2.el Motosikletin fiyat aşırılığı
-
o vatandaş bu yılmı aldıki motorunu, bu yılın dövizi ile hesaplayıp malını 2. elde o fiyattan satsın.
veya aldığı zamandaki döviz karşılığı ile bu yıl hesaplayıp 2. ele koysun?, bu yılın döviz farkınımı harcadı o vatandaş? enflasyon varmı evet var bunun sorumlusu devlettir ve politikalarıdır, ne biziz ne satıcı, kalkıp bu durumu haklı göstermenin döviz farkı felan hiç alemi yok.. hele bu durumu 2. elden araç almaya çalışan insanlar için çıkarcılığa dönüştürmek daha acınası bir durum.
zaten sırf bu çakallıklar yüzünden, bu araç balonu, konut balonu gibi oluştu, almak zorunda değiliz, bırakalım çürüsün araçlar ellerinde..
paranızı döviz yapın(türk parası veya altın değil), bu araçlar zaten yıllardır gelişiyor gelişecek, motorları kasaları teknolojileri herşeyleri değişecek, ilerleyen yıllarda çok daha iyisini alabilirsiniz..
Reklamlar
-
Vmaxxx adlı üyeden alıntı
sihirli kelime ,
Enflasyon farki
alindigi yil alindigindaki döviz fiyati neydi simdi ne?
farki görünce 2. el piayasasinin gayet normal oldugunu göreceksiniz.
heryil yüzde %8 enflasyon hesaplarsaniz fiyatlarin artmasi normal , arada sacma saticilar yok degil hatta bazilari o kadar abartiyorki yenisinden fazla para istiyor..
Arz- talep kendini her zaman dengeler ...
saglikli fiyat arastirmasi söyle yapin , alacaginiz motorun alindigi yil fiyati döviz olarak neydi simdi ne? ögrenin ondan sonra kac yasinda ,kac kmde ,kazalimi ,temizmi vsr vsr faktörlerle fiyatini kendiniz belirleyin
Mesele sadece enflasyon değil. Türkiyede ikinci el araçlar olması gerektiğinden çok daha değerli. Mesela Almanyada sıfırı 40.000 euro olan araç 5 yıl sonra sıfırının %30 fiyatlarına geliyorken türkiyede sıfırının %70 fiyatına geliyor.(Rakamları salladım ama durum yaklaşık böyle. Yani türkiyede değer kaybı daha az oluyor) Bence bunun sebebi Türkiyede insanların sıfır alacak parası yok bu yüzden ikinci ele rağbet var. Dolayısıyla arz talep dengesi sebebiyle ikinci el değeri olması gerekenden fazla oluyor. Zaten istatistiklere bakarsanız Türkiyede kişi başına düşen araç sayısı normalden az. Çünkü insanlar sıfırını alamıyorlar. Amerikada kişi başına 797, Almanyada kişi başına 572 araç düşerken Türkiyede 233 araç düşüyor. İnsanların biraz daha parası olsa, yada vergiler %250 olmasa ikinci el araçlar çok daha ucuzlayacak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:04 ----------
okoca adlı üyeden alıntı
o vatandaş bu yılmı aldıki motorunu, bu yılın dövizi ile hesaplayıp malını 2. elde o fiyattan satsın.
veya aldığı zamandaki döviz karşılığı ile bu yıl hesaplayıp 2. ele koysun?, bu yılın döviz farkınımı harcadı o vatandaş? enflasyon varmı evet var bunun sorumlusu devlettir ve politikalarıdır, ne biziz ne satıcı, kalkıp bu durumu haklı göstermenin döviz farkı felan hiç alemi yok.. hele bu durumu 2. elden araç almaya çalışan insanlar için çıkarcılığa dönüştürmek daha acınası bir durum.
zaten sırf bu çakallıklar yüzünden, bu araç balonu, konut balonu gibi oluştu, almak zorunda değiliz, bırakalım çürüsün araçlar ellerinde..
paranızı döviz yapın(türk parası veya altın değil), bu araçlar zaten yıllardır gelişiyor gelişecek, motorları kasaları teknolojileri herşeyleri değişecek, ilerleyen yıllarda çok daha iyisini alabilirsiniz..
Aracın sıfırının fiyatı dövizle artıyorsa ikinci eli de dövizle artar. Aslında olayın dövizle ilgisi yok. Mesela ek vergi sebebiyle aracın sıfırının fiyatı %20 artarsa ikinci elininde fiyatı %20 artar. Örnek veriyorum sen bir motor aldın 15.000 liraya. Aldın paketleyip hiç kullanmadan kenara koydun. Sonraki gün zam geldi fiyatı 20.000 lira oldu. Seninde motoru satman gerekti. 15.000 liradan mı satıcan 20.000 liradan mı? Tabi ki 20.000 den satıcan çünkü sıfırının fiyatı arttı. Senin o zamlı fiyattan alıp almamanın bir önemi yok. O yüzden döviz artarsa ikinci el fiyatlarının da artması normal.
-
Muhammett adlı üyeden alıntı
Otomobilde kesinlikle daha aşırı. Amcam 2011'de sıfır aldığı focusu 2012 de 25 bin km de kâr ederek sattı. Yine aynı amcam 2014 te sıfır skoda octavia aldı 30 bin km 2015 te kârla sattı..
94 broadwayın 15-16 bin liraya satıldığı bir ülkede tabi kâr eder
-
Sym Wolf 250 satıyorum bu hafta 5350 fiyat ile, 7100'e almıştım geçen sene 36 bin kilometre yaptım. şuan toplamda 52300 falan oldu,
Bikaç masrafıyla beraber buraya kadarmış diye düşününce bu fiyattan veriyorum.
Satmak isteyenle almak isteyen belli eder kendini, gerisi palyaço zaten.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
-
2016 Sıfır Motosiklet fiyatlarını bi araştırın derim, ikincielin neden bukadar aşırı fiyat olduğunu daha iyi anlayacaksınız, örneğin yamaha r6 ya 5.600TL zam yaptı, honda cbr600rr' a 3.300TL zam yaptı, GSX-R1000 abs eklendi diye 8.000TL zam yaptı vs..
33.000TL ye 2013 te motor alanlar şimdi 34.000 TL ye ikinci ele fiyat yazıyorlar, bırakın zarar etmeyi kar elde ediyorlar, şimdi burada suçlu motosiklet firmalarımı? Yoksa ikinci el satanlar mı?
-
Senin dediğini anladım dostum. Aslında sorun sahibinden sitesi. Ben de aynı siteden 2 motor sattım bir motor bir araba aldım. Ancak şöyle söyleyeyim, ilanların %90ı gereksiz. Filtreleri kullan direk. Şimdi ben telefonumu 1trilyona satılığa koyabilirim sahibindende. Sonuç olarak satılıp satılmaması başka bir şey. Satacak adam belli olur zaten. Cbf için 2013 civarı temizi 4000 TL belki eder. Bakarsan 2013model cbf de 4500ün aşağısında bir kaç tane ilan vardır.
Mesele şu, sahibinden sitesini kullanmayı öğrenmelisin. Favori aramanı kaydedeceksin, sonra bazı bazı girip bakacaksın yeni gelen motorlara. Acil satılık fırsat motorunu görünce de yapışacaksın. Bu kadar basit.
-
biz araç ticaretini yapıyor olsaydık aldığımızı yerini koyabilmek adına, o günkü kurdan hesap ederdik, bir araç ticareti yapmıyoruz, zaten noterde devir ücreti yazar, devir ücreti 2500tl görünürken 1 ay sonra döviz arttı diye 3000tl den satmakda nedir(adam noter fiyatını öğrendiğinde sen resmen kazıklamış olucaksın, davalık bile olabilirsin) bu kısmını anlatmaya çalışıyorum, resmen çakallık.
dış güçler -> devletten, devlet(enflasyon ayağına) -> senden, sende(enflasyon ayağına) -> vatandaşdan.. tiren durumu.
üreten o fiyata üretemedi, sen kaçdan satiyon gardaş?
-
arkadaşlar kimsenin kar ettiği falan yok kimse kendini kandırmasın. gidip yerine ikame bir araç alsan o da zamlı kar bunun neresinde. hakeza gündelik temel ihtiyaçlar da aynı ölçüde zamlı pahalı satıp pahalı alıyorsunuz. enflasyon ve kriz nedir bi bakın.
-
okoca adlı üyeden alıntı
biz araç ticaretini yapıyor olsaydık aldığımızı yerini koyabilmek adına, o günkü kurdan hesap ederdik, bir araç ticareti yapmıyoruz, zaten noterde devir ücreti yazar, devir ücreti 2500tl görünürken 1 ay sonra döviz arttı diye 3000tl den satmakda nedir(adam noter fiyatını öğrendiğinde sen resmen kazıklamış olucaksın, davalık bile olabilirsin) bu kısmını anlatmaya çalışıyorum, resmen çakallık.
dış güçler -> devletten, devlet(enflasyon ayağına) -> senden, sende(enflasyon ayağına) -> vatandaşdan.. tiren durumu.
üreten o fiyata üretemedi, sen kaçdan satiyon gardaş?
Önceki yazılarımda detaylı açıkladım zaten döviz artınca aldığın fiyattan pahalıya satarsan kar etmiş kazıklamış olmuyorsun. Döviz artınca senin elindeki malında değeri artıyor. Senin mantığınla 20 yıl önce aldığın evi aldığın fiyattan daha fazlaya satamaman lazım. Sen motoru 2500 den alırsan 2500 liralık bişey aldığını düşünmemen lazım. Sen bir motosiklet aldın. o motosikletin değeri artarsa senin elindeki malında değeri artar. Satarkende 2500 liralık değil yeni zamlı fiyatı senin motosikletinin fiyatını belirler.
-
Siz tam bu muhabbeti yaparken. http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...60327771/detay
Bu aletin sıfırı 5100 tl.
-
hepimiz bos konusup bos yaziyoruz..
derbest piyasa ve kapitalizm üzerine cok uzman cok kitap yazdi...
piyasa kendi kendini belirler.
almanyayla türkiyenin 2. el piyasasini sakin karsilastirmayin
almanyada tamirci (sirf iscilik )1 saati 70 eurodan baslar , devlet sirketlere vergi avantaji sagladigindan esnaflar vergiye verecegini arac alabiliyor , yani zaten verecegi vergi yerine araba aliyor vergiden düsüyor bunu her üc bes yilda yeniliye biliyor.devlet bu sekilde otomobil sanayisini ayakda tutuyor , hal böyle olunca esnaf ve sirketler büyük ve pahali araba alip kisa zaman sonra yeniliyor ..
piyasada araba bol olunca 80bun euroluk araba 2 sene sonra 40-50 bin oluyor
-
Valla piyasalar çok canlı kim ne derse desin..5 yıl önce 10bin e alınan motosikletin 5 yıl sonra 13bine satılmasıda gayet normal.Mesela adam aldı bindi,aldığı fiyattan az fiyata satsin diye bi mantık olsaydı 2005 model motosikletler şuan 4-5 bin lira olurdu.Artık araçlar binek araci olduğu kadar yatırım aracı olarakta nitelendiriliyor.Ama 2014 sonrası motosikletlerde 0 ından 1000lira düşük diye 2.el alanlar gerçekten aptaldır. Parasını bi kenara bıraktımda insan kendini rahatsız hisseder adam 10000km deki r25 e 14.750yazmis rizoma elcik takmış led takmış ekstra diyor bana göre olumsuz bi durum bu.rosso 2 tak sıfır ekstra de eyvallahta elektrik tesisatının içine etmicegini nerden bileyim senin taktiğin ledin?taktiğin elcigin 3000de bir tel koparmayacagini kim garanti edebilir?Belkide karenajlarda tamir var yarın birgün başka birşey için söktügünde al sana sürpriz sonrada en ufak yatmada paramparça yoldan toplamakla uğraş.piyasayı enayi müşteri kabartiyor adam gidip böyle bi motoru o fiyata satarsa artık herkesin birbirinden haberi olduğu için o sattiysa bende satarim düşüncesi piyasayida böyle saçma sapan bi hale sokar.Ama bizim insanımızda hem para var hem aptallık yinede gider alır o 1000lirayi kâr ettim sanar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler