Motosiklet ve denge sorunum
Reklamlar
-
Durus frenlemenizi daha duzgun yapin derim eger yapmiyorsaniz durusun en son hareketinde arka fren kontrolunde stabilize edin frenleri cekiyorsaniz durusda veya durus oncesinde ilk bastiginiz gibi yavasca birak motorsiklet ile duracaginiz yerin zeminini onceden kestirin umarım cevaplar fayda sağlar iyi günler
Reklamlar
-
berkcigdem adlı üyeden alıntı
Durmaya başlarken sağ ayağınız zaten frende olacak yavaşladıkça sol ayağınızı yere koyarak denermisiniz bi.
Tek ayak kullanımda bazı insanlar çok daha rahat oluyor. Ben tek ayakta çok daha rahat ediyorum ki % 90 tek ayak kullanıyorum zaten.
bende aynısını uyguluyorum,1 ay oldu bende 140 kg lik bir makineden 250 kg lik ağır bir motora terfi ettim,bazen bende zorlanıyorum.Birazda eğitimli olmamızdan mütevellit,tek ayakla denge yapmayı tercih edenlerdenim ancak bazen yoğun trafik içinde anlık konsantrasyon bozukluğundan iki ayağımıda yere koyma gereksinimi duyuyorum.Bunun haricinde "yürüyüş hızı" sürüşlerinde ayağımı yere koymadan hakim sürüş yapmayı tercih edenlerdenim ancak dediğim gibi CC yükseltip büyük makinelere terfi edince bu tür farklılıklardan doğan eksiklikleri sürdükçe üzerimizden atacağız.Belki ekstra bir yol eğitimi almakda faydalı olabilir,imkan varsada alınmalıdırda.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:59 ----------
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Motosiklet 994 Kg olsa dahi hiç bir sorun yaşamam zira motorun ağırlığını ben istesem de taşıyamam zaten. O yüzden motorun ağırlığını motora taşıtmasını becermek lazim.
Buda durduğunuz anda motosikletinizi dümdüz tutmanız ile alakalıdır. Ayağınızı sadece baş parmağı yere bassa denge de tutmak için kafidir. Kaldi ki Rs 200 fln hafif aletler.
ağır makineden makineyer farklılıklar var.Misal bir R6 ile 650 shadowun ağırlık durumlarını kıyas tutarak hareket edemeyiz.R6 kıvrak ve manevra kabiliyeti yüksek bir alet iken,shadow ağır ve manevra kabiliyeti düşük bir makine olduğundan özellikle yoğun trafikde R6 ile rahatça yapılan manevralar shadow ve benzeri motorlarda manevra yapmak hem zordur hemde tecrübe ister.Dolayısı ile düz yolda her türlü denge sağlanabilir durma noktasında ama durarak ilerleme ve dönme yapma durumlarında sıkıntı yaşanabilir.Parma ucu ile denge yapmak benim açımdan sıkıntı değil çünkü belli bir tecrübem var ama yol tecrübesi az arkadaşlar için zorluk yaratır bu durum dolayısı ile en azından bir ayağın yere tam basması güvenlik açısından faydalıdır.
Frenleme konusu ise apayrı bir konu başlığı durumu zira motorunuzu iyi tanıyıp,tepkilerini çözmeniz lazım.Aynı şekilde her motorun frenleme sistemi farklı işliyor dolayısı ile makineniz ile sık sık panik fren çalışması yapılması önem arz ediyor.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
Moderatör
BlackGhost adlı üyeden alıntı
ağır makineden makineyer farklılıklar var.Misal bir R6 ile 650 shadowun ağırlık durumlarını kıyas tutarak hareket edemeyiz.R6 kıvrak ve manevra kabiliyeti yüksek bir alet iken,shadow ağır ve manevra kabiliyeti düşük bir makine olduğundan özellikle yoğun trafikde R6 ile rahatça yapılan manevralar shadow ve benzeri motorlarda manevra yapmak hem zordur hemde tecrübe ister.Dolayısı ile düz yolda her türlü denge sağlanabilir durma noktasında ama durarak ilerleme ve dönme yapma durumlarında sıkıntı yaşanabilir.Parma ucu ile denge yapmak benim açımdan sıkıntı değil çünkü belli bir tecrübem var ama yol tecrübesi az arkadaşlar için zorluk yaratır bu durum dolayısı ile en azından bir ayağın yere tam basması güvenlik açısından faydalıdır.
Frenleme konusu ise apayrı bir konu başlığı durumu zira motorunuzu iyi tanıyıp,tepkilerini çözmeniz lazım.Aynı şekilde her motorun frenleme sistemi farklı işliyor dolayısı ile makineniz ile sık sık panik fren çalışması yapılması önem arz ediyor.
Dostum selam;
Kaç km motosiklet sürdünüz ? ve bu ne kadar zaman içerisinde oldu ? Bunu benimle paylaşabilirmisiniz?
-
BlackGhost adlı üyeden alıntı
bende aynısını uyguluyorum,1 ay oldu bende 140 kg lik bir makineden 250 kg lik ağır bir motora terfi ettim,bazen bende zorlanıyorum.Birazda eğitimli olmamızdan mütevellit,tek ayakla denge yapmayı tercih edenlerdenim ancak bazen yoğun trafik içinde anlık konsantrasyon bozukluğundan iki ayağımıda yere koyma gereksinimi duyuyorum.Bunun haricinde "yürüyüş hızı" sürüşlerinde ayağımı yere koymadan hakim sürüş yapmayı tercih edenlerdenim ancak dediğim gibi CC yükseltip büyük makinelere terfi edince bu tür farklılıklardan doğan eksiklikleri sürdükçe üzerimizden atacağız.Belki ekstra bir yol eğitimi almakda faydalı olabilir,imkan varsada alınmalıdırda.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:59 ----------
ağır makineden makineyer farklılıklar var.Misal bir R6 ile 650 shadowun ağırlık durumlarını kıyas tutarak hareket edemeyiz.R6 kıvrak ve manevra kabiliyeti yüksek bir alet iken,shadow ağır ve manevra kabiliyeti düşük bir makine olduğundan özellikle yoğun trafikde R6 ile rahatça yapılan manevralar shadow ve benzeri motorlarda manevra yapmak hem zordur hemde tecrübe ister.Dolayısı ile düz yolda her türlü denge sağlanabilir durma noktasında ama durarak ilerleme ve dönme yapma durumlarında sıkıntı yaşanabilir.Parma ucu ile denge yapmak benim açımdan sıkıntı değil çünkü belli bir tecrübem var ama yol tecrübesi az arkadaşlar için zorluk yaratır bu durum dolayısı ile en azından bir ayağın yere tam basması güvenlik açısından faydalıdır.
Frenleme konusu ise apayrı bir konu başlığı durumu zira motorunuzu iyi tanıyıp,tepkilerini çözmeniz lazım.Aynı şekilde her motorun frenleme sistemi farklı işliyor dolayısı ile makineniz ile sık sık panik fren çalışması yapılması önem arz ediyor.
doğru demişsiniz yalnız fırsat bulursanız r6 deneyin, kıvrak değildir malesefki hemde hiç dengeyi sağlarsanız rahatlıkla kullanırsınız çok sıkışık trafikte değilseniz lakin pulsar bısıklet gibi bir motor bu yuzden sıkıntı yaşamazsınız
-
Feticim ,sayende bişey daha öğrendik . Hafta sonu deneyeceğim , Öğrenmenin yaşı yok
feti_can adlı üyeden alıntı
Kendi mesajımı editleyemedim buradan devam ediyorum : )
Bende de aynı sorun vardı.
Geçenlerde GİS hakimiyet eğitimine katıldım.
Öğrendiğim en önemli şeylerden biri yavaş sürüşte ön frenin yeri yok.
