motosiklet hızlanında direksiyonun saibltenmesi
Reklamlar
-
Bİrkaç ay önce çekmecede beni ktm bir motor geçti bir baktım ne güzel motor derken vatandaş ellerini bıraktı kollarını gerdi bi boyun kütlemesi ve elcikleri tekrar tutarak gaza abandı bir ışık hüzmesi olarak ufukta kayboldu,
bende biraz bu konuyu araştırdım direksiyon 35-40 km den sonra direksiyonu serleşiyor ve birkaç milim gibi bir esneme dışında asla dönmüyor?
burda bir gergi veya bir mekanizmamı var varmı anlatacak arkadaş :D?
Reklamlar
-
Mekanizma değil fizik var, jiroskopik etkiyi araştırın.
-
Otomatik pilota bağlamıştır. Benim boxer'a da taktırmayı düşunüyorum büyük rahatlık.
-
gidon amörtisöründen bahsetmiyorsun dimi?
-
bazen gopro lardada görürsünüz eller havada gidon sabit vs nasıl yapıldığını bende merak etmekteyim. ama en çok enduro motorlarda rastladım
-
Biz onlara halk arasında fizik kuralları diyoruz. Ama nedense cruiser ve scooterlarda ön tekere fazla yük binmediğinden bu olay biraz sakat gibi yada ben yeteneksizim.
-
Bak şu terbiyesiz dengesiz eşşek herife :p :p :p
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:53 ----------
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
Bİrkaç ay önce çekmecede beni ktm bir motor geçti bir baktım ne güzel motor derken vatandaş ellerini bıraktı kollarını gerdi bi boyun kütlemesi ve elcikleri tekrar tutarak gaza abandı bir ışık hüzmesi olarak ufukta kayboldu,
bende biraz bu konuyu araştırdım direksiyon 35-40 km den sonra direksiyonu serleşiyor ve birkaç milim gibi bir esneme dışında asla dönmüyor?
burda bir gergi veya bir mekanizmamı var varmı anlatacak arkadaş :D?
Sevgili Kardeşim ,
Bu herhangi bir motora özel bir durum değildir. Tekerleklerin dönüşü sonucunda ortaya çıkan jiroskopik denge , teknik olarak problemsiz olan tüm motorlarda , motorun lastik ebatları ve hız ile doğru orantılı olarak dengede kalmasını sağlar.
Saatte 50-60 km ile ilerleyen hemen her motorda ellerini bıraktığında ve doğru oturuş pozisyonunda , motor düz bir çizgi üzerinde dik olarak yoluna devam eder. Hız arttıkça bu düz gitme durumu gittikçe kararlı bir hal alacaktır. Bu sebeple yüksek hızlarda motoru yönlendirmek düşük hızlardakine göre daha farklı bir yöntem içerir.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Bazılarında modellerde cruise-control standart bazılarında ise sonradan
Bundan sonra yat, otur motor üzerinde sana kalmış..
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)