Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Cruiser motosiklet ile nasıl viraj alınır?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    TanerPasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin-Konya
    Motosikleti
    Mondial 250mct
    Merhaba iyi aksamlar. Ilk motosikletim mct250 yi 1 hafta once aldim. Her gun calisiyorum trafige cikmadan sokak aralarinda buyuk otoparkta vs. Ben suan icin her seyi oturttum pratiklesmeye calisiyorum ama sorunum viraj donmek. Biraz zorlaniyorum. Internette arastirdim cogu baslik diger turler icin. Benim makine iri ve yaninda çantalar var. Oyle kolay kolay yatarak goturmeye cesaret edemiyorum yani. 20 ile gidiyorum virajlari cok yavas bi sekilde. Hizlaniyorum. Viraja (otopark sütun u nu viraj sayıyorum ben misal) yaklasinca 2 ye indiriyorum vitesi yavasliyorum sonra donuyorum. Yok mudur arkadaslar bunun bi teknigi? Bi iki baslik tek var bu konuyla ilgili forumda onda da yeterince bilgi edinemedim. Bilgisini paylasmak isteyen arkadaslar buradan yazarsa sevinirim.



    Birde bilegin dansi diye efsanelesmis bir youtube videosu var kitaptan cevirilmis sanirim. Onu izlememi de tavsiye eder misiniz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    cruiserlar düşük süratlerdeki dönüşlerde zorlar, yüksek süratlerde bir fark yoktur bana göre. bana problem cruiser motorda gibi gelmedi, kontra tekniğini araştırmanı tavsiye ederim

  3. #3
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Eğitim al kendi kendine öğrenmeye çalışma. yanlış oturttuğun birşeyi düzeltemezsin sonra.. şuan işi düzgün öğrendin öğrendin..

  4. #4
    TanerPasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin-Konya
    Motosikleti
    Mondial 250mct
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cruiserlar düşük süratlerdeki dönüşlerde zorlar, yüksek süratlerde bir fark yoktur bana göre. bana problem cruiser motorda gibi gelmedi, kontra tekniğini araştırmanı tavsiye ederim
    Onu arastiriyorum zaten. Cruiser motosiklette uygulanabilirse eger calisirim gelişirim. Tesekkurler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:08 ----------

    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğitim al kendi kendine öğrenmeye çalışma. yanlış oturttuğun birşeyi düzeltemezsin sonra.. şuan işi düzgün öğrendin öğrendin..
    Onemsedigin icin tesekkur ederim incelikle. Uzun suredir motosiklet, kullanan iki arkadasim var. Onlar bana bu konuda yeterince yardimci oluyorlar her konuda hemde. Ama onlar supermoto kullanicisi ben cruiser. Cruiserin viraj alma olayi biraz farkli olabilir diye dusunmustum ben. Onlar inkar etse de sormak istedim foruma. Sanirim haklilar cruiserin donus konusunda digerlerinden pek bi farki yok.

  5. #5
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    Düşük süratle zaten zor olur arka fren Kullanmadan dönmek

  6. #6
    TanerPasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin-Konya
    Motosikleti
    Mondial 250mct
    Alıntı Bthndmrl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşük süratle zaten zor olur arka fren Kullanmadan dönmek
    Iste ben hızlı giderken viraj alma teknigi bilmedigim icin yavas girmek zorunda kaliyorum o yüzden.

  7. #7
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    Alıntı TanerPasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Iste ben hızlı giderken viraj alma teknigi bilmedigim icin yavas girmek zorunda kaliyorum o yüzden.
    Eğitim almalı ya da iyice alıştıktan sonra yatmalı viraja

  8. #8
    bulut59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2015
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    yamaha x-city
    sadece cruiser değil iki teker üzerinde giden tüm vasıtalarda dönmenin tek yolu "kontra" tekniğidir. 10-15 km civarı süratlerde gidonu çevirerek dönebilirsin. ama daha yukarı süratlerde sadece kontra uygulanarak dönülür. imkanınız varsa mutlaka eğitim alın. eş dost arkadaştan değil bunu meslek olarak yapan birisinden.

  9. #9
    Macit250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2013
    Şehir
    Skinoskisama
    Motosikleti
    Dragstar
    Egitim sart ,sana daha oncede yazdik

  10. #10
    TanerPasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin-Konya
    Motosikleti
    Mondial 250mct
    Peki sizin dediğinize uyalım. 250 tl ye iyi bi başlangıç ve hakimiyet eğitimi veren bi hoca var onun yanina gidicem yarın. Dersleri ne zaman başlıyor bi konuşayım.

  11. #11
    bulut59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2015
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    yamaha x-city
    250 tl az para değil. vermişken biraz daha arttırıp kurumsal bir şirkete gidebilirsen daha faydalı olur. gis akademi, yamaha riding academy vs...

  12. #12
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    ne olursa olsun artist bi hoca olmasın. en kibar tabirle konuştum
    jackonbir ve telike bunu beğendiler.
    Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur

  13. #13
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    20.000km uzeri tecrübem var viraj almayi daha yeni keşfettim dostum. En temizi eğitim almak, boş vakit bulursam bende gideceğim.
    Şimdiye kadar virajlari gaz vermeden dönüyordum surekli dengem bozuluyordu, simdi gaz vererek dönüyorum neredeyse diz degdirecegim.

  14. #14
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Kendi motorunla GIS Akademi'de eğitim alırsan çok işe yarayacaktır. Hem kapalı alanda pratik yapacaksın hem de kendine olan güvenin artacak emin ol. Lastiklerin iyi değilse otopark zeminleri çok kaygan olur dikkatli ol.

  15. #15
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    O zaman biraz artizlik yapayım

    Şöyle yatırılır


    Yada şöyle


    Böyle de yatırabilirsiniz


    peg'leriniz biraz törpüleniyor ama olsun

  16. #16
    Sti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2015
    Şehir
    Istanbul
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman biraz artizlik yapayım

    Şöyle yatırılır
    http://img.prntscr.com/img?url=http:...om/CDj9A2T.jpg

    Yada şöyle
    http://img.prntscr.com/img?url=http:...om/WSIsiZ9.jpg

    Böyle de yatırabilirsiniz
    http://img.prntscr.com/img?url=http:...om/xRiIgrp.jpg

    peg'leriniz biraz törpüleniyor ama olsun
    Facan yansin reyizz,makinada ates ediyo

    Sizin ilaciniz adi,sani belli bir kurumdan egitim almak ve 2 tekerli butun araclarin kontra ile döndügünü bilmek.
    MotorKafa bunu beğendi.

  17. #17
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Öncelikle merhaba..
    Arkadaşım, bilmediğini ve arastirdiginizi belirtme yurekliliginiz güzel ama motosiklet kullanan sürücü(!!!!) arkadaşlardan bu yorumları okuyunca şok oluyorum.
    Sakin ola teknik tavsiye edilmiş yorumlara itibar etmeyin.
    Öncelikle temel ve ileri surus eğitimleri alabiliyorsaniz alın. Yok alamıyor iseniz daha sonra vereceğim linkleri inceleyiniz.

    Virajlar çeşitli turde olabilir. Daralan, genişleyen, yokuş aşağı, yukari, keciboynuzu tavırlı vs. Ama teknik hepsinde aynıdır.

