İlk kazamı yaptım (full face kaskın önemini içerir)
Reklamlar
-
Geçmiş olsun. Korumalar sadece bir kere gerekiyor, o bir kere de düştüğünüz zaman. O an doğru koruma varsa üzerinizde, işte öyle hayretler içinde bırakırsınız etraftakileri
Koruma konusunda karar aşamasında olan arkadaşlar için faydalı ve ibretlik paylaşım olmuş
Reklamlar
-
aea bir videosunda virajdan çıkarken düşmüştü. orada da dikkatimi çekti direkt kafa çakılıyor yere. geçmiş olsun.
-
Bir musibet bin nasihatten iyidir sözünün uygulamalı öğretimi olmuş bu kaza. Çok geçmiş olsun...
Motoru kasksız kullanan apaçilere denk geliyorum bazen, ilk savunmaları şu: "düşerken dikkat ederim ben, kafam yere çarpmaz benim"
yahu daha düz yolda yürürken ayağın kayıp sırt üstü düştüğünde kafanı küt diye yere vurmaktan koruyamazken motordan o hız ve ivmeyle düştüğünde nasıl koruyacaksın?
Birde yarım kask takanlar var, havadar olsun diye çenesiz kask alınıyor. Kazada yüz üstü yere çakılmama garantisi almış sanki.
Aman diyeyim scooterim var, chopper kullanıyorum bana yakışmaz diye düşünüp güvenlikten taviz vermeyin. Fullface kask kullanın her şartta...
-
Geçmiş olsun , kaskınızın markası ve modelini öğrenebilirmiyim ?
-
atladığın bir konu var. yarım kask kullananlar d.tü kollamak babında daha dikkatli kullanıyor?
-
yazın full face ile bunalıyoruz ancak buna değiyor.
Çok geçmiş olsun.
-
geçmiş olsun ekipman önemlidir..
-
Dostum çok geçmiş olsun. Üzerinde ekipman olarak başka ne vardı? Dizlik, Eldiven, Mont vs..?
-
Geçmiş olsun kazadan hasarsız çıkıp insanları şaşırtmanıza sevindm
Geçen hafta snowboard yaparken bende kaskın ne derece önemli olduģunu bizzat yaşayarak öğrendim.Kask abi kask iyi bişey kullanın şunu.
-
TanerPasin adlı üyeden alıntı
Evet. Dün gece 12 ye doğru 70 le hafif bir viraja girdim yatırdım makineyi kenan sofuoglu edasıyla çıktım virajdan. Sonrasında motosikleti tam kaldırdığımda gitmem gereken yeri gectigimi fark edip o anki heyecan ve geç kalma telaşıyla, motosiklet tam kalkmadan on frene abandım. 70 km hızla on teker kaydi yere kapaklandık motosikletle birlikte. Bayağı bi sürüklendik ikimizde. Motosiklet sağ tarafa doğru düştüğü için egzoz yerde sürtündüğünden ayna ve sinyal disinda motora bisey olmadi, yine egzoz sayesinde motor tam yerde suruklenmedigi icin benim bacagim motorun altinda sıkışmadan sürükledim.
Yere düşer düşmez yüzüm direkt yere çakıldı bildigin cok şiddetli bi şekilde vizör girdi asfalta. Sonrasinda sürüklenirken de sekti kafam yerde 2-3 kere. Bana en ufak bisey olmadı. Direkt yardima gelenlerdrn kurtuldum tesekkur edip motoru kenara cekip çıkan tahliye borusunu tamir ettim.
Tam kaza yaptığım gecenin gündüzü ise harley davidson reklamlarına afişlerine bakıp orada yarim kaskiyla ve güneş gözlüğüyle havalı havalı gezen abilere bakıp. Yarım kask almayı kararlaştırmıştım. Neyse ki bu kazayı henüz kaskı alamadan yaptım ve dersimi aldım. Cruiser makine kullaniyoruz diye yarim kask takmak zorunlu degil. O kazadakafamda yarım kask olsaydi suan belki hastanedeydim. Yuzum taninmayacak haldeydi,cunku yuz kismimdan cok fazla darbe aldim kazada. Dersimi cok feci bir kazayla da alabilirdim. Sadece bilegimden kopan bilekligin biraktigi kizariklik var. Onun disinda iyiyim bi sorunum yok. Motorda da sadece egzos ve dikiz aynasi cizik o kadar. Biz iyiyiz. Ama kenarda kazayi gorenler beni saglam gorunce cok sasirmislar. Ben pek fark edemedim mobese vs. De yoktu. Tek fark ettigim yuz ustu cakildim ve kafam iki uc kere yerde sektikten sonra suruklendi bayağı.
Full face kasktan caymam artık.
Büyük geçmiş olsun.
Kendim de Cruiser kullanıyorum, full face kask kullandığım için çok arkadaşımla tartışmışlığım vardır.
Seneler önce Foça'ya giderken seninkine benzer bir kaza yapmıştım ben de. Nolan N62'im sayesinde sapasağlam çıkmıştım.
O yüzden her zaman full face kask diyorum. Denemesi "bedava" değil çünkü.
Saygılarımla.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
-
Gerçekten hasar görene kadar bu işi kafamızda tahlil edip doğruyu bulabilenimiz çok az ,
Bu konuya ciddi anlamda uzun motorsiklet botu ve iyi bir eldiven olması gerektiği gerçeğini de eklemenizde fayda olacaktır.
-
semih1963 adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun , kaskınızın markası ve modelini öğrenebilirmiyim ?
One_ Million adlı üyeden alıntı
Dostum çok geçmiş olsun. Üzerinde ekipman olarak başka ne vardı? Dizlik, Eldiven, Mont vs..?
Kask ls2 ff351
Dizligim ve eldivenim armode. Montumu ise motosikleti satın aldığım kisinin verdigi dainese mont var.
Fazla kaliteli değil ekipmanlarim ama orta duzeyde. Beni kurtaran kaskti. Zaten ayagim motosikletin altinda kalmadi egzos sayesinde o yuzden surtunmede dizlikler korudu beni. Kask sağlam çıktı ls2 ye pek güvenmiyordum ama 200 tl lik bi kask icin guzel korudu benim 4 yildizi var kaskin. En kisa zamanda onu artçı kaskı yapip 5 yildiz kasklara yürüyeceğim. Bu kaza daha sert de olabilirdi yani ucuz atlattim ben hep soyluyorum. Sansliydim.
-
TanerPasin adlı üyeden alıntı
Kask ls2 ff351
...Beni kurtaran kaskti. Zaten ayagim motosikletin altinda kalmadi egzos sayesinde o yuzden surtunmede dizlikler korudu beni. Kask sağlam çıktı ls2 ye pek güvenmiyordum ama 200 tl lik bi kask icin guzel korudu benim 4 yildizi var kaskin.....
Düzelteyim FF351'in 1 yıldızı var sharp testinden, 4 yıldızı olan(larından biri) ff350 modeli. Kısacası kask işini yapmış ama biraz da şanslıymışsınız. Araştırmanızı iyi yapıp öyle kask alın.
-
maktama adlı üyeden alıntı
Düzelteyim FF351'in 1 yıldızı var sharp testinden, 4 yıldızı olan(larından biri) ff350 modeli. Kısacası kask işini yapmış ama biraz da şanslıymışsınız. Araştırmanızı iyi yapıp öyle kask alın.
Tam emin olamiyorum modelinden 350 de olabilir aldigim magazadaki etiketinde 4 yildiz yaziyordu. Internetten bakip dogrulamasini yapinca aldim direkt. Ff350 de olabilir
-
TanerPasin adlı üyeden alıntı
Evet. Dün gece 12 ye doğru 70 le hafif bir viraja girdim yatırdım makineyi kenan sofuoglu edasıyla çıktım virajdan. Sonrasında motosikleti tam kaldırdığımda gitmem gereken yeri gectigimi fark edip o anki heyecan ve geç kalma telaşıyla, motosiklet tam kalkmadan on frene abandım. 70 km hızla on teker kaydi yere kapaklandık motosikletle birlikte. Bayağı bi sürüklendik ikimizde. Motosiklet sağ tarafa doğru düştüğü için egzoz yerde sürtündüğünden ayna ve sinyal disinda motora bisey olmadi, yine egzoz sayesinde motor tam yerde suruklenmedigi icin benim bacagim motorun altinda sıkışmadan sürükledim.
Yere düşer düşmez yüzüm direkt yere çakıldı bildigin cok şiddetli bi şekilde vizör girdi asfalta. Sonrasinda sürüklenirken de sekti kafam yerde 2-3 kere. Bana en ufak bisey olmadı. Direkt yardima gelenlerdrn kurtuldum tesekkur edip motoru kenara cekip çıkan tahliye borusunu tamir ettim.
Tam kaza yaptığım gecenin gündüzü ise harley davidson reklamlarına afişlerine bakıp orada yarim kaskiyla ve güneş gözlüğüyle havalı havalı gezen abilere bakıp. Yarım kask almayı kararlaştırmıştım. Neyse ki bu kazayı henüz kaskı alamadan yaptım ve dersimi aldım. Cruiser makine kullaniyoruz diye yarim kask takmak zorunlu degil. O kazadakafamda yarım kask olsaydi suan belki hastanedeydim. Yuzum taninmayacak haldeydi,cunku yuz kismimdan cok fazla darbe aldim kazada. Dersimi cok feci bir kazayla da alabilirdim. Sadece bilegimden kopan bilekligin biraktigi kizariklik var. Onun disinda iyiyim bi sorunum yok. Motorda da sadece egzos ve dikiz aynasi cizik o kadar. Biz iyiyiz. Ama kenarda kazayi gorenler beni saglam gorunce cok sasirmislar. Ben pek fark edemedim mobese vs. De yoktu. Tek fark ettigim yuz ustu cakildim ve kafam iki uc kere yerde sektikten sonra suruklendi bayağı.
Full face kasktan caymam artık.
İyi ki önemli bir şey olmamış çok geçmiş olsun. İlk kaza da bir garip oluyor ya hem tecrübe hem de bazı olumsuz duygular edinilmiş oluyor. Artık daha tedbirli olursun bunun etkisiyle (:
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)