Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

CG Motor - Akıl Almaz Modifiye!

    REKLAM ALANI
  1. #1
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    merhaba millet,

    bir çok kere görmüşüzdür. özellikle antep, adana, mersin civarında bizim cg motorların motor kısmına yükleme yapıyorlar yarışlar falan filan düzenliyorlar. dün akşama kadar bu işin bu kadar ciddi olduğunu düşünmemiştim. şöyle ki,

    bir süredir dökük bi cg aldıp cafe racer uygulamasıyla meşgulüm. en son 200lük silindir, 6 lı baskı balata felan attım ama orijinalden 125 lik olan motordan öyle ahım şahım bi performans almadım. önceden top speed 100 ise, şimdi taş çatlasın 110 olmuştu. ha ara hızlanmalarda gözle görülür bi değişim oldu evet ama pek kesmedi açıkçası. bi cg motordan bu kadar deyip kadere razı oldum.

    geçen motorla giderken benim kornanın demiri kırıldı korna yola düştü. en yakın motorcuya uğrayıp taktırmak istedim. adam motoru görür görmez kaçlık diye sordu. dedim 200 lük. nasıl performansı diye sordu, dedim böyle böyle.

    adam anlatmaya başladı abi istersen sana bi motor toplayalım güçse güç, süratse sürat dedi. her zamanki palavralar olduğunu düşündüğüm için yav he he deyip geçiştrmeye çalıştım.

    benim motoru dükkanın içine aldık. içeride yanlış değilsem 1936 model bi triumph, bi tane 30 küsür model ariel başta olmak üzere bi alay antika motor vardı. ve duvarda motorsiklet klüplerinin düzenlediği organizasyonlarda kazanılmış kupalar vardı. ilgimi çektiği için adama sorular sormaya başladım.

    adam 30lu yaşlarda birisiydi babası 50lerde bi adamla birlikte çalışıyorlarmış. konyaya geleli 1 sene olduğunu söyledi. daha önce mersindelermiş.

    kendisinin sürekli yarışlara katıldığını kupaları kendinin kazandığını söyledi. dedim senin motor ne. köşede duran yıkık dökük cg motoru gösterdi. hani dıştan bakınca herhangi alalade bi cg'den farkı yoktu. işte bu alet 200 filan yapıyordan bi girdi, yarışlardan çıktı...

    inanmadım. abi dedi senin motoru bi toplayalım en az 170km hız garanti dedi. yok ya olur mu öyle şey dedim. istersen benim motora bi bin, havaalanı yoluna bi çık gel abi dedi. tamam dedim. bindim motora.

    1 de kalktım hemen 2 aldım. bi sündürdüm, size yemin ederim aklım başımdan gitti. böyle bi ivmelenme yok yok yok. avuç kadar 65.5lik piston böyle bir gücü nasıl çıkarıyor inanamadım. racing makine gibi sünüyor namussuz. durdum kenara, ceketin önünü kapadım cep telefonundan gps ile hız ölçen programı açtım zira kendi ibreleri sizlere ömür. bi sündürdüm aleti 1-2-3 dedim trafikten fazla basamadım. bitmiyor makine uzadıkça uzuyor böyle bi hızlanma 600lük ve üzerileri hariç başka hiç bir alette görmedim. bi iki kere daha sündürdüm dükkana geri döndüm telefonu bi çıkardım top speed 156 diyor. daha 3. viteste, yarım gazda. aklım gitti.

    dedim anlatın nedir bu iş? adam orada hali hazırda toplamakta olduğu motoru gösterdi. kranklar, egzantrikler psitonlar herşey ama her şeyi elden geçiriyorlar. kartellere özel kaynak attırıp bişeyler yapıyorlar, pistonu iyice inceltip kenarlarına delik açıyorlar yani kısaca motorun içinde hareket eden herşey elden geçiyor, ayarlanıyor.

    uzun silindirler kullanıyorlar. antepden gelyormuş başka yerde bulamazsınız filan dedi. adamlara ve yaptıkları işe saygı duydum. dedim bu motordan istiyorum

    istersen bu motorun aynını çıkarırım ama 3000 liranın üstüne çıkar dedi. 5-6 senede o hale getirmiş adam günlük kullanıyor. bana orta halli bişey topla şöyle 170-180 yapan dedim şaka yollu. tamam abi dedi. bak dedim ben 90 kiloyum, burdan gazı açınca icabında 200 km hiç durmayacam 2 gün sonra kucaklamayalım motoru dedim. tamam dedi. tam o sırada bi çocuk geldi motorla ona da toplamışlar öyle bi motor. bi turda onunkiyle attım. tam kıvamında. çocuk 1 senedir üstünden inmedim abi dedi. 2-3 kere ayara geldim o kadar dedi. kaç yaptın dedim araba ibresiyle 160 dedi. ama çocuk 130 kilo var.

    velhasıl 1250ye anlaştık. bıraktım motoru. 1 hafta sonra teslim alacam. bakalım ne olacak....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cbr 250r
    Herşey iyi hoş fakat o hızdan sonra durmak var bir de

  3. #3
    78alihan78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2013
    Şehir
    Karabük / Safranbolu
    Motosikleti
    CF 250NK
    Fotograflari merak ettim simdi . Bitince atarsin bi kac foto

  4. #4
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    Alıntı 78alihan78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fotograflari merak ettim simdi . Bitince atarsin bi kac foto
    yarın bi uğramayı düşünüyorum o zaman çekerim bişeyler. içerde bi alay cg var parça parça...
    Eğleniyor muyuz?

