Devletin Motorsikletden aldığı vergilerin indirilmesi ve trafiğin rahatlatılması
Reklamlar
-
Arkadaşlar, bu konuyu açmamın amacı hayati 2 soruna çözüm aramak ve bu çözümleri ilgili birimlere önermek ve ilgili birimlere nasıl iletebileceğimizi tartışmaktır. Aslında Amerika'yı yeniden keşfetmiyoruz ama neden yapılmıyor bunu konuşalım.
Hepimiz biliyoruz ki sorunun çözümü aslında çok basit ve içinde saklı ama Devletin işine gelmiyor yani bu sorunu çözmek istemiyor.
1- Motorsiklet fiyatları nasıl ucuzlar?
2- Trafik sorunu nasıl azalır?
Öncelikle şunu biliyoruz ki 3 büyük ilimizde yol yapmakla trafik sorunu çözülemiyor,bisiklet ve motorsiklet yolu zaten yapılmıyor, o zaman Yol yetmiyorsa yoldakileri azaltman lazım. Aslında devletimizin buna yanlış bir çözümü var. Araçların vergilerini yükselterek sözde milletin alım gücünü azaltarak yapmaya çalışıyor ki hiçbir işe yaramaz, çünkü Türk insanı kredi çeker yine alır o arabayı. Bunu da başımızdakiler biliyor zaten.
Çözüm elbette çok basit, insanların otomobil yerine motosiklet almaya teşvik etmek. Böylece trafiği en az %30 ila %40 rahatlatırsın. Peki nasıl teşvik edeceksin; 2 temel nokta.
1- Motosikletten kazandığın anlamsız vergiyi büyük ölçüde düşürerek. (böylece maddi gücü olmayanlar saldıracak)
2- Motorsiklet yolları yaparak. (böylece sırf korkudan almayanlar saldıracak)(hemen olmasa da zamanla bu yollar yapılmalı)
Düşünebiliyormusunuz motosiklete nasıl bir izdiham ve ilgi olacağını.
Devletin bu basit çözümleri neden düşünememesi, düşünmesi için ne yapılması hakkında konuşmak isteyen var mı?
Herkese kolay gelsin ozaman...;)
Reklamlar
-
Güzel konu hadi tartışmaya başlayın
-
Büyük adamsın vesselam.
Ya çok gençsin bi şeyden haberin yok ya da harbi safsın.
- Bu kan emiciler, vergi indirimi yapmaz.
- Hadi diyelim yaptı, ithalatçılar döşer bu sefer boruyu (vergisiz duke390, duke250'den ucuz!!!)
- Motosiklet yolu yaparlar, haftaya aynı yolun altına kablo/boru döşemeye kalkarlar.
Çözüm aramaktan ziyade, memleketten kaçış planları yap derim.
-
Eminim ki bundan 2 sene önce Devlet köprü geçiş ücretlerini indirsin diye yazsaydım sen çıkıp hadi kumda oyna derdin. Ama birilerinin baskısı ve çabası sayesinde şu an köprüden indirimli geçiyorsun...
Bu arada yaşım 35 memleketi terk etmek için genç sayılırım...
-
250 cc ye kadar zaten %8 ötv alınıyor ki 1600cc altına şuan arabalarda %45 gibi uçuk bir oran var. Ulaşım için zaten 250cc yi kimse geçmez. Ee 1300cc altı araba yıllık 623 tl mtv öderken 250cc motosiklet için bu 118 tl.
Böyle bir durumda %8 ötv yi çıkarırsak cbf 150 için 5950 değil 5500 tl ödenecek.Ee bu adamların kdv yi kaldırmak gibi bir düşüncesi pırlanta dışında hiç olmadı ama hadi onu da yaptık 4700tl ye düştü. Benzini hesaplarsak cbf 150 2.5lt/100 yakarken düz vites benzinli en az 6 lt/100 yakar.
100km de 3.5lt fark etti mi. Kişinin bir yılda 20 bin km yaptığını düşünürsek 3.5*4.09*200=2863 TL fark yapar
Adam sadece benzine fazladan 3 bin tl ödemeyi düşünmezken motosiklete yapılacak bin tl mi araba kullanıcılarını motosiklete yönlendirecek?
-
Kardeşim devletten böyle şeyler istemeyin sürekli !!!
Neden mi ? Bakın size çok güncel mesleğimle ilgili bir konuda örnek vereyim.
Benim meslektaşlarım malum sebeblerden dolayı turizm kötü gidişi için sizler gibi devletten bir planlama, bir strateji geliştirip destek birşeyler yapılmasını istediler geçenlerde... İşçi çıkartmalar, kapanan oteller, batan seyahat acenteleri vb. durumların artacağı öngörüsü ile.
