Başlangıç motoru ne olmalı? 125cc? 250cc?
Reklamlar
-
Merhaba ben daha önce hiç motor kullanmadım. Honda CBR 125R almayı düşünüyordum ama bazı motosikletci abilerim Honda CBR 250cc al kullanırsın korkma onunla basla gibi şeyler söyledi sizce 250cc alsam kullanabilirmiyim başlangıç olarak yoksa 125cc yeterli midir?
Reklamlar
-
-
600 rr al ne gerek var boşa para vermeye
-
Tamamen kişisel beceri olay.
2 kişiye motosiklet kullanmayı öğrettim. ( eğitim değil tabiki, düşmeden gidebilecek kadar)
-1 i doktordu. Düz vites arabası vardı. Ayrıca yıllar önce scooter kullanmış
-Diğeri ise 21 yaşında bir arkadaşım. Bisikletten başka tecrubesi yok. Düz vites araba bile kullanmadı.
Ozamanlar 2 kişiyede öğretmeye çalıştığım motorum Cbr 250 r dı.
Sözde daha tecrubeli doktor abim , belki 50 kez kaldırma denemesinden 3 maksimumum 4 ünde başarılı oldu. Geri kalanlar stop etti. Ki riskli stoplar etti. En son kaldırıyım derken motosikletimi tek tekerde görünce, öğretme işinden vazgeçtik. ( tekere kaldırdı, ama nasıl indirdi hala aklım almıyor, saniyelik oldu ama okadar kaldırdıktan sonra ben indiremezdim sanırım. Acemi şansı dedikleri bu olsa gerek ) Velhasıl kelam gitti Xmax 250 aldı. Mutlu mesut onu sürüyor. Vitesli motosiklet işinden vazgeçti.
Diğer tecrubesiz arkadaşım işte sadece ilk deneyişinde stop etti. Daha sonra 1 kez bile sop etmedi. Şuan gayet rahat sürebiliyor motosiklet.
Yani demek istediğim yetenek çok önemli motosiklet işinde.
Ama kişisel önerim 250 cc nin üstü ile başlamayın. Maksimumu 250 cc diye düşünüyorum.
Şunuda not olarak veriyim.
Yaklaşık 1 ay önce katıldığım ART AKADEMİ teori eğitiminde, hocamız maddi açıdan probleminiz yoksa 600cc ve üstü makinalar ile başlayın dedi. Bu kişilerden eğitimlerde düşük cc ile başlayanlara göre daha iyi sonuç aldıklarını söyledi. Bakın 600 cc alın ve rastgele gezin demiyor. 600 cc alacak olursanız eğitim alın güzel bir başlangıç yapacaksınız diyor.
Ben eğitim alınsada başlangıç olarak 600 cc çok fazla geleceği düşüncesinde olsamda bu olayı paylaşmak istedim.
Tabiki şuda var. 600 c ama hangi 600 cc . f650 mi R6 mı mesela . Hocanın bahsettiği 600 cc burada F650 sınıfındaki 600 ccler.
-
Ben 1500 km sonunda eğitimle F650gs e geçmiştim.. Ama şimdiki aklım olsa o 125 liğin canını çıkarana kadar kullanır öyle geçerdim. F650GS evet acemilere affedicidir ama çok da merhametli değildir (bakınız hafta sonu 41 yaşında F650 ile viraj alamayarak ölen başhekim haberine) .. Motor kaçmıyor iyice tecrübe yapmadan cc büyütmeyin..
-
cc büyüdükçe masraf artıyor. Ortalama hız kaç olacak, ne kadar yol yapılacak buna göre karar vermek lazım. Birde şuna %1000 eminim; küçük motorla trafikte sıkışırsın diyen adam yanlış konumlanıyordur.
Bana göre ne kadar büyük cc alacağın ne kadar ileri bakabildiğinle doğru orantılı olmalı. Ileri bakmak da zamanla tecrübeyle öğrenilen bir iş.
