KTM RC 390 ABS Almayı Düşünüyorum (İlk Motorum)
Reklamlar
-
Arkadaşlar ufak bir gelişmeyi paylaşmak istiyorum, bugün Gis Akademi (Yeni adıyla Motto Akademi ile görüştüm.) Almak istediğim motoru marka model söylediğimde ve hemen hemen 0 tecrübem olduğunu da belirttimde o motorun başlangıç için uygun olduğunu ve eğitimi tamamladığımda gönül rahatlığıyla motoru alıp kullanabileceğim söylendi.
Bakalım eğitimleri bir tamamlayayım, kararımı sonra vereceğim.
Reklamlar
-
EkremYıldız adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ufak bir gelişmeyi paylaşmak istiyorum, bugün Gis Akademi (Yeni adıyla Motto Akademi ile görüştüm.) Almak istediğim motoru marka model söylediğimde ve hemen hemen 0 tecrübem olduğunu da belirttimde o motorun başlangıç için uygun olduğunu ve eğitimi tamamladığımda gönül rahatlığıyla motoru alıp kullanabileceğim söylendi.
Bakalım eğitimleri bir tamamlayayım, kararımı sonra vereceğim.
Eyvah eyvah.. Eğitim adama Matrix Reloaded gibi bilgiyi download edip hadee demez... eğitime katıldığın motor (yada eşleniği ki 125 cc) ile en az 3000 km yapman lazım karar verebilmek için.. eğitim bitti hadi 390 yine olmaz...
Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...
-
ben 250 rc ile basladim ama bana fazla geldigini hissediyorum mesela 50 ile viraji dinerken cikista biraz gaz acip duzlukte 70 gitmek istedim arka teker kayip yola yapisir gibi oldu ana yolda cok rahat 90 a 100 encikiyor 4. viteste 120-130 a da oyle diye tahmin ediyorum motor cok atik illa istiyorsaniz 250 nakin hem rossolarla geliyor tabiiki ben bi egitmen kadar degilim ama kendi haddime gore motor benim iki tik ustumde umarim su acemiligi cabuk atlatirim sizde daha dikkatli secin ne icin aldiginizi ne yapmak istediginizi iyi secin . 250 cok rahat ana yolda otobanda kullanilan hiz limitlerine kolay gelen bi alet .
not : telefondan yazdim noktalamalari kullanmayi unutmusum. anlam karmasasi icin ozur dilerim
-
gokberk6426 adlı üyeden alıntı
ben 250 rc ile basladim ama bana fazla geldigini hissediyorum mesela 50 ile viraji dinerken cikista biraz gaz acip duzlukte 70 gitmek istedim arka teker kayip yola yapisir gibi oldu ana yolda cok rahat 90 a 100 encikiyor 4. viteste 120-130 a da oyle diye tahmin ediyorum motor cok atik illa istiyorsaniz 250 nakin hem rossolarla geliyor tabiiki ben bi egitmen kadar degilim ama kendi haddime gore motor benim iki tik ustumde umarim su acemiligi cabuk atlatirim sizde daha dikkatli secin ne icin aldiginizi ne yapmak istediginizi iyi secin . 250 cok rahat ana yolda otobanda kullanilan hiz limitlerine kolay gelen bi alet .
not : telefondan yazdim noktalamalari kullanmayi unutmusum. anlam karmasasi icin ozur dilerim
Öncelikle motorunuz hayırlı olsun kazasız belasız kullanırsınız umarım. Sizin açtığınız konuyu görmüştüm galiba 2 gün önce rc250 almışsınız. Benim aslında rc390 alma amacım hobi. Bol bol dolaşmak hafta sonları bir yerlere gitmek için ama şuan kendime ait bir arabam olmadığı için sık sık iş yerine de motor ile gidip gelmem gerekecek. (Herhangi bir aksilikte otobüs ile de rahatlıkla gidebilirim.). Araba alana kadar yani.
Hız konusunda haklısınız başlangıç için fazla geliyor bu motosiklet ama eğitmenin dedikleri biraz içimi rahatlattı doğrusu.