Sayın devlet büyüklerimizin önerdiği ve planladığı destek ne biliyor musunuz?
İç turizm canlandırmak için yurtdışına çıkış vergilerini arttırmak. Yani millet yurtdışına çıkmasın yurtiçinde kalsın diye yeni kalın vergi düzenlemesi..
İşte bu yüzden aman ha motorsikletler artsın diye motorsiklet vergilerini düşürün filan demeyin !!! Giderler ailemiz için kullandığımız dört tekerli araçlara zaten azmış gibi vergi kalınlaştırması düzenlemesi yaparlar !
Vergi indirimi filan rüyanızda görürsünüz...
Aman susun vergi indirimi filan demeyin 😄
-
Çözüm bisiklet.
Sağlam bir bisiklet alınır. Çinden motor batarya dahil set sipariş edilir.
Gelen set bisiklete takılır.
Oldu bitti maşallah
-
shadow-mask:Eminim ki bundan 2 sene önce Devlet köprü geçiş ücretlerini indirsin diye yazsaydım sen çıkıp hadi kumda oyna derdin. Ama birilerinin baskısı ve çabası sayesinde şu an köprüden indirimli geçiyorsun...
Bu arada yaşım 35 memleketi terk etmek için genç sayılırım...
ben bunu söylediğinizi yaşadım. '200-300 binlik bi araçla niye aynı parayı ödüyor motosikletler' diye yazdığımda hemen bilmiş tayfa konuya dahil oldu.
vergiler ve sigorta konusunda sessiz kalmamak lazım.köprüde olduğu gibi.Hiç vergi alınmasın demiyorum tabikide yarı yarıya düşürseler motosikletlerin vergisini bu trafik sorununu rahatlatmak için en temel çözümlerden bir adım olur.Belki köprüde olduğu gibi devlet yöneticileri bu sorundan da bihaberler..
-
Trafik olmasın diye araçlara ebesinin hörekesi vergisi koyup benzini 5 kaymeden satan devlet mi bu bahsedilen? Eğer oysa sen çok yanlış gelmişsin kardeş.
-
Bastakilerin derdi hizmet değil de cep doldurmak, akıl çelmek olursa asla bunun gibi mantıklı ama sonuçta vergi gelirlerinde zarar oluşturacak bir şey yapmazlar. Kaldı ki yapsalar bile arkadaşların dediği gibi:"nasılsa müşteri bu fiyata alışık" deyip fiyatları hakkı kadar düşürmeyip, okumaktan ve araştırmaktan aciz, sadece içine isyan eden bir kitleyi sömürmekte hiçbir sakınca görmeyen firmalar kazanacaktır. Ha aslında bunu da devletin engellemesi ve vatandaşını koruması gerekir ama çoktan birilerine para yedirilip bunun önü açılmıştır.
Düzen böyle maalesef. Ben yazdıklarımla siyasi tartışma yaratmak istemiyorum, sonuçta bu zamana kadar hep böyle olmuş. Hükümeti gram sevmem, o ayrı...
-
-
redlion999 adlı üyeden alıntı
250 cc ye kadar zaten %8 ötv alınıyor ki 1600cc altına şuan arabalarda %45 gibi uçuk bir oran var. Ulaşım için zaten 250cc yi kimse geçmez. Ee 1300cc altı araba yıllık 623 tl mtv öderken 250cc motosiklet için bu 118 tl.
Böyle bir durumda %8 ötv yi çıkarırsak cbf 150 için 5950 değil 5500 tl ödenecek.Ee bu adamların kdv yi kaldırmak gibi bir düşüncesi pırlanta dışında hiç olmadı ama hadi onu da yaptık 4700tl ye düştü. Benzini hesaplarsak cbf 150 2.5lt/100 yakarken düz vites benzinli en az 6 lt/100 yakar.
100km de 3.5lt fark etti mi. Kişinin bir yılda 20 bin km yaptığını düşünürsek 3.5*4.09*200=2863 TL fark yapar
Adam sadece benzine fazladan 3 bin tl ödemeyi düşünmezken motosiklete yapılacak bin tl mi araba kullanıcılarını motosiklete yönlendirecek?
Size katılmakla birlikte sadece araç alımındaki vergiden bahsetmiyorum, genel anlamda bu komplike birşey. araç alımı, yıllık vergisi, bakımlardaki vergi, aksesuar giyimdeki vergi ile birlikte zorunlu sigorta indirimleri gibi motorsiklet ile ilgili tüm masrafların kısılması trafiğe etki eder. Ben bin lira için motor alamayan en az 3 kişi tanıyorum. Yani bu kalemlerdeki en ufak oynamalar bile birileri için tasarruftur. Bakın devlet okadar uyutmuş ki bizi zaten %8 alınıyor hiç almasa da çok fark etmiyorlara gelmişiz.
