GSX-R1000
13-15bini 250lik motora vermektense bunu almak daha mantıklı geliyor Forumda pek 1000lik kullanan yoktur ama yinede bir göstermekte fayda var, soru basit alınır mı alınmaz mı
GSX-R1000
13-15bini 250lik motora vermektense bunu almak daha mantıklı geliyor Forumda pek 1000lik kullanan yoktur ama yinede bir göstermekte fayda var, soru basit alınır mı alınmaz mı
valla banada 12 yillik yaris motoruna o kadar para vermek mantikli gelmiyor kimbilir neler yasadi alet
yanlız satan arkadaş pek bir içten yazmış açıklamayı.
13-15 liraya 250 alırım hiç sorun yaşamam keyfime bakarım. ayrıca ihtiyaç durumunda da hemen satabilirim
Resme ilk baktim bu makineyi toplamislar sifirdan dedim sonra aciklamayi okudum oyleymis...
Adam gayet samimi yazmış ön yargı yapmadan motora bakmaya gidilip bakılır expertis sokulur bakılır yetkili servis bakımlarına bakılır vizeye bakılır son km bakılır oynama varmı diye eğer problem yoksa alınır dikkat edilecek başka bir konu motorun sahibine iyi bakın apaci ise konuşmaları felan belli ederse uzaklaşın apaciden 2005 model sağlam racing çıkmaz büyük ihtimal cafe önü çok revlimitere girmiştir
Zevk ve tercih meselesi. Arkadaşın hislerini anlıyorum. Alınır mı? Alınmasına alınır ama sonrasında olabilecek herşeyi göze almak şartı ile.
Göze almaktan kastım bu iş biraz kazı kazan oynamak gibidir. Ya çıkar ya çıkmaz. Alırsın 10bin km biner satarsın tek kuruş masrafın olmaz, iyiki almışım dersin.
Yada alırken motora baktırırsın, herşey iyi gibidir, o anlık bir sorunu yoktur fakat aldıktan 5 bin km sonra motordan garip sesler gelmeye başlar, usta derki ciğeri yenileme vakti gelmiş, 4-5 kaat ateşlemen lazım diye, ah vah etmeler,keşke almasaydım demeler başlar.
Ve birkere sorunlar başladım mı asla o 4-5bin ile bitmez, hep azar azar birşeyler daha ister o hayvan.
Ben şahsen o riske girmeyi tercih etmiyorum. Hele hele yaşı ve kmsi yüksek SS dedim mi aman aman, evlerden ırak olsun.
Hiç kimse o SS leri yavaş gitmek, sakin sürmek için almıyor sonuçta Sürekli limitleri zorlanan motorlar bunlar.
Risklerini göze alabiliyorsan neden olmasın?
Ben genel olarak tavsiye etmiyorum yukarıda açıkladığım nedenler yüzünden...
.
14 bine 0 250 alırım + 600 tl plaka masrafı veririm+haşırttı bilekbord 2000 de trafik sigortası olur.
Problem!
İyi haklısınızda bu eskiye bakmıyor racing ülkemizde evet çok vahşice kullanılıyor ama bu forumda 0 R25 alıp fabrika hatasından motor indirende oldu yani bunun aslında birazda şanşla alakası var 0 alacağın motorun içinide bilmiyorsun değil mi ? fabrikada nasıl üretildi içine ne konuldu ne konulmadı diye yani onun için bu işler şanş işi ha eski yıl motorlar daha çok bu sorunu çıkarabilir ama yani bazı arkadaşlar var çinli alıyor 125-150 arası limitlerde kullanıyorlar sürekli son devirde ama adam bakımını güzel yapıyor 20 bine gelmiş motor tık dememiş yani kolay kolay japonu yiyemezler diye düşünüyorum ülkece zaten 2. el SS ' e bi ön yargılıyız içi iyi olan çok motor vardır bu forumdada vardır 2005-2006 ss binen ama adam bakımlı biniyordur bunun motorudamı çürük ? yani onun için genelleme yapmıyoruz gidip motora bakıyoruz ona göre. Şimdi adam tabi 2005 SS alacak napsın SS tutkusu var adamda 0 R6 bile olmuş 46 milyar adam nasıl alsın ? tabi eskiye yönelecek onun için kararım gitsin motoru görsün iyise alsın artık bizimde binebileceğimiz motorlar 2007-2009 arası gezecek 0 lar ateş pahası mecbur 2. ele yürüyecez onun için ben ön yargılı olunmasına karşıyım 2. el SS hertürlü alınır ama iyi araştırıldıkdan sonra.
Şimdi arkadaşım güzel ve doğru şeyler söylemişsin. Sıfır motorun da sorun çıkarmayacağının hiçbir zaman garantisi yoktur, bu konuda seninle hemfikirim.
Amaaa, diyelim ki sorun çıkardı, işte buradan sonra sıfır motosiklet ile 10 yaşındaki SS motor arasındaki fark başlıyor. sıfır motosikletin garantisi var. Kendi motorum üzerinden konuşayım, 24 ay garantisi var R25in. Oldu ki motorum üretim hatası yüzünden yatak sardı,motor kontrol edilir, ekspertizi yapılır, sorunun üretim hatası olduğu tespit edildiği an cebimden 5 kuruş çıkmadan komple motor bloğunu yeniletirim, motorumu alır keyifle sürmeye devam edebilirim.
2. el 10 yaşında SS motorda yatak sardığında kime dert yanacaksınız? ayrıca kaç para masraf açacağının farkında mısınız? Japon motorların mekanik aksam parçaları inanılmaz pahalı. Ciddi bir sorunda komple motor bloğunu yenilemek gerektiğinde bir R25 parası daha verirsin o bloğu komple yenilemek istersen eğer. İşte sıfır motosikletle garantiden çıkmış bir motosiklet arasındaki en büyük fark budur.
Bizim ülkemizdeki SS kullanıcı profili belli. SS motorların neden alındığı da belli. Her nekadar japon malı da olsa zorlamaya aşırı müsait racing makineler 2. veya 3. kullanıcıların elinde resmen pert ediliyorlar.
Kimse kusura bakmasın ama ben yüksek km ve yaştaki SS motorlara önyargıyla bakarım.(cruiser, enduro vs gibi diğer modelleri tenzih ederim). Birkaç motosiklet tamircisi dolaşın bakın oralarda zamanında efsane olan ne japon motorları var bağırsakları dışarıda cesetler gibi tamirhanelerin bir köşesinde komple sökülmüş, uygun fiyata parça bulmayı, 3-4 aydır toplanmayı bekleyen. Dikkat edin bunların çoğunluğu da hep SS dir.
Yüksek yaşına rağmen düşük km, bakımlı, ilk sahibinden SSler de var elbet tek tük. Ancak onlarda sizin istediğiniz gibi düşük rakamlara değil maalesef. 250cc parasına kimse orjinal 15 - 20binde ilk sahibinden 1000cc SS makinayı vermez, bunu anlayın artık
Kabaca özetliyorum; Kırılmaca darılmaca yok olay aynı şunun gibi;
Ben diyorum ki 3tl paran varsa git yarım ekmek tavuk döner ye, tadı sadedir ama en azından ne yediğini bilirsin. Sen diyorsun ki 3 tlye ekmek arası köfte de satılıyor, o paraya köfte ekmek yerim daha iyi. Ben diyorum riske girme, o paraya köfte ekmek olmaz, olsada büyük ihtimalle sağlıklı olmaz, sen diyorsun ki önyargılı olma, belkide gerçekten miss gibi köfte ekmektir. Kim bilir?
Ben bu riske kendim girmem, başkasına da tavsiye etmem
.
Karbüratörlüyse çok tercih sebebi degil.
Araba gibi de benzin yakar muhtemelen...
Ama asil önemlisi 150+ beygirlik litre sınıfı SS alete, elektronik destek sistemleri olmadan hakim olabilecek eğitim, deneyim ve olgunluğa sahip misiniz? Sınırda affetmez muhtemelen.
Yanlış anlamayın, yukarıdan konuşuyor değilim, benim için cevap hayır mesela. Gaza nispeten hakim olurum muhtemelen ama frene zor.
Çöptür, alınmaz.
Pazarda akıl satmaya başlamışlar, herkes gidip yine kendi aklını almış. Bu arkadaş alacak ne derseniz deyin.
Ulkemiz kosullarinda benim ve cevremin bir prensibi vardir, 3 yasindan ve veya 20 bin km den sonra 4 silindir motosiklete binmem, heleki bu sport bir motosiklet ise
Bu prensibi uygularsaniz basiniz agrimaz.
Daha once yurtdisi forumlarinda bu serinin psikopat gittigini ve kontrolunun cidden tecrube gerektirdigini okumustum tabi surmedim bilmiyorum o yuzden iskembeden salliyor da olabilirim fakat genel kaninin aksine motorun alinip alinmayacagindan ziyade,hakimiyetine yeterliligi sorgulanmali daha once.
Sanirim arkadasin gt250r tecrubesi var benim tavsiyem o fiyat araliginda 4 silindir 600cc ozellikle cbf 600 tavsiyemdir uysal ve kontrolu nisbeten kolaydi en azindan benim icin 1000 cc psikopat k serisi yerine ara gecis olarak dusunulebilir.
Eyyorlarim bu kadar
2005 GSXR-1000 bir zamanlar hayalimdi... 2006 yılında 16.000tl gibi bir fiyatla satışa çıkmıştı. O zamanbu kadar ötv derdi yoktu hükümetin... Suzuki 2001-2003 arası 3 sene aynı kasayı ürettikten sonra 2004 de değişikliğe gitti sonra da bu canavarlar çıktı. 175kg 172 bg mükemmel bir makina idi zamanında...
Bu gösterdiğin alet alınır mı ? Bu sorunun cevabını ne sen bilebilirsin ne ben bilebilirim ne de ustan bilir. En doğru bilgiyi sahibi bilir. Adam gerçekten R1 almak için satar belki yataklardan ses geliyor onun için satar. Bunu bi tek kendisi bilir. 18.000tl var ve makine alabiliyorsam ben bu makineyi veya bu ayarda makineyi alırım...
Arıza çıkartırmış, parça istermiş,,, İstemeyen motor mu var ? Gülü seven dikenine katlanır. Çok kafanı kurcalama, artık 0 sandık motor bile geliyor ülkeye hepsi ekonomik güç meselesi. Ama şunu da aklında tut, kalite pahallı bir mülktür, ucuzda bulunmaz...
Straights are for Fast Bikes, CORNERS are for FAST RIDERS !
Bana kalırsa bu makina alanın elinde dağılacak.
Tükürükle tutturulmuş gibi tüm parçaları.
Karenajlarıda muhtemelen oturmadı kalıp farkından dolayı 200 km geçince muz gibi soyulur gider
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
motorun izmir macerası da var galiba bazı fotolar izmir den
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)