Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motosiklette drift

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Şubat 2016
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Jawa 250 cafe racer
    Iyi aksamlar MT ailesi
    Sizlere bi sorum olucak ;
    https://m.youtube.com/watch?v=Te0V71sGoxA
    Bu videoda driftin incelikleri ve nasil yapildigini anlatabilcek veya bilen var mıdır ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ceyhun383 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ESKİ bajaj discover 125 YENİ HONDA CB125E
    hızla gıderken arka frene basıp kendını diğer tarafa çekıyorsun gazı aç kapa aç kapa felan derken kendını yerde bulunca tehlıkelı oldugunu anlıyorsun
    MANKU bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    arabayla anlarımda motorla dirift yapmaya kalkmak çok aptalca,en kısa zamanda asfaltla sevişirsiniz

  4. #4
    Stunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2015
    Şehir
    KUŞADASI-ANTALYA
    Motosikleti
    çok var sığmıyor :)
    Alıntı ceyhun383 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hızla gıderken arka frene basıp kendını diğer tarafa çekıyorsun gazı aç kapa aç kapa felan derken kendını yerde bulunca tehlıkelı oldugunu anlıyorsun
    bilmiyorsun bari insanları yanlış yönlendirme, sanki bisiklete biniyoruz arkadaşım arka frene basarsan teker kitler senin öyle yola devam edebilmen için lastiğin sarması gerekir, drift yapanlar tork ve gidon açısı yüzünden genelde supermoto tercih ediyorlar ayrıca arka maşanın uzun olması gerekir
    Mengu16 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    01 Şubat 2016
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Jawa 250 cafe racer
    Yapacagimdan degil pek tarzim degil bu is ama teknik sonuçta bilmek lazim diye dusunuyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:58 ----------

    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arabayla anlarımda motorla dirift yapmaya kalkmak çok aptalca,en kısa zamanda asfaltla sevişirsiniz
    Alıntı Emreaygn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yapacagimdan degil pek tarzim degil bu is ama teknik sonuçta bilmek lazim diye dusunuyorum
    Ulkemizin guzel yollarinda uzun surmez bu is zaten :D

  6. #6
    ceyhun383 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ESKİ bajaj discover 125 YENİ HONDA CB125E
    Alıntı Stunt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilmiyorsun bari insanları yanlış yönlendirme, sanki bisiklete biniyoruz arkadaşım arka frene basarsan teker kitler senin öyle yola devam edebilmen için lastiğin sarması gerekir, drift yapanlar tork ve gidon açısı yüzünden genelde supermoto tercih ediyorlar ayrıca arka maşanın uzun olması gerekir
    zaten sallamıştım sonunda olacağı şey asfalt
    Stunt bunu beğendi.

  7. #7
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Alıntı Stunt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilmiyorsun bari insanları yanlış yönlendirme, sanki bisiklete biniyoruz arkadaşım arka frene basarsan teker kitler senin öyle yola devam edebilmen için lastiğin sarması gerekir, drift yapanlar tork ve gidon açısı yüzünden genelde supermoto tercih ediyorlar ayrıca arka maşanın uzun olması gerekir
    kardeşim cocuga böyle laf söyleyecegıne tatlı dılle acıkla yani attıgın 2 sanıyelık göt salmaylada drift olmuyor yanı
    https://www.instagram.com/besafes1kr/

  8. #8

    Üyelik
    01 Şubat 2016
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Jawa 250 cafe racer
    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arabayla anlarımda motorla dirift yapmaya kalkmak çok aptalca,en kısa zamanda asfaltla sevişirsiniz
    Alıntı caglar48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeşim cocuga böyle laf söyleyecegıne tatlı dılle acıkla yani attıgın 2 sanıyelık göt salmaylada drift olmuyor yanı
    Hocam konuyu acmamin sebebi ne konusu geciyor ne bi motovloga konu oluyor ne anlatan var ne deneyen stunt elemanlari yapiyor bi onlardan da ses seda yok

  9. #9
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Alıntı Emreaygn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam konuyu acmamin sebebi ne konusu geciyor ne bi motovloga konu oluyor ne anlatan var ne deneyen stunt elemanlari yapiyor bi onlardan da ses seda yok
    kardeşim drift dediğin olay için önce sana zemının bıraz kotu olması lazım örnegın tozlu olabılır yada parlak parke olacak ve motor gucune ıhtıyacın var tabıkı asfaltta yapabılırsın ama onlar bıraz uc noktalardakı motorlar ıcın mumkun bende duke 390 varken bende denıyordum en fazla 50m gıdebıldım yanı oda yer hafif toprak oldugu halde mantık basit agırlıgı one vereceksın kı kıca agırlık bınmesın teker boşa donsun dıreksıyonla hep kontra atarak motoru hızada tutcaksın ve durmadan kıcınla motoru oynatmaya calıs .. bunlar kesın bılgıler degıl kendı tecrubelerımden edındıklerımdır
    https://www.instagram.com/besafes1kr/

  10. #10

    Üyelik
    01 Şubat 2016
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Jawa 250 cafe racer
    Anladim Teşekkürler debriyaj gaz ayari nasil oluyor bunlari yaparken ?