Ani fren yapman gerekmiyorsa (duran trafikte aralardan geçerken veya yavaşça dönerken duracağında)
Ön fren yerine arka freni kullan.
Ön frene motosiklet düz değilse yüklenmemek gerekiyor.
Yoksa motor dönüşün içine doğru kendini atıyor.
Bu arada sürekli önü kullanıyor olmamım sebeplerinden biri de sağ iki parmağımın açık ve frenin üzerinde olması
Eğitmen bunu bırakmam gerektiğini ısrarla söyledi
Parmakla kapalı gazı tutacak, ön fren gerekirse açılıp hepsi (dördü) birlikte freni sıkacak
güzel bakan , güzel görür.
-
BlackGhost adlı üyeden alıntı
bende aynısını uyguluyorum,1 ay oldu bende 140 kg lik bir makineden 250 kg lik ağır bir motora terfi ettim,bazen bende zorlanıyorum.Birazda eğitimli olmamızdan mütevellit,tek ayakla denge yapmayı tercih edenlerdenim ancak bazen yoğun trafik içinde anlık konsantrasyon bozukluğundan iki ayağımıda yere koyma gereksinimi duyuyorum.Bunun haricinde "yürüyüş hızı" sürüşlerinde ayağımı yere koymadan hakim sürüş yapmayı tercih edenlerdenim ancak dediğim gibi CC yükseltip büyük makinelere terfi edince bu tür farklılıklardan doğan eksiklikleri sürdükçe üzerimizden atacağız.Belki ekstra bir yol eğitimi almakda faydalı olabilir,imkan varsada alınmalıdırda.[COLOR="Silver"]
yanlışınız var ağırlık önemli değil bu mevzuda. siz dengesizseniz isterse 50 kg olsun o motoru yine tutamazsınız. ki benim ciddiyetsiz bir şekilde dururken honda todayi olduğum yerde düşürmüşlüğüm vardır. her motor kendi kendine dengede durabiliyor zaten. 50 kg olsada 500 kg olsada. önemli olan onu dengede tutabilmek.
tek ayak motor kullanmak zordur kolay değildir. Özellikle boyu yüksek motorları kullanıyorsanız bu dahada zorlaşır. Sizin dediğiniz gibi shadowu tek bacakla kullanmak ise sandığınızdan çok daha kolaydır çünkü yüksekte bir seleniz yok. tenere gibi yüksek bir motor kullanıyorsanız ve tek ayak yada acemi iseniz başınıza büyük belalar alırsınız çünkü hem yüksek hem 21 inç ön lastik var. O süspansiyon kapandığı anda siz dengeyi sağlayamazsınız ve yerdesiniz. shadow böyle bir motor değil ama çünkü yere yakınsınız ve süspansiyon istediği kadar kapansın belli nereye kadar kapanacağı.
bu arada r6 hiç kıvrak bir motor değil.
-
Moderatör
berkcigdem adlı üyeden alıntı
yanlışınız var ağırlık önemli değil bu mevzuda. siz dengesizseniz isterse 50 kg olsun o motoru yine tutamazsınız. ki benim ciddiyetsiz bir şekilde dururken honda todayi olduğum yerde düşürmüşlüğüm vardır. her motor kendi kendine dengede durabiliyor zaten. 50 kg olsada 500 kg olsada. önemli olan onu dengede tutabilmek.
tek ayak motor kullanmak zordur kolay değildir. Özellikle boyu yüksek motorları kullanıyorsanız bu dahada zorlaşır. Sizin dediğiniz gibi shadowu tek bacakla kullanmak ise sandığınızdan çok daha kolaydır çünkü yüksekte bir seleniz yok. tenere gibi yüksek bir motor kullanıyorsanız ve tek ayak yada acemi iseniz başınıza büyük belalar alırsınız çünkü hem yüksek hem 21 inç ön lastik var. O süspansiyon kapandığı anda siz dengeyi sağlayamazsınız ve yerdesiniz. shadow böyle bir motor değil ama çünkü yere yakınsınız ve süspansiyon istediği kadar kapansın belli nereye kadar kapanacağı.
bu arada r6 hiç kıvrak bir motor değil.
Niye öyle diyorsun gidon açısı 10 derece :D 180 derece dönmek için 5 kez ileri ve geri yapıyorum gayet kıvrak
-
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Dostum selam;
Kaç km motosiklet sürdünüz ? ve bu ne kadar zaman içerisinde oldu ? Bunu benimle paylaşabilirmisiniz?
ben 1 yılda 12000 km aşkın sürüş yaptım,geziler ve uzun yol dahil.Yeni motorumla 2000 km üstünde tecrübem oldu 1.5 ayda.
ne kadar zaman içinde demenizden kasıtı anlayamadım? Ben klasik chopper kullanıcısıyım ve tarzımıda değiştirmeyi düşünmüyorum ancak çevremde eski SS ve enduro kullanan arkadaşlarımız var ve sürekli bilgi alışverişinde bulunuyoruz.
Ağır makine kullanmanın avantaj ve dezavantajları var elbette ama benim gibi 200c bir motordan direkt 750cc lik ağır bir motora geçiş yapınca ister istemez sıkıntı yaşayabilir.Benim durumum istisnai bir durum olup,bir motor sahibinin altındaki motoru asgari 20000 km kullanmadan cc yükseltmesini bende uygun görmüyorum,yükselteceksede mutlaka takviye bir eğitim programı uygulamalıdır,bu tarz ve model fark ettirmez.
YouSuffer adlı üyeden alıntı
doğru demişsiniz yalnız fırsat bulursanız r6 deneyin, kıvrak değildir malesefki hemde hiç
dengeyi sağlarsanız rahatlıkla kullanırsınız çok sıkışık trafikte değilseniz lakin pulsar bısıklet gibi bir motor bu yuzden sıkıntı yaşamazsınız
Benim kıyas tutuğum modele göre R6 daha kıvrak bir makine,pulsara göre kıyas tutsak elbette pulsar her daim esnek bir motordur.
Konu dengede durmak ve ağırlık durumu olduğu için örnek verdim ben çünkü bazı arkadaşlar direkt yüksek cc motorları tercih ettiği için belki etki edici bir anektod sunmuş oluruz.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Niye öyle diyorsun gidon açısı 10 derece :D 180 derece dönmek için 5 kez ileri ve geri yapıyorum gayet kıvrak
versys gelince konuşalım bunları
-
bacak kasların gün geçtikçe iyileşicek ve altındakı sana hafif gelmeye başlıyacak ılk gun 110 kg lık motoru orta sehbaya bıle alamıyordum şimdi ise bana hafif geliyo :D aldığım gun 3 kez yatırdım :D
-
-
Amortisor ayaririni serviste degistirebilirsin.bide seleyi traşlama djye bir sey duymustum.bi sor servise yada moto koltugu yapan bir yere
-
Moderatör
BlackGhost adlı üyeden alıntı
ben 1 yılda 12000 km aşkın sürüş yaptım,geziler ve uzun yol dahil.Yeni motorumla 2000 km üstünde tecrübem oldu 1.5 ayda.
ne kadar zaman içinde demenizden kasıtı anlayamadım? Ben klasik chopper kullanıcısıyım ve tarzımıda değiştirmeyi düşünmüyorum ancak çevremde eski SS ve enduro kullanan arkadaşlarımız var ve sürekli bilgi alışverişinde bulunuyoruz.
Ağır makine kullanmanın avantaj ve dezavantajları var elbette ama benim gibi 200c bir motordan direkt 750cc lik ağır bir motora geçiş yapınca ister istemez sıkıntı yaşayabilir.Benim durumum istisnai bir durum olup,bir motor sahibinin altındaki motoru asgari 20000 km kullanmadan cc yükseltmesini bende uygun görmüyorum,yükselteceksede mutlaka takviye bir eğitim programı uygulamalıdır,bu tarz ve model fark ettirmez.
Bilgiler için teşekkür ederim. Mümkün oldukça emin olmadığınız konularda yorum yapmamaya özen gösterin derim. Forumu yüzlerce insan okuyor ve yanlış bilgiler insanlarda olumsuz düşünceler oluşturabiliyor.
-
170 cm boyundayım ve cross makine almayı düşünüyorum.
Zamanla alışırsın.
-
hocam bende de kas zayıflığı durumu vardı 47 kg idim o zamanlar (7 ay önce)... şu an 55 kg yim. ve 160kg lik motorda arkama 110 kg lik arkadaşım çuval gibi oturuyor ve ben sanki motor boşmuş gibi rahat davranabiliyorum.
Bunu sizin de yapabilmeniz için size bir egzersiz vereceğim;
-tek ayak üstünde durun. diğer ayağınızın da sadece parmakları yere bassın ve o şekilde dengede durmaya çalışın. Eğer bunu başarabiliyorsanız, tek ayak üstünde diğer ayağınızı yere koymadan; yere çömüp yine tek ayak üstünde geri kalkın (ya da kalkmaya çalışın.) bunu birkaç defa tekrarlayın.Hemen arkasından da bişeyler atıştırın... Bunu bana okulda spor hocam söylemişti.
shadow 600 denedim bunu yaptıktan sonra, oldukça rahattım güçlük çekmedim.
-
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Bilgiler için teşekkür ederim. Mümkün oldukça emin olmadığınız konularda yorum yapmamaya özen gösterin derim. Forumu yüzlerce insan okuyor ve yanlış bilgiler insanlarda olumsuz düşünceler oluşturabiliyor.
kusura bakmayında emin olmadığım konuda yorum yapmadım,bir yorum yazarken konunun nerelere gideceğini çok iyi bilen birisiyim.Bİr motoru bir kullanıcının 20000 km kullanmadan CC yükseltmesi çokmu yanlış bir düşünce yoksa bir SS motorla bir chopper motorun kıvraklığını "en basitinden" aktarmamı bilinçsizce? düşüncenizi kavrayamadım,sonuçda söylediğim yorum benim tecrübelerime göre verdiğim bir yorum,tutunki 3 aylık gis akademi eğitimi almış,bu işi sokaktan değilde okulundan öğrenerek vede ciddi fedakarlıklar ederek bu yola girmiş bir birey olarak yorumlarımın insanları yanlış yönlendirici olduğunu düşünmüyorum.Her daim eğitimle bu yola girilmesi tarafında yer alan bir sürücüyüm,öylede kalacağım ancak o çizginin öteki tarafında ise durumlar bellidir o noktadada tavsiyelerimiz bilinçli kullanıcı" çerçevesinde olur,sizinde böyle bakmanızı temenni ederim...
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
Moderatör
BlackGhost adlı üyeden alıntı
kusura bakmayında emin olmadığım konuda yorum yapmadım,bir yorum yazarken konunun nerelere gideceğini çok iyi bilen birisiyim.Bİr motoru bir kullanıcının 20000 km kullanmadan CC yükseltmesi çokmu yanlış bir düşünce yoksa bir SS motorla bir chopper motorun kıvraklığını "en basitinden" aktarmamı bilinçsizce? düşüncenizi kavrayamadım,sonuçda söylediğim yorum benim tecrübelerime göre verdiğim bir yorum,tutunki 3 aylık gis akademi eğitimi almış,bu işi sokaktan değilde okulundan öğrenerek vede ciddi fedakarlıklar ederek bu yola girmiş bir birey olarak yorumlarımın insanları yanlış yönlendirici olduğunu düşünmüyorum.Her daim eğitimle bu yola girilmesi tarafında yer alan bir sürücüyüm,öylede kalacağım ancak o çizginin öteki tarafında ise durumlar bellidir o noktadada tavsiyelerimiz bilinçli kullanıcı" çerçevesinde olur,sizinde böyle bakmanızı temenni ederim...
