Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
10. sayfa BirinciBirinci ... 891011 SonuncuSonuncu

CG Motor - Akıl Almaz Modifiye!

    REKLAM ALANI
  1. #181
    MkD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Motosikleti
    92 301 98 vstar
    Hep mekanik hep mekanik birisi de çıkıp grenaj yapalım demiyor şu motorlara
    Mz yapanı varsa bende göndereyim.



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #182

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Şehir
    istanbul/Ataşehir
    Mengü merhaba
    ateşleme zamanını,manifold vakumuna paralel ve 200 devir dakikalık dilimlere bölerek programlanabilen bir avans/rötar donanımı cg tipi veya diger tip motorlarda (iki zamanlı motorlarda dahil) bir getirisi olup olmayacağı konusunda fikrin varmı acaba. ?

  3. #183
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı yaşar deniz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mengü merhaba
    ateşleme zamanını,manifold vakumuna paralel ve 200 devir dakikalık dilimlere bölerek programlanabilen bir avans/rötar donanımı cg tipi veya diger tip motorlarda (iki zamanlı motorlarda dahil) bir getirisi olup olmayacağı konusunda fikrin varmı acaba. ?
    Buji zaten bikaç kere çakıyor Rötar denebilecek kısımda buji baya aktif oluyor. Avans'a gerek yok vuruntu yapıp pistonu patlatma riski var. Çift başlı buji takılabilir, endüksiyon böbini güçlendirilebilir ama zamanlamayı değiştirmeye gerek yok.

  4. #184

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Şehir
    istanbul/Ataşehir
    Anlatmak istediğim tam olarak ;Kelebek açıklığına,motorun girdiği yük yüzdesine ve anlık devir sayısıns göre önceden programlanabilen bir ateşleme zamanlaması eğrisi.
    Bunca mekanik ve temel tasarım değerlerinde değişiklik yapılan bu motorlarda ateşleme eğrisinde değişikliğe gerek olmaması biraz sıra dışı geldi bana doğrusu.
    Böyle bir donanımı deneme şansın olsa zaman ayırıp ilgilenirmisin acabaç

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------

    Örnek olarak bazı bajaj modellerinde (Independent spark control through ECU )gibi ateşleme eğrisini optimize eden yöntemlerle verim artışı sağlanmış.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:26 ----------

    Hatta TVS,Bajaj ın ateşeleme için patentlemek istediği bir yöntemi engellemek için bayağı uğraş veriyor.
    DTSI diye kısaltmışlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:34 ----------

    http://www.livemint.com/Home-Page/6E9AVWMlM58BvSonrCLrvJ/TVS-says-Bajaj-Auto-tech-not-patentable.html

  5. #185
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı yaşar deniz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlatmak istediğim tam olarak ;Kelebek açıklığına,motorun girdiği yük yüzdesine ve anlık devir sayısıns göre önceden programlanabilen bir ateşleme zamanlaması eğrisi.
    Bunca mekanik ve temel tasarım değerlerinde değişiklik yapılan bu motorlarda ateşleme eğrisinde değişikliğe gerek olmaması biraz sıra dışı geldi bana doğrusu.
    Böyle bir donanımı deneme şansın olsa zaman ayırıp ilgilenirmisin acabaç

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------

    Örnek olarak bazı bajaj modellerinde (Independent spark control through ECU )gibi ateşleme eğrisini optimize eden yöntemlerle verim artışı sağlanmış.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:26 ----------

    Hatta TVS,Bajaj ın ateşeleme için patentlemek istediği bir yöntemi engellemek için bayağı uğraş veriyor.
    DTSI diye kısaltmışlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:34 ----------

    http://www.livemint.com/Home-Page/6E9AVWMlM58BvSonrCLrvJ/TVS-says-Bajaj-Auto-tech-not-patentable.html
    Bence bu motorun geliştirilmeye ihtiyaç duyan kısmı ateşleme değil, silindir kapağı, subaplar ve egzantrik sistemi 200cc ve üzerine modifiye edildiğinde aşırı devir yapmakta zorlanıyor.

