide.
bu arada abs teknolojisine lafım zaten yok her motorun kullandığı fren markası zaten farklı. aynı markaları kullansalar bile farklı ürünlerini kullanıyolar sadece bu yüzden bile değişiklik gösterebilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:20 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
iki adet vstrom kullandım biri 2004 abs siz ve şu an 2013 abs li..
ikisini de sıfır aldım ve abs li vstrom dan memnunum..
benzer motorlarla (versys,nc gibi) kıyaslarsan bir tık vasattır evet ama çin malı dediğiniz motorlarla kıyas kabul edilemez
abi hiç nc deme yıl olmuş 2016 hala tek diskli motor mu üretilir ya hemde markası honda !!! nc nin freni hiç güven veren bir fren değil.
-
abs ye abs demem kilitlenince devreye girmiyosa
-
ABS tercih etmeyenler var mı?
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
iki adet vstrom kullandım biri 2004 abs siz ve şu an 2013 abs li..
ikisini de sıfır aldım ve abs li vstrom dan memnunum..
benzer motorlarla (versys,nc gibi) kıyaslarsan bir tık vasattır evet ama çin malı dediğiniz motorlarla kıyas kabul edilemez
Yeni modellerinde absde değişiklik var mı bilmiyorum, fakat gözümüzle gördük çayna motosiklet, ön arka abs devrede vstrom dan bir kaç metre önce duruyordu. Olay tamamen veri okuma hızıyla alakalı. Günümüzde vasat absler kaldığını sanmıyorum
-
-
Ktm duke 200 ABS versiyonu var. Alalı 1 ay oldu. Henüz kötü yanını pek görmedim. Sert fren de filan gayet işe yaradığını gördüm. Teker kitlenmediği için motorun yönünü rahatlıkla kontrol edebiliyorsunuz ve öyle damdazlak düz gitmiyorsunuz. Alıştıktan sonra bu faktör bile her gün hayatınızı kurtarır. Onun dışında eksi yön olarak arka fren i baya etkisiz bıraktığını gördüm. Hani belki bana öyle geldi ama geçen kesinlikle durması gereken mesafede arka fren e asılmama rağmen duramadığım için taksinin birini çizdim. Ayakta alışmış arka fren e sanırım hatanın çoğu bendeydi ama belki o sahnede teker kitlense daha farklı olabilirdi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)