125CC 150CC 250CC Hangisini almalıyım ? ? ?
Reklamlar
-
Merhaba Arkadaşlar
Foruma 09.02.2016 tarihinde üye olarak siz değerli arkadaşların, görüş,bilgi ve tecrübelerinizle bana yardımcı olacağınızı umut ediyorum.
(Yardımcı olacağınıza çok eminim.Çünki bütün motorcu forumlarını okudum.İnanılmaz bir dayanışma var bu forumlarda, benide inşallah aranıza kabul edersiniz )
Saygıdeğer arkadaşlar, ben 1.83 boyunda 85 kgr ağırlığındayım.Yukarıda belirttiğim üzere, 6 aydır bütün motor kullanıcı forumlarını sayfa sayfa okudum.Bir çok motor markasını ve modelini internetten inceledim ( sadece scooter olanları ) ama gel görki iş araştırmak ve incelemekle bitmiyor. Bu konularda tecrübeli olan siz değerli üyelerin görüşleri,önerileri benim gibi bu işe yeni başlayacak olan insanlar için inanın altın değerinde.
Kafanızı çok şişirmeden sadete geliyorum
Ben her sabah KAVACIK'tan yola çıkıp, ikinci köprüyü geçerek TEM otoyolundan ilerleyip, basın ekspresi kullanarak hava alanı istikametinden GÜNEŞLİ semtine gelicem ( 42 KM ) akşamları, aynı istikameti kullanarak geri dönücem ( 42 KM ) toplamda hergün en az 84 KM yol gidicem, ev iş, iş ev arası. Bu durumda malumunuz maliyetleri,güvenliği düşünerek kaç cc bir scooter benim işimi görür?
Benim uzun araştırmalar sonucunda düşündüğüm motorlar.
Yamaha NMAX ABS 125cc
Yamaha XMAX ABS 250cc
Honda PCX 125cc
Honda PCX 150cc
Yamaha ve Hondanın bu modelleri arasında kaldım Yamahalarda ABS bulunuyor olması, benim gibi yeni başlayan birinin, panik frenlerde doğru frenleme yapamayıp, kızaklayarak yan yatmamı engellemesi açısından önemli diye düşünüyorum.
Yamaha NMAX 125 inanılmaz az yakıyor ve ABS artısı dolayısı ile en çok ilgimi çeken motor oldu. Onunla ilgili endişem. Köprü geçerken, rüzgarlardan etkilenirmiyim? TEM oto yolunda ilerlerken, motorun üreteceği güc ve hız yeterli olurmu? Tehlike yaşamadan ekonomik bir şekilde KAVACIK GÜNEŞLİ, GÜNEŞLİ KAVACIK gidip gelebilirmiyim? Yakıt değerleri 2 lt ile 2,60 lt olarak veriliyor 100 km de.
Yamaha XMAX 250 çok çekici görünümü var ABS var. Yakıt olarakda, kullanıcı forumlarında 3lt ile 4 lt arasında değerler yazılmış.Bu motorun ağırlığıda 180 kgr civarlarında.Ben bu motoru alsam her gün işe gidip gelmek için kullanıcam bu kadar yakıt sarfiyatına değermi? Bu motoru benim gibi yeni biri TEM otoyolunda ve sıkışık trafikte rahat kullanabilirmi?
Honda PCX 125 ve 150 cc ler hemen hemen aynı gibi bu iki motorla ilgili sıkıntım ABS olmaması, kombine fren sistemi olması.Bunlara uygun lastik takılırsa ( Michelin Grip ) sorun olmazmış ( forumlarda böyle yazıyor )
Güvenlik, yakıt ve bakım maliyetleri düşünülerek, TEM otoyolunda ağırlıklı olmak üzere, her gün en az 84 KM yol yapacağım göz ününde bulundurularak sizce ben hangi motoru almalıyım.Lütfen nedenleriyle yazarak beni aydınlatıp, fikirlerinizle yönlendirebilirmisiniz?
Not: Köprü güzergahlarını kullanıp, TEM ve E 5 oto yolunda 125cc 250 cc ye kadar kullanan arkadaşların yaşadığı tecrübeleri, paylaşmalarını rica ederim. Saygılarımla.
Reklamlar
-
O güzergah için tabii ki en ideali xmax 250 olur. Fakat Bütçe meselesi ortalama 3.5 lt yakar. Diğerleri de 2.5 lt yakar. Hafta sonları çalışmadığını varsaysak ayda 1848 km yol yapar. Scooterlar ortalama olarak her 3 bim km de bir servise giderler. Bu da her 1.5 ayda bir servis ücreti demek. Bence bu kadar çok km yapacak birisinin 150 ila 250 cc arası vitesli bir motosiklete binmesi gerekir. Scooter a göre hem yakıt açısından hem de servis açısından daha karlı bir tercih olur.
Tabi bu benim nacizane fikrimdir. Şimdiden alacağın motosiklet hayırlı olsun...