Ama anlıyorum ki ülkede bukadar sorun varken, yaşamayı bile beceremezken, Sömürücü bir devlet varken bunların olması hayal. Ama biz yine de her konuda haksızlığa boyun eymemeliyiz ve istediğimiz şeylerin arkasında durmalıyız, baskı yapmalıyız diye düşünüyorum. Koyun olmayalım hiçbir konuda...
-
Boşver hocam böyle daha rahat degilmiyiz motosiklet kullanmayan düşünsun trafigi, öğlen yollara bi çıkıyorum bir tane motor yok, yollar bana ait resmen, ışıklarda duruyorum 40 tane araba var bir ben motorlayim.
Arabalarla yeterince ugrasiyoruz zaten bide motorcularla ugrasmayalim, bu halde bile yüksek hızda sıfır geçen motorculardan illallah geldi zaten.
-
Sizcede böyle daha iyi değil mi? Acaba ne zaman, nerede, kimin bombasiyla patlayacağız, bugün hangi ülke bize nota verecek, acaba ailemdeki herkes eve rahat ulasabildi mi, baskanlik gelirse daha fazla nasil belleniriz, benzin alirken verdigimiz vergi acaba nereye gidiyor? Gercekten yol yapimina gidiyorsa, deprem sigortasi paralariyla neden yol yapildi? Benzin dunyada kat kat ucuzlarken bizde neden kurus hesabi ucuzladi? Bunun cevabi olarak o benzini isleyen iscinin maasi var diyen insanlar bizi sahiden salak mi saniyor?
Bence böyle cok guzel, hayatimizda bi aksiyon var. Bugun hangi askerimiz nerede, nasil sehit edildi? Kimisinin parcalarinin hepsi toplanip ailesine verildi mi? (artik sehitligede inancim kalmadi, leblebi gibi olume gidiyoruz)
Ben siyaset konusmayi 1 kasimdan sonra biraktim bu ulkeye bu adamlar mustehak dedim. Ama simdi bakin gorun, bu adamlar tehditle oy alabileceklerini son secimde anladilar. Sehit haberleri dursun istiyorsaniz bize oy verin dediler. Allah kitap askina izleyin, simdi diyeceklerki istikrar icin, patlamasiz, terorsuz, guvenli, guclu ordu icin baskanliga evet deyin.
Simdi soruyorum, en buyuk parayi benzinden kazanan kan emiciler, sence senin trafik sorununu cozer mi? Aksine sen o trafige batta 1-2 litre fazla yak diye elinden geleni yapar. Tersini dusunen polyannalar varsa kendilerini siyasilerin helikopterlerni arastirmaya davet ediyorum.
Hadi selametle.
-
Konu kişisel yada partisel anlamda bir sorun değil, parti, başkan, chp, mhp, kemal, tayyip değil..
Başta kim olursa olsun bu süreç yaşanacaktı.
Neden ?
2 büyük güç kararlarını vermiş.
Lübnan, Suriye, Irak, Türkiye dağıtılıp diretme (israil gibi) paravan bir ülke kurulacak.
Bunun için zarlar atıldı ve taşlar hareket etmeye başladı bile
Kısaca sen kime oy verirsen ver başta kim olursa olsun olaylar değişmeyecek, Ülke genelinden sıyrılıp daha yukarıdan bakarsak bunları görebiliriz.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
motosiklet için kimse birşey yapmaz.
-
redlion999 adlı üyeden alıntı
250 cc ye kadar zaten %8 ötv alınıyor ki 1600cc altına şuan arabalarda %45 gibi uçuk bir oran var. Ulaşım için zaten 250cc yi kimse geçmez. Ee 1300cc altı araba yıllık 623 tl mtv öderken 250cc motosiklet için bu 118 tl.
Böyle bir durumda %8 ötv yi çıkarırsak cbf 150 için 5950 değil 5500 tl ödenecek.Ee bu adamların kdv yi kaldırmak gibi bir düşüncesi pırlanta dışında hiç olmadı ama hadi onu da yaptık 4700tl ye düştü. Benzini hesaplarsak cbf 150 2.5lt/100 yakarken düz vites benzinli en az 6 lt/100 yakar.
