motorun fiyatı neden dahil edilsin ki daha sonra motoru satarsın para cebine girer ve motorun maliyeti gider olmaktan çıkar. saçma olmuş bence sadece bakımları, vergileri, sigortası ve yakıtı hesaplanmalıdır
motorun fiyatı neden dahil edilsin ki daha sonra motoru satarsın para cebine girer ve motorun maliyeti gider olmaktan çıkar. saçma olmuş bence sadece bakımları, vergileri, sigortası ve yakıtı hesaplanmalıdır
bi ara 15 tl atmıştım motora ne zaman olduğunu hatırlamıyorum tepesindende inmiyorum daha var benzinim hadi motorun biraz daha güçlü olsa günde 10-20 tl geçmez (Saadece yakıt olarak zatende başka ne giderin varki ?)
Bulgaristan'dan mı gelip gidiyorsunuz İstanbul'a işe ? anlamadım.
'Saygı göster, saygı gör.'
Araya bir yere virgül atmayı unuttun değil mi. Veya trollük yapıyorsun.
bugatti motorumu taktırdın reis o ne hal
her yıl bir takım lastik,zincir dişli,sigorta,vergi,3 yağ değişimi,filtreler,ufak tefek bakımlar=2500
10.000km yaptık desek 8 litreden 800lt benzin.3500tl
6000/365=16,5tl günlük
düzgün bir 4 silindir motor alıp 10,-12000 km kullanıp aynı yıl içinde alıp satmanın bedeli bu.
uzun vadeli düşünülüyorsa masraf artar
adamın motoru yağ yakıyomuş ,hemen saldırıya geçiyosunuz,inşallah motorunuz yağ yakar görürsünüz ehe
Hep diorum ki bu sefer benzin aldigimda sayaci sifirlicam yok yok hala yapamadim... zehir gibi hesap yapmis forum ahalisi vay vay..
Maliyet muhasebesinden anlamayanlar hesap yapınca böyle oluyor işte... Arkadaşlar gelin birlikte hesaplayalım:
Amortisman:
Honda CBR250R kullandığımızı düşünelim. Senede 25.000 km de yol yapalım. Bu demektir ki motorun ömrü ortalama 10 sene kadar olacak. O zaman amortismanı 10 senede sıfırlayacağız demektir. Dolayısıyla 15.000 TL/10 yıl/12 ay= 125 TL/ay
Yakıt:
Senede 25.000 km yol yapıyorsak 100 km de 3.2 lt yakan bir motosiklet için aylık yakıt masrafımız şöyle olacaktır:
25.000 km/12 ay/100 km*3.2 lt*4.25Tl= 283 TL/ay
Bakım:
Eğer senede 25.000 km yol yapıyorsak 1 yılda yaklaşık 6 kere yağ (100 TL), 1 kere lastik (800 TL), 1 kere dişli-zincir seti (450 TL), 1/2 kere debriyaj balatası (300 TL), 2 kere fren balatası (125 TL), 3 kere hava filtresi (30 TL), 1 kere fren hidroliği (30 TL), 1/2 kere buji (100 TL) değiştirmemiz gerekecek. Yani hesaplayacak olursak: (6*100TL)+ 800TL + 450TL + (1/2*300TL) + (2*125TL) + (3*30TL) + 30TL + (1/2*100TL)=
2420/12 = 202TL/ay
Sigorta ve MTV:
Yıllık sigortası 400TL, yıllık vergisi 100TL. Hesaplarsak: 500TL/12ay= 42TL/ay
Kıyafet ve ekipman:
İşin en hesaplanamayan kısmı burası çünkü kimisi ucuz ürünleri tercih ediyor kimisi daha pahalı ürünleri. Kimisi daha iyi bakıyor ürünlerine kimisi umursamıyor. bu nedenle ortalama bir hesap alacak olursak yılda ortalama 750 TL gibi bir ekipman masrafı oluyor. Buna göre 750TL/12ay= 62,5TL/ay
Şimdi bu hesapları bir araya koyarsak ortaya şu çıkıyor: 714,5 TL/ay. Şimdi bu hesabı günlüğe çevirecek olursak: 714,5TL/30= 23,8 TL/gün...
Yani İstanbul'da motosiklet kullanmanın günlük maliyeti 23,8 TL
Honda CBR 250 R 67.000 Km + Suzuki GSX-R 600 2.000 Km...
www.youtube.com/ugurcanarpac
bende aylık 166tl yani günlük 6tlnin altında çıktı. motor fiyatını dahil ettiğim halde bi de.
kim sallamışsa iyi sallamış yani.
1tlye işe gidiyorum. gelişim de 1 tl. köprüye para vermiyorum. bakım ücreti 60 tl, sigortası vergisi aylık 166 tl çıktı.
şirketim zaten aylık 300 tl benzin yardımı yapıyor.
yani ben bedavaya motor aldım. üstüne bir de her ay 134 tl cebime kalıyor.
beyin bedava
Bende baya sasirdim bu sonucu bulmalarina show haber de cikmisti ertesi gun fox ve ntv gibi kanallarda da cikmis motorcu arkadaslar ile konusyorduk hatta oturup baya baya herkes herseyini doktu o sayiya ulasabilmek icin bize pek mumkun gelmedi bir de foruma tasiyalim dedik biz mi yanlis yapiyoruz herkesin izledigi kanallar mi milleti yanlis yonlendiriyor diye?
Biz araç alımı veya kiralama arasındaki maliyeti kıyaslarken şöyle bir hesap yaparız.
Bunu motosiklete uyarlayalım.
* Diyelim ki 10.000 liraya ikinci el 600 cc motor aldınız. Bu parayı bankaya değil de motora yatırdığınız için yıllık %1o NET faizden 1000 liradan oldunuz. Birinci gideriniz bu.
* 10000 liraya alacağınız motosiklet tam bir yıl sonra %10 değer kaybı ile 9000 tl olacak. 1000 lira da buradan kabettiniz bu da 2.
* Yılda 15000 km yapsanız. Lastik + zincir+ dişli = 800 lira.
Bakım =750 lira ( yağ, filitre balata vs dahil)
Trafik = 500 lira.
vergi = 300 lira
Benzin (15000 km için) = 3750 lira ( 15000 km x 0,25tl/km)
Toplam gideriniz : 8100 lira
km başı gideriniz: 8100/15000 = 0,54 Tl.
Günlük gideriniz : 8100/365 = 22 lira eder.
Telefonda kullandığım bir aplikasyona tüm benzin, vergi, bakım, kasko, sigorta, kaza sigortası, tamirat masrafları giriyorum ve onun verdiği istatistiğe göre son bir yılda motorumun bana maliyeti günlük 10.98 tl imiş. Ki bunun 950tl / 365gün = 2,6 tl si lastik.
Tabii buna motosikletin kendi maliyeti dahil değil.
SİGORTA MALİYETİ 580 TL /365 : 1,59 TL
5 KM GİDİŞ 5 GELİŞ 0,20*10 : 2 TL
VERGİ 112 / 365 : 0,306 TL
5000 KM BAKIM 200 TL 200 /5000*10KM : 0,4 TL
TOTAL : : 4,206 TL
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)