    Viraj alma temelde 3 ana başlığa ayrılır.
    1- hız ayarı
    2-viraja giris
    3-cikis

    1 hız ayarı, viraja yaklaşırken kontrol etmeniz gerekenler,
    Hızınız, giriş aciniz ve bakislariniz
    2 viraja doğru açıyla girip kendi seridinizin solundan, karşı tarafı en geniş açıyla gorduginizyerdir. Gaz kisilmaz ve acilmaz. Mumkun mertebe hiz sabit tutulur. Karşı tarafa tasmayin. Apex yanı virajın en dik noktasına gelince hafifçe gaz acmak gerekir.
    3- virajın çıkışını girdiğinizde, stabil şekilde gazı açıp yol durumuna gore bir sonraki viraj ya da düzlük her ne ise konum ve hız ayarlanır.

    Ayrıca, jiroskopiyi de doğru bilirseniz, viraj icinde gaz açılmaz ve fren yapılmaz efsanesinin asılsız olduğunu gorursunuz.

    Detayları lütfen arastiriniz. Tekeriniz düz bassin..
    MotorKafa ve telike bunu beğendiler.

  18. #18
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    teoride herşey yazılır çizlir,hatta video anlatımlarda var,en basiti AEA videolarında kontra tekniği gösteriliyor.

    Burda temel sıkıntı ,kavram kargaşası.

    Şöyleki racing olsun enduro olsun viraj dönmenin temel prensibleri mevcut,handikaplarıda makine makine değişir ama olay makinede değil,sürücüdedir.

    Öncelikle şunu belirtmek isterim;
    dönüşlerde yada manevralarda temel mevzu "bakışlardır" ve motor kullanırken hangi tarz olursa olsun en büyük dert,düşük süratte viraj almaktır.



    Bİr motoru yatıramamanın %90 sebebi bakışlardır.Bakışlar yere düşerse yada sabit bir noktada kilitlenirse motor hakimiyeti sarsılır.DÖneceğin yeride dönemessin.Bakın bırada hız demiyorum zira sabit giden bir motor zaten devrilmez.

    Benimde arkadaşa tavsiyem motıru ile gis akademi gibi bir merkezde eğitim alması yönünde olacak.Bende 750cc chopper kullanıyorum,250kg luk makine ile her viraj ortalama 50km ile dönüyorum (önüm boş ve rüzgar şartları müsait ise) bakışlar ve kontra tekniği burada çok önemli bir faktör ve teoride gösterilen şeylerin pratikde "bir uzman" nezaretinde gösterilmesi hatalarınızında ortaya çıkıp daha erkenden teleafi etmenizi sağlayacaktır.

    Bunu kendi kendine öğrenen birisi olarka değil,gis eğitim akademisinde sürüş yapmış birisi olarak söylüyorum.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  19. #19

    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Rks cruiser 250
    Spacy 110 ile diz degdirecek viraja girerken, yeni motorum rks cruiser ile cok zorlaniyorum bende. Cruiser kullanmayan bilemez dostum. Onun icin baska egitim lazim hakkaten.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:23 ----------

    Virajlarda debriyajı yarım sıkıyormusunuz bu arada?

  20. #20
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Cruiser motosikletler düz yollar için üretilmiştir. Bu nedenle viraj kabiliyetleri düşüktür.
    Yani öyle çok hızlı viraj alamazsınız.
    Farklı hızlarda yavaşça arttırarak çalışman gerekiyor. Bunu trafiksiz ve tehlikesiz bir yerde yapman gerektiğini herhalde yazmama gerek yok.
    Hem sağ hem sol viraj çalış.
    İhmal edersen bir taraf zayıf kalır. Çoğunlukla bu sağ virajdır.
    Geniş bir alanda daire çizerek de çalışabilirsin.
    Unutma!
    Önce kendini güvende hissettiğin hızlarda çalışmaya başla.
    Sonra yavaş yavaş arttır.
    Viraj giriş hızın, viraj içindeki hızın ve çıkış hızın eşit olsun.
    Yani gaz kolunu kullanmayı öğren.
    Çünkü viraj motosikletin hızını düşürür.
    Yukarıda yazdıklarım sadece antreman içindir.
    Doğru viraj tekniği forumda ayrıntılarıyla var okur öğrenirsin.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)