KTM RC 390 ABS Almayı Düşünüyorum (İlk Motorum)
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar. Ben Ekrem. Ankara'da oturuyorum. 27 Yaşındayım.
Ehliyetim var ama pek bir motosiklet tecrübem yok. İlk motorum olarak KTM RC 390 almayı düşünüyorum. Motorun yanında full ekipman(kask, sırt, bel, eldiven, bot,dizlik tüm korumlarıyla vb. (belki tulum şeklinde herşeyin tek giyside toplandığı bir şey de alabilirim)) herşeyi tam layıkıyla alacağım. Motosikleti almadan önce de güvenli sürüş eğitimine katılacağım. İleri seviye bir eğitim almayacağım ama. Sadece benim istediğim motoru alıp trafiğe çıkabileceğim miktarda bir eğitim almak istiyorum. Daha ileri seviye eğitimleri motoru aldıktan sonra zaman buldukça tamamlamayı düşünüyorum.
Sizlere birkaç sorum olacak:
---Ben bu motoru sadece hobi amaçlı gezip dolaşmak için değil, çalıştığım iş yerine gitmek için de kullanacağım.(Güvenli bir park yeri de var, gidiş geliş sıkıntılı bir yol değil). Her ne kadar iş yerinde serbest giyinsekte bundan sonra çalışacağım yerler için de soruyorum; iş kiyafetimi giyip üstüne tulum tarzı veya her yerimi tamamen kapatacak bir şey giyip kullanabilirmiyim? İş kiyafeti bir sıkıntı olur mu?
---Ben kendimi biliyorum, şimde ben burda ne kadar hız hevesim yok desem de inanmayabilirsiniz bana haklı olarak. Dikkatli ve yavaştan alarak bu motoru ilk motorum olarak almam da bir sıkıntı var mı?(Amacım iyi bir motor alıp motor kullanılmaz hale gelinceye kadar kullanmak. Kesinlikle ileride CC büyütmeyi düşünmüyorum.) 200 cc almamamda ki sebep, eğer ileride şehirler arası yol yapmak istersem otobanda 200cc motor biraz zorlanabilir diye. Bağırta bağırta da kullanmak istemiyorum.
--Ben baya zayıf bir insanım. 1.90 boyum var. Galeri de motorun üstüne oturduğumda bana o kadar rahat geldi ki anlatamam size. Sanki tam beni düşünerekten ayarlamışlar motoru gibi. Ağırlık olarak pek sıkıntı çıkarmayacak gibi görünüyor. Ama ben gene de sorayım. Baya zayıf bir insanın bu tip bir motosiklet kullanmasında ne gibi zorluklar çıkabilir?
--Galeri çalışanları eğer KTM200 alırsanız lastikleri değiştirmeniz gerekecek ama RC 390 ABS alırsanız zaten üzerinde ki lastikler son derece kaliteli olduğu için ayrıca lastik almanıza gerek kalmayacak dediler. Bu doğrumudur? Yoksa ben 1.000 TL yi sadece lastik için ayırmıştım.
--Ben bu motoru yaz-kış demeden (Sadece karlı havalar hariç) kullanmayı düşünüyorum. Çok yağışlı-yamurlu havalarda bir sıkıntı yaşarmayım acaba?
--Ayrıca dediğim gibi ben motosiklet dünyasına daha yeni giriş yapacağım için aklıma ilk gele soru: Bir alışveriş merkezine gittiniz kapalı otoparkı var bu motoru nasıl nereye parketmem lazım? Veya bahçeliye gittim. Bir yerde oturup bir yemek yiyeceğim. Ayrılmış bir otopark yok diyelim. Bu park işi nasıl hallediliyor?
Şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
Acemiye tecrübesize KTM 390 olmaz dostum, hobin sonun olmasın, mesele hızlı gidip gitmemen değil...
-
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
Acemiye tecrübesize KTM 390 olmaz dostum, hobin sonun olmasın, mesele hızlı gidip gitmemen değil...
Aslında dediğiniz gibi bende bir tereddütte kaldım ama 200 lük versiyonunu alırsam illaki ileride değiştirmem gerekecek. Ama 390 versiyonu ileride de herşeyime yeter cc büyültmek istemem diye düşünüyorum ama yanlışta düşünüyor olabilirm tabiki. Kararsız kaldım.