Edit: Aklıma gelmişken söylemek istiyorum, ben rc390 a galeride bindiğimde (1.90 a yakın boyum var, kollarım ve ayaklarım uzun olduğundanmıdır bilinmez) inanılmaz rahat ettim. Hem selesi, hem oturuş pozisyonu felan nasıl oldu biliyorum ama çok rahat geldi bana. Ya psikolojik bir şey ya da ben hiç rahat motosiklet görmemişte olabilirim : ) . Sizde rc250 aldığınıza göre sizde rahat ettiniz heralde. İlginç yani böyle tam racing tarzı bir motosiklette rahat edeceğimi sanmıyordum.
-
EkremYıldız adlı üyeden alıntı
Öncelikle motorunuz hayırlı olsun kazasız belasız kullanırsınız umarım. Sizin açtığınız konuyu görmüştüm galiba 2 gün önce rc250 almışsınız. Benim aslında rc390 alma amacım hobi. Bol bol dolaşmak hafta sonları bir yerlere gitmek için ama şuan kendime ait bir arabam olmadığı için sık sık iş yerine de motor ile gidip gelmem gerekecek. (Herhangi bir aksilikte otobüs ile de rahatlıkla gidebilirim.). Araba alana kadar yani.
Hız konusunda haklısınız başlangıç için fazla geliyor bu motosiklet ama eğitmenin dedikleri biraz içimi rahatlattı doğrusu.
Edit: Aklıma gelmişken söylemek istiyorum, ben rc390 a galeride bindiğimde (1.90 a yakın boyum var, kollarım ve ayaklarım uzun olduğundanmıdır bilinmez) inanılmaz rahat ettim. Hem selesi, hem oturuş pozisyonu felan nasıl oldu biliyorum ama çok rahat geldi bana. Ya psikolojik bir şey ya da ben hiç rahat motosiklet görmemişte olabilirim : ) . Sizde rc250 aldığınıza göre sizde rahat ettiniz heralde. İlginç yani böyle tam racing tarzı bir motosiklette rahat edeceğimi sanmıyordum.
hocam madem amacınız gezmek dolaşmak bence bir duke'ye de bir oturun. Rc ye göre daha çok rahat edebileceğinizi düşünüyorum.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
Bu arada konuyu açan arkadaşın ilk mesajına istinaden; AVM kültürüm hiç yoktur. Yılda 4-5 defa ancak giderim. İstanbul İstinye Park kapalı otoparkında motosikletler için giriş kapısına en yakın iki yerde bölmeler var. Gerçi olmasa da kolon dipleri yada park yeri ve çıkış parkuru arasında kalan şeritlere koyuyoruz sorun oluymuyor.
İstanbul'da başka hangi avmlerde Motosiklet park alanı var? (KAdıköy MEydanı'nda olduğunu biliyorum ayrıca)
Piaggio Carnaby 200
Yamaha XMax 250 Ironmax
-
Forum istanbulda var , cevahirde var , mall of istanbulda var , historiada var motor park yeri çoğu avmde var artık.
-
Selam Kardeşim bende Ankaradayım.
Öncelikle söyleyeyim BENCE o motor başlangıca alınır mı ALINIR.
Riskli mi olur 390 CC ile başlamak, EVET
Ktm rc 250 Daha mı iyi olur, EVET.
Eğitimden önce motora binmelimiyim HAYIR.
Avantajı ne olur SON MOTORUN OLUR
Dezavantajı ne olur Allah korusun SON MOTORUN OLUR.
Yalnız kendini trafikte geliştirmek istiyosan ve günlük kullanıma hem yakış olarak hemde rahat kullanum olaak 250 cc tavsiye ederim.
Birde KTM nin Ulusanla anlaşması devam ediyor mu ya da hangi firma yetkili servis onu öğren.
-
EkremYıldız adlı üyeden alıntı
Öncelikle motorunuz hayırlı olsun kazasız belasız kullanırsınız umarım. Sizin açtığınız konuyu görmüştüm galiba 2 gün önce rc250 almışsınız. Benim aslında rc390 alma amacım hobi. Bol bol dolaşmak hafta sonları bir yerlere gitmek için ama şuan kendime ait bir arabam olmadığı için sık sık iş yerine de motor ile gidip gelmem gerekecek. (Herhangi bir aksilikte otobüs ile de rahatlıkla gidebilirim.). Araba alana kadar yani.
Hız konusunda haklısınız başlangıç için fazla geliyor bu motosiklet ama eğitmenin dedikleri biraz içimi rahatlattı doğrusu.
Edit: Aklıma gelmişken söylemek istiyorum, ben rc390 a galeride bindiğimde (1.90 a yakın boyum var, kollarım ve ayaklarım uzun olduğundanmıdır bilinmez) inanılmaz rahat ettim. Hem selesi, hem oturuş pozisyonu felan nasıl oldu biliyorum ama çok rahat geldi bana. Ya psikolojik bir şey ya da ben hiç rahat motosiklet görmemişte olabilirim : ) . Sizde rc250 aldığınıza göre sizde rahat ettiniz heralde. İlginç yani böyle tam racing tarzı bir motosiklette rahat edeceğimi sanmıyordum.
ilk aldigim gun aksami ellerimi tutamadim dizlerimle depoyu kavramiyordum dirseklerimin ustunde durmantan dirseklerimde agridi . sunu soyliyim oturus pozisyonu cok dik ama nasil oluyorsa rahat oluyor soyle bi 10 dakika otogara gittim 90 la gittim hep 10 dakika boyunca cok keyif aldim makinede cok guzel bu arada tipi felan baya ilgi cekiyor siz kararinizi vermissiniz galiba ozaman hayirli olsun diyelim bizlerde
-
nacizane tavsiyemdir 2. el al düşeceksin kalkacaksın sıfır olursa acırsın motora yaptırması çıkma parça vs 6-7 ay kullan sonra bütün motorlar senin ;)
-
Shamy adlı üyeden alıntı
Bana soracak tabikide, ben buranin tecrubeli otoritelerinden birisiyim?
Siz kimsiniz? Beni yargiliyorsunuz?
Konuya vakfiniz ne? Avukatimisiniz?
Herkesin tuttugu kendine dir. Baskasininki ni niye tutuyorsunuz?
belli oluyor nekadara tecrübeli olduğunuz :D siz takın arkaya çantayı gezin insanların yazı tarzı ve sorularıyla dalga geçerseniz daha çok laf yersiniz ..
-
Eğer 200-250cc bir motoru 1 yıl tecrübe ettikten sonra 1000-2000 zararına satmak seni bi yerini kırmak yada motosiklet hevesini, maceranı bu yaşta bitirmekten çok daha kıymetliyse başla 390 ile,
yok giden bir kaç bin tl olsun da ben ömür boyu süreyim, sindire sindire tecrübe edineyim, zaten bir süre sonra 390 cc de yetmez onu da değiştiririm diyorsan ki bence doğrusu bu,
al kaliteli bir 250cc altı, al eğitimini, yavaştan tecrübeni arttır, fazlaca km yap, emin ol hepside zevk verir,
bugün 250 cc bir motor otobanda bile hız sınırlarını aşabilecek güçte, uzun yolda yetmez diye kendini kandırma, 125 cc 2 kişi 3-5 bin km yol yapanlar var.
hız yapmam diyorsun ama kazaların çoğu düşük hızlarda trafikte, yol hatasından yada karşı tarafın kusurundan da olabiliyor,
illede 390 ile başlıycam dersen en azından eğitimi kademeli bir şekilde 125 - 200 -250 cc gibi farklı güçlerdeki motorlarla veren bir yerden al
biliyorum küçük cc zevk vermez diyorsun ama emin ol 70-80 km/s hızla tertemiz viraj dönmek düz yolda son sürat denemekten daha keyifli
-
EkremYıldız adlı üyeden alıntı
---Ben bu motoru sadece hobi amaçlı gezip dolaşmak için değil, çalıştığım iş yerine gitmek için de kullanacağım.(Güvenli bir park yeri de var, gidiş geliş sıkıntılı bir yol değil). Her ne kadar iş yerinde serbest giyinsekte bundan sonra çalışacağım yerler için de soruyorum; iş kiyafetimi giyip üstüne tulum tarzı veya her yerimi tamamen kapatacak bir şey giyip kullanabilirmiyim? İş kiyafeti bir sıkıntı olur mu?
is kiyafetin nedir, takim elbise mi, torna basinda calismalik tulum mu?