  5. #5
    ZamboKage - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ağustos 2013
    Şehir
    Muğla/Milas
    Motosikleti
    SATILDI.
    Hayırlısı olsun ama o hızlarda ufak lastik ve kampana ile durmak biraz imkansız gibi ya ölümle dans yani bence iyi bir fren sistemi yapılmalı yoksa işiniz gerçekten zor.

  6. #6
    mustafa42121 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2016
    Şehir
    konya
    Konyada bunlarin yan sanayileri var max speed 80 trrekler suruyor bide bunun gibileri var

  7. #7
    nuwanda324 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj PULSAR 200 RS
    Takipteyim. Motoru satıp cg mi alsam

  8. #8
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ben de benim modifiyeli CG'yi adam ettim sonunda.
    1. vites 40
    2. vites 65
    3. vites 85
    4. vites 110
    5. vites 140 diye gidiyor. Arka lastiği bitiririm heralde yaza kadar tam gaz hızlanınca çabuk yiyordur lastik IRC Wintergrip

    Haftaya haftasonu motorla biraz uzaklara açılıcam. Motora daha çok güvenemiyorum uzakta bir yerde yolda kalırsam babam gelip motoru alacak transit courier araç ile. Bu haftasonu beni kurtaracak kimse yok malesef.

  9. #9
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    normalde benim önler de balata, diske çevirmeyi düşünüyoruz. usta da öyle dedi zaten. durduramazsın motoru dedi

  10. #10

    Üyelik
    27 Şubat 2016
    yazıyı okuduktan sonra cg alasım geldi :D

  11. #11
    MANKU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2014
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Aprilia & YAMAHA
    Usta konya da mısın?

  12. #12
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    hocam mersinliyim ben de; bu işleri bi süre yakından takip ettim. hatta o dönemlerden kalma NOS sistemli yamaha mobilet var amcamla beraber yapmıştık.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------

    Kuba çıta 150 yi modifiye edip 180 km hızı yakalıyorlar rahat bi şekilde. bizim 50 cc yamaha mobilet de amcamın mekanındaki dyno üzerinde 130 km yi görmüştü normal yol zorlaması altında
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  13. #13
    seta34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CBR 250R - 2014
    Bi ara cg gelmisti yanima kalkalim mi diye ama bildigimiz kubalardan. Bi bi ekstra gozukmuyordu ne gerek var dedim bosverdim, iyikide bosvermisim :D
    600rr la kafa kafaya giden vardi forumda videosuda mevcuttu hatta izleyenler hatirlamistir

  14. #14
    fatih. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    pulsar
    Takipteyim merakla bekliyorum

  15. #15
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı seta34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bi ara cg gelmisti yanima kalkalim mi diye ama bildigimiz kubalardan. Bi bi ekstra gozukmuyordu ne gerek var dedim bosverdim, iyikide bosvermisim :D
    600rr la kafa kafaya giden vardi forumda videosuda mevcuttu hatta izleyenler hatirlamistir
    kalkış aynı olabilir, pek tork çıkmıyor ama 72.5 mm gibi geniş piston olunca (çıta 150 yi 310-320cc yapıyor bu piston) redline felan takmıyor devirlenmeye devam ediyor.

  16. #16
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kalkış aynı olabilir, pek tork çıkmıyor ama 72.5 mm gibi geniş piston olunca (çıta 150 yi 310-320cc yapıyor bu piston) redline felan takmıyor devirlenmeye devam ediyor.
    Çita'nın kendi bloğuna o kadar büyük silindir takamazsın. Torna işlemi falan da kurtarmaz. Silindir saplama yerleri uymuyor. Cg 250 karter bulup onunla motoru 72.5 mm pistonlu toplayabilirsiniz.
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  17. #17
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çita'nın kendi bloğuna o kadar büyük silindir takamazsın. Torna işlemi falan da kurtarmaz. Silindir saplama yerleri uymuyor. Cg 250 karter bulup onunla motoru 72.5 mm pistonlu toplayabilirsiniz.
    karter yaptırıp getiriyorlar. Antep malı... çita nın kendi bloğuna en büyük 65.5 olması lazımdı hatırladığım kadarıyla
    tinerci bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    Muğla/Uşak
    Motosikleti
    Café Racer
    Benim köylü benim altımda resmen inliyor. 105 kg ben 65 kg kız arkadaşım. Marmaris-Muğla yolu resmen çile oluyor. Son hız ile derdim yok, yüksek devir kullanmadan yeterli tork ve hızı verecekse bu işe bende girerim.

  19. #19
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karter yaptırıp getiriyorlar. Antep malı... çita nın kendi bloğuna en büyük 65.5 olması lazımdı hatırladığım kadarıyla
    67mm oluyo da silindir gömleği 1mm kalınlığında olacağından uzun yolda şişer veya kısa ömürlü olur diye 65.5 kullandım ben. Çok büyük silindir de anlamsız, sözde 200'lük silindir kapağı aldım 59mm yanma odası var. Biraz taşladım zor bela 61mm'e kadar getirdim ölçüyü.

  20. #20
    TOTEMONS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    1991 MODEL MZ 251-YAMAHA MT-125-2014CBR500R-CBF150
    Herkes frene takmış.Bu işten anlayanlar CG lerin arka göbek,jant ve lastiklerin 180-200 km gibi hızlara dayanmayacağını bilir.Sadece frenle bitmiyor iş.Dişlilerde değişmesi gerekir.Ne kadar modifiye yapılırsa yapılsın cg ler ile 150 üstü hızlara çıkanların kıymetli yaşamlarına saygısı yoktur.Akıl işi değil.
    tinerci, adapzarlı, Romedon ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)