Iyi aksamlar MT ailesi
Sizlere bi sorum olucak ;
https://m.youtube.com/watch?v=Te0V71sGoxA
Bu videoda driftin incelikleri ve nasil yapildigini anlatabilcek veya bilen var mıdır ?
Iyi aksamlar MT ailesi
Sizlere bi sorum olucak ;
https://m.youtube.com/watch?v=Te0V71sGoxA
Bu videoda driftin incelikleri ve nasil yapildigini anlatabilcek veya bilen var mıdır ?
hızla gıderken arka frene basıp kendını diğer tarafa çekıyorsun gazı aç kapa aç kapa felan derken kendını yerde bulunca tehlıkelı oldugunu anlıyorsun
arabayla anlarımda motorla dirift yapmaya kalkmak çok aptalca,en kısa zamanda asfaltla sevişirsiniz
bilmiyorsun bari insanları yanlış yönlendirme, sanki bisiklete biniyoruz arkadaşım arka frene basarsan teker kitler senin öyle yola devam edebilmen için lastiğin sarması gerekir, drift yapanlar tork ve gidon açısı yüzünden genelde supermoto tercih ediyorlar ayrıca arka maşanın uzun olması gerekir
kardeşim drift dediğin olay için önce sana zemının bıraz kotu olması lazım örnegın tozlu olabılır yada parlak parke olacak ve motor gucune ıhtıyacın var tabıkı asfaltta yapabılırsın ama onlar bıraz uc noktalardakı motorlar ıcın mumkun bende duke 390 varken bende denıyordum en fazla 50m gıdebıldım yanı oda yer hafif toprak oldugu halde mantık basit agırlıgı one vereceksın kı kıca agırlık bınmesın teker boşa donsun dıreksıyonla hep kontra atarak motoru hızada tutcaksın ve durmadan kıcınla motoru oynatmaya calıs .. bunlar kesın bılgıler degıl kendı tecrubelerımden edındıklerımdır
https://www.instagram.com/besafes1kr/
Anladim Teşekkürler debriyaj gaz ayari nasil oluyor bunlari yaparken ?
Hatırladıklarımı yazayım ancak emin değilim. Motosiklette drift şov amacının dışında supermoto yarışlarında teknik olarak kullanılıyor..
Şu videoda gösteriliyor tabiki amaç yarış olduğu için görselliği çok yok. 2 çeşit var esasen. Bunlardan biri sadece gaz kolunu kullanarak yapılan ki viraj çıkışlarında istemsiz olarak yapıyorlar zaten. Virajdan çık gazı fazla aç motor gücün yeterli veya tutunma az ise arka taraf kendini salacaktır. Tek dikkat etmek gereken panikle gazı kapatmamaktır.(motogp de de fazlaca olan bir olay,eğer kapatırsan highside seni bekler)
2. ve zor olanı viraja girerken arka tekerin tutuşunu kaybetmesini sağlamak. Bunun için ustalar motor freni,ön fren ve arka fren kullanıyor. Sıralamak gerekirse; viraja yaklaşırken ön freni hafif sık,ağırlık ön tarafa gelsin arkası hafiflesin. Ardından arka fren ve motor freninin yardımıyla arka tekeri tutuşu kaybedecek kadar yavaşlat(bazısı arka tekeri tamamen kitliyor bazısı yavaşlatıyor) ardından gazı fazlaca aç ki lastik tutunamasın. Ve sonuç patinaja düşmüş bir arka teker..
Bu yapılan araba dururken ıslak zeminde gaza basmak gibi. Az basarsanız lastik tutunmaya vakit bulur ancak birden gaza basarsanız patinaja düşersiniz.
Mutlak kural yatık vaziyette gaz kapamamak.
Bu işe başlangıç için düşük hızda ve az tutunan bir asfaltta debriyaj-gaz ikilisini öneririm.. Devir yüksekken debriyajı bırakmanız yeterli.
Amaç bu olmalı başta. Dikkat ederseniz her zaman biraz yatıkken(çok değil) gaz açıyor ve kendini olabildiğince öne almış durumda.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)