-
40 beygirin ustunde o motor bence 200-125 serisinden birini secin 250 de olabilir egitimle
-
EkremYıldız adlı üyeden alıntı
Aslında dediğiniz gibi bende bir tereddütte kaldım ama 200 lük versiyonunu alırsam illaki ileride değiştirmem gerekecek. Ama 390 versiyonu ileride de herşeyime yeter cc büyültmek istemem diye düşünüyorum ama yanlışta düşünüyor olabilirm tabiki. Kararsız kaldım.
KTM 200 ve 390 akrobasi motorudur, hele 390 ı sakın küçümseme canını bedeninden çeker alır anlamazsın, alet hem tek silindir düşük devirlerde tork delisi, hem hafif hem sende hafifsin... eğitimle falan da olmaz sen duke 125 abs ile basla sonra arttırırsın şimdi 125 liğe acemiyken bir otur gazı aç anlarsın ne demek istediğimi ;) sandal yapmandan gemi inşaatına başlanmaz...
Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...
-
Merhaba Ekrem, öncelikle işe gidip gelmek için motorunu alıyorsan sana rc390 olmaz , sana bagajı olan vede çanta taktığın zaman sırıtmayacak bir motor almalısın.
Madem motoru ömürlük alacaksın bu motor seni üzer, oturuş pozisyonu rahatsız eder, altında küçücük bişey kalır komik durduğunu düşünürsün, iş kıyafetini taşımak istediğinde bu motorla taşıyamazsın.
Bana kalırsa X-MAX 250 den yürü derim. İşe çok daha rahat gidip gelirsin, bgajın yeterince olur, otomatik vites derdin yok , trafiğe çok daha rahat adapte olursun, yağmurlu havalarda üstün başın çamur olmaz, uzun yola çıktığındada çok rahat gidip gelebilirsin.
KTM ciler kızmasın ama bence X-MAX çok daha yakışıklı ve şekil duruyor RC'nin yanında.
-
alınır güzel güzel binilir. eğer hakimiyet konusunda sıkıntı yaşarsan ufak bir eğitim alıp geçersin. eğer devlete ve firmalara para yedirmek istemiyorsanız biraz yüksek cc ile başlamak en iyisi. şimdi 250'lik bir motor alıp ilerde büyütmek isteseniz, almak isteyeceğiniz motor emin olun ciddi anlamda zam yiyecek. örnek vermek gerekirse 4 sene önce 8800 küsür lira olan cbr 250'nin 15.000'e yaklaşması, birkaç yıl önce 40 küsür bin tl'ye satılan bir önceki kasa R1'in 70-100 binlere çıkması, 2-3 yıl önce 30.000 küsür tl olan 600rr ve r6 nın 40 bin tl üstüne çıkması gibi. benim tavsiyem geçiş/başlangıç motoru almaktan ziyade uzun süre sıkılmadan kullanılacak, iş görecek motosiklet alınması yönünde.
edit: asla 125-150 cc ile başlamayı düşünmeyin. ben başladım ve pişmanım. ''kendini bilen adam için'' türkiye'de hız yapan değil hız yapmayan motor öldürür. arkadan hızla gelen audi'den, transitten, jettadan veya doblodan kaçmak için emin olun düşük cc türkiye'de hiç iyi bir seçim değil.
-
josepth_o6 adlı üyeden alıntı
Merhaba Ekrem, öncelikle işe gidip gelmek için motorunu alıyorsan sana rc390 olmaz , sana bagajı olan vede çanta taktığın zaman sırıtmayacak bir motor almalısın.
Madem motoru ömürlük alacaksın bu motor seni üzer, oturuş pozisyonu rahatsız eder, altında küçücük bişey kalır komik durduğunu düşünürsün, iş kıyafetini taşımak istediğinde bu motorla taşıyamazsın.
Bana kalırsa X-MAX 250 den yürü derim. İşe çok daha rahat gidip gelirsin, bgajın yeterince olur, otomatik vites derdin yok , trafiğe çok daha rahat adapte olursun, yağmurlu havalarda üstün başın çamur olmaz, uzun yola çıktığındada çok rahat gidip gelebilirsin.
KTM ciler kızmasın ama bence X-MAX çok daha yakışıklı ve şekil duruyor RC'nin yanında.
Öncelikle vakit ayırdığınız için teşekkürler, mesajımda yazmayı unuttum ama benim kullanmak istediğim tür supersport. Benim aklımda aslında Yamaha R25, Kawasaki Ninja 250-300, Hyosung GT250R, Honda CBR250r, KTM RC 200-390 ABS vardı. Bu motorların hepsini inceledim. Görünüş olarak zaten direkt al beni diye bağıran KTM RC'lerdi. Oturuş pozisyonu rahatlık bakımından çok tuhaf bir şekilde RC390 da çok rahat ettim. Neden bilmiyorum. Kollarım mı uzun olduğundan bacaklarım mı uzun bilmiyorum ama RC serisinin en rahatsız modeller olacağını düşünürken tam tersi oldu.(Motoru uzun süre kullandıktan sonra fikrim değişirmi bilemiyorum açıkcası) Hem ABS, kaydırmalı debriyaj gibi + larını da görünce tamam demiştim galeride. Ama burada aldığım cevapları da görünce 40 beygirden fazla ve agresif bir motor olması aklımda soru işaretleri yarattı.
İş yerine herhangi bir yük taşımıyorum.(Çanta bile). Tabi ileride ne olacağı belli olmaz ama ileride de ek olarak araba almayı düşünebilirim.
-
fazla motor tecrübeniz yoksa ktm rc390 fazla olabilir abi. onun yerine cbr 250r, ktm 200 düşünebilirsiniz. bana kalırsanın ybr alın 10000 km kullanın hiç zarar etmeden geri satın. bende buradaki abilerim sayesinde bilinçlendim yoksa az olan tecrübeme rağmen r25 ile başlamayı planlıyordum. iyiki başlamamışım. karar sizin iyi akşamlar
-
Ornek bir KTM 390.. acemiye alin dediginiz alet, 0-100 hizlanmasina baiiniz 5.42 sn.. suan 5.42 sn de 100 e cikabilen spor otomobilleri dusunun.
Motora ilk adim 11 beygir civari max 15 beygir olmalidir. Motor hata affedebilmelidir sana ogretebilmelidir.. 390 lik duke lerde 1. vites teker 2 teker boyle bir makineyi acemiye tavsiye edemezsiniz.
-
Hayatında hiç 250 cc motor kullandın mı ? Nasıl bir torku var biliyor musun ? Hiç 100 km/h ile viraja yattın mi bak 130 140 demiyorum ... Hiç 100 le giderken araç önüne aniden kırdı frene abanmak zorunda kaldin mı ve son soru canını sokakta mı buldun ? Bak dostum herşey ekipman degil arai alanda bu hayatta ölüyor tulum giyende hatta moto gp pilotlari bile ölürken tecrübesiz birinin 390 cc hele hele tek silindir tork canavarı KTM alması cok saçma ... Sen ne kadar dikkatli olursan ol yeni basliyorsan hata yaparsin sana hatanı telafi edecek makina lazim ...
Şekilci bir insansan al bir Yzf r125 önce 10.000 devirdeki torku hisset baktin her virajı aliyorsun frenlemeyi öģrendin 8.000 10000 km tecrübe kazandın git istersen cbr500r al istersen rc390 ama simdi senin icin olmaz...
Kendimi örnek vereyim gönlümden hep yzf r25 vardı bak 390 da degil ama önce frenlemeyi öğreneyim hız yapmıyayım diye birazda şekilciyimdir gidip cbr125 aldım suan degistirmek bile istemiyorum son derece yeterli ... Yasal sınırlara çok hızlı cıkıyor hemde herkesten ucuza bir yerden bir yere gidebiliyorum ... Bilmiyorum anlatabildim mi ?
-
Gaz kolunu ne kadar çevirirsen o kadar gider. Kendini seviyorsan az çevirirsin, eşinle kavga edip bu hayattan sıkıldıysan çok çevirirsin.
Günümüzde her araba neredeyse saatte 160 kilometre hıza rahatlıkla 'çıkabiliyor'. Ama yolda gördüğümüz her araba saatte 160 kilometre hızla mı gidiyor?
KTM RC390'nın 0'dan 60'a 2.21 saniye çıkıyor olabilmesi hepimizin 60 kilometreye iki saniyede çıkmak istemesi anlamına gelmiyor. Ekipmanını al, eğitimini al, kendini sev ve motorunu güle güle kullan
-
cıbırlover1 adlı üyeden alıntı
Hayatında hiç 250 cc motor kullandın mı ? Nasıl bir torku var biliyor musun ? Hiç 100 km/h ile viraja yattın mi bak 130 140 demiyorum ... Hiç 100 le giderken araç önüne aniden kırdı frene abanmak zorunda kaldin mı ve son soru canını sokakta mı buldun ? Bak dostum herşey ekipman degil arai alanda bu hayatta ölüyor tulum giyende hatta moto gp pilotlari bile ölürken tecrübesiz birinin 390 cc hele hele tek silindir tork canavarı KTM alması cok saçma ... Sen ne kadar dikkatli olursan ol yeni basliyorsan hata yaparsin sana hatanı telafi edecek makina lazim ...