Bak güzel kardeşim, Öncelikle şunu asla unutma,Motosiklette eğitim, alınan ve biten bir şey asla değildir. Önce bu kafanı değiştir madem her konuda ben eğitimliyim diyorsun bari felsefesini öğren. Ben Honda Gis'ede gittim,OMM'ye de gittim,ART'a da gittim, Oktayını da tanırım, Barutçusunu da tanırım. Eğitim önemli ve imkan dahilinde herkes gitsin. Ama eğitime gittim sokakta öğrenmedim okulundan öğrendim falanlarla olmaz bu işler, Çünkü eğitimiz hayat boyu bitmez.
Motosikelt üzerinde 20.000 km tecrüben yok, ama 20 binden önce motor değiştirmek doğru değil diye yorum yapıyorsun, 12 bin km sonra motorunu değiştirmişsin. Söylediğin başka yaptığın başka, işin sonunda sokaktan öğrenmedim diyorsun. Sana okulda bunu öğrettiler ama sokaktan öğrenmiş gibi davranıyorsun. Yani anlayacağın dilden söyleyeyim, yazdığın iki satır cümlede kendinle çelişen bir dolu anektod çıkartılabilir.
Hayatın boyunca SuperSport motosiklet ile tecrüben yok, kıyas tutuyorsun kıvrak diyorsun bilmem ne diyorsun, gidon açısını bile bilmeden yorum yapıyorsun, insanlar gülüyorlar bu söylediklerine.
Kaldi ki konunun ne bir ss motor ile alakası var ne de bir chopper ile alakası var? ondan da vazgeçtim konu, kullandığın motosiklet ne olursa olsun hatta 140 kg ağırlığında basit bir scooter olsa onu taşıyamayacağın ve Motosikletin ağırlığını motosiklete taşıtmayı bilmek ile alakalı. Insanlar 1.50-1.60 boyları ile GS kullanıyorlar, Islak ağırlığı 200 kg'dan fazla, kullanan ise bir ayağı yere basmayan 50-60 kg bir kadın. Şimdi senin yazdığın her şey bir anda çöp oldu. Çünkü bu bir yerden sonra tecrübedir. Okuldu eğitimdi sana teoriyi verir ve sen yeteneğin dahilinde bunu geliştirirsin bu da zamanla antreman yaptıkça ve yol yaptıkça oluşur. Sen daha boyle iddalı cümleler kurmak icin çok toysun, biz 1994 yilinda motosiklet ile tanıştığımızda Türkiye de kask satan yoktu,kaldı ki belki de sende yoktun o tarihte. Umarım bi parça anlamana fayda sağlamışımdır.
-
Düşük hızda arka fren kullanılır yazılmış da. Commuter sınıfı en ucuz arka lastik bile 80-90 lira olmuş. Motorun itiş tekeri olduğu için arka lastik zaten çabuk aşınıyor. Bir de düşük hızlarda sadece arka freni kullanıp arka lastiği iyice çabuk bitirmek istemem doğrusu. Motoru dengede tutmanın başka yolları var.
-
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Bak güzel kardeşim, Öncelikle şunu asla unutma,Motosiklette eğitim, alınan ve biten bir şey asla değildir. Önce bu kafanı değiştir madem her konuda ben eğitimliyim diyorsun bari felsefesini öğren. Ben Honda Gis'ede gittim,OMM'ye de gittim,ART'a da gittim, Oktayını da tanırım, Barutçusunu da tanırım. Eğitim önemli ve imkan dahilinde herkes gitsin. Ama eğitime gittim sokakta öğrenmedim okulundan öğrendim falanlarla olmaz bu işler, Çünkü eğitimiz hayat boyu bitmez.
Motosikelt üzerinde 20.000 km tecrüben yok, ama 20 binden önce motor değiştirmek doğru değil diye yorum yapıyorsun, 12 bin km sonra motorunu değiştirmişsin. Söylediğin başka yaptığın başka, işin sonunda sokaktan öğrenmedim diyorsun. Sana okulda bunu öğrettiler ama sokaktan öğrenmiş gibi davranıyorsun. Yani anlayacağın dilden söyleyeyim, yazdığın iki satır cümlede kendinle çelişen bir dolu anektod çıkartılabilir.
Hayatın boyunca SuperSport motosiklet ile tecrüben yok, kıyas tutuyorsun kıvrak diyorsun bilmem ne diyorsun, gidon açısını bile bilmeden yorum yapıyorsun, insanlar gülüyorlar bu söylediklerine.
Kaldi ki konunun ne bir ss motor ile alakası var ne de bir chopper ile alakası var? ondan da vazgeçtim konu, kullandığın motosiklet ne olursa olsun hatta 140 kg ağırlığında basit bir scooter olsa onu taşıyamayacağın ve Motosikletin ağırlığını motosiklete taşıtmayı bilmek ile alakalı. Insanlar 1.50-1.60 boyları ile GS kullanıyorlar, Islak ağırlığı 200 kg'dan fazla, kullanan ise bir ayağı yere basmayan 50-60 kg bir kadın. Şimdi senin yazdığın her şey bir anda çöp oldu. Çünkü bu bir yerden sonra tecrübedir. Okuldu eğitimdi sana teoriyi verir ve sen yeteneğin dahilinde bunu geliştirirsin bu da zamanla antreman yaptıkça ve yol yaptıkça oluşur. Sen daha boyle iddalı cümleler kurmak icin çok toysun, biz 1994 yilinda motosiklet ile tanıştığımızda Türkiye de kask satan yoktu,kaldı ki belki de sende yoktun o tarihte. Umarım bi parça anlamana fayda sağlamışımdır.
Çok alınganlık yapmışsın dostum,benim istisnai bir durumum olduğunu zaten söyledim,teşbihde hata olmaz.Ben kendi tecrübemi aktardım,gördüklerimi yaşadıklarımı söyledim.SS kulanan arkadaşlarlada sürdüm,benim dönemediğim yerleri rahat dönüyorlar R6 ile.Sizin tecrübeniz size özeldir benimkide bana,butrası ortak paylaşım platformu herkes tecrübesini söyleyecek,anlatacak.Bir kere sizin girizgah yanlış,yani 100bin km tecrübeniz olsada karşınızdakini küçük görecek şekilde tavır yapmanız yanlış.Eğitimle herşeyin biteceğini,eğitim alanın başının derde girmeyeceğinimi söyledikde atıfda bulunuyorsunuz?
Tecrübesi az olan bir kişi için ağır cüsseli bir makine kullanmak risklidir arkadaşım,istediğin yorumuda yap,bu işin realitesi bu.Ancak eğitimini alır,belli bir süre tecrübe edinip yola çıkar ise en azından altındaki hayvanın tepkilerini daha bilinçli şekilde öğreneceğinden avantajına geçirebilir,benim yorumum budur.Bunun tarzı markası önemli değildir.Şİmdi tecrübesi olmayıpda tabiri caizse yalandan motor kullanıp sonradan motor kullandığını düşünerek sadece ayak ucu yer edeğiyor diye yüksek cc motora başlayanlar hayatları ile kumar oynar,buda benim görüşümdür katılırsın yada katılmassın ama kalkıpda sen yanlışsın sen şöylesin diyip atıfda bulunamassın,biz motor sürücüsüyüz herşeyden önce,birbirimize saygılı olmamız lazım..
Ayıca toy olup olmadığımı bir gün karşılaşırsak tecrübe edebilirsin,ne yaşımı nede konumumu sormadan yorum yapman senin toyluğunu gösteriyor,cümlelerimize dikkat edelim lütfen..
