Motosikletin hışırını çıkartmak için bir kaçyüz km yeter artar bile. motosiklet alırken km sayacı bakacağım en son yeridir. Km sayacı motorun ve diğer parçaların ömrünü sayan bir sayaç değildir. Bu takıntılardan kurtulmak lazım artık.
Motosikletin hışırını çıkartmak için bir kaçyüz km yeter artar bile. motosiklet alırken km sayacı bakacağım en son yeridir. Km sayacı motorun ve diğer parçaların ömrünü sayan bir sayaç değildir. Bu takıntılardan kurtulmak lazım artık.
Ben km'ye değil motorun durumuna bakarım ama çoğu alıcı sadece km'ye baktığı için satabileceğim km'lerde olmalı. 30.000km diyorum ben.
74.000 km de fazer6 aldim. 90.000 de sattim. Motor blogu daha tik demiyordu. Birkac ustaya gittigimde km sini söylediginde inanmiyorlardi.
İleride tanıdığım bildiğim eski model motosiklet bulursam kaç kmde olursa olsun direk alırım eski modelleri daha bi güzeller sanki km ilk motorum 50.000 deydi scooterdı hiç bir sıkıntısı olmadı 56-57 binde sattım ikincisini sıfır aldım honda grom satmassam evladiyelik durmasını istiyorum hatta söyle ben bu motorla bu rotalardan gittim diyebiliceğim bi anı yapmak isterim.
Iyi bakildigina kesinlikle inandiysam 80 binde de motor alirim, ama sahibinin tipini veya motora yaptigi muameleyi begenmemissem 1000 kmde de motor almayabilirim.
25 binden yukarısıda artık tövbe ettim
heryeri orjınal tek kişinin 10 yıl bındıgı 2006 600f aldım 48 binde 50 bine geldi daha 100 bin gider bakım yapılarak o kadar saglamki km sadece bi sayıdır temiz motorda
Kilometre mevzusu, motosikletin tipi ve model yılıyla ilişkilidir.( ya da trafiğe çıkış tarihi)
Örneğin spor motosikletlerde yıllık 5 bin km normal kabul edilirken yol motosikletlerinde 15-20 bin bandı kabul edilebilir mesafelerdir.
Bu nedenle motosiklet satın alırken bu kriterlere göre hesap yaparsınız.
Örneğin 2010 model bir turing motosikletin 75 bin km de olması gayet normaldir ve bu tip ve bu yıla ait bir motosiklet alacaksanız kriterinizi buna göre oluşturursunuz.
Motosiklet ararken dersiniz ki ben 2010 model bir turing alacağım ve motosiklet en fazla 75-80 bin km de olsun.
Sonra bulduğunuz adaylar arasında en iyi bakılmış, en az yıpranmış ve varsa en düşük km de ki motoru satın alırsınız.
Yani bu çok karışık bir şey değil.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
2006-2007 bandinda 600cclik motor 40-50bin kmde alinir mi?
Küçük motorlarda 3000 km, büyüklerde 10 - 15 bin km'de alınabilir ama ben almam. SS'lerde ise 10 bin km'yi çöp olarak görürüm çünkü bizim insanımız insan gibi kullanmıyor. En güzeli sıfırdır.
40 000 Km de aldığım Hornetım şuanda 86 000 Km de hala tık demişliği yok
Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.
Çok el değiştiren motor alınmaz, sahibi düzgün biriyse Km önemli değil.İlk sahibinden 70 80 binde alınır.
Ama motorun tarzı önemli Racing ve Naked motorlar bu Km'de alınmaz.Enduro, Touring tarzı motorlarda 50 60 bin fazla sayılmaz.50 bine geldimi; Balata, teker ve rulmanlar, teller, sivilar, bütün filtreler, bujiler, Amortisor keçeleri ve sivilari, enjektör veya karbüratör temizlenmesi,takozların değiştirilmesi, zincir dişli seti bu saydıklarım ağır bakım oluyor.100.000 de de motoru aşağıya alıp bütün keçe ve çontalari gerekiyorsa bazı müşürleri değiştirmek lazım.
Bunlar değişmediği ve idare ettirilmeye çalışıldığı müddetçe zincirleme şekilde başka şeylerin bozulmasina yol acar.Ancak bizim ülkemizde geneli hırsız ve uyanık olduğu için bu masraflar yakınlaşinca iki lastik atıp bir yıkayıp on numara masrafsiz diye millete itelenir.Sende binersin iki üç bin km ondan sonra patlayıp çatlamaya başlar motor.
Bakımlı motor böyle olur, birşey değiştirmek için illa bozulmasına gerek yok, ömrü biçilen parçanın zamanında değiştirilmesi gerekir yani bozulmadan önce..
Forumda kaç defa yazdım sayısını artık hatırlamıyorum.
İkinci el motosiklet alırken ilk bakacağınız şey servis bakım karnesidir arkadaşlar.
Eğer bu karne tutulmamışsa o motordan uzak durun.
Yok illa alacağım diyorsanız ne çıkarsa bahtınıza bunu kabul edeceksiniz.
Hem en önemli evrak olan bakım karnesini ve hatta faturaları istemeyeceksiniz hem sonra motorum kötü çıktı diye ağlayacaksınız.
Yok öyle bolluk.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
110 binde fazer aldım 5 sene kullandım :D 200 binde sattım 50 binde tekrar fazer aldım :D
Ben 38 bin km de İnazuma aldım, şuan 46 bin kmde kullanmaya devam ediyorum merak edip suzuki servisine bu motorun eksantrik zinciri ne zaman değişmesi gerekir, 90 bin kmden önce bişey olmaz yanıtını aldım. benim sorunum her motorda çabuk sıkılıyorum, en fazla bindiğim bir motora 9 bin km oldu. şimdi yine inazumayı satıyorum
motorumun 46 binde olduğu kimse tahmin edemiyor, bir çok motorcu da buna dahil, disklere bakıyorlar en faz 25 bin söyleyen oldu.
Gilera Runner VXR200 vardı 27 bindeydi, 33 binde sattım.
99 model F650 vardı 44 bindeydi 57 binde sattım,
F650GS aldım, 52 bin km de 58 bin km de sattım,
cbr 125 imi 10.000 km de aldım şuan 35.000 km oldu , 3000 km de bir düzenli olarak bakım yaparım hiçbir sıkıntımız yok tanıdığa satılabilecek durumda
hukiki olarak km ile oynamak büyük suç sayılıyor, devlet tarafından bu tanımlama yasada yapıldı,
sen alırken km ye bakmadan alır, ve diğer parçalarda bir sorun oluşursa(ki hiç bir usta içini açmadan garanti vermez)
hiç bir hak iddia edemezsin, o yüzden motor yatmış bile olsa, işleyen parçaların ömrünü ölçebilmek içim km göstergesi, bu konuda bir göstergedi bilgilendirmedir.
çinlide 10k dan japonda 20k dan yukarısını almam.
şu ülkede ss hariç her motoru her km de alabilirim fakat bana deki ss - 10 km de yine almam.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)