Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CB 125 E Modifiye

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    Öncelikle herkese Selamün Aleyküm,

    Arkadaşlar başlıkta belirttiğim gibi Honda cb125e motoruma modifiye tarzı bişey yapmaya karar verdim.

    Hayalimde olan Yamaha YZF r25 maddi olarak beni aştığı için (öğrenciyim) super sport tarzı bi modifiye yapmaya karar verdim 1-2 bin civarı bütçem var.

    Kafamda planladığım bir kaç değişikliği sizlere sunmak, sormak ve bilgi almak amaçlı bu konuyu açıyorum.

    Fiyat, olabilirliği, teknik ve görüntü açısında artı ve eksilerini umarım bana bildirirsiniz.

    Şimdiden herkese teşekkürler

    Öncelikle beğendiğim bir örneği göstereyim sizlere ;


    Aslında birkaç değişiklik dışında tam olarak bunu yapmak istiyorum. Şimdi gelelim benim planlara;



    1- Gidon fazla yüksek olduğu için cross tarzı düz ve alçak bir gidon,

    2- Far çok aşşağıda ve etrafındaki başlığıın üstü çok geniş olduğu için ilk resimdeki gibi yuvarlak tek far,

    3- Nasıl oluyor tam bilmiyorum ama süspansiyon kesiliyor heralde önü biraz indirmek,

    4- Açık ve cılız duran depo yanlarına bloğa kadar uzanan cbr yan grenajı tarzı bir kapak, grenaj taktırmak,

    5- Lastiklerin çok ince olduğunu düşünüyorum ve jant ölçülerine uyacak daha kalın lastikler var mıdır? Eğer yoksa jantı değiştirmek sorunu çözer mi ?

    6- Yine arka lastik aynı şekilde kalın olmasını istiyorum ön tekerden ziyade arka daha önemli benim için.

    7- Motorun kıç tarafını yükseltmek istiyorum.

    8- ve son olarak plaka, plakalık, sinyal ve stop ledleri arkayı çok boğduğu için plakalık ve çamurluğu komple çıkarmak istiyorum.


    Okuyan okumayan, cevap yazan yazmayan herkese şimdiden teşekkürler. Düşüncelerinizi, fikirlerinizi ve önerilerinizi sabırsızlıkla bekliyorum...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------

    Konu yeni açıldı, güncel yok mu yardımcı olacak


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kyagmur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BAJAJ F250
    motor modifiyesi olmayacak mı cc yükseltmek gibi

  3. #3
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    hacı bence ugrasma sat ustune 1-2 nı koy pulsar 150 falan al

  4. #4

    Üyelik
    01 Şubat 2016
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Jawa 250 cafe racer
    3 nolu maddeyi bilen varmi veya ogrenirseniz anlatabilir misiniz ? Bende on masa icin yapmayı düşünebilirim

  5. #5
    Egee22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2013
    Şehir
    Istanbul/Küçükçekmece Edirne/Enez
    Motosikleti
    Mondial 100 MG Prince
    Alıntı Emreaygn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3 nolu maddeyi bilen varmi veya ogrenirseniz anlatabilir misiniz ? Bende on masa icin yapmayı düşünebilirim
    3 numara için ya amortisör yaylarını komple çıkaracaksın dip basık olur(tavsiye etmem),o yayları alçaltmak için kesebilirsin yada direksiyonun ordan kavalları çıkartıyorlar 3 yöntem var

  6. #6
    kocateker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2015
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Yamaha MT-03
    motorun aerodinamiği ile oynamak doğru değil. ön süspansiyonu indirirsen frenleme konusunda ciddi sorunlar yaşarsın.sonuçta elinde düzgün bir motor olmayacak.satarken de bu tip motorlar rağbet görmez.

  7. #7
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı xcmd4es adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle herkese Selamün Aleyküm,

    Arkadaşlar başlıkta belirttiğim gibi Honda cb125e motoruma modifiye tarzı bişey yapmaya karar verdim.

    Hayalimde olan Yamaha YZF r25 maddi olarak beni aştığı için (öğrenciyim) super sport tarzı bi modifiye yapmaya karar verdim 1-2 bin civarı bütçem var.

    Kafamda planladığım bir kaç değişikliği sizlere sunmak, sormak ve bilgi almak amaçlı bu konuyu açıyorum.

    Fiyat, olabilirliği, teknik ve görüntü açısında artı ve eksilerini umarım bana bildirirsiniz.

    Şimdiden herkese teşekkürler

    Öncelikle beğendiğim bir örneği göstereyim sizlere ;
    http://motofuar.com/galeri/fotogaler...-125e-gezi.jpg

    Aslında birkaç değişiklik dışında tam olarak bunu yapmak istiyorum. Şimdi gelelim benim planlara;

    http://www.upload.gen.tr/uploads/h/RMr0s-honda1.jpg

    1- Gidon fazla yüksek olduğu için cross tarzı düz ve alçak bir gidon,

    2- Far çok aşşağıda ve etrafındaki başlığıın üstü çok geniş olduğu için ilk resimdeki gibi yuvarlak tek far,

    3- Nasıl oluyor tam bilmiyorum ama süspansiyon kesiliyor heralde önü biraz indirmek,

    4- Açık ve cılız duran depo yanlarına bloğa kadar uzanan cbr yan grenajı tarzı bir kapak, grenaj taktırmak,

    5- Lastiklerin çok ince olduğunu düşünüyorum ve jant ölçülerine uyacak daha kalın lastikler var mıdır? Eğer yoksa jantı değiştirmek sorunu çözer mi ?

    6- Yine arka lastik aynı şekilde kalın olmasını istiyorum ön tekerden ziyade arka daha önemli benim için.

    7- Motorun kıç tarafını yükseltmek istiyorum.

    8- ve son olarak plaka, plakalık, sinyal ve stop ledleri arkayı çok boğduğu için plakalık ve çamurluğu komple çıkarmak istiyorum.


    Okuyan okumayan, cevap yazan yazmayan herkese şimdiden teşekkürler. Düşüncelerinizi, fikirlerinizi ve önerilerinizi sabırsızlıkla bekliyorum...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------

    Konu yeni açıldı, güncel yok mu yardımcı olacak
    öncelikle kaliteli lastik(Ör:Michelin, Pirelli) ve kaliteli balata (ör: EBC) Lastikler orjinal ebatında olmalı > https://www.youtube.com/watch?v=cGjTvotb9Xo

    Gidon olayı çok basit, cg tipi motorların gidonlarının buna uyması lazım:




    ya da clip on dedikleri gidonlardan (google > clip on handle bar)

    Amortisör yüksekliklerini kesinlikle oynama(özellikle de ön), ağırlığına göre arka amortisörü ayarlayabilirsin. motorun üstüne oturduğunda yaklaşık 2cm çokmeli daha fazla çöküyorsa sertleştireceksin.

    Yuvarlak farı motor tamircisi kolayca halleder.

    Çamurluğu kesip kılıç kuyruk yapmayı da motor tamircisi yapabilir. eğer mümkünse o çamurluğun eskisinden bir tane bulursan onu kestirirsin veya yan sanayi olanından bir tane bulursun.

    Boyamaya gelince, en ucuz ve kolay olanı folyo kaplatmak. Zaten şekilde gösterdiğin motorda da muhtemelen folyo kaplama var.

    Bunların hepsini 600-700TL'ye halledersin.

  8. #8
    crocodil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2014
    Şehir
    istanbul, pendik
    Motosikleti
    yamaha ybr 125,yamaha virago xv 250, honda cbr 250
    Eski kasa cbr 125 (2005-2009) bulup, modifiye yapacaksan eğer, onun üzerinde yaparsan fiyat/performans/görüntü açısından daha uygun olabilir diyorum...

  9. #9

    Üyelik
    02 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    Uğraşıp uzun bir yazı yazdığın için çok teşekkürler

  10. #10
    hayko5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ağustos 2012
    Şehir
    İskenderun
    Motosikleti
    V-Twin Café racer
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-kendin-yap-%5Bdiy-do-it-yourself%5D/145909-honda-cb-125e-racing-projesi-basliyorum.html

    Al dostum ben cb kullanırken böyle bir projeye başladım belki yardımcı olur ama projem yarım kaldı motoru sattım. Çünkü astarı boyunu geçiyordu cb'nin sıfırı olmuş şimdi 5.250tl(Etmez) bu motor üstünde değişiklik yaparken insan korkuyor çünkü 125cc. şeklinin şemalini ne kadar yapsan dahi motor gitmeyecek ve bir honda bloğa ne kadar müdahale edebilirsi hsfi herşeyi göze aldın yaptın ne kadar güvenli olacak. M gidon atayım dedim gidon alçak olduğu için tam tur döndürmeye çalışınca eliniz depo ile gidon arasında sıkışıyor. gidon uzatma aparatı alalım dedik dünya para her müdahale etmeye kalktığımız yer bazı riskleri göze almamız gerekti bende başlarım böyle işe dedim 3600ê 2012'de aldığım motorumu 3500'e sattım orjinal haliyle. Gittim hoşuma giden motoru aldım aynı hesaba geldi ama CCve rahatlık fark etti.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    Alıntı hayko5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-kendin-yap-%5Bdiy-do-it-yourself%5D/145909-honda-cb-125e-racing-projesi-basliyorum.html

    Al dostum ben cb kullanırken böyle bir projeye başladım belki yardımcı olur ama projem yarım kaldı motoru sattım. Çünkü astarı boyunu geçiyordu cb'nin sıfırı olmuş şimdi 5.250tl(Etmez) bu motor üstünde değişiklik yaparken insan korkuyor çünkü 125cc. şeklinin şemalini ne kadar yapsan dahi motor gitmeyecek ve bir honda bloğa ne kadar müdahale edebilirsi hsfi herşeyi göze aldın yaptın ne kadar güvenli olacak. M gidon atayım dedim gidon alçak olduğu için tam tur döndürmeye çalışınca eliniz depo ile gidon arasında sıkışıyor. gidon uzatma aparatı alalım dedik dünya para her müdahale etmeye kalktığımız yer bazı riskleri göze almamız gerekti bende başlarım böyle işe dedim 3600ê 2012'de aldığım motorumu 3500'e sattım orjinal haliyle. Gittim hoşuma giden motoru aldım aynı hesaba geldi ama CCve rahatlık fark etti.
    resimler ölü

  12. #12

    Üyelik
    02 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    Fikirlerinizi alalım arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum konu güncell

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:41 ----------

    :( yokmu yardimci olacak


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler