ABS'siz motor almayın elinizde kalmasın
Reklamlar
-
Abs iyidir. Yagmurda iyidir. Kuruda en iyisi degildir. Tartismaya aciktir cunku fren sistemiyle alakalidir.
Brembo fren sistemli abssiz motorla hic kaza yapmayip dogru frenlemeyi ogrenerek defalarca kusursuz durabilmisken kuru asfaltta brembosuz absli(nissin, tokico etc) motorlarim bana cok cektirmistir, ayni sekilde ABS yagmurda 15 yilda sadece 1 kez basima gelmis olsa da hayatimi kurtarmistir.
ABS/ABSsiz tartismasinin ozu budur.
Reklamlar
-
Masraf yapacağımıza 3 çocuk yaparız , bir tanesi ölür kalan sağlar bizimdir.
Konuya gelince bu tür konularda geçişler kademeli yapılır.
BatuhanK adlı üyeden alıntı
O zaman...
Avrupada satılacak motosikletlerle ilgili bir durum. Kararı motosiklet üreticileri almamış. Türkiyenin de böyle bir karar alabileceğini hiç sanmıyorum, sonuçta o kadar çin malı motosiklet satan şirketler var. Kimse e-postalarının sonuna hayırlı günler dileriz yazan bir şirketin satışlarını kesmez bu devirde
Bir de çalışanların durumu var... Türkiyede birinci olarak bu nedenle yemez. İkinci olarak da abs nin getirdiği ek maliyeti, tüketiciler yüklenemez. Satışlar düşer. Bu durumu da hiç bir üreticinin kabulleneceğini sanmıyorum.
Abs konusuna gelirsek, iyi çalışan abs iyidir hojdur
-
avrupa birliği reformları yüzünden çok muhtemel bizdede öyle olabilir çünkü avrupada zaten öyle iyide olur bence ayrıca otobanada öyle her elini kollunu sallayan cıkamayacak diyorlardı belli bir beygir üstü olcakmış 1 2 sene içinde olur bence güzelde olur
-
Super Sport Motor Kullanan Üstadlar ABS sevmez aksine ABS'li kalan motorlar daha kıymetli olacak, ömrü bitene kadar
tarz olarak Naked, Endro,Touring,Chopper vs.. sevenleri bilemem.
Her ne marka seversen sev, hangisini tercih edersen et, o markanın kralı, o markanın superbike'ıdır. Diğer motorların hepsi onun yancılarıdır, teferruattır. Sadece senin için benim için değil; bunu çizen, tasarlayan, üreten ve toparlayan adamlar için de o şirketin en önemli motorsikleti en yüksek cc de ürettiği ss motorudur...
En yakın Örnek Kawasaki H2R gibi scooter sevenden tutta, cross sevenlere kadar herkezin nutku tutuldu fuarda
-
Bizde şöyle olur, bir bakmışsın ikinci ellerde ABS'siz modellerin fiyatları ABS'lileri geçmiş. Sebebi de aynı "karbüratörlü motor enjeksiyonludan iyidir" iddiası gibi ABS'sizin daha iyi olduğunu palavralarının ortaya çıkacak olmasıdır. İşin kötüsü sağda solda buna inanıp peşinden gidenler de çıkacaktır. Ben beklerim, şaşırmam... Ne de olsa usta çırak uydurması altı boş şeylere inanmayı çok severiz. Bu arada geçmiş senelerde yaşanmış kötü ABS tecrübeleriniz unutun, bu sistemler sürekli geliştiriliyorlar. ABS iyidir, gerektiğinde hayat kurtarır.
Bu arada o yazıda 2019 sonundan itibaren bunun olacağını söylemişler. O zamana kadar Çin modelleri de bunu hayata geçirirler diye umuyorum.
-
Gelsin gelsin fiyatlar kol gibi olur cbr 125 olmuş 10.600 tl
-
Büyük cc motosikletleri durdurmak zor oluyor. Ani birşey olduğunda abs siz olan modellerde durmak çok zor.yanlıyorsunuz veya düşüyorsunuz. Tdm 850 ve 900 serisini 12 yıldır kullanmaktayım.şuan kullandığım abs li modeli inanılmaz fark var. kullandığım makina tork canacarı inanılmaz hızlanıyor Bir anda. Ani durmak gerekirse sıkıntı olabiliyordu. Abs li modelinini kullanınca aradaki farkı hissediyorsunuz. Abs li ve Abs siz motosiklet kullanmadan önce yorum yapmayalım bence. Arada hissedilen bir fark var.