  11. #11
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Alıntı Emreaygn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladim Teşekkürler debriyaj gaz ayari nasil oluyor bunlari yaparken ?
    başta yarım sonra tam dıger turlu dırek teke kalkıyordu
    https://www.instagram.com/besafes1kr/

  12. #12
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Hatırladıklarımı yazayım ancak emin değilim. Motosiklette drift şov amacının dışında supermoto yarışlarında teknik olarak kullanılıyor..



    Şu videoda gösteriliyor tabiki amaç yarış olduğu için görselliği çok yok. 2 çeşit var esasen. Bunlardan biri sadece gaz kolunu kullanarak yapılan ki viraj çıkışlarında istemsiz olarak yapıyorlar zaten. Virajdan çık gazı fazla aç motor gücün yeterli veya tutunma az ise arka taraf kendini salacaktır. Tek dikkat etmek gereken panikle gazı kapatmamaktır.(motogp de de fazlaca olan bir olay,eğer kapatırsan highside seni bekler)

    2. ve zor olanı viraja girerken arka tekerin tutuşunu kaybetmesini sağlamak. Bunun için ustalar motor freni,ön fren ve arka fren kullanıyor. Sıralamak gerekirse; viraja yaklaşırken ön freni hafif sık,ağırlık ön tarafa gelsin arkası hafiflesin. Ardından arka fren ve motor freninin yardımıyla arka tekeri tutuşu kaybedecek kadar yavaşlat(bazısı arka tekeri tamamen kitliyor bazısı yavaşlatıyor) ardından gazı fazlaca aç ki lastik tutunamasın. Ve sonuç patinaja düşmüş bir arka teker..

    Bu yapılan araba dururken ıslak zeminde gaza basmak gibi. Az basarsanız lastik tutunmaya vakit bulur ancak birden gaza basarsanız patinaja düşersiniz.

    Mutlak kural yatık vaziyette gaz kapamamak.

    Bu işe başlangıç için düşük hızda ve az tutunan bir asfaltta debriyaj-gaz ikilisini öneririm.. Devir yüksekken debriyajı bırakmanız yeterli.



    Amaç bu olmalı başta. Dikkat ederseniz her zaman biraz yatıkken(çok değil) gaz açıyor ve kendini olabildiğince öne almış durumda.

  13. #13

    Üyelik
    01 Şubat 2016
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Jawa 250 cafe racer
    Alıntı redlion999 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hatırladıklarımı yazayım ancak emin değilim. Motosiklette drift şov amacının dışında supermoto yarışlarında teknik olarak kullanılıyor..

    https://www.youtube.com/watch?v=kF1-NB-ABPE

    Şu videoda gösteriliyor tabiki amaç yarış olduğu için görselliği çok yok. 2 çeşit var esasen. Bunlardan biri sadece gaz kolunu kullanarak yapılan ki viraj çıkışlarında istemsiz olarak yapıyorlar zaten. Virajdan çık gazı fazla aç motor gücün yeterli veya tutunma az ise arka taraf kendini salacaktır. Tek dikkat etmek gereken panikle gazı kapatmamaktır.(motogp de de fazlaca olan bir olay,eğer kapatırsan highside seni bekler)

    2. ve zor olanı viraja girerken arka tekerin tutuşunu kaybetmesini sağlamak. Bunun için ustalar motor freni,ön fren ve arka fren kullanıyor. Sıralamak gerekirse; viraja yaklaşırken ön freni hafif sık,ağırlık ön tarafa gelsin arkası hafiflesin. Ardından arka fren ve motor freninin yardımıyla arka tekeri tutuşu kaybedecek kadar yavaşlat(bazısı arka tekeri tamamen kitliyor bazısı yavaşlatıyor) ardından gazı fazlaca aç ki lastik tutunamasın. Ve sonuç patinaja düşmüş bir arka teker..

    Bu yapılan araba dururken ıslak zeminde gaza basmak gibi. Az basarsanız lastik tutunmaya vakit bulur ancak birden gaza basarsanız patinaja düşersiniz.

    Mutlak kural yatık vaziyette gaz kapamamak.

    Bu işe başlangıç için düşük hızda ve az tutunan bir asfaltta debriyaj-gaz ikilisini öneririm.. Devir yüksekken debriyajı bırakmanız yeterli.

    https://www.youtube.com/watch?v=WC9r7k4i2Sg

    Amaç bu olmalı başta. Dikkat ederseniz her zaman biraz yatıkken(çok değil) gaz açıyor ve kendini olabildiğince öne almış durumda.
    Cok faydali bilgiler tesekkur ederim :D


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler