Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

ABS'siz motor almayın elinizde kalmasın

    REKLAM ALANI
  1. #41
    One_ Million - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 1000RR HRC (2016)
    Dostum sidikmi yarıştırıyorsun benimle?

    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten abs zank diye sıkılsın diye yok,eğer öyle yapılırsa, abssiz motosiklet ile yapılan "mükemmel" frenleme mesafesine göre durma mesafesi artabilir. İnkiliççe bilenler için bosch un tavsiyeleri var; http://www.bosch-motorcycle.com/en/de/fahrsicherheit_fuer_zweiraeder/motorrad_abs/tipps_zum_bremsen_1/tips_for_braking.html

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:11 ----------



    Dinamik ve statik demek teknik kavrama giriyorsa susalım o zaman ben araştırım, yanlış bildiğim varsa düzeltebilirim. Bi de ss kullananlar sevmez demişsiniz... Motosiklet ss olunca farklı bir fizik kanununa mı bağlı olıyor?
    Motora her bindiğinde kendini değil, arkanda bıraktığın insanları düşün ve öyle sür.. Ona göre kararlar ver
    https://www.youtube.com/watch?v=-sPmOzlzqAQ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs

  3. #43
    simurgg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2016
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Nedeni şu: Bir aracın en iyi şekilde yavaşlaması fren basıncının, lastiklerin kilitlenmesine çok az kalacak(ama kilitlenmeyecek) ayarda tutulmasıyla olur. İdeal ABS sistemi fren basıncını tam olarak bu değerde tutan ABS olurdu; ne yazık ki gerçek hayattaki ABS sistemlerinde bu başarılamıyor, onun yerine sürücünün verdiği basınç olduğu gibi lastiğe iletiliyor, eğer lastik kaymaya başlarsa o zaman çok kısa süreliğine (sanırım milisaniyeler mertebesindedir) fren iptal edilip sonra tekrar uygulanıyor. İşte sorunun cevabı bu davranış: "fren anlık olarak da olsa iptal edilip sonra tekrar uygulandığı için "İDEAL" frenlemeye göre mesafe uzar".

    Teori böyle, gelelim gerçek hayata. Ben her seferinde her iki tekerleğe de ideal fren uygularım, bunu her havada, her yol şartında, ard arda defalarca, o gün hasta ya da dikkatsiz de olsam yaparım diyorsanız sizin için ABS gereksiz. Ama ne yazık ki insan öyle bir şey değil.

    https://www.youtube.com/watch?v=NY6nEDeIa78

    Bu video'daki karşılaştırmaya bakabilirsiniz. 60 km/s'den "ideal şartlarda" (pist kalitesinde kuru asfalt, motor düz, denklemde panik yok) duruş testi yapıyorlar:
    - (ABS'siz)Profesyonel sürücü, en iyi frenleme: 12 metre
    - (ABS'siz)Ortalama sürücü, sonuna kadar sıkarak frenleme: Kayarak 15 metre. Düşmemek için zorlanıyor.
    - (ABS'li)Ortalama sürücü, sonuna kadar sıkarak frenleme: Rahat rahat 15 metre

    Ben, kaygan zemindeki tartışılmaz üstünlüğü olmasaydı bile yukarıdaki 3 gruptan (birincisine giremeyeceğim için) 3ncü'sünde olmayı seçerim.


    Uzadı ama bir şey daha ekleyeyim. İdeal şekilde fren yapmak isteyen profesyonel bir sürücü için motorun ABS'li ya da ABS'siz olması bir şey değiştirmez. Çünkü lastikleri kilitlemeyecektir ve bu yüzden ABS devreye hiç girmeyecektir.
    One_ Million, computeus ve Mengu16 bunu beğendiler.

  4. #44
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı One_ Million adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum sidikmi yarıştırıyorsun benimle?
    Oldu o zaman
    berkcigdem bunu beğendi.

  5. #45
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı One_ Million adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her ne marka seversen sev, hangisini tercih edersen et, o markanın kralı, o markanın superbike'ıdır. Diğer motorların hepsi onun yancılarıdır, teferruattır. Sadece senin için benim için değil; bunu çizen, tasarlayan, üreten ve toparlayan adamlar için de o şirketin en önemli motorsikleti en yüksek cc de ürettiği ss motorudur...
    Çoğunlukla öyle, ancak her markaya genellemek mümkün değil. En bariz örnek KTM. SS'ler diğer modellerinden geride şu an.

