Mondial 125cc ZNU ile 950 km yol almak YARDIMMM
Reklamlar
-
Arkadaşlar 1 2 ay sonra mondial 125 ZNU motorumla izmirden başlayıp (izmir-seferihisar-kuşadası-didim-bodrum-marmaris-datça-fethiye-kaş-kemer) güzergahında ilerlemek istiyorum. Durakları tek tek yazdım oralarda kamp atmak istiyorum ortalama 13 14 gün sürecek bir gezi yapmayı planlıyorum. Uzun yolda scooter motordan neler çekerim. Neyin önlemini almalıyım. Bana deneyim ve tecrübesi olan arkadaşlar yardım ederse çok sevinirm..
Reklamlar
-
Kardeşim olmaz diye birşey yok ancak biraz güvensiz olabilir.Yokuşlarda kamyon sollarken sıkıntı çekebilirsin.Artı olarak motor hiç ummadığın yerden saçma bir nedenden dolayı arıza çıkarabilir.Motorunu iyi tanıyorsan biraz sıkıntılıda olsa gezini yaparsın.
-
Hiç çekinme, gerekli olan eşyanı al, motorunun servisini yaptır, her yerleşim yerinde köylerde bile motor tamircisi var, yolda klasan köylü amcanın traktörüne, veya pimapancinin Anadol kamyonetine yğkler en yakın tamirciye kadar götürürsün, motorunun kapasitesini sonuna kadar zorlama 70- 80 km yi geçme, ben 150 lik Mondial ZNX ile Antalyadan, Ege,Marmara,Trakya, İstanbul Afyon tutu yaptım 3250 km , kurallara uy ,Kamyonlardan ve otobüslere dikket kahramanlık yapma, her benzin alışta zaten 150-180 km gidiyor bir depo, benzinini al ihtiyacını gör çayını suyunu iç, karnını doyur bas git hiç çekinme,bişey olmaz besmeleni çek duanı yap yüce yaradana güven sağ salim git gel, sakın sana ters akıl verenlerede yok şöyle, yok böyle olur yol bitmez, motor şişer falan kafana takma, en kötü ihtimalde verirsin ambara alırsın eşyalarını gelirsin evine barkına, zaten Motorun pek fazla değeri olan bir motor değil, tekerin düz bassın.
-
Entresan adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar 1 2 ay sonra mondial 125 ZNU motorumla izmirden başlayıp (izmir-seferihisar-kuşadası-didim-bodrum-marmaris-datça-fethiye-kaş-kemer) güzergahında ilerlemek istiyorum. Durakları tek tek yazdım oralarda kamp atmak istiyorum ortalama 13 14 gün sürecek bir gezi yapmayı planlıyorum. Uzun yolda scooter motordan neler çekerim. Neyin önlemini almalıyım. Bana deneyim ve tecrübesi olan arkadaşlar yardım ederse çok sevinirm..
https://www.youtube.com/watch?v=9lsFLtSdrU4
Youtube'da birçok video bulabilirsin.
Amma kısaca:
Yedek cep telefonu ve yedek batarya: olmazsa olmaz.
-Lastik: Bulabildiğin en yumuşak hamurlu en iyi lastiği mutlaka takmalısın. Bir de jantların düz olmalı ve lastik takıldıktan sonra balans ayarı yapılmalı. (Ben Michelin s1 kullanıyorum, fena değil. Motolastik'ten bence mutlaka ara sor)
-Hava basıncı: Lastik havaları mutlaka doğru olmalı. Belki 1psi kadar daha düşük olabilir. Aşırı düşük olursa felaket olur. Aşırı yüksek olursa da motor fazlasıyla hoplar, ön fren lastikler iyi olsa bile kolayca kitler.
-Lastik tamir kiti: Oldukça faideli olabilir, bulundurmakta yarar var.
-amortisörler: Motorun kilometresi 8000-10000km aralığında ise ön arka amortisörleri mutlaka değiştir.
-Rüzgar camı: Olursa çok iyi olur.
-frenler: mutlaka kontrol edilmeli, bitmiş veya bitmeye yakın balatalarla yola çıkılmaz. Ön disk yamuksa mutlaka değiştir, Honda spaccy 110'un ön diski bire bir uyuyor. Kaliperler mutlaka temiz olmalı, pistonlar sızdırmamalı. Fren hidroliği en fazla 6-12 aylık olmalı, daha eski ise değişmeli.
İlk yardım: Bagajda mutlaka ilk yardım malzemesi olmalı (yara bandı, oksijenli su, tentürdiyot vb) Bagajda mutlaka reflektör olmalı, reflektörlü yelekle motoru sürersen daha iyi olur.
Benim aklıma gelenler bunlar. Su, konserve yemek vb bunlar zaten mutlaka olacak.
-
Yanında mutlaka yedek aktarma kayışı olsun ve kayışı değiştirmek için gerekli bütün aletler olsun. Scooter'lar uzun yolda kayış koparması ile meşhurdur.
-
Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim dediklerinizi yazdım bir kenara hepsini yola çıkmadan yaptıracağım motor ucuz kalite ama daha 3.500 km de yağını da düzenli değiştirdim bu dediklerinizi yaptıktan sonra uzun yolda sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum teşekkür ederim çok ufkumu açtınız
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler