İlk viraja girdin ve çıkıyorsun ondan sonrasını resimliyorum abi
Doğru yerdesin
Pek doğru olmasada yinede iyi bir noktadasın çıkışta
Şerit çizgisine bak abi ya tam sınırındasın yada dışındasın , ki burada virajdan yeni çıktın ve diğer viraj için hazırlanıyorsun çıkışında sıkıntı var o kadar sol dan çıkmaman lazımdı.
Viraja girmeye hazırlanıyorsun ve yine şerit dışarısındasın. Sol duvara çok yakınsın hızın 10 km daha fazla olsa o virajdan videonun sonundaki gibi çıkamazdın muhtemelen gündüzdeki gibi bir sorun yaşardın.
Virajın ortasındasın ve sonuna doğru yaklaşmışsın , konumun çok solda yarım metre daha sağa doğru olman gerekirdi çünkü virajın çıkışında yola katılma noktası ve solundan arabalar geliyor ,bu resmin 1 - 2 saniye sonrasında ise yani çıkışında doğru konumu buluyorsun fakat geç kalmış bir şekilde.
Tesekkurler bu uyariniz cok onemli oldu ayni zamanda berk`in uyarisida. Bu benim icin cok onemli bir ayrinti oldu. İste bu yuzden bu forumu, daha dogrusu tum yikici elestirenler dahil herkese deger veriyorum ,seviyorum.!
Nerede hata yaptigimi bir kez daha anladim.ama maaleswf ya ben egitimde yanlis anladim. Bana soylenen viraja girerken en aciktan viraja girilecegi denmisti.! Oysa bu bana hep celiski vermisti. Berk , inde sizinde dediginuz gibi biraz acilma veya kapanma payindan bana kimse bahsetmemisti. Bu cok onemli bilgi icin tesekkurler.
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
Cok tesekkurler ugrastin. Murat ,in da dedigi gibi anladim ne demek istedigini her iki taraf icinde muhakkak pay birakmaliyiz .cok hizli girersem viraja en soldan o hizla saga donen viraja giremeyebilirim soldaki bariyere carpabilirim bu sebeple ne en distan nede en icten , anladim ben eyvallah.
lastik ve asfaltın durumunu bildiğin için dışarı açılmışın. bırak önünde ki araç senden önce girsin viraja sen sakin sür
Ne demek abi gösterebildiysem ne mutlu bana...
Bu tarz alıştırma , denemeler yapmak istiyorsan abi ilk başlarda mümkün olduğunca şeridin ortasında kalmaya çalış , yani viraja doğru konumdan gir ama ortalarında kalmaya çalış ilk başta , çünkü o zaman çok daha rahat göreceksin ve hissedeceksin motorun aslında hangi konumda olması gerektiğini yada ne kadar yatman gerektiğini. Dediğimi yanlış anlama abi her zaman ortada olmak doğru değildir sadece anlayabilmen ve alışman için bunu diyorum. Hata yaparsan şerit ortasında olduğun için bunu düzeltme , fren yapıp (güvenli ise ) yada gazı kapatıp motoru tekrardan doğru konuma sokman için fırsatın olacak fakat yanlış konumdaysan bu fırsatın maalesef olamayacak ve sabahki gibi bir olay yaşayabilirsin.
Barodi gecmis olsun kardesim. O viraji cok iyi biliyorum. Edirnekapiya varmadan, B.pasa sapagi... Cok suratliymissin, zaten farkina varmissin.
videolarını ben de izliyorum. ne alakası var diyebilirsin ama bence motoru sürerken biraz fazla kasıyorsun abi vebunda kameranın da etkisi olabilir. "kamera kaydı alıyorum,daha dikkatli sürmeliyim" diye düşünüp kasıyor olabilirsin. geçmiş olsun.
1. 2. video dada şunu gözlemledim aracın sağından geçmeniz zaten sürücüyü tedirgin etmiş virajda oda yavaşlamış,
sabiha gökçende bende bir anda ne oldu ise dönüş yolunda tutuldum bariyere bariyere doğru gidiyorum gazıda açtım yolda hafif nemli yani asfalt ile samimi bir buluşma olucak,
Hemen arka freni ezmeye başladım aracın hızı düşünce hemen sağa yatmaya başayıp ön frendende bir küçük destek alınca araç dengeye girdi önye imkansız değilmiş kazalar saniye ile kurtuldum desem yeridir, Barkın abinin öğrettiyi nereye bakarsan motor oraya gider bundan başka birşeye pek ihityacımız yokmuş
Şimdi viraj mevzuna girmek istemiyorum resmen kaos'a dönüyor iş sonrasında. Fakat bence dönememenin 1 sebebi var. (Tek şerit ve virajda öndeki arabayı geçmek hata, tartışmasız,bu kısıma yorum yapmıyorum.)
Cesaret edip kontra verememişsin (kayacak korkusu ile) sonra zaten bakışta gider,konumda gider, yola da çıkarsın bariyere de selam verirsin olurda olur.
öncelikle merhabalar yazdıklarınızı okudum
motosiklet üzerinde hata yapma durumumuz haliyle var fakat çoğu zaman telafi edebilecegimiz şekilde hatalarımız oluyor
zaten hatayı telafi edemediğimiz anda kaza sakatlık ölüm gibi sonuçlar ortaya cıkıyor.
30 bin km yapmışssın bugune kadar. acemilikten bir üst segmentte cıkmış olarak görürüm ben seni, umarım 300 bin km de kazasız atlatırsın
eğitim filan bahseden arkadaşlar olmuş.
eğitim aldım fakat bu kendini geliştirme konusunda gerekli olan birşey. faydalı olabilir evet, ama senin her hatadan yada hayatını kurtacagına inanmıyorum.
perşembe günü tali yoldan cıkan bir kamyonun altına girmemek için motosikletimi yan yatırarak 50 metre sürüklendim. ekipman iyi olmasaydı belki şuan bunları yazamayacaktım.
3-4 eğitimde aldım sertifikada kaza anında adama cıkmasın diye 4-5 korna caldıgım halde beni göre göre cıkabiliyorsa hatta yerde sürüklendiğimi görüp durmuyorsa türkiyede eğitimde alsan boş superman de alsan boş.
ulusal kanallarda günde 1 saat motosiklet insan taşıyan bir taşıttır diye kamu spotu girmesi lazım.
yoksa bizim insanımız eşek. bu tarz kazalarda ölüm oranı en yüksek ülkeyiz.
herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum
goztepe koprusu sanirsam orasi.normalde tam o durabildiginiz duragin ucunda taksiler bekler sansiniza o an yokmuş
Geçmiş olsun abicim çok erken apeks yapmıssın frenleme yapacagın en mantıklı iş olmuş daha fazla contra bassaydın motoru ystırabilir yols sürüklenerek çıkabilirdin ucuz atlatılmış kaza motora ilk günki gibi binicen abi ben oldum tamamdır dediğin an kaza kaçınılmaz oluyor aynı eğitimleri belirli aralıklarla tekrar tekrar alan tanıdoklarım var bilmediğinden yada unuttugundan değil belirli bir süre sonra yanlışlsrını göremiyorlar eğitimle terbiye ediyorlar kendilerini geçmiş olsun bunada şükür
Geçmiş olsun, hasarsız, ufak kazalar insanın temposunu, eğitimini gözden geçirmesine sebep olduğundan iyidir, Allah beterinden saklasın
Çok tesekkur ederim sana ve diğer tüm geçmiş olsun diyen arkadaşlara ve asıl önemlisi de dediginiz gibi ben oldum tamamdır dememeli ilk günkü gibi dikkatli sürmek gerekiyor. Bu video aslinda cogu acemi surucu icin ders niteligindedir. Bende zaten bu sebeple bu videoyu yukledimki baskalari ayni hataya dusmesin diye.
Yoksa istesem bu videoyu burada paylasmazdim.egolu ve kibirli birisi olsaydim zaten paylasmazdim.eğitim tekrarı şart .
Estağfurullah. Hadlik bisey değil. Kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Hatasız kul olmaz. Onemli olan bu hatayı tekrarlamamak. Acilen en kısa zamanda Honda g2 ve gidicem. Gelmek isteyen olursa toplu gidebiliriz. Teşekkürler .bu birazda yaş ile alakalı olgunlaşınca buradakileride kardeş gibi gordugum için birazda empati var tabii.ha birde kin gütmeyen biriyim .
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)