http://http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/157667-avrupali-fren-yapmayi-bilmiyo-yea.html
Konu ile ilgili bakınız
Nedeni şu: Bir aracın en iyi şekilde yavaşlaması fren basıncının, lastiklerin kilitlenmesine çok az kalacak(ama kilitlenmeyecek) ayarda tutulmasıyla olur. İdeal ABS sistemi fren basıncını tam olarak bu değerde tutan ABS olurdu; ne yazık ki gerçek hayattaki ABS sistemlerinde bu başarılamıyor, onun yerine sürücünün verdiği basınç olduğu gibi lastiğe iletiliyor, eğer lastik kaymaya başlarsa o zaman çok kısa süreliğine (sanırım milisaniyeler mertebesindedir) fren iptal edilip sonra tekrar uygulanıyor. İşte sorunun cevabı bu davranış: "fren anlık olarak da olsa iptal edilip sonra tekrar uygulandığı için "İDEAL" frenlemeye göre mesafe uzar".
Teori böyle, gelelim gerçek hayata. Ben her seferinde her iki tekerleğe de ideal fren uygularım, bunu her havada, her yol şartında, ard arda defalarca, o gün hasta ya da dikkatsiz de olsam yaparım diyorsanız sizin için ABS gereksiz. Ama ne yazık ki insan öyle bir şey değil.
https://www.youtube.com/watch?v=NY6nEDeIa78
Bu video'daki karşılaştırmaya bakabilirsiniz. 60 km/s'den "ideal şartlarda" (pist kalitesinde kuru asfalt, motor düz, denklemde panik yok) duruş testi yapıyorlar:
- (ABS'siz)Profesyonel sürücü, en iyi frenleme: 12 metre
- (ABS'siz)Ortalama sürücü, sonuna kadar sıkarak frenleme: Kayarak 15 metre. Düşmemek için zorlanıyor.
- (ABS'li)Ortalama sürücü, sonuna kadar sıkarak frenleme: Rahat rahat 15 metre
Ben, kaygan zemindeki tartışılmaz üstünlüğü olmasaydı bile yukarıdaki 3 gruptan (birincisine giremeyeceğim için) 3ncü'sünde olmayı seçerim.
Uzadı ama bir şey daha ekleyeyim. İdeal şekilde fren yapmak isteyen profesyonel bir sürücü için motorun ABS'li ya da ABS'siz olması bir şey değiştirmez. Çünkü lastikleri kilitlemeyecektir ve bu yüzden ABS devreye hiç girmeyecektir.
Çoğunlukla öyle, ancak her markaya genellemek mümkün değil. En bariz örnek KTM. SS'ler diğer modellerinden geride şu an.
Açıkçası SS bozması naked'lardan gına gelmişti bana. Bazısı çalışıyor, ama çoğu çalışmıyor. Superduke sıfırdan naked olarak dizayn edilen bütüncül bir alet.
Şurada gelip ah kem kesenlerin %50' nin altında motoru bile yok %30 scooter ve düşük cc motora biniyor ve çoğuda 20 yaş altı, forumlarda orada burada okuyup bilmişlik taslıyorlar altına motor versen e.şek sanar deh der. Neyse söyleyecek bir şey yok.
Gerçekten tecrübe sahibi ve kaliteli bilgi paylaşımı yapan kişileri tenzih ederek söylüyorum yanlış algı oluşturmasın.
Kimseninde kullandığı motoru küçümsemiyorum eleştirmiyorum herkesin tarzı tercihi ve imkanı farklıdır ona göre seçim yapar, ama tecrübe edinmeden gelipte kendi bildiğini doğru sanıp laf olsun diye yazmanın da bir luzumu yok.
İyi forumlar.
Bilgi sahibi kişilere sorayım. Ee ss ci abilerimiz üstadlarımız başka ne demiş. Neticede fizik ve bilim yok üstadlar ne derse o var. Şurada iki kelime ediyoruz, faydalanacağınıza egolarınızı patlatıyorsunuz. Yemez burda, belki ss çi abi diye gezen kardeşleriniz varsa onlara sökebilir
ufak 1 düzeltme ..abs tekerlek kaydığı ands abs devreye girer yani 10 km ile de gitseniz mesela kumun üstünde frene bastığınız anda abs devreye girer .sert basmakla alakası yoktur abs nin
Mesela NC ne diyo, Ne yaparsan Yap ABS ile yap
Konu dışı katılıyorum (Konuyu takip etmedim,nedir ne değildir bilmiyorum. Ama forumun %80'inde bu maalesef var. Ömrü hayatında görmediği,tecrübe etmediği, uzaktan yakından ilgisi olmadığı motosikletler hakkında yorum yapma, çok bilmişlik, ve her b.kuda siz bilirsiniz zaten diyenler ile doldu taştı ortalık.. (Sözüm konu dışıdır)
kardeş sen çok haklısın ama çok yanlış gelmişsin. Olması gereken ile olan arasında milyonlarca fark var her motosiklette..