Koruma kiyafeti sicak aylarda mutlaka seni terletecek, üstelik alttan is kiyafetinde oldugunu varsayarsak su gibi olma ihtimali büyük.
Tavsiyem; kiyafetini is yerinde degistirmek ve is elbiseni yaninda bulundurmak (takim elbise degilse tabii ki)
EkremYıldız adlı üyeden alıntı
---Ben kendimi biliyorum, şimde ben burda ne kadar hız hevesim yok desem de inanmayabilirsiniz bana haklı olarak. Dikkatli ve yavaştan alarak bu motoru ilk motorum olarak almam da bir sıkıntı var mı?(Amacım iyi bir motor alıp motor kullanılmaz hale gelinceye kadar kullanmak. Kesinlikle ileride CC büyütmeyi düşünmüyorum.) 200 cc almamamda ki sebep, eğer ileride şehirler arası yol yapmak istersem otobanda 200cc motor biraz zorlanabilir diye. Bağırta bağırta da kullanmak istemiyorum.
Ilk motorum KTM 690 Enduro R oldu benim, sorun olmadi, kendini bildigin sürece ve kararlarin neye mal olacagini kestirebildigin sürece. Bunu bir süre basariyordum, ta ki artik ben oldum dedigim ana kadar. Mandaya carptim - ellinci kez anlatioyrum bunu ama; vayyt ne güzel yatiyorum viraya, uff süper aldim viraji, heyyt be adami nasil tokatladim, ouvv hadi son kez daha.. bunlar aklindan gecmeye basladi mi, söyle bir kenara cekil ve yaptiklarini/sürüsünü bir gözden gecir, o trafik lambasinda vazirrt diye gectiginde neler olabilecegini gözönünde bulundur.. tali yoldan yavaslamadan, kontrol etmeden gectiginde, biri bakmadan ciksa nereye yapisabilecegini hesapla..
sürerken yolu okumaya gayret göster; ilerde kavsak var - arkamda servis var - oo solda yola su akmis - kavsaga geldim, hibinoya bak nasil geliyor - bu arada servis sollamaya calisioyor - surdan cikayim ben - sagdan taksi geliyor beni görmüyor olabilir vs... cok utazzim farkindayim..
EkremYıldız adlı üyeden alıntı
--Ben baya zayıf bir insanım. 1.90 boyum var. Galeri de motorun üstüne oturduğumda bana o kadar rahat geldi ki anlatamam size. Sanki tam beni düşünerekten ayarlamışlar motoru gibi. Ağırlık olarak pek sıkıntı çıkarmayacak gibi görünüyor. Ama ben gene de sorayım. Baya zayıf bir insanın bu tip bir motosiklet kullanmasında ne gibi zorluklar çıkabilir?
agirligin ile hic bir sorun yasamazsin - tek sorunu "Sanki tam beni düşünerekten ayarlamışlar motoru gibi" konusunda yasarsin, cünkü yol uzadikca onun hicte öyle olmadigini anlayacaksin
EkremYıldız adlı üyeden alıntı
--Galeri çalışanları eğer KTM200 alırsanız lastikleri değiştirmeniz gerekecek ama RC 390 ABS alırsanız zaten üzerinde ki lastikler son derece kaliteli olduğu için ayrıca lastik almanıza gerek kalmayacak dediler. Bu doğrumudur? Yoksa ben 1.000 TL yi sadece lastik için ayırmıştım.
bin tl kenarda dursun yinede, yanlis hatirlamiyorsam fabrika cikisi Metzler Sportec M5 var üzerinde. Iyi lastiktir, kalitelidir fakat ilk 200 km boyunca her sifir lastik gibi dikkat gerektirir.
EkremYıldız adlı üyeden alıntı
--Ben bu motoru yaz-kış demeden (Sadece karlı havalar hariç) kullanmayı düşünüyorum. Çok yağışlı-yamurlu havalarda bir sıkıntı yaşarmayım acaba?
yagmurda, cok yagista sorun yasamazsin, fakat dereceler sifira yaklastikca sert manevra yapmaktan kacinip isinmasini bekmelemek gerekir.