Şekilci bir insansan al bir Yzf r125 önce 10.000 devirdeki torku hisset baktin her virajı aliyorsun frenlemeyi öģrendin 8.000 10000 km tecrübe kazandın git istersen cbr500r al istersen rc390 ama simdi senin icin olmaz...
Kendimi örnek vereyim gönlümden hep yzf r25 vardı bak 390 da degil ama önce frenlemeyi öğreneyim hız yapmıyayım diye birazda şekilciyimdir gidip cbr125 aldım suan degistirmek bile istemiyorum son derece yeterli ... Yasal sınırlara çok hızlı cıkıyor hemde herkesten ucuza bir yerden bir yere gidebiliyorum ... Bilmiyorum anlatabildim mi ?
Sonuna kadar hak veriyorum size, zaten dediğim gibi bu motorun performansı konusunda bende de aklımda soru işaretleri var. Ben zaten haftaya büyük ihtimalle bir güvenli sürüş eğitimine katılacağım. Orada ki hocalar da benim durumumu bir görsünler, onlara da bir danışayım artık kararımı veririm.
-
Kaydırmalı debriyaj,güzel rosso II lastikler ve abs RC250'de de var.Bence başlangıç için alınabilir bir motosiklet.Ölçüler de aynı benim bildiğim.Bazı arkadaşlar 4 sene önceki fiyatları hasretle anıyorlar 4 sene önce USD 1,7TL idi şimdi 3TL.Hesap ortada yani. Al sen 250cc motorunu zarar felan etmezsin merak etme.Artan parayla da eğitimini alırsın babalar gibi...
-
Hiz hevesim yok, ise gidip gelicem.. Miş miş miş de muş muş muş...
Niye 390 aliyorsun? Onunla rahat işe gidemezsin, hizlanmadan da gidemezsin, cok cabuk hizlanan bir motor.
Alacaksin bir ybr arkana cantayi takip pasa pasa trafigi motoru ogreneceksin. Kendini rahatlatmak ve tastik beklemek icin buraya yazmayacaksin.
-
hocam hakkaten gidip gelmeye rc390 biraz yorar. hani üstüne oturmak değil olay binip sürüp bir de böyle sürekli yata yata oturulan bi oturuşu var çok bel ağrısı çektirir. bence DUKE serisine bakın onlar çok daha rahat çok daha konforlu motorlar.
-
Merhabalar insan kendini bildiğini sanır , 390 alıp gaz açmam der ama o iş biraz kendini kandırmaya girer hocam.Eğitim ilede tamamlanabilcek bir şey değil bu benim başlangıç motorum 125cc scooter ama yinede gittim egitimimi aldım trafiğe çıkınca her şey değişiyor.cbr250 veya rc250 güzel secim olur bence.
-
Shamy adlı üyeden alıntı
Hiz hevesim yok, ise gidip gelicem.. Miş miş miş de muş muş muş...
Niye 390 aliyorsun? Onunla rahat işe gidemezsin, hizlanmadan da gidemezsin, cok cabuk hizlanan bir motor.
Alacaksin bir ybr arkana cantayi takip pasa pasa trafigi motoru ogreneceksin. Kendini rahatlatmak ve tastik beklemek icin buraya yazmayacaksin.
Sana mı soracak yazmadan önce terbiyesiz herif? Sen buranın bilir kişisi misin? Üsluba bak hele. Biraz edeplendikten sonra gel burada insanlarla iletişime geç.
Ya sabır.
-
Bana soracak tabikide, ben buranin tecrubeli otoritelerinden birisiyim?
Siz kimsiniz? Beni yargiliyorsunuz?
Konuya vakfiniz ne? Avukatimisiniz?
Herkesin tuttugu kendine dir. Baskasininki ni niye tutuyorsunuz?
-
biraz bile tecrübeniz olsa al diyecektim harika bir motor ama gerçekten size uygun bir motor değil,
Bundan yıllar önce bir arkadaşım sıfır tecrübe ile Suzuki gsr 600 aldı(100hp 4 silindir)
Biraz tur attıktan sonra hayalet görmüş gibi yanıma geldi,eli ayağı titriyordu, abi bu motor beni aşar dedi, bende yavaş kullanırsın sorun olmaz dedim, nasıl bilinçaltına o an yerleşti ise söylediklerim 1 yıl boyunca ,inatla utanmadan sıkılmadan babaenne gibi kullandı 80-90km hızı hiç geçmedi,
Sonrada sıkıldı sattı 250cc scooter aldı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)