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
Moderatör
BlackGhost adlı üyeden alıntı
Çok alınganlık yapmışsın dostum,benim istisnai bir durumum olduğunu zaten söyledim,teşbihde hata olmaz.Ben kendi tecrübemi aktardım,gördüklerimi yaşadıklarımı söyledim.SS kulanan arkadaşlarlada sürdüm,benim dönemediğim yerleri rahat dönüyorlar R6 ile.Sizin tecrübeniz size özeldir benimkide bana,butrası ortak paylaşım platformu herkes tecrübesini söyleyecek,anlatacak.Bir kere sizin girizgah yanlış,yani 100bin km tecrübeniz olsada karşınızdakini küçük görecek şekilde tavır yapmanız yanlış.Eğitimle herşeyin biteceğini,eğitim alanın başının derde girmeyeceğinimi söyledikde atıfda bulunuyorsunuz?
Tecrübesi az olan bir kişi için ağır cüsseli bir makine kullanmak risklidir arkadaşım,istediğin yorumuda yap,bu işin realitesi bu.Ancak eğitimini alır,belli bir süre tecrübe edinip yola çıkar ise en azından altındaki hayvanın tepkilerini daha bilinçli şekilde öğreneceğinden avantajına geçirebilir,benim yorumum budur.Bunun tarzı markası önemli değildir.Şİmdi tecrübesi olmayıpda tabiri caizse yalandan motor kullanıp sonradan motor kullandığını düşünerek sadece ayak ucu yer edeğiyor diye yüksek cc motora başlayanlar hayatları ile kumar oynar,buda benim görüşümdür katılırsın yada katılmassın ama kalkıpda sen yanlışsın sen şöylesin diyip atıfda bulunamassın,biz motor sürücüsüyüz herşeyden önce,birbirimize saygılı olmamız lazım..
Ayıca toy olup olmadığımı bir gün karşılaşırsak tecrübe edebilirsin,ne yaşımı nede konumumu sormadan yorum yapman senin toyluğunu gösteriyor,cümlelerimize dikkat edelim lütfen..
-Insan boyundan büyük konuşuyor veya yazıyor ise bu toyluktur.(Toy sözlük anlamı? acemi, amatör, yeni yetme, genç, deneyimsiz.)
-Bunun ölçü birimi yaş ve konum ile olmaz.
-Sokakta sürüşünü gördüğün adama o motor daha kıvrak diye anca toy insanlar yorum yapar. (Deneyimsiz)
22 Yıl, 300.00 bin km ye yakın motosiklet kullandım ve devam ediyorum; Bir kez olsun " Chopper motor şöyledir,böyledir dediğimi göremezsin " forumdaki tüm mesajlarıma bak.. Neden? Çünkü bilmiyorum,deneyimsizim. Ama bu demek olmuyor ki choppor motor kullanan adamla hiç sürmedim? Şimdi olaya kendi açından bak ve kendi kararını ver.
Ama deneyiminiz olmayan konulardan yorum yapıyorsunuz, uygun bir dille ifade ediyoruz gurur yapıyorsun. Halbuki daha öğreneceğin çok şey var, hepimizin öğrenecek çok şeyi var. Sen bi kere egona yenik düşmüşsün, Bunun da ispatı;
BlackGhost adlı üyeden alıntı
ama kalkıpda sen yanlışsın sen şöylesin diyip atıfda bulunamassın
Halbuki hiç kimse tam anlamıyla herşeyi bilemez ve herkesin herkesden öğreneceği birşeyler muhakkak vardır. Forumda olmamızın sebebi de budur. Doğru bilgileri paylaşıp insanlara fayda sağlamak. Insan bilmediği bir konuda bir şey öğreniyor ise teşekkür eder. Saldırmaz.
Ayrıca şunu da dipnot olarak ekleyip bitiyiroum; Benim hiç bir mesajımda saygısızlık söz konusu değildir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)