EkremYıldız adlı üyeden alıntı
--Ayrıca dediğim gibi ben motosiklet dünyasına daha yeni giriş yapacağım için aklıma ilk gele soru: Bir alışveriş merkezine gittiniz kapalı otoparkı var bu motoru nasıl nereye parketmem lazım? Veya bahçeliye gittim. Bir yerde oturup bir yemek yiyeceğim. Ayrılmış bir otopark yok diyelim. Bu park işi nasıl hallediliyor?
motorunu herzaman icin emniyete al, bunu hic bir zaman ihmal etme. cocugun gibi düsün, her ihtimali düsün. mutlaka fren disk kilidi ve alarm ayarla (alarm icin forumda spy 5000m alarmini alarsir), arti olarak birde zincir düsünebilirsin. bu konuda da bir cok baslik mevcut.
kapali otoparklar bence hic birsekilde güvenli degildir, imkanin varsa islek bir yere mootoru cekip bir direge zincirle. kapali otoparkta oto oto yikama varsa at 10 lira ve motoru temizlet, en azindan onlarin gözetimi altinda olur. onun disinda kapali otopark'ta serefsizleri rahatsiz eden olmaz, rahat rahat kilidi kirmayla ugrasir..
● hız sınırlarına uy / trafiğin akışkanlığını takip et / hızını görüş ve duruş mesafene göre ayarla ● sürüş şekli ile kimseyi hataya zorlama, tehlike yaratma ● diğerlerin öküzlüklerini telafi edebilmek için pay bırak
-
Güncelleme: Bugün Ankara Motto Akademi den güvenli sürüş eğitiminin ilk basamağı olan temel motosiklet eğitimimi aldım. İnanılmaz derecede eğlenceli, keyifli ve bilgilendirici geçti. Memnun olmadığım en ufak bir şey bile olmadı. Herkese öneririm. Şuan iyiki eğitim almadan direkt motosikletimi almamışım diyorum. İnsana gerçekten çooooooook şey katıyor.
-
EkremYıldız adlı üyeden alıntı
Güncelleme: Bugün Ankara Motto Akademi den güvenli sürüş eğitiminin ilk basamağı olan temel motosiklet eğitimimi aldım. İnanılmaz derecede eğlenceli, keyifli ve bilgilendirici geçti. Memnun olmadığım en ufak bir şey bile olmadı. Herkese öneririm. Şuan iyiki eğitim almadan direkt motosikletimi almamışım diyorum. İnsana gerçekten çooooooook şey katıyor.
fiyat ne kadar?
-
Cok fark yok 250, 390 samimiyetle soyluyorum.. bizzat kullanmis birisi olarak.. Eğitim cidden onemli arkadasim, ama en önemlisi ne biliyor musun trafik ve yol tecrubesi.. ve nasil kullandigin? Agresif, dikkat cekici nasil? gereksiz davranislardan kacin gaza gelme hep aklinda olsun bu...
Pcx 125, rc 200, kawa 300 her sene bi motor degistirdim ;)) hem yolu tecrübe ettim hemde keyifle kesfediyorum ;)) acelem yok ) 4 silindir sesi icin umutlaniyorum.. acelen olmasın rc 390 keyifli motor yaparsin gaz elinde ama en onemlisi yol tecrubesi edinmelisin trafik denen meret zart die biri atlayiverior önüne bi bakiosun yerde uzanivermissin... dikkati elden birakmamalisin... umarim kazasiz belasiz gecirirsin acemiligini, hayirlisi olsun...
-
Ümitsolak adlı üyeden alıntı
fiyat ne kadar?
350-400TL gibi birşey olması lazım. Sonrasında da beceri geliştirme ve kendi motorunla hakimiyet eğitimi var.
-
herkes kendince bi akıl vermiş, hazır konusu açılmışken ben de sorayım.
cbr 250 ile başladım, 1 yılda 10 bin km yaptım, rc390, 600f veya 600rr almayı düşünüyorum.
ne yapmalıyım?
-
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
herkes kendince bi akıl vermiş, hazır konusu açılmışken ben de sorayım.
cbr 250 ile başladım, 1 yılda 10 bin km yaptım, rc390, 600f veya 600rr almayı düşünüyorum.
ne yapmalıyım?