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
ninja da düşük hızlarda (10 km altında) devreye girmiyor. diğer motorları bilmiyorum.tecrübe etmedim
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
arıza durumu yok yeni nesil tüm abs li motorlarda durum böyle..
sadece devreye girme limiti farklıdır modele göre..
şu an kullandığım vstrom 5 km hıza kadar, xmax ise 10 km hıza kadar devre dışı..
kontağı açtığınızda abs devre dışı ışığı yanar belirli hıza eriştinizmi söner ve yavaşlasanızda bir daha yanmaz..her yeni kontak açışınızda bu ritüel tekrarlanır
| 500px.com/Arranger | Youtube.com/channel/UCpMYGwzlf5cTevF5uVbXWeg/videos | Flickr.com/photos/132925453@N03 |
Hadi be
Vespa'nın en kral modeli ne?
Lambretta'nın en kral modeli?
TT Choppers'in en kral modeli? (yerli olsun diye bunu yazdım )
http://www.ttmotor.com.tr/site/katalog.pdf
mesajlarınızı okuyordum fakat şu ilk yazdığınız yorumdan sonra ciddiye almamaya karar verdim.
ayrıca ikinci yorumunuzda ise kimsenin kullandığı motoru eleştirmiyorum demenizden önce , kullanılan küçük cc motorlara laf etmişsiniz. ikisi birbirini tutmuyor.
benim suzuki an125 hk motorum var teneremde var. yazdığından yola çıkarak olurda bir gün yolda karşılaşırsak demekki sen beni motorcu olarak görmeyeceksin bile. 28 yaşındayım 14 yıldır motorun üzerindeyim evet ehliyetsizde kullandım doğru değil onaylamıyorumda. ehliyetimi aldığımda ilk motorum honda today 50 cc di. sayısız motorda kullandım sahibide oldum. geçen sene garajımda 4 tane motorum varken ekonomik nedenlerden dolayı satıp 3 ay suzuki ile gezdim tozdum. toparlayınca başka bir motorda aldım. şimdi kalkıp ya sende 125 cc var sus diyecek birisine benziyorsun... ama yanlış düşünüyorsunuz... bir gün bunu başka yerde söylersiniz alacağınız cevaplar yada sizin seviyenizi test etmek amaçlı sorulan bir soru karşısında cevap dahi veremezsiniz altınızdaki litrelik makinada kurtarmaz orada sizi.
ben burada sizinle abs iyi yada kötü tartışması yapmıyorum. sadece üslubunuz ve yazdığınız yorumdaki çelişkileri yazıyorum.
iyi forumlar.
Eğer böyle bir zorunluluk Türkiye'de de hayata geçerse muhtemelen Avrupa'da görülen reaksiyon ülkemizde de görülecektir.
Burda Abs zorunlu olmadan önce bir çok model Absli ve Abssiz iki versiyon halinde satıldı.
O bile 2. eli etkiledi. Zorunluluk geldikten sonraki durum daha yeni oluştuğu için net bir şey söylemek zor ama muhtemelen aynı olacak.
Yani ne olacak?
Abssiz motosikletler elinizde patlamayacak ama 2. el değeri düşecek ve daha zor satılmaya başlayacak.
Düşük cc ve ucuz motosikletlerde çok facia durumlar olacağını zannetmiyorum ama büyük hacimli motosikletlerde önemli para kayıpları söz konusu olabilir.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Bence olmasi gereken de o. ABS'si olmayan yuksek hacimli spor ve naked motorsiklet uretilmemeli bu zamanda. KTM 200cc'lik modeline bile ABS koyarken Honda Amerika'ya CB1000R'in ABS'li modelini getirmiyor bile. Eger guvenlik maddi cikarlar ugruna ureticiler tarafindan ciddiye alinmiyorsa, yonetim tarafindan alinmali, arabalarda uzun suredir uygulandigi gibi.
Arkadaslar neyin kafasindasiniz 2 teker uzerinde 160 180 200 km hizla gidiyorsun ve aniden en sol seritten bizim bulundugumuz en sag serite veya tam tersi bir durumda denyonun biri atladi diyelim abs li motor mu hayatimizi kurtaracak abs siz motor mu??
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)