Baktığım Yere Dönemiyorum...
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar. başlangıç olarak falcon freedom 250 almıştım. ehliyetim yok ve daha önce motor tecrübem de yoktu. ehliyet sınavı için trafiğin az olduğu yerlerde alıştırma yapıyorum. bi yerden bi yere giderken herhangi bir sıkıntı olmuyor normal yolda iyi bir şekilde ilerliyorum , ama şu ehliyet sınavındaki 8 olayını bir türlü beceremedim. acaba motorla mı alakalı ? motor ağır ve gidon açısı çok yüksek değil. yavaş hızda ilerlerken u dönüşünde mesela dengeyi pek sağlayamıyorum ve ayağımı yere koymak zorunda kalıyorum.
https://www.youtube.com/watch?v=oLbU...kx0J49AgZV6rIQ
şu gidon kilit olayını çalışıyorum onu becerebildim biraz. gerçi tam olmadı ama , 2 3 dönüşte bir ayağımı koydum. ama 8 olayı bir türlü olmuyor. ehliyeti alamiyacam diye korkmaya başladım. bide döneceğin yere bak diyorlar ama öyle yapınca da yoldan çıkıyor motor :D
Reklamlar
-
-
Pratik pratik pratik ve gaz kontrolü bunlarin halledersen motoru istedigin sekle sokarsin
-
gidecegin yere gözlerinle bakmayla dönemezsin zaten bu cok dogal.
şöyle hayal et cenende bir göz var ve o göz gidecegin yere bakacak dönecegin tarafa dogru başını cevir çenen motorun gidecegi yönü göstersin. gidona sıkı sıkıya ayrılmayacak kadar baglanma kibar bir tutuş yap kollarını kasma ve bileginle dirsegin arası yere paralel şekilde olmasına özen göster
-
Üç faktörü tam olarak uygulamadan 8 çizemezsin :
1- gyroskopik kuvvet yeterli olacak yani arka teker itiş gücünü kaybetmeyecek,
2- kolların omuzdan çok serbest kalmalı, bakışın ve motorun dönse de kollar gergin olursa kasılıp kalırsın,
3- bakışın gözlerle değil boyundan dönerek olacak, ilk başlarda refleks olarak alışmak zordur ama sola dönerken ve sağa dönerken başını çevirip bakabildiğin kadar arkaya bakmaya çalış,
Elbette kalçadan da counter balancing yapmak gerek, bir de bacaklarını depodan ayırma.
Moralini de bozma sakın, hepimiz yaşadık bunları, zaman ve bol pratikle oturur herşey ...
-
Araba kullanirken bile virajlarda kafami ceviririm... arabada bile bircok tehlikeyi onceden gormemi saglamistir.. aliskanlik etmek lazim... kafa donecek omuzlar hafif donecegin tarafa egimli dirsekler kirik gidon bayan bilegi tutar gibi olacak.. kukalarin yanindaki bosluklara bakmani tavsiye ederim yani gidecegin tekerinin basacagi yere..
-
-
brigantes adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar. başlangıç olarak falcon freedom 250 almıştım. ehliyetim yok ve daha önce motor tecrübem de yoktu. ehliyet sınavı için trafiğin az olduğu yerlerde alıştırma yapıyorum. bi yerden bi yere giderken herhangi bir sıkıntı olmuyor normal yolda iyi bir şekilde ilerliyorum , ama şu ehliyet sınavındaki 8 olayını bir türlü beceremedim. acaba motorla mı alakalı ? motor ağır ve gidon açısı çok yüksek değil. yavaş hızda ilerlerken u dönüşünde mesela dengeyi pek sağlayamıyorum ve ayağımı yere koymak zorunda kalıyorum.
https://www.youtube.com/watch?v=oLbU...kx0J49AgZV6rIQ
şu gidon kilit olayını çalışıyorum onu becerebildim biraz. gerçi tam olmadı ama , 2 3 dönüşte bir ayağımı koydum. ama 8 olayı bir türlü olmuyor.
ehliyeti alamiyacam diye korkmaya başladım. bide döneceğin yere bak diyorlar ama öyle yapınca da yoldan çıkıyor motor :D
Eğer bu işe ciddi bakıyorsan, Caner Atagün hocadan eğitim almanı tavsiye ederim.