Düşündüğün hata, al gazı aç, keyfine bak
-
EkremYıldız adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar. Ben Ekrem. Ankara'da oturuyorum. 27 Yaşındayım.
Ehliyetim var ama pek bir motosiklet tecrübem yok. İlk motorum olarak KTM RC 390 almayı düşünüyorum. Motorun yanında full ekipman(kask, sırt, bel, eldiven, bot,dizlik tüm korumlarıyla vb. (belki tulum şeklinde herşeyin tek giyside toplandığı bir şey de alabilirim)) herşeyi tam layıkıyla alacağım. Motosikleti almadan önce de güvenli sürüş eğitimine katılacağım. İleri seviye bir eğitim almayacağım ama. Sadece benim istediğim motoru alıp trafiğe çıkabileceğim miktarda bir eğitim almak istiyorum. Daha ileri seviye eğitimleri motoru aldıktan sonra zaman buldukça tamamlamayı düşünüyorum.
Sizlere birkaç sorum olacak:
---Ben bu motoru sadece hobi amaçlı gezip dolaşmak için değil, çalıştığım iş yerine gitmek için de kullanacağım.(Güvenli bir park yeri de var, gidiş geliş sıkıntılı bir yol değil). Her ne kadar iş yerinde serbest giyinsekte bundan sonra çalışacağım yerler için de soruyorum; iş kiyafetimi giyip üstüne tulum tarzı veya her yerimi tamamen kapatacak bir şey giyip kullanabilirmiyim? İş kiyafeti bir sıkıntı olur mu?
---Ben kendimi biliyorum, şimde ben burda ne kadar hız hevesim yok desem de inanmayabilirsiniz bana haklı olarak. Dikkatli ve yavaştan alarak bu motoru ilk motorum olarak almam da bir sıkıntı var mı?(Amacım iyi bir motor alıp motor kullanılmaz hale gelinceye kadar kullanmak. Kesinlikle ileride CC büyütmeyi düşünmüyorum.) 200 cc almamamda ki sebep, eğer ileride şehirler arası yol yapmak istersem otobanda 200cc motor biraz zorlanabilir diye. Bağırta bağırta da kullanmak istemiyorum.
--Ben baya zayıf bir insanım. 1.90 boyum var. Galeri de motorun üstüne oturduğumda bana o kadar rahat geldi ki anlatamam size. Sanki tam beni düşünerekten ayarlamışlar motoru gibi. Ağırlık olarak pek sıkıntı çıkarmayacak gibi görünüyor. Ama ben gene de sorayım. Baya zayıf bir insanın bu tip bir motosiklet kullanmasında ne gibi zorluklar çıkabilir?
--Galeri çalışanları eğer KTM200 alırsanız lastikleri değiştirmeniz gerekecek ama RC 390 ABS alırsanız zaten üzerinde ki lastikler son derece kaliteli olduğu için ayrıca lastik almanıza gerek kalmayacak dediler. Bu doğrumudur? Yoksa ben 1.000 TL yi sadece lastik için ayırmıştım.
--Ben bu motoru yaz-kış demeden (Sadece karlı havalar hariç) kullanmayı düşünüyorum. Çok yağışlı-yamurlu havalarda bir sıkıntı yaşarmayım acaba?
--Ayrıca dediğim gibi ben motosiklet dünyasına daha yeni giriş yapacağım için aklıma ilk gele soru: Bir alışveriş merkezine gittiniz kapalı otoparkı var bu motoru nasıl nereye parketmem lazım? Veya bahçeliye gittim. Bir yerde oturup bir yemek yiyeceğim. Ayrılmış bir otopark yok diyelim. Bu park işi nasıl hallediliyor?
Şimdiden teşekkürler.
Bir motosiklet alırken en son danışacağınız yer bu forum olsun. Eğitiminizi tamamlayıp, hocalarınızla konuşun. Onlar size daha doğru ve objektif bilgi verecektir. Buradaki insanlar genelde kendi düşüncelerini empoze etmeye çalışıyorlar. Ne hepsi doğru, ne hepsi yanlış. Eğitime başlayarak en doğrusunu yapmışsınız. Şimdiden hayırlı olsun.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)