Eğitim elbette önemli ama kaç kişi aldıgı eğitimi hakkıyla uygulayabiliyor? Yada şöyle sorayım kaç eğitmen maddi kaygılarını 2. plana atıp eğitim verebiliyor? Daha da açayım; Yeri geldiğinde anlatılması gereken, hayat kurtaracak kaç konu bir sonraki kurun konusu olabiliyor? (art akademiyle ilgili değil bu söylediğim)
Bence araç olarak hangisi ihtiyacı karşılıyosa, hangisinde trafikte rahat hissedilecekse ona binilmeli.
Bir beden büyük alayım seneyede kullanırım muhabbeti motor için gerçekten çocukça.
-
Kardeşim 250cc al, vitesli alıcaksan Hondadan şaşma, Konuyuda hiç uzatma.. Net.. ;)
-
3-4 ay sonra 150cc bisiklet gibi geliyor. İmkan varsa 250 cc almak daha mantıklı.
-
Henüz motor sahibi degilim ve yeterli motor deneyimim yok. Okuduklarimdan , motorcu abilerimden ( yaşım 29) anladığım üzere:
Başlangıç motoru olarak 600 lük de kullanılabilir 250 lık de. Ammaaa...
Kişide HİZ tutkusu, agresif bir kisilik söz konusu ise o kişi bırakın 600 lük motoru 250 lık bile dusunmeyip 125lik tercih etmelidir.
Eğer benim gibi kendinden emin, hız tutkusu olmayan, sabırlı bir kişiliğe sahip ve her fırsatta eğitimlere katılabilecek biri ise ve imkân varsa 600 lük ile başlayabilir. İmkân yoksa 250 de olur.
Niye motorun yok derseniz, koruma takozlarimi hazirladim. 2016 modelleri bekliyorum mt07 için.
-
Arkadaşlar baya geniş kapsamlı Gerçekten oldukçaakla gelebilecek hertürlü araştırmayı yapmış olmama rağmen aklımda hala sabit bi 250-125 cc ss yok maalesef buda biraz işin cilvesi diye düşünüyorum 250sl veya 250 r ninja gerçekten yaşıtlarında biraz masraflı hyosung 250 gt bahsedemiceğim kadar kötü frenlere sahip ama tercihlerimden özel bi yere sahip Megelli Binmem Bile o derece e cbr zatenn yılların tecrübesi ona sözüm yok kalite ucuzluk vs vs. geçtim performansda rakipleri maalesef 5-6 begir daha sağlam bu da göz ardı edilmicek bi şey gel gelelim 250cc zirvenin yalnzılığına şüphesiz yamaha r25 herşeyiyle uber bişey ama fiyatı yaşıtlarına tuz da ekliyo biraz Vel hasıl yavrusu 125 lik hiç de başlangıç motoru olmaz çünkü abi sen yeni bincen motora bide 175 den ufaksın motorun üstüne yattın hadi ondan geçtim virajda o lastikler var ya bırak git beni diyo ama şekli de eksiklerini %100 aldırır şekline kanmayın derim Daelim felan da düşünmeyen lütfen hele öğrenciysen benim gibi parça bulmakla uğraşma derim aynı şey aliminyum şaseli motorlardada geçerlidir he ben çok duydum böyle şeyler üzülmeyin diye diyorum Başlangı motoru KTM de çok çok ayrı bi yeri vardır ama yine de herşeyiyle 4 4lük denemez Senin dediğin şey Şekil olsun grenajlar çıkıntılı olsun egsoz bağırsın iyi frenlesin göz leri üstne çeksin aman aman 400 500cclikler gibi şekil olsun bir de ninja gibi sürüşü kolay olsun e bunların hepsini istiyon bide diyon ki ucuzolsun hee o zaman size önerim tek tavsiyem Bajaj Pulsar 200RS (SS) Abi sarı olana Bayılcaksınız benim gibi kimse kesin şu daha iyidir şu daha iyidir demiyorum ama sizde benim gibidüşünüyosanız
1.Yamaha YZF R25 (Abicim Şimdi Param Var Zirvenin Yalnızlığını Paylaşcam Diyon Ya Al Bunu)
2.Bajaj Pulsar 200RS (Abi az ama şekliyle performansıyla sesiyle beni tatmin etsin diyosan Bak bu daha makul benimde Alıcağım bi motor)
3.Hyosung GT250R (Abi ben delikanlı bi motor istiyom çok yaksın umrumda değil ki 6 litreyi buluyo alabilirsin)
Al abi Sıralama Budur Ha görüşlerinize de açığım Yeni alacaklara bişeyler kattıysam ne mutlu bana Barkın Abiyi İzlemeyi de unutmayın
-
Öncelikle kafandan "Alacağım motor şekil olmalı herkes hayran kalmalı" düşüncesini silersen bir anda bir sürü seçeneğin olacak. Sadece CBR125R için bir yorum yapacağım, CBR125R denilen motorun sıfırı 7 bin TL'den fazla etmez ama Honda 10 bin TL istiyor. Fiyatına göre YZF-R125 ve MT-125'ten sonra asla alınmayacak 3. motordur.
-
E sen şimdi diyosun da şekil olmasın felan diiye e bunu alan kişi Zevkleri için alıyosa şayet ? veya adam öğrenci Ünide okuyo Hava katsın istiyodur heralde e bu napsın ? Tabi ki de şekil olucak sesolucak herkesin zevki aynı değildir ama herkesde şekilii motorları sever bence
-
-
şimdi şöle düşün kardeşim kocaman yaş pasta var diyelim bunu 1 saate de yiyebilirsin yada pastane'den 1 dilim alıp yiyebilirsin sonra bidaha yersin örnek değişik oldu ama 125 lik le başla bi 10 bin 15 bin km yap sonra 250 al onla 15 20 bin yap sonra başka makine al görünüşleri aynı ortalama sadece ses farkı güç farkı var yerinde olsun 125 lik alırım doya doya kullanırım paran boşa gitmez japon malı değerlidir.
-
Bugün cbr 250 ile 170 gördüm. 0-100'ü 7 saniye. R25 bundan da güçlü. hızlanmaları spor bir araba gibi. İlk aldığım motor 125'lik bir çinliydi. ilk bindiğimde onun hızlanması bile inanılmaz gelmişti. 250 cc ile başlasam büyük ihtimal patlardım diye düşünüyorum. gerçi 1000 km'den sonra hyosung gt250r alıp patladım. o da ayrı bir mesele.
-
Cbr 250 ile başlanabilir. Kendimden biliyorum
Daha önce hiç motosiklet kullanmadım. Teslim aldığım an çok büyük gelmişti gözüme. Bayiden çıkıp eve gidene kadar 3 4 kere stop ettirdim ama varmayı başardım
19bin km'dir birlikteliğimiz devam ediyor. Şükür kaza bela yaşamadım. Ne zaman uzun yola veya otobana çıkacak olsam iyi ki 125 cc ile başlamamışım diyorum.
-
Trafik tecrübeniz varsa sakin bir yapıyla dikkatinize ve yeteneğinize güveniyorsanız 250cc ilede başlanabilir. Ama en azından azda olsa 125-150 cc ile bi 5-10 bin yapmak çok daha iyi bir geçiş sağlayabilir. Yani 250 yi geçmedikçe sizinle bağlantılı olması gereken bir cevap bu.
-
-
125 cc trafikte çok yavaş kalıyor ve sürekli taciz yiyosun. cbr 125almıştım 5000 kilometre sonra fln duke 200 alıp çok rahat etmiştim. 250 cc de affedici olabiliyor.
-
sa hayırlı geceler sayfada yeniyimde suan mesajımı okuyan arkadaşlarımız abilerm kardeşlerim varsa ses verirseniz acil bi bilgi almak istiyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler