A2 ehliyet sınavı-Başarısız olanlar(kalanlar)
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar.
Bu yazımda A2 sınavından ve bu sinavdan kalan arkadaşların ne yapması gerektiğini kendimce yazacağım.
Ilk motor bilgisini soruyorlar basarili olursak sinav icin motoru çalıştırıyoruz
Sinav 2 etaptan oluşuyor.
1)Parkur:
Burada 5 farklı hareketi uygulamamız isteniyor.Youtube de birçok arkadaşımız bu etabın videolarını koymuş bakıp bilgi ednebilirsiniz.
1-Slalom. Burada dubaları devirmeden aralarından gecmeliyiz.
2-Sekiz çizme yere boya ile cizilen sekizin üstünden veya 2 duba konulup bunların arasindan ayağımızı yere basmadan tamamlamamız isteniyor,cizginin üstünden gitmek zorunda degiliz ama genelde icinden dönmeye çalışın.(belirli bir devirde buraya girip arka fren yardımı ile donmek işi kolaylaştırıyor)
3-Demir levha üzerinden geçmek.(demir parkurun ustune 2 tekerde çıkınca debriyaja basıp akın gidin üstünden bana boyle daha kolay gelmişti.Duserseniz geri cikmaya çalışmayın.Yerle bulusa bilir siniz bu etap ta ani hareketlerden kaçının)
4-Ani dönüş.Önünüzde yanyana 3 duba veya buna benzer seyler konuluyor bunlara çarpmadan yanlarindan gecmeliyiz.
5-Ani fren.Burada dikkat etmeliyiz kilonuz hafif ise motor altimizdan kayabiliyor.Cok az da olsa on fren yapın çünkü motoru on fren durduruyor.
2)Trafik:
Arkadaşlar sizi takip eden aracla aranizi fazla açmayın size burada bir kulaklık takacaklar ama genelde sesi duyamayacaksiniz.Sizi etkilemesin yola devam edin.Kırmızı isikta geçmeyin.Kırmızı yanmasina 4-5 sn kala gecmeyin diger arabanin takip mesafesinden çıkmayın.Bence aksi soylenmedikce 50 km hizi geçmeyin.Sinyallerinize dikkat edin sinyal vermeseniz bile arada bakın kapatmayı unutmus olabilirsiniz.Vitesinizi ışığa yaklaşırken düsürün takili kalirsa paniklemeden motoru ileri itin vitesi düsürün takili kalirsa yolun kenarina cektiriyorlar.Başarısız sayiliyorsunuz.
A2 sinavindan başarısız olursak kurstan 1-2 gun icinde mesaj alıyoruz.Daha sonrasinda 1 mesaj daha atıyorlar ve sizden belirli bir ücret istiyorlar.Bu parayı ödemek durumundayiz.Kursala konusursak ödeme tarihini ertelete biliyoruz.Sınavlar genelde 15 gunde 1 oluyor. tabiki hava şartları da burda etkili bir faktör.Kurs başarısız olursanız size ders vermek zorunda zaten sizden bunun icin para alacaklar.Sinavdan başarısız olursak yapmamiz gereken tek şey bir sonraki dreksiyon sınavını beklemek.
Hepinize kolay gelsin.
Tekeriniz düz bassın.
Sorularınız olursa elimden geldigince cevaplamaya çalışacağım.
Reklamlar
-
Takılı kalma olayı nedir? biraz acar mısın
-
Genelde bakımsız ve nispeten eski motorlarla dınava çıkılıyor. Vites geçişleri sert olabiliyor. Kendi motorunuz gibi kola dokunduğunuzda vites atmıyor.
Benim de başıma geldi, iki sene önce sınava girdiğimde kavşağa yaklaşırken vitesi 3 ten 2ye indirdim. Tık sesi gelmedi ve vites küçülmemiş. Motor biraz sendeleyerek istop etti. Ama trafik akıyordu ve o sırada hiç panik yapmadan debriyaj ile motoru tekrar çalıştırdım ve vitesi küçültüp devam ettim. Kursun hocasına anlattığımda fark etmediklerini söylediler.
Dolayısıyla stop ederseniz paniklemeden motor kendi hızında akarken hemen çalıltırıp devam edin.
-
-
Işığa 10-15 m kala vitsi 1e yada boşa aldığınızdan emin olun sorun yasamazsiniz.
-
58daging adlı üyeden alıntı
3-Demir levha üzerinden geçmek.(demir parkurun ustune 2 tekerde çıkınca debriyaja basıp akın gidin üstünden bana boyle daha kolay gelmişti.Duserseniz geri cikmaya çalışmayın.Yerle bulusa bilir siniz bu etap ta ani hareketlerden kaçının)
.
dostum motosikletin en dengede olması gereken yerde sen debryaj a basarak kontrolunden çıkartıyorsun. aksine motosiklet gaz açtıkça dengede duran bir makinadır. Platforma çıkında hafif şekilde gaz açarak ve platformun sonuna bakarak (tekerin önüne değil) geçmek daha uygun ve mantıklı olanıdır.
youtube : motorcu hikayeleri (motovlog) youtube - facebook adaletsurucukursu / Antalya /
-
akbird adlı üyeden alıntı
dostum motosikletin en dengede olması gereken yerde sen debryaj a basarak kontrolunden çıkartıyorsun. aksine motosiklet gaz açtıkça dengede duran bir makinadır. Platforma çıkında hafif şekilde gaz açarak ve platformun sonuna bakarak (tekerin önüne değil) geçmek daha uygun ve mantıklı olanıdır.
Bana bu sekilde daha kolay gelmişti o yüzden yazdım.Arkadaşlar kurstaki hocaların dediklerini yada bizim burda yazdiklarimizi okuyup kendilerine en uygun güvenli ve rahat geleni yapmalilar bence.
-
Merhabalar,
bu sınavdan 3 kez kalıp 4. kez ehliyetini alan birisi olarak yazıyorum.(ikisinde uyuya kaldım, hemen vurmayın)
ilk sınavda kaldığımda -komisyon çok iyi niyetliydi- parkuru tamamlamaya çalışırken 8 den çıktığımda sınavı izlemeye gelen öküzlerden birisi önüme atladı ve ayağımı gere koymak zorunda kaldım. bunu görmezden geldiler. denge platformundan düşmeden geçmek gerekli imiş ön tekeri çıkarır çıkarmaz biraz gaz açtım ve çok rahat geçtim hiç sorun olmadı. ani dönüş yapmam gereken yerde ise kaldırıma bakıp panikleyip tekrar ayağımı yere koydum. bu sefer dediler ki kusura bakma tekrar gel.
diğer iki sınava gidemeyince son hakkıma biraz çalıştım.
dubaların arasından geçiş işi mesafeler uzun olduğu için çok sorun olmadı. ani dönüşlerde yarım debriyaj ve arka freni kullandım hiç problem olmadı. denge platformundan yine ön teker çıkınca gaz açarak geçtim. (normalde japonyada o platformun üzerinden en az 20 sn de geçmek gerekli imiş yoksa ehliyet vermezlermiş bizde geç de nasıl geçersen geç) sonra 8 e girdim 2. viteste motorun rolantisi yüksek bir şekilde hiç gaz vermeden sürekli çıkış çizgisine bakarak sınavda bulunan herkesin takdirini alarak hiç sorunsuz geçtim. sıra trafiğe geldiğinde trafiğe katılım noktasında istop ettirdim ya görmediler yada görmezden geldiler. beni takip eden komisyon aracı ile arama farkında olmadan biraz mesafe koydum ve biraz ilerde onları beklemek zorunda kaldım ve bu yüzden parkur erken bitti bir tur daha attırdılar. sinyallerimi bazen açık unuttum komisyon aracı arkamdan sellektör yaparak beni uyardı hemen kapattım. çok süratli gitmemeye özen gösterdim.
umarım yardımı olur.
-
yazılı sınava 3 kez direksiyon sınavına 2 kez girdim derslere hic girmemistim ilk direksiyon sınavından şoyle bi mantık kullandım basıyım gidiyim dedim arkamdan beni izlemesinler dedim trafikte o yuzden kaldım 2 . de gectim yazılı sınav biraz zorladı beni
-
tektekerask adlı üyeden alıntı
yazılı sınava 3 kez direksiyon sınavına 2 kez girdim derslere hic girmemistim ilk direksiyon sınavından şoyle bi mantık kullandım basıyım gidiyim dedim arkamdan beni izlemesinler dedim trafikte o yuzden kaldım 2 . de gectim yazılı sınav biraz zorladı beni
Hocam keşke derslere girseydiniz,o paraları bosa odemissiniz.Tekerinizi düz bassın
-
tektekerask adlı üyeden alıntı
yazılı sınava 3 kez direksiyon sınavına 2 kez girdim derslere hic girmemistim ilk direksiyon sınavından şoyle bi mantık kullandım basıyım gidiyim dedim arkamdan beni izlemesinler dedim trafikte o yuzden kaldım 2 . de gectim yazılı sınav biraz zorladı beni
Hocam kusura bakma da yazılı sınavdan 50 yaşında ki teyzeler bile geçiyor.Resmen o sınavı giren herkes geçsin diye yapmışlar neredeyse ilk okul seviyesi sorular.Nasıl kaldınız ?Derslere girilmese de çok rahatlıkla geçilebilecek bir sınav.
-
öyle valla cok para gitti evet zor degildi aslında zaten 3. sınavda calıstım biraz gectim ugrasmadım fazla 1. de 66 aldım tamam dedim buna girdim 66 aldıysam 2 . de gecerim calısmama gerek yok dedim gene 68 aldım 3. de tam 70 le gectim
-
tektekerask adlı üyeden alıntı
öyle valla cok para gitti evet zor degildi aslında zaten 3. sınavda calıstım biraz gectim ugrasmadım fazla 1. de 66 aldım tamam dedim buna girdim 66 aldıysam 2 . de gecerim calısmama gerek yok dedim gene 68 aldım 3. de tam 70 le gectim
Sen motor sürme gözünü seviyim.
-
tektekerask adlı üyeden alıntı
öyle valla cok para gitti evet zor degildi aslında zaten 3. sınavda calıstım biraz gectim ugrasmadım fazla 1. de 66 aldım tamam dedim buna girdim 66 aldıysam 2 . de gecerim calısmama gerek yok dedim gene 68 aldım 3. de tam 70 le gectim
yuh, vallaha yuh.
-
tektekerask adlı üyeden alıntı
öyle valla cok para gitti evet zor degildi aslında zaten 3. sınavda calıstım biraz gectim ugrasmadım fazla 1. de 66 aldım tamam dedim buna girdim 66 aldıysam 2 . de gecerim calısmama gerek yok dedim gene 68 aldım 3. de tam 70 le gectim
oha falan oldum yani
-
ne yuhu beyler bu sınavlara 8 10 kez giren kalanlar var ben hic bişeye calısmadım halde sukrediyom gectime
-
tektekerask adlı üyeden alıntı
ne yuhu beyler bu sınavlara 8 10 kez giren kalanlar var ben hic bişeye calısmadım halde sukrediyom gectime
yav onlara diyecek söz icat edilmedi ki diyelim.
-
akbird adlı üyeden alıntı
dostum motosikletin en dengede olması gereken yerde sen debryaj a basarak kontrolunden çıkartıyorsun. aksine motosiklet gaz açtıkça dengede duran bir makinadır. Platforma çıkında hafif şekilde gaz açarak ve platformun sonuna bakarak (tekerin önüne değil) geçmek daha uygun ve mantıklı olanıdır.
Bende bu şekilde denedim dediğiniz gibi denge bozuluyor. ve kaldım bir dahakine Gaz kesmeden geçmeyi deneyeceğim daha mantıklı gibi
-
çok önemli bir yanlışı düzeltmek gerekiyor.
direksiyon sınavları 3 aşamalıdır.
1. motosikleti tanıma
2. parkurda sürüş
3. trafikte sürüş
burda hep 2 ve 3 nolu kısımlar anlatılmış ama 1 numaralı kısıma da iyi çalışmanız gerekir.
A ya da A2 farketmez sanırım. motosiklete binip parkurda ve trafikte turlamadan evvel sınav hocası size motosiklet ile ilgili önemli şeyler soracaktır. mesela bana yağ bölmesinin ve akünün yerini sormuştu. (debriyaj arka-ön fren, göstergeler, gaz pedalı, motor cc, beygir gücü, vitesler vs bunları zaten bildiğinizi varsayıyorum...not:hepsini sordu) yağı nasıl ölçersin diye sormuştu. bazı motosikletler yağ soğutmalı olabiliyor, soğutma sistemini sormuştu. motoru açıp göstergeleri full sormuştu.(yamaha mt07)
o kısım da önemli yani.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)