100km de 3.5lt fark etti mi. Kişinin bir yılda 20 bin km yaptığını düşünürsek 3.5*4.09*200=2863 TL fark yapar
Adam sadece benzine fazladan 3 bin tl ödemeyi düşünmezken motosiklete yapılacak bin tl mi araba kullanıcılarını motosiklete yönlendirecek?
Gayet haklı bir konu, buradaki yanılgı toplum neden motosiklete yönlenmekte bu denli çekingen bunu iyi irdelemek lazım.
Toplumun bilinçlenmesi gerekiyor 2 tekere sevginin artması için çevremizde bir kaç kişiyi bilgilendirsek bu bile büyük bir adımdır. Artçı yaparak ne kadar güvenli olduğunu göstermek mesela. Devletten teşvik olarak motosiklet sürücülerine öncelik tanıyan bir yasa istemek en mantıklısı. Motosiklet sürücüsüne bir şekilde çarpmak ölüme teşebbüs olarak yargılansa (Mantıklı ve Huhuki bir çerçeve içinde kanunlaştırılarak) bir iki örnekten sonra otomobil sürücülerinin gözleri motosiklet sürücüsü arar etrafına bakarken. Bence cazip kılınması için bir çalışma daha önemli.
Not: Çözüm üretmek yerine ağlayan yada ülkeden gitmeyi öneren Abiler'e selam olsun, boş konuşup insanları düşünmekten mahrum kılarak toplumu zeka seviyenize çekemezsiniz....
-
Araç vergilerinin yüksek olması ve araç eskidikçe yıllık vergisinin düşme sebebi ki bu yanlıştır avrupa da araç eskidikçe vergi yükselir devlet yeni araç almaya sevk eder toplumu,bizde neden böyle değil derseniz,
Avrupanın kendi araçlarını üretebilmesi, ağır sanayiye sahib olması,vatandaşın cebinden araç için çıkan para
Dolaşımdan çıkmaz yanı sağ cepten alıp sol cebe koymak gibidir,paranız değer kaybetmez,
Burada ise alınan her araç ithal dır ve ödediğimiz para yurtdışına çıkar, TL olarak alırsınız ama o para euro ya çevrilir ve kendi topraklarına geri gider ,
TL miktarı artarken azalan döviz miktarı sonucu kur yükselir ve paranız değer kaybeder,
Paranın değer kaybetmesi cari açığı yüksektir ,enflasyonu arttırır ve devlet oluşan kaybı vergileri yükselterek dengelemeye çalışır sonra da vatandaş motosiklet.nette vergiler neden düşmüyor diye konu açar,
En büyük kayıplardan biride elektronik ürünlerdir lütfen en son çıkan telefonlara tüm maaşınızı vermeyin
-
astrofizik adlı üyeden alıntı
Araç vergilerinin yüksek olması ve araç eskidikçe yıllık vergisinin düşme sebebi ki bu yanlıştır avrupa da araç eskidikçe vergi yükselir devlet yeni araç almaya sevk eder toplumu,bizde neden böyle değil derseniz,
Avrupanın kendi araçlarını üretebilmesi, ağır sanayiye sahib olması,vatandaşın cebinden araç için çıkan para
Dolaşımdan çıkmaz yanı sağ cepten alıp sol cebe koymak gibidir,paranız değer kaybetmez,
Burada ise alınan her araç ithal dır ve ödediğimiz para yurtdışına çıkar, TL olarak alırsınız ama o para euro ya çevrilir ve kendi topraklarına geri gider ,
TL miktarı artarken azalan döviz miktarı sonucu kur yükselir ve paranız değer kaybeder,
Paranın değer kaybetmesi cari açığı yüksektir ,enflasyonu arttırır ve devlet oluşan kaybı vergileri yükselterek dengelemeye çalışır sonra da vatandaş motosiklet.nette vergiler neden düşmüyor diye konu açar,
En büyük kayıplardan biride elektronik ürünlerdir lütfen en son çıkan telefonlara tüm maaşınızı vermeyin
Anlattiklariniz doğru ama eksik. Neden devlet çözüm olarak her yeri özelleştirdi ? Devletin elinde gelir sağlayacak hiçbir yeri kalmadığı için şimdi vergilere yükleniyor ve en başında da söylediğim gibi yüklenmeye devam edecek.
Eğer param varsa yeni çıkan teknolojik. Urunu de alırım , 2bin motor 0 arabaya da binerim. Sen kismen de olsa kaliteli ama parasinin karşiligini veren bir urun sun ki satin alalim. 2. 3. Sinif urune 1. Sinif parasi istemekle cag atlanmaz.
Basimizdakiler adam olsa memleketi satip, milleti vergilerle somurmeye çalışacağına ,elindileri daha iyi kullanabilecegi bir yol izlerdi.
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)