Cruiser motosiklet ile nasıl viraj alınır?
Reklamlar
-
Virajlarda gazı hayvan gibi şey yapmazsanız; gaz açabilirsiniz, kapatabilirsiniz. Yarım debriyaja gerek kalmaz.
İster yavaş olun ister hızlı, altınızdaki motorun lastiklerinde sorun yok ve zemin düzgünse istediğiniz kadar yatırabilirsiniz.
Düşmüyor emin olun.
Yukarıda eklediğim fotoğrafların tamamında pegleri sürtüyorum ve hızım ortalama 15 civarı hepsinde.
Tabi en önemli noktalardan biri olan bakışı unutmamak lazım. Bakışı gözlerle değil kafanızı çevirerek yapmanız gerekiyor.
Yani döneceğiniz noktaya sadece gözünüz değil burnunuz da bakmalı.
Bu bakacağınız nokta virajın en uç noktası olmalı.
Yamulmuyorsam Uğur Ertekin isminde bir hoca vardı. Eğitim verdiği elemanlardan biri yada bir kaçı güzel bir video hazırlamış verdiği eğitimle ilgili olarak. Viraja giriş ve virajda yapılacaklar ve virajdan çıkış hakkında çok güzel bilgiler var videoda. İzlemenizi şiddetle tavsiye ederim. Forumda konusu açılmıştı. Bulabilirsem ben de eklerim buraya.
Son olarak; motorun tipi ne olursa olsun, viraja giriş, virajda yapılacaklar ve virajdan çıkış işlemleri aynıdır. Bunu hem v-strom 1000 hem de shadow 750 sahibi olmuş biri olarak söylüyorum.
Reklamlar
-
Cruiser motorlar virajlara tepki olarak üretilmiştir bence
-
MotorKafa adlı üyeden alıntı
bu eğitim ve bu pist sanki bir Murat Denizhan eğitimi gibi bencede eğitim şart.motor araba gibi değil ki baktığın yere gider.
2007 GV 250 SATILDI
2008 DRAGSTAR 650
-
Genelde çene dikiz aynasına bakacak şekilde dönük olması firketeler hariç yeterlidir.
-
benimde ilk motorum mct 250 ydi ve hala aklımdan çıkmıyor o motor yivlenmesi hızı tabiki vibrasyon titreşmesi mct iyi motorlardır hayırlı olsun kardeşim ALLAH kaza bela vermesin res,mlerini atarsan sevinirim.chopper makinalar hız motorları gibi virajları çabuk ve seri almazssın ağır oldukları için viraj ve dönüşlerde oldukça dikkatli olmalısın bende chopper hastasıyım ama durumlar msait olmadığı için honda t,tan 125 biniyorum kullanımı rahat ama mct yi hala arıyorum en yakın zamanda bir mct sahibi olmak isterim.bol bol antreman yap ve bununla ilgili videolar izle bende öyle yapmıştım ve yararını fazlasıyla gördüm mctenle kazasız ve keyifli sürüşler dilerim.
-
Cruiser'da viraj almak bence cok daha kolay. Ek olarak:
1. Ful kontra verin. Yatirin gitsin. Motorsikletin agirligini kullanin. Vucudunuzu kullanmayin. Kollarinizi kasmayin. Serbest kalsin.
2. Baska bir arkadas soylemis; cok onemli: Onunuze ve yola degil, gitmek istediginiz yere bakin. Motor sizin gozunuzu takip edip oraya gider; daha dogrusu denge hissiniz ve kollariniz siz farkinda olmadan gerekeni yapar.
3. Biri yazmis; sakin viraj esnasinda arka fren falan kullanayim demeyin. Yavaslama viraj oncesi yapilir, viraj esnasinda degil. Viraj oncesi yavasladiktan sonra motoru yatirir yatirmaz gaz vermeye baslayin. Motor hafifler, yukselir, suspansiyon mesafesi artar.
Peg surtebilir, sorun degil. Kolay gelsin.
-
Herkese teşekkür ederim yardimlar icin. Hepsini dikkate alip arastirmalar yapacagim. Eger olmazsa bi sürüş akademisine giderim. Cok tesekkurler. Ilk ilk firsatta motosikletimin motosikletini atacağım isteyen arkadasa da. Daha tavsiye varsa dinlerim.
-
Eski motosikletimde artçım ile beraber dönüş sırasında egsozunu yere sürttüğümden beri virajlar pek fazla sınırları zorlamıyorum.Kolay kolay devrilmez ama hem ayak peglerine yazık artçı varken bazı modellerde egsoza yazık.O yüzden pek zorlamaya gerek yok bence.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Cruiser'da viraj almak bence cok daha kolay. Ek olarak:
1. Ful kontra verin. Yatirin gitsin. Motorsikletin agirligini kullanin. Vucudunuzu kullanmayin. Kollarinizi kasmayin. Serbest kalsin.
2. Baska bir arkadas soylemis; cok onemli: Onunuze ve yola degil, gitmek istediginiz yere bakin. Motor sizin gozunuzu takip edip oraya gider; daha dogrusu denge hissiniz ve kollariniz siz farkinda olmadan gerekeni yapar.
3. Biri yazmis; sakin viraj esnasinda arka fren falan kullanayim demeyin. Yavaslama viraj oncesi yapilir, viraj esnasinda degil. Viraj oncesi yavasladiktan sonra motoru yatirir yatirmaz gaz vermeye baslayin. Motor hafifler, yukselir, suspansiyon mesafesi artar.
Peg surtebilir, sorun degil. Kolay gelsin.
Arka frenden bahseden benim amacım normal yollardaki virajlarda arka fren falan değil otoparktaki stunları kavşak olarak kullandığı için hani u dönerken arka fren gaz kombinlenir ya o kadar düşük hızdan bahsettim yanlış olmasın.
-
gidon geniş olunca da zorlar insan alışamaz başta oturuş sebebiyle biraz uğraş ister ama crusierle yat yata viraja girenleri gördüm.
-
Ecnebilerin slow race denen olayini ve kontrayi ogren suruse dair sikintin hic kalmaz neredeyse her sorunun cevabini bu ikisinde bulacaksin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)