    Açıkçası SS bozması naked'lardan gına gelmişti bana. Bazısı çalışıyor, ama çoğu çalışmıyor. Superduke sıfırdan naked olarak dizayn edilen bütüncül bir alet.

  6. #46
    One_ Million - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 1000RR HRC (2016)
    Şurada gelip ah kem kesenlerin %50' nin altında motoru bile yok %30 scooter ve düşük cc motora biniyor ve çoğuda 20 yaş altı, forumlarda orada burada okuyup bilmişlik taslıyorlar altına motor versen e.şek sanar deh der. Neyse söyleyecek bir şey yok.

    Gerçekten tecrübe sahibi ve kaliteli bilgi paylaşımı yapan kişileri tenzih ederek söylüyorum yanlış algı oluşturmasın.

    Kimseninde kullandığı motoru küçümsemiyorum eleştirmiyorum herkesin tarzı tercihi ve imkanı farklıdır ona göre seçim yapar, ama tecrübe edinmeden gelipte kendi bildiğini doğru sanıp laf olsun diye yazmanın da bir luzumu yok.

    İyi forumlar.
    Levent ve dyavol-77 bunu beğendiler.

  7. #47
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Bilgi sahibi kişilere sorayım. Ee ss ci abilerimiz üstadlarımız başka ne demiş. Neticede fizik ve bilim yok üstadlar ne derse o var. Şurada iki kelime ediyoruz, faydalanacağınıza egolarınızı patlatıyorsunuz. Yemez burda, belki ss çi abi diye gezen kardeşleriniz varsa onlara sökebilir
    computeus ve Dağcı bunu beğendiler.

  8. #48
    ishan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda 2009 600 silwerring
    ufak 1 düzeltme ..abs tekerlek kaydığı ands abs devreye girer yani 10 km ile de gitseniz mesela kumun üstünde frene bastığınız anda abs devreye girer .sert basmakla alakası yoktur abs nin

  9. #49
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında çok güzel bir konuya el attın yazının sonunda. " iyi çalışan abs " bu çok önemli bir olay...

    kendi fikrimi dile getireyim bu konu hakkında.

    iyi çalışan abs demek ; zırt pırt ota poka devreye girmeyen absdir aslında. örneğin bir tık sert fren yaptınız hemen abs devreye giriyor ise bu kötü çalışan absdir. fakat abs sizin sert fren yapmanızada izin veriyor ve en sonunda aha bu adam pok yoluna gidecek ben devreye giriyim o zaman diyorsa iyi çalışan absdir.
    Mesela NC ne diyo, Ne yaparsan Yap ABS ile yap


    Alıntı One_ Million adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şurada gelip ah kem kesenlerin %50' nin altında motoru bile yok %30 scooter ve düşük cc motora biniyor ve çoğuda 20 yaş altı, forumlarda orada burada okuyup bilmişlik taslıyorlar altına motor versen e.şek sanar deh der. Neyse söyleyecek bir şey yok.

    Gerçekten tecrübe sahibi ve kaliteli bilgi paylaşımı yapan kişileri tenzih ederek söylüyorum yanlış algı oluşturmasın.

    Kimseninde kullandığı motoru küçümsemiyorum eleştirmiyorum herkesin tarzı tercihi ve imkanı farklıdır ona göre seçim yapar, ama tecrübe edinmeden gelipte kendi bildiğini doğru sanıp laf olsun diye yazmanın da bir luzumu yok.

    İyi forumlar.
    Konu dışı katılıyorum (Konuyu takip etmedim,nedir ne değildir bilmiyorum. Ama forumun %80'inde bu maalesef var. Ömrü hayatında görmediği,tecrübe etmediği, uzaktan yakından ilgisi olmadığı motosikletler hakkında yorum yapma, çok bilmişlik, ve her b.kuda siz bilirsiniz zaten diyenler ile doldu taştı ortalık.. (Sözüm konu dışıdır)

    Alıntı ishan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ufak 1 düzeltme ..abs tekerlek kaydığı ands abs devreye girer yani 10 km ile de gitseniz mesela kumun üstünde frene bastığınız anda abs devreye girer .sert basmakla alakası yoktur abs nin
    kardeş sen çok haklısın ama çok yanlış gelmişsin. Olması gereken ile olan arasında milyonlarca fark var her motosiklette..

