Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

motosiklet hızlanında direksiyonun saibltenmesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Bİrkaç ay önce çekmecede beni ktm bir motor geçti bir baktım ne güzel motor derken vatandaş ellerini bıraktı kollarını gerdi bi boyun kütlemesi ve elcikleri tekrar tutarak gaza abandı bir ışık hüzmesi olarak ufukta kayboldu,

    bende biraz bu konuyu araştırdım direksiyon 35-40 km den sonra direksiyonu serleşiyor ve birkaç milim gibi bir esneme dışında asla dönmüyor?

    burda bir gergi veya bir mekanizmamı var varmı anlatacak arkadaş :D?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Mekanizma değil fizik var, jiroskopik etkiyi araştırın.
    feti_can ve Vmaxxx bunu beğendiler.

  3. #3
    Draconian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    Beylikdüzü/İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Otomatik pilota bağlamıştır. Benim boxer'a da taktırmayı düşunüyorum büyük rahatlık.
    kakare bunu beğendi.

  4. #4
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    gidon amörtisöründen bahsetmiyorsun dimi?

  5. #5

    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Rks cruiser 250
    bazen gopro lardada görürsünüz eller havada gidon sabit vs nasıl yapıldığını bende merak etmekteyim. ama en çok enduro motorlarda rastladım

  6. #6
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Biz onlara halk arasında fizik kuralları diyoruz. Ama nedense cruiser ve scooterlarda ön tekere fazla yük binmediğinden bu olay biraz sakat gibi yada ben yeteneksizim.

  7. #7
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Bak şu terbiyesiz dengesiz eşşek herife :p :p :p



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:53 ----------

    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bİrkaç ay önce çekmecede beni ktm bir motor geçti bir baktım ne güzel motor derken vatandaş ellerini bıraktı kollarını gerdi bi boyun kütlemesi ve elcikleri tekrar tutarak gaza abandı bir ışık hüzmesi olarak ufukta kayboldu,

    bende biraz bu konuyu araştırdım direksiyon 35-40 km den sonra direksiyonu serleşiyor ve birkaç milim gibi bir esneme dışında asla dönmüyor?

    burda bir gergi veya bir mekanizmamı var varmı anlatacak arkadaş :D?
    Sevgili Kardeşim ,

    Bu herhangi bir motora özel bir durum değildir. Tekerleklerin dönüşü sonucunda ortaya çıkan jiroskopik denge , teknik olarak problemsiz olan tüm motorlarda , motorun lastik ebatları ve hız ile doğru orantılı olarak dengede kalmasını sağlar.

    Saatte 50-60 km ile ilerleyen hemen her motorda ellerini bıraktığında ve doğru oturuş pozisyonunda , motor düz bir çizgi üzerinde dik olarak yoluna devam eder. Hız arttıkça bu düz gitme durumu gittikçe kararlı bir hal alacaktır. Bu sebeple yüksek hızlarda motoru yönlendirmek düşük hızlardakine göre daha farklı bir yöntem içerir.

    Sevgilerimle
    bpak bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  8. #8
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Bazılarında modellerde cruise-control standart bazılarında ise sonradan

    Bundan sonra yat, otur motor üzerinde sana kalmış..

    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)