  6. #186

    Üyelik
    07 Eylül 2016
    Öncelikle Selamun Aleyküm herkese ne zamandır araştırıyorum bi karara varamadım ya arkadaşlar 3 motor var aklımda hangisi diye düşünmekten motorlar gidecek elden vallaha bide size sorayım
    Mondial Snappy X 100
    Mondial Masti X 100
    Küba Çita 100R Gold
    ......Arkadaşlar benim aklıma yatan Küba ama sizde bi fikir verin

  7. #187

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Şehir
    istanbul/Ataşehir
    Anlıyorum.
    O halde biraz daha fazla hava girişi için portları büyütmek gerek .
    Elektronik yerine biraz talaşlı imalat gerekiyor demekki.

  8. #188

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    DTC , egzantrikli motorumda vardı , statör sargı üzerinde switch ve manyeto tası vasıtası ile bobine üst nokta/yakınında tam sıkıştırma pozisyonunda iş buyuruyor , sizin sıhhatli yanmaya yönelik hava/gaz ayarlamasına gitmeniz lazım gibi.

    Sanırım karbüratörün basitliği yanında enjeksiyonun verimliliği ve sensör düzeni avantajı konusu..



  9. #189

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Şehir
    istanbul/Ataşehir
    Tespitiniz doğru,fakat ayrı bir konu başlığı
    Ancak ben hali hazırda kullanılan 50 ile 150cc hacimli motorların neredeyse tamamını ateşleme düzeninin sabit/statik/değişmez olduğunu biliyorum.
    Bu çok iptidai,verimsiz hatta birazda ilkel bir yöntem . Fiyat kalite sıralamasında biraz üstlerde yer alan marka/model motorsikletlerin tümü
    öncelikle bu aktif değişken avans rötar eğrisine sahip ateşleme donanımına sahip .
    her marka yaklaşık aynı işi yapan bu donannımı kendince kısaltmalarla pazarlıyor.DTC değil ama DTSI öyle başka kısaltmalarla pazarlanan ve aynı şeyi yapan donanımları arasanız görürsünüz.
    ben bundan bahsediyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:45 ----------

    Öz olarak,içten yanmalı motorlarda ateşleme zamanı motorun üzerine binen yük ve devire bağlı olarak değişmelidir .
    önceleri bu,vakum avans ve centrifugal (merkezkaç) avans düzenekleri ile yapılıyordu .
    şimdi elektronik olarak yapılabiliyor.

  10. #190

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Bu konuda zannımca! dar boğaz'lar oluşmakta , dolayısı ile ; " iptidai " olan yöntem aynı zamanda en sorunsuzu gibi bir algım var , sizin yazdıklarınızı okudum ve anladığımı sanıyorum .

    Örneğin 3 bujili ateşleme/yanma projeli pulsar'ın benzer şekilde zamanlama kullanıp kullanmadığını bilen birinin yanıtlaması lazım , tahmin ettiğim gibi ise! milisaniyelerde 3 ayrı yanma sağlatıyor olmalı , ve öyle ise sizin sorununuza cevap olabilir diye düşünüyorum.

    Tabii bu örnek bile , sizin düşündüğünüz sisteme görece "iptidai" kalıyor.

  11. #191

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Şehir
    istanbul/Ataşehir
    Hayır hayır ..
    DTSİ kısaltmasını araştırırsanız buji sayısı hariç,tam olarak benim tarif ettiğim işi yaptığını görürsünüz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:04 ----------

    İptida yöntemin hiç sorunsuz değil ama az sorun çıkardığı kesin , haklısınız.
    Ama iptidai ve verimsiz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:06 ----------

    Bu arada İptidai diye nitelerken küçümseme kötüleme anlamı çıkartmayın.
    İptidai İLKel ve İLK demek.
    Yani bu işin İLK başlarında böyle yapılıyordu demek istedim.

  12. #192

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Efendim , tartışma maksadı ile vurgulamadım , müsterih olunuz yalnızca basit=sorunsuz daha doğrusu ne'kadar basit o'kadar az sorun , gelenekçi düşünce yapım

    Ancak tam olarak muradınız nedir onu anlamaya çalışıyorum yargılamıyorum/yadırgamyorum bu tip konularda az beyin fırtınası hoşuma gidiyor, halihazırda'ki motorunuza bu sistemi entegre etmekmi , yoksa kit halinde bir projemi..

    Buji sayısı hariç demişsiniz ancak yinede açılımında "twin spark" var , modelini unuttuğum bajajlara baktığımda karbüratörlü olmasına rağmen , kelebek civarında "sanırım" gaz pozisyon sensör/switchi vardı ve garipsemiştim , şuan daha iyi anlıyorum.

    Keşke DTS motorların tam şeması görse idim , daha iyi anlayabilirdim.

  13. #193

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Şehir
    istanbul/Ataşehir
    İlahi karbodiyoksit güldürdün beni.
    Çok buji,birkaç noktadan aynı anda alevlenmeyi başlatıyor.
    Verimli yanma için mühim tabii,Ancak silindir kapağı tasarımı ve imalatı ile ilgili,ancak bizim mevzu ettiğimiz motorlar için söz konusu değil malum.
    Sözünü ettiğin kelebek pozisyon sensörlü ama karbüratörlü olan motorlar dediğin gibi incelemyi hakediyor,bakmak lazım.
    Bu konuya,lpg dönüşümü yapılan otomobiller için bir yazılım ve donanım yaptım aynı yazılımla tek silindirli bu iptidai motorlara bir fayda sağlayabilirmiyim diye merak sardım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:00 ----------

    İyi geceler dilerim.
    Görüşmek üzere.
    Carbondioxid bunu beğendi.

  14. #194

    Üyelik
    27 Eylül 2015
    Motosikleti
    Kanuni Breton 150
    fren sistemi iyi olsun diyirsunuzda disk taktığınızda bu cgler makineyi usta yapınca kul yapımı bu kitlerse motoru disk seni öldürür çoğu cgler kampanadir ve bizim burda 200 cc 65.5 cm 6 mm stronk motor var zehir gibi ayarı tutmuş 2 viteste 80 90 goruyor

  15. #195
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Ortalık karışmış ben yokken

  16. #196

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Bir debriyaj balatası değiştireyim diye başladım soluğu modifiyede aldım cg 150 motoruna dereceli eksantrik ve kısa stroklu piston ( 1 mm yükseklik valfe çarpmasın) vs

    Arkadaşlar her türlü Çinli modifiye ürünleri için arayınız ucuz hesaplı bir ithalatçı bağladım
    Cg 100 150 200 250 62 63.5 64 65 65.5 67 72 13 15 16 perno her türlü krank karter. Cub scooter köylü parçasını sorun ordan burdan kazık yemeyin aradan kar almıyorum işiniz görülsün

    05072097747
    cenkito ve polo34 bunu beğendiler.

  17. #197

    Üyelik
    01 Ağustos 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    150-100-49cc
    Bir günceli yokmu motorun acaba? Baya bir sonra hort olacak kusura bakmayın ama.

  18. #198
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Dün Adana'dan o bahsettiğiniz cg yarış motorlarından birini almaya gittim. Ama benim aldığım motor komple değişmiş. Mz motoru takmışlar. Çocuk 170 görmüş 4. Viteste tam basmadan. 210 garanti diyordu.

    Ben parçalayacağım. bana motoru lazım custom enduro yapmak için.

  19. #199

    Üyelik
    01 Ağustos 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    150-100-49cc
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dün Adana'dan o bahsettiğiniz cg yarış motorlarından birini almaya gittim. Ama benim aldığım motor komple değişmiş. Mz motoru takmışlar. Çocuk 170 görmüş 4. Viteste tam basmadan. 210 garanti diyordu.

    Ben parçalayacağım. bana motoru lazım custom enduro yapmak için.


    Onlar ölüm.... Kampana frenle duramazlar ki...

  20. #200
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı unoturbo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Onlar ölüm.... Kampana frenle duramazlar ki...
    Hiç denemedim. Denemem de. Sabaha karşı gelmiitim uyudum ve şimdi dağıtacağım. Bana 150 hız yapsın yeter. Enduro torklu olsum güçlü olsun ama hız lazım değil o kadar. ön arka disk takacağım motorun


10. sayfa BirinciBirinci ... 891011 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)