30000 km yi devirdikten sonraki ilk kazaya kılpayı hata yüzde yüz BENDE
-
Sonuna kadar hatalıyım:
1 virajda araç sollamak
2. bu sebeple viraja haddinden fazla girmek
3. nereye bakarsan oraya gidersin ben arabaya kitlendim
4: korku kasılma
5. fazla güven (ikarus)
6. yanlış apeks noktasından keskinleşen viraja girmek
Nasıl kurtuldum.
1. ALLAH korudu şükürler olsun !
2. motosikletimin hatalarımı tolere edebilmesi (daha önceki videolardada bundan bahsetmiştim çok fazla hatamı tolere etmiştir. hatta bununla ilgili videolarda bu hatalarımı nasıl tolere ettiğimi açıklamıştım bu xj6 nın ve yine hatamı tolere etti.
3.motosikletim ile virajda hafif arka fren sonra motosiklet dik pozisyona gelir gelmez ön fren yaptım arka lastik bir oyana bir diğer yana önde aynı şekilde yani baya bir döndü altımda motosiklet ve kırmızı araça çarpmadan durdum . arkadan hızlı gelen bir araçta olabilirdi solladığım fordda bana önden vurabilirdi.
geçmiş olsun bana.
ve bu hatamı tekrar etmemek ve kendime olan güvenimi tekrar kazanmak için aynı virajı akşam saatlerinde 2 kez tekrar geçtim onlarda videonun devamında mevcut.
ben viraj pek sevmeyen birisi olduğumu çoğu kez söylemişimdir. ve bu çalışmayı pek yapmıyordum ve bu sebeple virajda bakışım hep yere düşüyordu. artık düşmeyeceğinin garantisini kendime veriyorum
çünkü bu olay bana şöyle bir ders verdi: bakış ne olursa olsun bakışı düşürme çene daima dik kafa dik ufuk çizgisine bak . nereye bakarsan oraya gidersin mantığı hakikaten çok doğru. aynı zamanda diğer faktörlerde önemli tabi gazı sabit tutmak viraja girmeden önce kontrayı vermek viraj çıkışı gazı açmak vs.
Buda bakışla ilgili bir başa videom
Buda konuyla alakalı olmayan bir videodur
ACİLEN EĞİTİM ALMAM LAZIM BU YAZ İNŞALLAH HONDA G2 SONRAKİ AY G3 ALICAĞIM.
not: demekki neymiş istediğin kadar km yap yani ben çok km yaptım tecrübem var deme .ben demiyorum . eğitim şart pratik şart.
Reklamlar
-
100bin km maşallahım vardı sonunda kekonun biri şeritleri aşıp üstümden geçti. Km ye bakmıyo aslında. Ne kadar iyi olduğuna da bakmkyor. Bugün facebookta yeni bi tekerlek faciası izledim. Karşı yoldan fırlayan teker sürücüye çaepıp öldürüyor
-
telike adlı üyeden alıntı
100bin km maşallahım vardı sonunda kekonun biri şeritleri aşıp üstümden geçti. Km ye bakmıyo aslında. Ne kadar iyi olduğuna da bakmkyor. Bugün facebookta yeni bi tekerlek faciası izledim. Karşı yoldan fırlayan teker sürücüye çaepıp öldürüyor
evet o yüzden kimse yaptığı km ye bakarak ben tecrübeliyim demesin.
maykıl şumayer f1 formula şampiyonu istanbula geldiğinde kendisi şöyle demişti. ben istanbulda araba kullanamam kullanırsam kaza yaparım bu sebeple kendime özel şöför tutup öyle gezmiştim dedi. bunun üzerine birşey anlatmaya gerek yok sanırım
-
olmamış hatayı aklın sıra telafi edeyim diye çalışma yapmışsın o hiç olmamış burada amacımız o virajı (aslında yonca diye tabir edilir bu tip dönüşler ) en hızlı şekilde dönmek (zaten soldan dönemezsin orayı hızlı bi şekilde ) değil hayatta kalmak demi bunda bir anlaşalım ha amaç en hızlı gitmekse o farklı tercih meselesi konumlaman yanlış o virajı en soldan döneceksen (zaten yanlışta her neyse ,bu sefer ham viraj bittiğinde sol katılımdaki aracı ve sağındaki aracı kontrol etmek zorunda kalacaksın tehlike çarpı iki olur ) viraj bittiği anda solundan gelen olası bir aracı hesap ederek çıkş ta aşırı yavaşlayıp solundaki ve sağındaki trafiği kontrol edip yola öyle katılacaksın
bana göre olan doğru konum virajın mümkün olduğunca en sağından (yeşil alan var su olabilir onada dikkat ederek ) arkamızdan muhtemel aracı kontrol ederek ve bizi sıkıştırmasına müsaade etmeden dönmektir katılım bittimi hemen soluna ve önüne bakıp istediğin kadar aç gazı
bakışla alakası yok bence kazasız belasız
bakışla ilgili kaza dersen buyur bizzat benim kazam
-
ilk videoda cok ucuz atlatmis cok ucuz... bir sadaka ver... sanirim bakisinmi kacti kollarimi kastin yana acilmaya basladigi an carpacagin yere baktinmi yandin.. sans surtmedin yana ama bu sefer yolun ortasinda kaldin.. sol bacagi asfalta birakabilirdin .. cok gecmis olsun.
-
Geçmiş olsun, ucuz atlatmışsın ama mecbur kalmadıkça bağlantı yolunda araç geçmeye çalışmayın be abi. Ne oluyorsa ondan oluyor valla, arkamdaki ezer mi diye düşünüp kontrol ederken dikkatini dağıtıp, bakışı kaçırmışsın muhtemelen. Yanlış anlaşılmasın, başa gelebilecek bir durum ama pratikle çözülebilir sanki.
-
Allah korumuş,durmak yerine devam etmeye niyetlensen olay çok kötü bitebilirmis pek panikte degil sakin sakin durmussun tecrübe olmasa bu imkansizdi.Dışa savrulmanin nedenini yavaşlamana bagladim ben tabi doğru olmayabilir bana oyle geldi,zaten bakış sonradan gitmiş.Allah beterinden korusun.
-
Neden verdi o kadar beygire o kadar para yavas donmek olurmu hic @biyeybaraküs... arabalari gecmemiz lazım hani virajlarda motor arabadan iyiydi olmaz ki böyle @biyeybaraküs
-
4Vaqrant adlı üyeden alıntı
Neden verdi o kadar beygire o kadar para yavas donmek olurmu hic @biyeybaraküs... arabalari gecmemiz lazım hani virajlarda motor arabadan iyiydi olmaz ki böyle @biyeybaraküs
250 cc üstü tüm motorlar kaynak (dünyamızdaki petrol ,orman ,çevre su kirliliği vs )israfıdır kimse birbirini kandırmasın hep nefsimizden oluyor bu işler , büyük iyidir hesabı ,arabalar içinde bu geçerli aslında 50 bg araba her boka yeterde nasıl dünyayı bitireceğiz onun derdindeyiz
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
-
Geçmiş olsun abi baya ucuz yırtmışsın.
Çoğu paylaştığın videoyu izledim abi bazı bariz hataların var ama bu bilinçsizlik yada apaçilik vs ile ilgili değil sadece tecrübe ve eğitim ile alakalı olan eksikler. Bence kesinlikle eğitimlerini al çünkü bu yaptığın hatalar eğitim ile ortadan kalkacak hatalar.
Virajların çıkışını göremiyorsun abi. Bakışın doğru olsa konumun yanlış kalıyor , konum doğru olsa bakışın kaçıyor. Hatamı düzelttim dediğin yerdede düzgün değilsin fakat bu sefer yolu bildiğin için temkinli hareket ediyorsun...
-
hakikiteker adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun, ucuz atlatmışsın ama mecbur kalmadıkça bağlantı yolunda araç geçmeye çalışmayın be abi. Ne oluyorsa ondan oluyor valla, arkamdaki ezer mi diye düşünüp kontrol ederken dikkatini dağıtıp, bakışı kaçırmışsın muhtemelen. Yanlış anlaşılmasın, başa gelebilecek bir durum ama pratikle çözülebilir sanki.
Aynen. Aracı solladıktan sonra iyi bir fren yapmaya fırsat varken arkadaki üstüne çıkarmı diye viraja girmesi gerekenden biraz yüksek süratle girmiş. ondan sonra iş oka sarmaya başlamış ama ucuz yırtmış.
Zaten katılımlarda kimse motoru iplemiyor. sakatlığa ayrı bi davatiye burası, yavaş girmek için bir sebep
-
Videoları izleyemedim ama aea gizli çekim videosunda özgüven tam görünüyordu. Hiç bir zaman oldum dememekte fayda var
-
Yani orda aracı geçecek ne vardı. İki şerit olmayan bir yerde, bir de viraj, neden hızlı gidiyorsunuz. 2.olarak viraja neden o kadar dışardan daldığınızı hiç anlamadım. Biraz açılma veya kapanma payı bırakmadan dönmeye çalışıyorsunuz. Tekrar girdiğiniz videolar da aynı şekilde en dıştan giriyorsunuz. Ola ki yine bakışı kaçırırsanız aynısı olacak. Onun yerine daha içerde çizgi tutturmaya çalışırsanız, ki bunun için ya daha yavaş gideceksiniz ya da daha çok yatacaksınız, en azından denge tutturamayınca toparlayacak kadar alan olur.
Öte yandan virajı değerlendirirsek, viraja girdikten sonra bağlantı noktasına gelmeden viraj daha da kapanıyor. Bu yüzden dışarı savruluyorsunuz.
Kimseye bir şey kanıtlamaya çalışmaya gerek yok ya, uzun süre motor kullanalım, en hızlı kullanmayalım. Kimse sizin ne kadar hızlı kullandığınızı hatırlamayacak emin olabilirsiniz. Canınızı riske atmayın.
Eğer adrenalini yaşamak istiyorum diyorsanız da gidin yamaç paraşütü yapın. 😊
-
berkcigdem adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun abi baya ucuz yırtmışsın.
Çoğu paylaştığın videoyu izledim abi bazı bariz hataların var ama bu bilinçsizlik yada apaçilik vs ile ilgili değil sadece tecrübe ve eğitim ile alakalı olan eksikler. Bence kesinlikle eğitimlerini al çünkü bu yaptığın hatalar eğitim ile ortadan kalkacak hatalar.
Virajların çıkışını göremiyorsun abi. Bakışın doğru olsa konumun yanlış kalıyor , konum doğru olsa bakışın kaçıyor. Hatamı düzelttim dediğin yerdede düzgün değilsin fakat bu sefer yolu bildiğin için temkinli hareket ediyorsun...
Etknlige gelde bi konusalim bayadir gelmiyorsun biz her hafta bulusuyoruz ekuriler olarak. Duzeltme videosunda hatam nerde merak ettim. Saga virajda soldan genis aliyoruz .egitimde hocalar oyle soylemisti.sola donen virajda ise en sagdan yani aciktan alip kendimize alan yaratiyoruzya virajda .?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:47 ----------
Tum gecmis olsun dilekleriniz icin herkese tesekkur ederim.!
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Videoları izleyemedim ama aea gizli çekim videosunda özgüven tam görünüyordu. Hiç bir zaman oldum dememekte fayda var
e barodi bür sürü şeye çok önemliymiş hatta abartarak gibi başlık açıyor halbuki tam bomba tehlike olmuş ders çıkarılması gereken bir video bu sefer kimse bakmıyor o solundaki Mercedes 40 tonu yüklemiş bir hafriyat kamyonu olsaydı seni bu başlığa alacaktık http://www.motosiklet.net/forum/onla...e-birlikteler/
barodi adlı üyeden alıntı
Etknlige gelde bi konusalim bayadir gelmiyorsun biz her hafta bulusuyoruz ekuriler olarak. Duzeltme videosunda hatam nerde merak ettim. Saga virajda soldan genis aliyoruz .egitimde hocalar oyle soylemisti.sola donen virajda ise en sagdan yani aciktan alip kendimize alan yaratiyoruzya virajda .?
kelmiydi o eğitmen buradan selam olsun ona
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Videoları izleyemedim ama aea gizli çekim videosunda özgüven tam görünüyordu. Hiç bir zaman oldum dememekte fayda var
Cok haklisin
-
barodi adlı üyeden alıntı
Etknlige gelde bi konusalim bayadir gelmiyorsun biz her hafta bulusuyoruz ekuriler olarak. Duzeltme videosunda hatam nerde merak ettim. Saga virajda soldan genis aliyoruz .egitimde hocalar oyle soylemisti.sola donen virajda ise en sagdan yani aciktan alip kendimize alan yaratiyoruzya virajda .?
Hava karardığında ilk viraja giriyorsun abi ama virajda çıkmadan diğer sert viraja girerkenki konumun sol tarafa çok yakın hızın 10 km daha fazla olsa yatıramazsın motoru yada sola vurursun.
En son şileye gittiğimizde gelebildik ondan sonrada iş yoğunluğum sebebiyle şuan kafamı kaldıramıyorum. Mart ortasına kadar full durumdayım ki fuara falanda gidemicem bu sene çünkü haftaya şehir dışındayım.
-
biyeybaraküs adlı üyeden alıntı
e barodi bür sürü şeye çok önemliymiş hatta abartarak gibi başlık açıyor halbuki tam bomba tehlike olmuş ders çıkarılması gereken bir video bu sefer kimse bakmıyor o solundaki Mercedes 40 tonu yüklemiş bir hafriyat kamyonu olsaydı seni bu başlığa alacaktık
http://www.motosiklet.net/forum/onla...e-birlikteler/
Benim amacim bu zaten tam uzerine bastin. İnsanlarin ders cikarabilmesi. Yanliz bunun icin egolarini öldurmeleri gerekiyor insanlarin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:54 ----------
berkcigdem adlı üyeden alıntı
Hava karardığında ilk viraja giriyorsun abi ama virajda çıkmadan diğer sert viraja girerkenki konumun sol tarafa çok yakın hızın 10 km daha fazla olsa yatıramazsın motoru yada sola vurursun.
En son şileye gittiğimizde gelebildik ondan sonrada iş yoğunluğum sebebiyle şuan kafamı kaldıramıyorum. Mart ortasına kadar full durumdayım ki fuara falanda gidemicem bu sene çünkü haftaya şehir dışındayım.
Diger sert viraja girerkenki konumum ortadami olmaliydi ? En soldan hizli girersem soldaki bariyerlere mi vururum ? Ama ozaman niye aea da diyor egitmenlerde diyor aciktan alin diyorlar viraji.?
-
biyeybaraküs adlı üyeden alıntı
e barodi bür sürü şeye çok önemliymiş hatta abartarak gibi başlık açıyor halbuki tam bomba tehlike olmuş ders çıkarılması gereken bir video bu sefer kimse bakmıyor o solundaki Mercedes 40 tonu yüklemiş bir hafriyat kamyonu olsaydı seni bu başlığa alacaktık
http://www.motosiklet.net/forum/onla...e-birlikteler/
kelmiydi o eğitmen buradan selam olsun ona
Gis akademi
-
barodi adlı üyeden alıntı
Gis akademi
bence yanlış anlamışsındır tek şeritli sağa dönülen ve soldan katılım olan bir yolda en iyi konum sol veya şeridin solu dememiştir dediyse gis akademi biter benim gözümde
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)