  10. #50
    bugs buny - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2015
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    BMW S1000RR.... Kawasaki H2
    ninja da düşük hızlarda (10 km altında) devreye girmiyor. diğer motorları bilmiyorum.tecrübe etmedim

  11. #51
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı bugs buny adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ninja da düşük hızlarda (10 km altında) devreye girmiyor. diğer motorları bilmiyorum.tecrübe etmedim
    İlk çalıştırmada motosiklet belirli bir süratin üzerine çıkmadan abs aktif olmaz bu 10 km olur 15 km olur vs.

  12. #52
    bugs buny - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2015
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    BMW S1000RR.... Kawasaki H2
    benim motorumda ilk çalıştırmada,sonda veya ortada 10 km altında devreye girmiyor.daha önce dediğim gibi çok tecrübem yok.diğer motorlarıda tecrübe etmedim.eğer arızalı bir durumsa baktırayım.
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk çalıştırmada motosiklet belirli bir süratin üzerine çıkmadan abs aktif olmaz bu 10 km olur 15 km olur vs.

  13. #53
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı bugs buny adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motorumda ilk çalıştırmada,sonda veya ortada 10 km altında devreye girmiyor.daha önce dediğim gibi çok tecrübem yok.diğer motorlarıda tecrübe etmedim.eğer arızalı bir durumsa baktırayım.
    Normal. Zaten bu limitin altında iken abs lambası yanar.

  14. #54
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı bugs buny adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motorumda ilk çalıştırmada,sonda veya ortada 10 km altında devreye girmiyor.daha önce dediğim gibi çok tecrübem yok.diğer motorlarıda tecrübe etmedim.eğer arızalı bir durumsa baktırayım.
    arıza durumu yok yeni nesil tüm abs li motorlarda durum böyle..

    sadece devreye girme limiti farklıdır modele göre..

    şu an kullandığım vstrom 5 km hıza kadar, xmax ise 10 km hıza kadar devre dışı..

    kontağı açtığınızda abs devre dışı ışığı yanar belirli hıza eriştinizmi söner ve yavaşlasanızda bir daha yanmaz..her yeni kontak açışınızda bu ritüel tekrarlanır

  15. #55
    important22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2011
    Şehir
    Edirne
    | 500px.com/Arranger | Youtube.com/channel/UCpMYGwzlf5cTevF5uVbXWeg/videos | Flickr.com/photos/132925453@N03 |

  16. #56
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı One_ Million adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Super Sport Motor Kullanan Üstadlar ABS sevmez aksine ABS'li kalan motorlar daha kıymetli olacak, ömrü bitene kadar

    tarz olarak Naked, Endro,Touring,Chopper vs.. sevenleri bilemem.

    Her ne marka seversen sev, hangisini tercih edersen et, o markanın kralı, o markanın superbike'ıdır. Diğer motorların hepsi onun yancılarıdır, teferruattır. Sadece senin için benim için değil; bunu çizen, tasarlayan, üreten ve toparlayan adamlar için de o şirketin en önemli motorsikleti en yüksek cc de ürettiği ss motorudur...
    En yakın Örnek Kawasaki H2R gibi scooter sevenden tutta, cross sevenlere kadar herkezin nutku tutuldu fuarda
    Hadi be

    Vespa'nın en kral modeli ne?
    Lambretta'nın en kral modeli?
    TT Choppers'in en kral modeli? (yerli olsun diye bunu yazdım )
    http://www.ttmotor.com.tr/site/katalog.pdf

  17. #57
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı One_ Million adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum sidikmi yarıştırıyorsun benimle?
    Alıntı One_ Million adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şurada gelip ah kem kesenlerin %50' nin altında motoru bile yok %30 scooter ve düşük cc motora biniyor ve çoğuda 20 yaş altı, forumlarda orada burada okuyup bilmişlik taslıyorlar altına motor versen e.şek sanar deh der. Neyse söyleyecek bir şey yok.

    Gerçekten tecrübe sahibi ve kaliteli bilgi paylaşımı yapan kişileri tenzih ederek söylüyorum yanlış algı oluşturmasın.