-
şimdi 84 km az bi yol değil. Xmax 250 seni temde daha güvende hissetirecektir.
PCX125- 150 nin 110 da kesiciye girmesi seni zaman zaman sıkıntıya sokabilir. Hatta sehirler arası yolda seni skıştırmadıkları kadar yol açıldığında sıkıştırabilirler. Malum İstanbul herkez pisikopat keza Nmax da yüreyeceği son hız 115 tir pek fark etmez.
olay bütçe ve para meselesi yani rahat rahat 250cc abs alabiliyorsan Niye pcx aldım ki ben diyebilirsin 2-3 ay sonra, yoksa PCX lede gidersin daha ekonomik ve bakım maliyetleri düşük olur. Alırken daha az para bağlarsın ve kitli trafikte daha çevik olursun. Ama 84 km yolda Xmax da paşa gibi hissedersin. ne az ne fazla...
Ben örnek vereyim 125 lik vitesli motorum otabanda 120-125 sabit gidebiliyor ve temi bol bol kullanıyorum. Kendimi güvende hissetmediğim zaman hızımı 90-100 den 120-125 seviyesine çıkarıp güvenli ortam olusana kadar uzuyorum. Bu yüzden çok sevdiğim ve pratik bulduğum PCX e pek cesaret edemedim
-
Ayda 100 Lt yakıt + 100 Tl civarıda bakım desek (ayda 500-600TL) + her gün 1,5-2 saatin yolda gidecek.(ayda 50-600 saat) Şartların müsait ise biraz daha işe yakın bir yere taşınsan daha karlı olursun gibi geldi..
-
SERKANY
Eşimin işi, Kavacık Paşabahçede bu sebebten bu sıkıntılı süreci yaşıyoruz.O trafikte hergün arabayla çekilmez bu sebebten motor düşünüyorum.İlginize teşekkür ederim.Saygılarımla.
-
125 cc ile o yol bitmez. İmkan arsa Xmax alınmalı ama serkanın dediğide doğru yol parası + kaybedeceğin zaman düşünülürse taşınmayı denesen daha iyi olur eğer öyle bir ihtimal yok ise al bi 250cc yayıla yayıla git
-
tartışmasız Xmax. bu işin haftasonuda var. eşinle alıp başını gitmek var. 2 kişi diğerleri sarmaz
-
xmax dışında birşey görmüyor joyride joymax da olabilir maxi olsun yeterki
-
kuvan adlı üyeden alıntı
SERKANY
Eşimin işi, Kavacık Paşabahçede bu sebebten bu sıkıntılı süreci yaşıyoruz.O trafikte hergün arabayla çekilmez bu sebebten motor düşünüyorum.İlginize teşekkür ederim.Saygılarımla.
Allah kolaylık versin blader o zaman :(( belli bir zaman sonra acil durumlar güzel havalarda gezmek için 125-150 cc yetersiz kalır, son hız için değil ara hızlanmalar için güç lazım 250 cc veya 200 cc bakman daha mantıklı.
-
Motosiklet Eğitmeni
Evin yakınlarında bir işi 500-750 TL daha az paraya kabul etmeniz daha mantıklı duruyor.
Bu sayede motosiklete keyif için binecek ve ailenizle daha fazla geçirebilecek bir zaman kazanmış oluyorsunuz.
Günde 84 km yol demek tatil günlerinizi çıkartırsak ( tabi varsa ) ayda en az 100 litre benzin demek.
Her ay servise gitmek demek.
3-4 ayda bir lastik değiştirmek demek.
Başka hiç bir masraf açmasa bile ayda 750 TL kaybınız var.
Para önemli değil desek gidiş geliş en az 2 saat kaybınız var ve ayda sadece 20 gün bile çalışsanız 40 saat yani yaklaşık 2 günü yollarda harcamanız demek.
Şu an zaten daha fazla zaman harcıyorsunuzdur.
Ben sizin yerinize olsam hemen işi bırakırım.
Yine de illa alacağım diyorsanız çevre yolları küçük hacimli motosikletler için oldukça büyük riskler taşıyor. Sanıyorum yakın bir gelecekte belli bir gücün altındaki motosikletlerin bu yolları kullanmaları yasaklanacaktır.
Bunları göz önünde bulundurmanızda yarar var.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
en son coq yazmış hemen girdim okudum. doğru katılıyorum
-
bende 8 yıl kadar aynı güzergahı kullandım. tabi son 3 senesi motorla oldu. sabah Güneşli den çıkıp Ümraniye ye akşamda tersi istikamete. tabi ki yakıt bakım köprü ücreti vs diğer masrafları göz önünde bulundurduğunuzu düşünerek sadece motosiklet üzerinden konuşmak gerekirse. 125 cc sizi yolda üzecektir. yeri gelecek kavşaklarda araçlardan kaçmak için hızlanmanız gerekecek 125 cc lik motorla ne kadar mümkün olur siz düşünün. temde kamyon trafiği günün her saati malum (her ne kadar iş çıkış saatlerinde yok deseler de) helede trafik acıksa kamyonlar uçak misali gidiyor yolda. bu yüzden 250 cc bir scooter daha iyi olacaktır.
tabi her konuda olduğu gibi durumun maddi ve manevi tüm yanlarını ölçüp biçmeniz gerekmekte.
-
-
Ufuk ARSLAN adlı üyeden alıntı
bende 8 yıl kadar aynı güzergahı kullandım. tabi son 3 senesi motorla oldu. sabah Güneşli den çıkıp Ümraniye ye akşamda tersi istikamete. tabi ki yakıt bakım köprü ücreti vs diğer masrafları göz önünde bulundurduğunuzu düşünerek sadece motosiklet üzerinden konuşmak gerekirse. 125 cc sizi yolda üzecektir. yeri gelecek kavşaklarda araçlardan kaçmak için hızlanmanız gerekecek 125 cc lik motorla ne kadar mümkün olur siz düşünün. temde kamyon trafiği günün her saati malum (her ne kadar iş çıkış saatlerinde yok deseler de) helede trafik acıksa kamyonlar uçak misali gidiyor yolda. bu yüzden 250 cc bir scooter daha iyi olacaktır.
tabi her konuda olduğu gibi durumun maddi ve manevi tüm yanlarını ölçüp biçmeniz gerekmekte.
Hocam Anadoludan FSM ye gelinen o son 10 km varya tırlar kamyonlar otobüsler 120km hızla trex dinazor gibi hiç istifini bozmadan gazlıyorlar. O yolda zaten rüzgar var bide bu araçların trübulansı, Kabus gibi bi bölüm orası, sırf bunlar yüzünden arkadaşın yzdığı gibi güneşli-halkalı başakşehir tarafına dahi geçsem 1. körüyü tercih ediyorum.
-
Nmax 125 kullanıp Xmax alan biri olarak, işi bırakma veya alternatif çözüm önerileri dışında sizin derdinizin dermanı 250cc bir makine olacaktır.
-
kuvan adlı üyeden alıntı
COQ
''Ben sizin yerinize olsam hemen işi bırakırım.''
Süper cevap olmuş
Güldürdünüz beni. Ama hiç düşünmediğim,aklıma gelmeyen fikirler çıkıyor böylelikle.İşte bu yüzden bir bilene danışmak her zaman iyidir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:27 ----------
Ufuk ARSLAN
Siz kaç cc motorla bu yolu kullanıyordunuz? Ben yazın ve kışın sürekli bu yolu kullanmayı planlıyorum.( İşten kovulana kadar
)Aylık ne kadar masrafınız oluyordu, kullandığınız motorda mesafeden dolayı bir sorun olupta yolda kalıyormuydunuz,Veya benim düşündüğüm bu motorlar beni yolda bırakırmı? Kış için ekipmanınız nasıldı?Neler tavsiye edersiniz?
Saygılarımla.
benim gt 250 r ım var. bu yoluda 250 likle gidip geldim. acıkcası tek zorlandıgım nokta rüzgarlı havalarda köprü oluyordu. rüzgar carpması sonucu 2 şerit birden degiştirmişliğim var.onun dışında yolda belli noktalar var. kagıthane hastal kavşagı köprü girişi birde tekstilkent önü ekstra dikkali olman gereken noktalar. gp500-1st nin de dedigi gibi bu noktalarda kamyonlar nedense ferrari edesında gidiyor. noş yola düştügünde nedenini anlayacaksın. kar yagışında zaten cıkmazsın diye düşünerek kaliteli kışlık ekipmanla cok sıkıntı yaşamazsın acıkcası.
işin maddi kısmına gelirsek. benim evle ümraniye arası 45 km idi yani günlük 90 km yol sakin kullanımla 100 km de 3,5 4 litre arası yakıyordu hyo. aylık 80 litre benzin masrafı + köprü ücreti + bakım ücreti gibi bir maliyet ortaya cıkıyordu.
çalıştıgın işteki kazancın iyiyse. İstanbul trafiğinde zaman kazanmak için bir nebze göze alınabilecek bir maliyet acıkcası.
böyle anlatıyorum ama bende en son 2014 ağustosta kayış attı işimide güneşliye taşıdım. ve bu geçişle hem masrafı yok ettim hemde maaşı katladım. şimdi hyoyla keyfime göre geziyorum.
-
-
acıkcası bu korku ile fazla beynini yorma. şu konuşmaların tümünü a2 ehliyetin oldugunu var sayarak yaptık. eger bu konuda egitim almadıysan öncelikle bir egitim al. egitim sırasında aldıgın zevk emin olki o korkularının hepsini yenecek. egitim sonu istersen yine özelden görüşürüz madem güneşlidesin bana yakınsın bir öglen buluşup detaylı konuşuruz.
-
-
yazdıklarından 250 cc ve üzeri maxi bir alete ihtiyacın olduğu belli. kymco ya baktın mı?
http://www.kymco.com.tr/urunler/1001...ing_250ri.aspx
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)