-
Hocam benim söyleyeceğim 8 çizmeye girerken gazı sabitle sonra 8 in dışına cikmamak için arka frenden yardım al.
-
tersi iddia edilse de o tip motorların dönüş kabiliyeti daha azdır.
öneriler:
-kollar gergin olmamalı dizlerinle depoyu sık kafanı 8 in içine doğru çevir çizgilere bakma
-yarım debriyajda tutarak aragazı vererek dönersen daha kolay olabilir
-arka freni azar azar sık
-çok pratik yap
-
en son dış kukadan çıktıktan sonra dikkat burası çok önemli, tam geriye dönüş yapacağından kafanı çevirebildiğin en son noktaya kadar arkaya çevir ki motor daha dar bir alanda dönüş yapsın.
-
Tam 8 in ustunde gitmeyi kafana takma az da olsa disari cikabilirsin genelde 8 uzakta oluyor zaten ve gozetmenler genelde sadece ayaginizi koyup koymadiginiza bakiyorlar, onun haricinde ise kendinizi sartlandirmayin ileriye bakcam yapcam ayagimimi koyacam dusecem mi diye, yapacam yapacam yapacam isin sirri bu. Motora binince baska seylere degil onunuze yolunuza dikkat edin rahat olun yaparsiniz.
-
teşekkürler arkadaşlar yorumlarınız çok faydalı oldu. şimdi gidip daha fazla çalışıcam )
-
O simava chopperla girmiceksin manevra kabiliyeti daha yuksek bi motorla sokucaklar seni. Ve ceneyi gidecegin yere sabit gazla ikinci viyeste tamamlarsin iki uc saat pratikle halletmistim ben sende yaparsin merak etme
-
bunu beceremiyorsan ehliyet için yeterince pismemissin demektir
-
motosikletini bilemedim ama, scooter değilse yarım debriyaj ve arka fren. Scooter sa sadece arka fren ile ayarla. gazla oynama.
-
Baktığın yere dönemiyorsan motora hakim değil ve acemisin demektir bu. Korkma kalıcı bir şey değil geçici bir durum
İlacı ise;
Düz gitmeyi bırakıp 1-2 viteste bol dur-kalk-dönüş talimi yapman gerekiyor.
"-Öğrendim lan ben işi" dediğinde arkana bir de artçı alıp yap aynı şeyleri.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
-
brigantes adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar. başlangıç olarak falcon freedom 250 almıştım. ehliyetim yok ve daha önce motor tecrübem de yoktu. ehliyet sınavı için trafiğin az olduğu yerlerde alıştırma yapıyorum. bi yerden bi yere giderken herhangi bir sıkıntı olmuyor normal yolda iyi bir şekilde ilerliyorum , ama şu ehliyet sınavındaki 8 olayını bir türlü beceremedim. acaba motorla mı alakalı ? motor ağır ve gidon açısı çok yüksek değil. yavaş hızda ilerlerken u dönüşünde mesela dengeyi pek sağlayamıyorum ve ayağımı yere koymak zorunda kalıyorum.
şu gidon kilit olayını çalışıyorum onu becerebildim biraz. gerçi tam olmadı ama , 2 3 dönüşte bir ayağımı koydum. ama 8 olayı bir türlü olmuyor.
ehliyeti alamiyacam diye korkmaya başladım. bide döneceğin yere bak diyorlar ama öyle yapınca da yoldan çıkıyor motor :D
https://www.youtube.com/watch?v=oLbU...kx0J49AgZV6rIQ
Hocam söylemeden geçmeyelim, motosiklette oturuş pozisyonu da çok önemli:
https://www.youtube.com/watch?v=v-qyGTSbylo
Bi dene, bak; farkı göreceksin.
Unutma motosikleti dengeli hale getiren tek kumanda gaz koludur, gazı aç-kapa yapma sakın gazı az aç ve sabit tut.
Şuradakileri zaten izlemişsindir ama tekrar izle derim:
https://www.youtube.com/watch?v=Hvun...kx0J49AgZV6rIQ
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)