    Kimseninde kullandığı motoru küçümsemiyorum eleştirmiyorum herkesin tarzı tercihi ve imkanı farklıdır ona göre seçim yapar, ama tecrübe edinmeden gelipte kendi bildiğini doğru sanıp laf olsun diye yazmanın da bir luzumu yok.

    İyi forumlar.

    mesajlarınızı okuyordum fakat şu ilk yazdığınız yorumdan sonra ciddiye almamaya karar verdim.

    ayrıca ikinci yorumunuzda ise kimsenin kullandığı motoru eleştirmiyorum demenizden önce , kullanılan küçük cc motorlara laf etmişsiniz. ikisi birbirini tutmuyor.

    benim suzuki an125 hk motorum var teneremde var. yazdığından yola çıkarak olurda bir gün yolda karşılaşırsak demekki sen beni motorcu olarak görmeyeceksin bile. 28 yaşındayım 14 yıldır motorun üzerindeyim evet ehliyetsizde kullandım doğru değil onaylamıyorumda. ehliyetimi aldığımda ilk motorum honda today 50 cc di. sayısız motorda kullandım sahibide oldum. geçen sene garajımda 4 tane motorum varken ekonomik nedenlerden dolayı satıp 3 ay suzuki ile gezdim tozdum. toparlayınca başka bir motorda aldım. şimdi kalkıp ya sende 125 cc var sus diyecek birisine benziyorsun... ama yanlış düşünüyorsunuz... bir gün bunu başka yerde söylersiniz alacağınız cevaplar yada sizin seviyenizi test etmek amaçlı sorulan bir soru karşısında cevap dahi veremezsiniz altınızdaki litrelik makinada kurtarmaz orada sizi.

    ben burada sizinle abs iyi yada kötü tartışması yapmıyorum. sadece üslubunuz ve yazdığınız yorumdaki çelişkileri yazıyorum.

    iyi forumlar.
    BatuhanK bunu beğendi.

  18. #58
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Eğer böyle bir zorunluluk Türkiye'de de hayata geçerse muhtemelen Avrupa'da görülen reaksiyon ülkemizde de görülecektir.
    Burda Abs zorunlu olmadan önce bir çok model Absli ve Abssiz iki versiyon halinde satıldı.
    O bile 2. eli etkiledi. Zorunluluk geldikten sonraki durum daha yeni oluştuğu için net bir şey söylemek zor ama muhtemelen aynı olacak.
    Yani ne olacak?
    Abssiz motosikletler elinizde patlamayacak ama 2. el değeri düşecek ve daha zor satılmaya başlayacak.
    Düşük cc ve ucuz motosikletlerde çok facia durumlar olacağını zannetmiyorum ama büyük hacimli motosikletlerde önemli para kayıpları söz konusu olabilir.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  19. #59
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer böyle bir zorunluluk Türkiye'de de hayata geçerse muhtemelen Avrupa'da görülen reaksiyon ülkemizde de görülecektir.
    Burda Abs zorunlu olmadan önce bir çok model Absli ve Abssiz iki versiyon halinde satıldı.
    O bile 2. eli etkiledi. Zorunluluk geldikten sonraki durum daha yeni oluştuğu için net bir şey söylemek zor ama muhtemelen aynı olacak.
    Yani ne olacak?
    Abssiz motosikletler elinizde patlamayacak ama 2. el değeri düşecek ve daha zor satılmaya başlayacak.
    Düşük cc ve ucuz motosikletlerde çok facia durumlar olacağını zannetmiyorum ama büyük hacimli motosikletlerde önemli para kayıpları söz konusu olabilir.
    Bence olmasi gereken de o. ABS'si olmayan yuksek hacimli spor ve naked motorsiklet uretilmemeli bu zamanda. KTM 200cc'lik modeline bile ABS koyarken Honda Amerika'ya CB1000R'in ABS'li modelini getirmiyor bile. Eger guvenlik maddi cikarlar ugruna ureticiler tarafindan ciddiye alinmiyorsa, yonetim tarafindan alinmali, arabalarda uzun suredir uygulandigi gibi.

  20. #60

    Üyelik
    02 Mart 2016
    Arkadaslar neyin kafasindasiniz 2 teker uzerinde 160 180 200 km hizla gidiyorsun ve aniden en sol seritten bizim bulundugumuz en sag serite veya tam tersi bir durumda denyonun biri atladi diyelim abs li motor mu hayatimizi kurtaracak abs siz motor mu??


3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)