Hangi haber ki bu, link paylaşın bari .
Hangi haber ki bu, link paylaşın bari .
it's bullshit
Güzel günler göreceğiz çocuklar, güneşli günler göreceğiz... Motorları maviliklere süreceğiz çocuklar, ışıklı maviliklere süreceğiz... Açtık mıydı hele bir son vitesi, adedi devir. Motorun sesi.
Boşuna çabalar bunlar. Masraflar kişiden kişiye göre değişir.Yatırım maliyeti ile işletme giderleri ters orantılıdır. Pahalı bir motosiklet,aynı klasmanda ucuz olana göre daha ekonomiktir.İnsanların beklentileri,bütçeleri,bu işe harcadıkları paralar tamamen farklıdır. O nedenle 128 tl/gün masrafı doğru olabilir.Yatırım maliyeti,motosiklet+ekipman 6500 tl/4 yıl: aylık km.600 x 12/365(benzini 4.5 tlden düşündüm) : Bakım giderleri; 100 x 2;200.Parça vs: yılda 150 diyelim,sigorta,muayene vs içinde 350 diyelim.yıllık masraf:4 senenin sonunda motoru bu günkü değerine göre %20 eksiğine sattığını düşünerek,(ekipmanı çöp olarak kabul ediyorum)32 tl (10 dolar) gibi bir para çıkıyor. Orta halli bir kullanıcı için az değil.
12.8 tl olmasın ??
evet masraf, hem de büyük masraf. çünkü:
1- 10.000 TL'nin 2 yıl önceki değeri ile şimdiki değeri bir değil.
2- 10.000 TL'yi motosiklet almaya değil alternatif bir kanala yönlendirseydiniz 2 yıl sonra 10.000 TL'den fazla paranız olurdu. En basit şekilde, yıllık %10'dan faize koysanız 12.100 TL'niz olurdu 2 yıl sonunda.
Dolayısıyla, 10.000 TL'ye alıp 2 yıl sonra 10.000 TL'ye satarsanız en basitinden 2.100 TL kaybınız oldu demektir. Kaldı ki, 10.000 TL ona vermek yerine 2 liradan dolar alsaydınız, 2 yıl sonra dolar 3 lira olacağı için 15.000 TL'niz olurdu, buyrun bu sefer de 5.000 TL kaybınız var.
Örneği, 2 yıl ile değil de daha iyi anlaşılması için 10 yılla anlatırsak daha çarpıcı olabilir. 10 yıl önce 10.000 TL'ye aldığınız motoru bugün 10.000 TL'ye sattığınızı düşünün, 10.000 TL 10 yıl önceki değerini kafanızda canlandırıp sonra bugünkü değerini düşünürseniz, aslında yaptığınız masrafı daha rahat anlayabilirsiniz.
128 tl idi. 12.8 olsa sikinti yok. Birde motora para veriyoruz ama gunluk mesela motor olmazsa benim yol masrafim 20 tl yi buluyor motor olsa bu masraftan az da olsa kurtuluyorum ustelik zaman kazanmakta cabasi, yani 10000 harcadik ama zarar ettik gibi dusunmek yerine aslinda hem zamandan hemde yol masrafindan da kurtulabiliyorsunuz.
Bildiginizi okumayin, okudugunuzu bilin.
cb 125 e
yıllık sigorta 170 tl+ vergi 90 tl + aylık benzin 50 tl + bakımlar vs yıllık 200 tl tüm bunların günlük maliyeti 2,92 krş
teoride yazılanlar pratikte hiçbir zaman aynı kalmaz.
Günlük motora masrafım 2 TL. O da maksimum.
Ne kadar çok motora binersem o kadar çok kar ediyorum ben. Çünkü ya arabayla gidecem ya motorla. Bulunduğum yerde toplu taşıma yok.
Paranın satın alamayacağı tek şey zaman, ben hergün kozyatağı - davutpaşa git gel toplam 100 km yol yapıyorum, terfiğin durumuna göre git gel 30 ila 50 dk sürüyor, iş çıkışlarında otomobil sahibi arkadaşlarımın yandex e bakıp aynı yol için 1sa50dk dediğinde sevindiklerini görüp onlar adına üzülüyorum. Hesapladığımda yıllık maliyeti 10K küsür lira tuttu, günde ortalama bana 2sa kazandırıyor 22 gün aylık 44sa yıllık 528 sa yani 22 gün... 10000 liraya hayatımdan 22 gün satın alıyorum. Milyoner olsanız alamazsınız.
güzel tespit. bununla beraber yılda 22 gün satın almak isteyen ekipmanlarını tam teknik eksiksiz kullansın, güvenli sürsün risklerden kaçınsın ki kazandığı günlerini yatakta kaybetmesin
Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)