-
acil sahibinden satılık pulsar .2750tl.pazarlık var...
-
One_ Million adlı üyeden alıntı
Super Sport Motor Kullanan Üstadlar ABS sevmez aksine ABS'li kalan motorlar daha kıymetli olacak, ömrü bitene kadar
tarz olarak Naked, Endro,Touring,Chopper vs.. sevenleri bilemem.
Her ne marka seversen sev, hangisini tercih edersen et, o markanın kralı, o markanın superbike'ıdır. Diğer motorların hepsi onun yancılarıdır, teferruattır. Sadece senin için benim için değil; bunu çizen, tasarlayan, üreten ve toparlayan adamlar için de o şirketin en önemli motorsikleti en yüksek cc de ürettiği ss motorudur...
En yakın Örnek Kawasaki H2R gibi
scooter sevenden tutta, cross sevenlere kadar herkezin nutku tutuldu fuarda
katılmıyorum çok genellemişsiniz kişisel görüşünüzü, örneğin size göre yamahanın kralı r1 olabilir bana göre vmax.
abs konusuna gelince türkiyede en çok çin malı motosiklet satıldığını düşünürsek, onlarında abs koymayacağını düşündüğümüzde ülkemizde abs zorunluluğu olmayacağını bu basit mantık ile anlayabiliriz. çünkü öyle birşey olsa satış miktarının en az yarısı düşer bu da devletin işine gelmez.
-
Bakın diğer motorları tenzi ederek konuşmuşum, herkesin tarzı ve keyif aldığı motor başkadır, ben tarzım olan motora göre konuştum. 1000cc bir makina da yüksek hızlarda abs dez avantaj gibi mesela. Yada yağmurlu havada avantaj kuru havada dez avantaj gibi vs...
Yasaya yürürlüğe girsin yada girmesin farketmez, 2017 den sora ağırlıklı japon üretimi olmak üzere bir çok motor artık abs li gelicek.
ichiroo adlı üyeden alıntı
katılmıyorum çok genellemişsiniz kişisel görüşünüzü, örneğin size göre yamahanın kralı r1 olabilir bana göre vmax.
abs konusuna gelince türkiyede en çok çin malı motosiklet satıldığını düşünürsek, onlarında abs koymayacağını düşündüğümüzde ülkemizde abs zorunluluğu olmayacağını bu basit mantık ile anlayabiliriz. çünkü öyle birşey olsa satış miktarının en az yarısı düşer bu da devletin işine gelmez.
Motora her bindiğinde kendini değil, arkanda bıraktığın insanları düşün ve öyle sür.. Ona göre kararlar ver
https://www.youtube.com/watch?v=-sPmOzlzqAQ
-
Mısırını alan gelsin beyler
Abs neden kuru havada dezavantaj?
-
Şuan kullandığım iki motor da abs olmayan modeller, abs'li çok bi motor tecrübem olmadı max 3k 5k sadece buradan kullanan insanların yaşadıkları, anlattıkları tecrübeler kadar biliyorum(Maalesef şuanlık böyle:( ilerde benimde olacak inş).
Tüm motorlarda olması gereken bi sistem tartışmasız ama maalesef bizim ülkemizde de zorunlu kılınamayacak olacağı bariz ortada, teknoloji ilerledikçe nasıl ki arabalarda Çin malı da olsa artık abssiz üretim neredeyse bitti denecek kadar az motorlarda da fiyatlar arttıkça abs'siz üretimin azalacağını düşünmekteyim.
-
Fren durma mesafesi olabilirmi?
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Mısırını alan gelsin beyler
Abs neden kuru havada dezavantaj?
Motora her bindiğinde kendini değil, arkanda bıraktığın insanları düşün ve öyle sür.. Ona göre kararlar ver
https://www.youtube.com/watch?v=-sPmOzlzqAQ
-
Neden mesafe uzasın ben de ondan bahsediyorum
-
Abs diski tutup tutup bırakıyor, normal versiyon tutup kitleniyor. Aynı motordan ikitane bul aynı hızlarda aynı noktada frene asıl dene ve gör.
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Neden mesafe uzasın ben de ondan bahsediyorum
Motora her bindiğinde kendini değil, arkanda bıraktığın insanları düşün ve öyle sür.. Ona göre kararlar ver
https://www.youtube.com/watch?v=-sPmOzlzqAQ
-
Sadece AB ülkeleri için geçerli bir durum bizde kara düzene devam :D
-
One_ Million adlı üyeden alıntı
Abs diski tutup tutup bırakıyor, normal versiyon tutup kitleniyor. Aynı motordan ikitane bul aynı hızlarda aynı noktada frene asıl dene ve gör.
Motosiklet lastikleri için (teker kilitlendiğinde yata yapışmayacağınızı varsayarsak) statik sürtünme mi daha büyüktür dinamik sürtünme mi?
-
ABS çok güzel birşey, hiç absli bir motosiklet kullanmadım. Ama motosiklet süren kişi, abssiz motosiklette fren yapmayı öğrenmesinin daha iyi olacağını düşünüyorum. ABS'ye alıştıktan sonra zankk diye sıkmak fren mesafesini uzatır. Nasıl olsa kilitlenmiyor diye ona alışır ve bu iyi sonuçlar doğurmaz.
MT09'u olan bi arkadaşım var. İzmir'e Yamaha'ya gidiyor, akrapovic taktıracak. Orda başka bir MT09 ABS sahibi arkadaş var, bunla samimi sohbet falan. Egzoz takıldıktan sonra bu ABS'li mt9'u olan arkadaş bi tur atmak istiyor, sesi dinlemek için. Arkadaşta tabii buyur diyerek veriyor anahtarı. Gideceği 100 metre yer. Bu arkadaş abssiz mt9'da zaaaart diye fren sıkıyor. Yere yapışıyor. Motorda bir dünya masraf. MT9'ları takas ediyorlar. Egzozda yalan oluyor...
-
Teknik kavramlar kullanmana gerek yok, senin söylediğin yana yapışma abs siz motorda kaygan zemin için geçerlidir(su,yağ,çakıl,kum vs..)
Tabikide ABS ekstra avantaj aksini ididia eden yok! Burada dahamı avantajlı yada dahamı avantajsız bunu tartışmıyoruz, Sadece ss motor kullananlar sevmez dedim. sevmemesininde bir çok sebebi var ben sadece bir sebebini söyledim, Küçük bir araştırma yapabilirsin.
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Motosiklet lastikleri için (teker kilitlendiğinde yata yapışmayacağınızı varsayarsak) statik sürtünme mi daha büyüktür dinamik sürtünme mi?
Motora her bindiğinde kendini değil, arkanda bıraktığın insanları düşün ve öyle sür.. Ona göre kararlar ver
https://www.youtube.com/watch?v=-sPmOzlzqAQ
-
Zaten abs zank diye sıkılsın diye yok,eğer öyle yapılırsa, abssiz motosiklet ile yapılan "mükemmel" frenleme mesafesine göre durma mesafesi artabilir. İnkiliççe bilenler için bosch un tavsiyeleri var; http://www.bosch-motorcycle.com/en/de/fahrsicherheit_fuer_zweiraeder/motorrad_abs/tipps_zum_bremsen_1/tips_for_braking.html
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:11 ----------
One_ Million adlı üyeden alıntı
Teknik kavramlar kullanmana gerek yok, senin söylediğin yana yapışma abs siz motorda kaygan zemin için geçerlidir(su,yağ,çakıl,kum vs..)
Tabikide ABS ekstra avantaj aksini ididia eden yok! Burada dahamı avantajlı yada dahamı avantajsız bunu tartışmıyoruz, Sadece ss motor kullananlar sevmez dedim. sevmemesininde bir çok sebebi var ben sadece bir sebebini söyledim, Küçük bir araştırma yapabilirsin.
Dinamik ve statik demek teknik kavrama giriyorsa susalım o zaman ben araştırım, yanlış bildiğim varsa düzeltebilirim. Bi de ss kullananlar sevmez demişsiniz... Motosiklet ss olunca farklı bir fizik kanununa mı bağlı olıyor?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)