KTM RC 390 ABS Almayı Düşünüyorum (İlk Motorum)
Reklamlar
-
rc390 hiç motor sürmemiş birini deper.tork fazla gelicektir senin motoru bırakıp yolu düşünmen gerekir.illede rc olcak diyorsan bence 250 lik o bile deli ama en azından zaptedebilirsin.ayrıca rc250 dede lastik abs vs herşey mevcut.almışken tam aliyim mantığına girme.ayrıca race ile motora başlaman biraz sıkıntı da olabilir.varsa bi tanıdığında cbr 250 125 r25 z250 vs bi denemeni öneririm.
kendi tavsiyem çok pahalı olmayan bir model ile başlaman çünkü tecrübem yok diyorsun o motor yere düşücek zarar ziyan ktmde çok olur hem seni üzer hem cebini..
Reklamlar
-
RC390 acemi için kesinlikle uygun değil. İkinci el RC200 alıp bir sene sonra buna geçilebilir. İlk motor olarak güçlü bir motor almak isteyen birçok kişiye yazdığım gibi yine yazıyorum: Mesele zaten kontrollü gitmeyi isteyip istememk değil. Sen yumuşak kullanmak istesen bile bir an gelecek yanlışlıkla gazı gereğinden fazla açacaksın, panik yapıp daha da açacaksın sonra ardından panik fren gelecek ve en iyi ihtimalle düşeceksin. Bunların olmaması için motorun da güçlü olmaması gerekiyor. İşte mesele bu...
-
-
KTM candir, gerisi heyecandir. Az kaldi 1-2 seneye Duke 390'a ziplarim
Peki bunu neden yazdim biliyor musun? 1,5 yildir motosiklet kullaniyorum. Bunun yarisi KTM Duke 200 ile gecti, geciyor. Ama hala 390 alacak kapasitede gormuyorum kendimi. Motorumu sattigimda 5 bin tl ekipman ve egitime ayirip, 390 almayi planliyorum. Sonra allah kismet ederde ölmez, sag kalirsam belki 690 alirim. Bu islerin bir sirasi var. Ben oldum demeyeceksin, hep ustune koymaya calisacaksin.
-
125cc alırsam büyütmem gerekecek, almışken 390cc olsun ha
Almışken 1290 super duke al bari, birdaha başka motor alma derdin kalmasın...
Ah şu çılgın fikirler yok mu, bitiriyor beni
125cc yi de 1 yıl kullanınca gidip çöpe atmıyorsun. Satıp üst cc alıyorsun.
Bu konuda anlaştıysak, hemen kendine 125 - 250 cc kategorisinden başka bir motor seçmeni tavsiye ediyorum.
İlerde hayır dua edersin bu yazılarımı okudukça.
Dipnot: Şimdi bu satırları okurken bilinçaltından bir ses diyecek ki: "bunların dediğine bakma, sen özelsin, istesen 600cc'le başlayacak yetenek var sende, 390cc de neymiş, bunlar seni kıskanıyor, al o motoru, sen seçilmiş kişisin..."
işte o sesi dinleme, o seni sevmeyen, başını sürekli belaya sokmana neden olan ses Sen doğru yoldan şaşma, uzun yıllar keyifle kullan...
-
SuleymanE adlı üyeden alıntı
125cc alırsam büyütmem gerekecek, almışken 390cc olsun ha
Almışken 1290 super duke al bari, birdaha başka motor alma derdin kalmasın...
Ah şu çılgın fikirler yok mu, bitiriyor beni
125cc yi de 1 yıl kullanınca gidip çöpe atmıyorsun. Satıp üst cc alıyorsun.
Bu konuda anlaştıysak, hemen kendine 125 - 250 cc kategorisinden başka bir motor seçmeni tavsiye ediyorum.
İlerde hayır dua edersin bu yazılarımı okudukça.
Dipnot:
Şimdi bu satırları okurken bilinçaltından bir ses diyecek ki: "bunların dediğine bakma, sen özelsin, istesen 600cc'le başlayacak yetenek var sende, 390cc de neymiş, bunlar seni kıskanıyor, al o motoru, sen seçilmiş kişisin..."
işte o sesi dinleme, o seni sevmeyen, başını sürekli belaya sokmana neden olan ses Sen doğru yoldan şaşma, uzun yıllar keyifle kullan...
Haklısınız, benim içimdeki o bahsettiğiniz kötü ses "Senin nasıl olsa hız yapmakla alakan yok hiç bir zaman 500-600 veya üstü cc motosiklet almak istemeyeceksin. Al rc390 abs yi hayat boyu kullan diyor."
Bir güvenli sürüş eğitimine katılayım, eğitmenlerle de konuşup ne alacağıma karar veririm.
Söylediklerinizi dikkate alacağım, teşekkürler.
-
Eger olgun biriyseniz cok guzel bir tercih. Bakmayin insanlarin cok dusuk cc israrina. Ben olcu degilim ama 600 cc cruiser ile basladim sizin yaslarda. Gerci cruiser'lar daha gucsuz ve stabil olurlar, basi belaya sokmak daha zordur. Arkadaslarin hak payi yok degil. Sonra 900cc ve 1 litrelik Honda naked kullandim. Simdi de 1290 Superduke. Ilk motorsikletim disinda hepsi benim yetenegimin ustunde cihazlar. Bunu bilip ona gore davranmak onemli. Eger motorsiklet seviyorsaniz kisa zamanda 250cc yetmeyecektir. 390 hic fena degil. Birkac onemli nokta:
1. Temel egitim alin. Ancak hic bir zaman yeterli olmadigini bilin. Imkan yoksa Keith Code ve benzeri kitaplari mutlaka okuyun. Deli aletler gunumuz motorsikletleri.
2. Ilk motorsiklet son motorsiklet olmuyor. Ben de sizin gibi dusunuyordum. Illa ki degistiriliyor. Fikirler deneyimle sonra olusuyor. Dolayisiyla olene kadar bu motorsikleti kullanma fikriniz muhtemelen calismayacaktir.
3. Yaz kis surekli motorsiklet: Problem bence. Eglence icin OK ama motorsiklete mahkum olmak ciddi risk. Unutmayin, araba yerine motorsiklet tercih etmekle kaza riskini ciddi arttiriyorsunuz (istatistiklere gore AB'de 20 kat, Amerikada 35 kat, Turkiye'yi siz dusunun)
Kolay gelsin. Ne olursa olsun ABS'li motorsiklet tercih edin. Bence tek ulasim sekliniz de bu olmasin.
-
Merhaba,hiç 390 kullanmadım gücünü gidişini bilmiyorum. Ancak küçük yaşlarda motosiklet kullanmaya başladığımda cbf 150 bana hızlı geliyordu,daha sınra cbr 250'yi temkinli kullanıyordum. Anlatmak istediğim olay aslında motosiklete alıştıkça farkında olmadan bir şeyleri daha 'hızlı' yapmaya başlıyorsunuz.
Naçizane önerim eğitiminizi alın,kendinizi görün ne durumdayım diye sonra motosikletinizin 390 olup olmayacağına karar verin.
Bir de unutmadan rc 250'de sizi tatmin edecektir. Rc 250 almak size ne kaybettirir,biraz para ve daha güçsüz motosiklete binersiniz ama bir motosikleti hakim olarak kullanmak en keyiflisidr. Biraz tecrübeniz oluştuktan sonra motosikletten ne beklediğinizi nelerden rahatsız olduğunuzun farkına varıp cc yükseltir veya tarz değiştirirsiniz. Aceleci davranmayın
-
110luk spacy kullandim bi tur,ilk gaz actigimda tirstim. Sanirim anlatmak istedigimi anlatabilmisimdir baskanim. Zaten motoru aldiginizda tecrubesiz uzun yol yapamazsiniz,uzun yol yapacak seviyeye geldiginizdede degistirirsiniz olmami?
-
10 bin km Sym gts 250 ve yaklaşık 12 bin km Sym Maxsym 400 maxi scooter tecrübemin üstüne artık vitesli motora geçmem lazım dedim ve ilk iş Temel motosiklet eğitimi aldım çünkü hiç vitesli motosiklet kullanmamıştım. Ehliyeti de scooterla almıştım. Eğitimde honda 125 ace in gazını ilk açtığımda gerçekten heyecanlanmıştım. Siz de eğitimden sonra 45 beygir bir makinanın fazla olacağını zaten anlayacaksınızdır.
-
en sevmediğim de makinanın son hızına bakıp bu motor olur diye karar verilmesi.
abi o motorun beygirine bakmadan torkunun farkına varmadan karar vermeyin bi videosunu izleyin kalkışdaki hızıymış gaz tepkisiymiş acemiye uymayacak bi motor bence.
-
Hic motor tecrubeniz olmadigi dikkate alinirsa RC390 riskli. RC200 veya CBR250 iyi gider. Sonrasinda gecersiniz. Cbr250 oldukca acemi dostu bir motor hata affeder. Ben onunla basladim.
-
Yaş itibariyle zamanında sadece iki zamanlı 250 cc 350 cc iki zamanlı motorlar ile başlamak zorunda kaldık.Çünkü piyasada sadece bu motorlar vardı.2-3 ufak düştükten sonra motora hakimiyeti sağlamaya başladık.O zamanlar güvenlik ekipmanlarıda yoktu.Yani ucuz atlattık.
Herkes bu kadar şanslı olmayabilir.Almayı düşündüğün motor ile 20 bin TL küsür civarında fiyata sahip galiba ucuz atlatsan bile tamir masrafların bütçeni olumsuz etkileyecektir.
Şunu unutma kaza yapmasan bile illaki düşeceksin.Karar senin.
-
Seko adlı üyeden alıntı
RC390 acemi için kesinlikle uygun değil. İkinci el RC200 alıp bir sene sonra buna geçilebilir. İlk motor olarak güçlü bir motor almak isteyen birçok kişiye yazdığım gibi yine yazıyorum: Mesele zaten kontrollü gitmeyi isteyip istememk değil. Sen yumuşak kullanmak istesen bile bir an gelecek yanlışlıkla gazı gereğinden fazla açacaksın, panik yapıp daha da açacaksın sonra ardından panik fren gelecek ve en iyi ihtimalle düşeceksin. Bunların olmaması için motorun da güçlü olmaması gerekiyor. İşte mesele bu...
yada benim en son videodaki gibi kontra yapamadan anlık dalgınlık sonucu patlamakta var. ve benim videoda dikkat edersen hızımda çok düşüktü. bu videomu izlesin o arkadaş ondan sonra karar versin bence. yani demek istediğim bu iş çocuk oyuncağı değil.
-
-
berkcigdem adlı üyeden alıntı
KTM mi ıyyyyy
abi yapma gene sabaha kadar tartiscaz
-
gokberk6426 adlı üyeden alıntı
abi yapma gene sabaha kadar tartiscaz
o zaman ben gidiyim
-
burda bi sürü şey karalanacak. Motora hakimiyetini geliştirebilmen için en fazla 25 beygir bir motorla başlaman gerekli. Kendi ağzınla söylüyorsun otobanda 200 cc yeterli olmaz daha hızlı bişey lazım diye. Bu aletler yavaş kullanılmıyor ne kadar sabırlı olursan ol.
Ek olarak Şu konuyu baştan sona okumanızı öneriyorum tercihlerinizde yardımcı olacaktır(umarım).
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/138679-ilk-motorum-600rr.html
-
berkcigdem adlı üyeden alıntı
o zaman ben gidiyim
nereye abi daha karpuz kesicektik dicem ama mevsimi degil 😂
-
gokberk6426 adlı üyeden alıntı
nereye abi daha karpuz kesicektik dicem ama mevsimi degil
O zaman sabaha kadar dururuz valla bak
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)