CG Motor - Akıl Almaz Modifiye!
Reklamlar
-
merhaba millet,
bir çok kere görmüşüzdür. özellikle antep, adana, mersin civarında bizim cg motorların motor kısmına yükleme yapıyorlar yarışlar falan filan düzenliyorlar. dün akşama kadar bu işin bu kadar ciddi olduğunu düşünmemiştim. şöyle ki,
bir süredir dökük bi cg aldıp cafe racer uygulamasıyla meşgulüm. en son 200lük silindir, 6 lı baskı balata felan attım ama orijinalden 125 lik olan motordan öyle ahım şahım bi performans almadım. önceden top speed 100 ise, şimdi taş çatlasın 110 olmuştu. ha ara hızlanmalarda gözle görülür bi değişim oldu evet ama pek kesmedi açıkçası. bi cg motordan bu kadar deyip kadere razı oldum.
geçen motorla giderken benim kornanın demiri kırıldı korna yola düştü. en yakın motorcuya uğrayıp taktırmak istedim. adam motoru görür görmez kaçlık diye sordu. dedim 200 lük. nasıl performansı diye sordu, dedim böyle böyle.
adam anlatmaya başladı abi istersen sana bi motor toplayalım güçse güç, süratse sürat dedi. her zamanki palavralar olduğunu düşündüğüm için yav he he deyip geçiştrmeye çalıştım.
benim motoru dükkanın içine aldık. içeride yanlış değilsem 1936 model bi triumph, bi tane 30 küsür model ariel başta olmak üzere bi alay antika motor vardı. ve duvarda motorsiklet klüplerinin düzenlediği organizasyonlarda kazanılmış kupalar vardı. ilgimi çektiği için adama sorular sormaya başladım.
adam 30lu yaşlarda birisiydi babası 50lerde bi adamla birlikte çalışıyorlarmış. konyaya geleli 1 sene olduğunu söyledi. daha önce mersindelermiş.
kendisinin sürekli yarışlara katıldığını kupaları kendinin kazandığını söyledi. dedim senin motor ne. köşede duran yıkık dökük cg motoru gösterdi. hani dıştan bakınca herhangi alalade bi cg'den farkı yoktu. işte bu alet 200 filan yapıyordan bi girdi, yarışlardan çıktı...
inanmadım. abi dedi senin motoru bi toplayalım en az 170km hız garanti dedi. yok ya olur mu öyle şey dedim. istersen benim motora bi bin, havaalanı yoluna bi çık gel abi dedi. tamam dedim. bindim motora.
1 de kalktım hemen 2 aldım. bi sündürdüm, size yemin ederim aklım başımdan gitti. böyle bi ivmelenme yok yok yok. avuç kadar 65.5lik piston böyle bir gücü nasıl çıkarıyor inanamadım. racing makine gibi sünüyor namussuz. durdum kenara, ceketin önünü kapadım cep telefonundan gps ile hız ölçen programı açtım zira kendi ibreleri sizlere ömür. bi sündürdüm aleti 1-2-3 dedim trafikten fazla basamadım. bitmiyor makine uzadıkça uzuyor böyle bi hızlanma 600lük ve üzerileri hariç başka hiç bir alette görmedim. bi iki kere daha sündürdüm dükkana geri döndüm telefonu bi çıkardım top speed 156 diyor. daha 3. viteste, yarım gazda. aklım gitti.
dedim anlatın nedir bu iş? adam orada hali hazırda toplamakta olduğu motoru gösterdi. kranklar, egzantrikler psitonlar herşey ama her şeyi elden geçiriyorlar. kartellere özel kaynak attırıp bişeyler yapıyorlar, pistonu iyice inceltip kenarlarına delik açıyorlar yani kısaca motorun içinde hareket eden herşey elden geçiyor, ayarlanıyor.
uzun silindirler kullanıyorlar. antepden gelyormuş başka yerde bulamazsınız filan dedi. adamlara ve yaptıkları işe saygı duydum. dedim bu motordan istiyorum
istersen bu motorun aynını çıkarırım ama 3000 liranın üstüne çıkar dedi. 5-6 senede o hale getirmiş adam günlük kullanıyor. bana orta halli bişey topla şöyle 170-180 yapan dedim şaka yollu. tamam abi dedi. bak dedim ben 90 kiloyum, burdan gazı açınca icabında 200 km hiç durmayacam 2 gün sonra kucaklamayalım motoru dedim. tamam dedi. tam o sırada bi çocuk geldi motorla ona da toplamışlar öyle bi motor. bi turda onunkiyle attım. tam kıvamında. çocuk 1 senedir üstünden inmedim abi dedi. 2-3 kere ayara geldim o kadar dedi. kaç yaptın dedim araba ibresiyle 160 dedi. ama çocuk 130 kilo var.
velhasıl 1250ye anlaştık. bıraktım motoru. 1 hafta sonra teslim alacam. bakalım ne olacak....
Reklamlar
-
Herşey iyi hoş fakat o hızdan sonra durmak var bir de
-
Fotograflari merak ettim simdi . Bitince atarsin bi kac foto
-
78alihan78 adlı üyeden alıntı
Fotograflari merak ettim simdi . Bitince atarsin bi kac foto
yarın bi uğramayı düşünüyorum o zaman çekerim bişeyler. içerde bi alay cg var parça parça...
-
Hayırlısı olsun ama o hızlarda ufak lastik ve kampana ile durmak biraz imkansız gibi ya ölümle dans yani bence iyi bir fren sistemi yapılmalı yoksa işiniz gerçekten zor.
-
Konyada bunlarin yan sanayileri var max speed 80 trrekler suruyor bide bunun gibileri var
-
Takipteyim. Motoru satıp cg mi alsam
-
Ben de benim modifiyeli CG'yi adam ettim sonunda.
1. vites 40
2. vites 65
3. vites 85
4. vites 110
5. vites 140 diye gidiyor. Arka lastiği bitiririm heralde yaza kadar tam gaz hızlanınca çabuk yiyordur lastik IRC Wintergrip
Haftaya haftasonu motorla biraz uzaklara açılıcam. Motora daha çok güvenemiyorum uzakta bir yerde yolda kalırsam babam gelip motoru alacak transit courier araç ile. Bu haftasonu beni kurtaracak kimse yok malesef.
-
normalde benim önler de balata, diske çevirmeyi düşünüyoruz. usta da öyle dedi zaten. durduramazsın motoru dedi
-
yazıyı okuduktan sonra cg alasım geldi :D
-
-
hocam mersinliyim ben de; bu işleri bi süre yakından takip ettim. hatta o dönemlerden kalma NOS sistemli yamaha mobilet var amcamla beraber yapmıştık.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------
Kuba çıta 150 yi modifiye edip 180 km hızı yakalıyorlar rahat bi şekilde. bizim 50 cc yamaha mobilet de amcamın mekanındaki dyno üzerinde 130 km yi görmüştü normal yol zorlaması altında
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
Bi ara cg gelmisti yanima kalkalim mi diye ama bildigimiz kubalardan. Bi bi ekstra gozukmuyordu ne gerek var dedim bosverdim, iyikide bosvermisim :D
600rr la kafa kafaya giden vardi forumda videosuda mevcuttu hatta izleyenler hatirlamistir
-
Takipteyim merakla bekliyorum
-
seta34 adlı üyeden alıntı
Bi ara cg gelmisti yanima kalkalim mi diye ama bildigimiz kubalardan. Bi bi ekstra gozukmuyordu ne gerek var dedim bosverdim, iyikide bosvermisim :D
600rr la kafa kafaya giden vardi forumda videosuda mevcuttu hatta izleyenler hatirlamistir
kalkış aynı olabilir, pek tork çıkmıyor ama 72.5 mm gibi geniş piston olunca (çıta 150 yi 310-320cc yapıyor bu piston) redline felan takmıyor devirlenmeye devam ediyor.
-
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
kalkış aynı olabilir, pek tork çıkmıyor ama 72.5 mm gibi geniş piston olunca (çıta 150 yi 310-320cc yapıyor bu piston) redline felan takmıyor devirlenmeye devam ediyor.
Çita'nın kendi bloğuna o kadar büyük silindir takamazsın. Torna işlemi falan da kurtarmaz. Silindir saplama yerleri uymuyor. Cg 250 karter bulup onunla motoru 72.5 mm pistonlu toplayabilirsiniz.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Çita'nın kendi bloğuna o kadar büyük silindir takamazsın. Torna işlemi falan da kurtarmaz. Silindir saplama yerleri uymuyor. Cg 250 karter bulup onunla motoru 72.5 mm pistonlu toplayabilirsiniz.
karter yaptırıp getiriyorlar. Antep malı... çita nın kendi bloğuna en büyük 65.5 olması lazımdı hatırladığım kadarıyla
-
Benim köylü benim altımda resmen inliyor. 105 kg ben 65 kg kız arkadaşım. Marmaris-Muğla yolu resmen çile oluyor. Son hız ile derdim yok, yüksek devir kullanmadan yeterli tork ve hızı verecekse bu işe bende girerim.
-
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
karter yaptırıp getiriyorlar. Antep malı... çita nın kendi bloğuna en büyük 65.5 olması lazımdı hatırladığım kadarıyla
67mm oluyo da silindir gömleği 1mm kalınlığında olacağından uzun yolda şişer veya kısa ömürlü olur diye 65.5 kullandım ben. Çok büyük silindir de anlamsız, sözde 200'lük silindir kapağı aldım 59mm yanma odası var. Biraz taşladım zor bela 61mm'e kadar getirdim ölçüyü.
-
Herkes frene takmış.Bu işten anlayanlar CG lerin arka göbek,jant ve lastiklerin 180-200 km gibi hızlara dayanmayacağını bilir.Sadece frenle bitmiyor iş.Dişlilerde değişmesi gerekir.Ne kadar modifiye yapılırsa yapılsın cg ler ile 150 üstü hızlara çıkanların kıymetli yaşamlarına saygısı yoktur.Akıl işi değil.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)